Budějovický Budvar představil limitovanou edici speciálu Bud. Pivo je velmi

Budějovický Budvar představil limitovanou edici speciálu Bud. Pivo je velmi silné, a proto jej pivovar doporučuje pít až od 21 let. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Budvar nabízí limitovanou edici silného piva Bud. Pít se má až od 21 let

  • 6
Nevhodné pro osoby mladší 21 let, zní varování, se kterým se pivaři setkají na etiketě limitované série piva Bud. Parafrází na varovná hesla z cigaret chtějí marketingoví odborníci z pivovaru Budvar upozornit na to, že pivo ze speciálních surovin je velmi silné.

Limitovaná edice speciálu Bud nemá na českém trhu obdoby.

"Byla vyrobena z čerstvě sklizených hlávek žateckého chmele. Ten byl očesán 28. srpna 2012. Byl ihned zabalen a převezen do Budějovic a ještě ten den byl zde zpracován," vysvětlil sládek Budvaru Adam Brož.

Pivo tak lze vyrobit pouze jedinkrát v roce, takže vznikla pouze várka 400 hektolitrů. Ta musela dalších 200 dní zrát, takže k pití je připravena až teď. Do vybraných restaurací ji bude pivovar dodávat od 18. března. V Budějovicích si na speciálu budou moci pivaři pochutnat například v Malém pivovaru, restauraci Juvel. V Praze třeba v Rock Café.

Kromě unikátního čerstvého chmele pivo obsahuje i pivovarské kvasinky. Výsledkem je ojedinělá chuť a vůně.

"Typická je výraznější chmelová vůně i chuť. Jiný je i charakter hořkosti," upozornil sládek Brož.

Nad chutí limitovaného Budu se rozplýval i šéf Budvaru Jiří Boček. "Je to pivní koňak. Jeho karamelovo-vanilková příchuť je přímo skvostná," uvedl Boček.

Podle barvy zákazník speciální pivo od ostatních neodliší. A proto se vedení Budvaru rozhodlo na sílu upozornit speciální etiketou, která doporučuje konzumaci až od 21 let.

"Po osobních degustacích v pivovarském sklepě jsme usoudili, že na toto pivo je potřeba trochu zralosti - mentální i psychické. Méně zkušeným se může stát, že po konzumaci dojde k rychlé únavě," řekl brand manager Budvaru Aleš Eger.

Klasický speciál Bud pivovar vyrábí řadu let. Teď chce prodeje posílit. Rozšiřuje distribuci do obchodních řetězců a hlavně do klubů a barů.

"Tohle pivo je spíše klubové, není to odpolední pití k odpočinku. Funguje jako party starter, či jak říkáme my - sociální lubrikant," dodal Eder.