Zimní stadion v Českých Budějovicích nese název Budvar aréna už 15 let.

Zimní stadion v Českých Budějovicích nese název Budvar aréna už 15 let. | foto: MAFRA

Zůstane zimní stadion Budvar arénou? Budějovice jednají o smlouvě

  • 11
Na podzim vyprší dlouhodobá smlouva, díky které zimní stadion v Českých Budějovicích nese už 15 let název Budvar aréna. V srpnu chce mít vedení města jasno, zda vše zůstane při starém, nebo bude hledat nového zájemce, který spojí své jméno s názvem haly.

Miliony korun ročně jsou ve hře. Zástupci města České Budějovice vyjednávají s Budvarem o pokračování spolupráce a nové smlouvě. Ta zaručuje pro pivovar reklamu v podobě názvu Budvar aréna pro zimní stadion, pro radnici jako majitele haly pak nemalé peníze do rozpočtu.

„Smlouva, která řeší název, končí letos na podzim. Takže jsme ve fázi jednání s Budvarem o případném dalším zájmu a podmínkách,“ potvrdil primátor Jiří Svoboda. Očekává, že už v srpnu by mohlo padnout rozhodnutí, zda bude hledat město nového zájemce, nebo roky zažitý název zůstane.

Budvar aréna má kapacitu 6 421 diváků.

„Budějovický Budvar má v každém případě zájem o prodloužení smlouvy o názvu. V tomto smyslu jsme již také informovali radu města. O konkrétních možnostech a podmínkách se bude dále jednat v následujících týdnech. Proto zatím nejsme schopni poskytnout detailnější informace,“ reagoval Marek Honetschläger z Budějovického Budvaru.

Podle informací MF DNES byla dosavadní jednání pozitivní. Město usiluje o to, aby získalo více peněz proti stávající smlouvě. Přesné částky ani jedna ze zúčastněných stran nezveřejňuje. Ale jde o miliony.

Pokud by nakonec k dohodě nedošlo, pak by zřejmě radní museli vypsat výběrové řízení a hledat tímto způsobem jiné zájemce. „Pevně však věřím, že se nakonec dohodneme a bude to výhodné pro obě strany a město získá vyšší příjem,“ navázal náměstek primátora Petr Podhola.

Název Budvar aréna funguje už 15 let od znovuotevření stadionu po kompletní rekonstrukci. Uvnitř se čepuje stejnojmenné pivo. Hodně rušno kolem toho bylo před čtyřmi lety, když tehdejší klub HC Mountfield opouštěl Budějovice s extraligovou licencí.

Na přetřes tehdy přišlo i pivo. Extraliga měla za nového partnera Plzeňský Prazdroj, a tak se měl na extraligových stadionech začít čepovat Radegast. Bylo možné získat výjimku, aby mohl zůstat Budvar, ale stát měla údajně kolem 10 milionů korun.

Ač se zdál tento problém jako mimořádně vážný, nakonec se ukázalo, že to bylo ve sporu města s klubem jen jedno z úskalí a odchod extraligy z Budějovic byl nevyhnutelný. Tehdy se na veřejnost dostávaly i další částky a exprimátor Juraj Thoma mluvil o tom, že případný odchod Budvaru z budějovického hokeje by pro město znamenal ztrátu celkem 14 milionů korun. Z toho 10 milionů bylo za propagaci jména pivovaru v Budvar aréně.

To byly ještě extraligové podmínky, prvoligové mohou být jiné a pravděpodobně o dost nižší. Na druhé straně by město mělo počítat s případným postupem do nejvyšší soutěže a konkrétním dodatkem o úpravě podmínek. Určitě by se však muselo opět řešit, co se bude čepovat.

V souvislosti se zimním stadionem se chystá ještě jedna zajímavá novinka. „Správa sportovních zařízení má vytvořit podmínky pro instalaci velkoplošné obrazovky u hlavního vstupu. Měla by sloužit k informacím o sportovních i dalších akcích, které se ve městě pořádají,“ sdělil náměstek primátora Jaromír Talíř.

Šéf správy sportovních zařízení Tomáš Novák potvrdil, že se pracuje na získání stavebního povolení a poté bude následovat soutěž na pronájem prostor pro obrazovku.

Hokejové i fotbalové stánky napříč republikou nesou nejrůznější názvy. Nejmenují se jen po pivu, ale i po stavebních firmách, po gigantech na trhu s energií, sázkařských firmách či pojišťovnách. Společnost si dělá reklamu, majitel stadionu získá finance. Často se jedná o dlouhodobé smlouvy za desítky milionů.