Absolutní většinu v loňském exportu budějovického piva - celých 90 procent tvoří prémiový ležák Budweiser Budvar. Ten se někde prodává i pod označením Budějovický Budvar nebo Czechvar.
Více než 80 procent exportovaného piva směřovalo do zemí Evropské unie. Největšími exportními trhy byly v roce 2010 Německo, Spojené království Velké Británie, Slovensko, Rakousko a Rusko.
"Naším největším úspěchem je nárůst prodejů v Německu. Loni jsme tam prodali nejvíce piva v historii," říká Renata Pánková, vedoucí exportního oddělení Budějovického Budvaru.
Obecně přitom spotřeba piva v Německu dlouhodobě klesá, v roce 1990 vypili Němci 142 litrů piva na hlavu ročně, předloni jen asi 106 litrů.
"V Německu máme věrné zákazníky, kteří naši značku považují za prémiovou. Jsou tedy ochotni zaplatit za požitek z našeho piva i v nejisté době doznívající recese vyšší cenu," doplňuje Pánková.
Pozice značky Budweiser Budvar v Německu je historicky velmi dobrá. Vývoz tohoto ležáku do Německa nebyl přerušen ani v období studené války.
Podle loňského auditu agentury AC Nielsen byl ležák Budweiser Budvar nejprodávanějším importovaným pivem v německých maloobchodních prodejnách.
Trvale roste i prodej Budvaru na Slovensku. Budvar je také nejprodávanějším českým pivem v Rakousku a stoupá i prodej Budvaru ve Švýcarsku.