„Během posledních deseti let se produkce zvýšila o 39 procent. V roce 2015 uvařil pivovar více než 1,6 milionu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o deset procent. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků,“ poukázal mluvčí Budvaru Petr Samec.
Do 73 států putovalo téměř 900 tisíc hektolitrů piva, meziročně se export zvedl o více než deset procent.
Dařilo se i na domácím trhu, kde pivovar zvýšil prodeje o devět procent. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o osm procent a překročily hodnotu 2,55 miliardy korun.
„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. Máme velkou radost z vysokého růstu v tuzemsku a potěšil nás i trvale rostoucí vývoz. V našich nejdůležitějších exportních zemích - v Německu a na Slovensku - jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru. Podle očekávání se nám příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ řekl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.
Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. Letos má národní podnik v plánu výstavbu moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.