Budějovický Budvar nedávno představil novinku B:Cryo.

Budějovický Budvar nedávno představil novinku B:Cryo. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Budvar vyhrál další spor o značku, po 21 letech uspěl v Norsku

  • 3
Ve sporech, které se mezi Budějovickým Budvarem a společností Anheuser-Busch InBev vlečou po celém světě, si může český pivovar připsat další úspěšný zářez. Po dlouhých 21 letech definitivně zvítězil v boji o registraci ochranné známky Budweiser Budvar v Norsku.

Zapsání do norského registru ochranných známek bránily už od prosince 1993 námitky nadnárodní společnosti Anheuser-Busch InBev (ABI).

„Norská Odvolací rada letos v říjnu definitivně zamítla odvolání ABI proti předchozímu rozhodnutí norského Úřadu průmyslového vlastnictví z roku 2011, které registraci ochranné známky povolilo. Budějovický Budvar tak ubránil své pozice a na norském trhu může i nadále prodávat pivo pod značkou Budweiser Budvar,“ potvrdil mluvčí Budvaru Petr Samec.

Ve svém rozhodnutí rada odmítla argumentaci ABI o „zlé víře Budějovického Budvaru při podávání přihlášek ochranných známek“.

„Naopak zdůraznila, že Budějovický Budvar používá předmětné označení již velmi dlouho a v jeho jednání nenašla nic závadného,“ upozornil Lukáš Lorenc, který společnost ve sporu zastupoval.

Proti rozhodnutí Odvolací rady neexistuje opravný prostředek.

„Po dlouhých 21 letech jsme získali právní jistotu, která přispěje k rozvoji našich obchodních aktivit v Norsku. Rozhodnutí nám navíc poskytuje důležitou argumentaci, kterou můžeme využít i ve známkoprávních sporech v dalších zemích,“ zdůraznila Veronika Sporová, právnička Budvaru.

Soudní spory o značku Budweiser začaly už v roce 1907, tedy více než před sto lety. Celkově je v nich úspěšnější Budějovický Budvar, který zvítězil přibližně v 70 procentech případů. V letech 2000 až 2013 bylo definitivně ukončeno 184 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budějovický Budvar vyhrál 125 případů a 10 sporů skončilo smírem nebo remízou.

Kvůli registracím ochranných známek, které patří Budvaru, nemůže koncern ABI svou klíčovou značku Budweiser používat téměř v 70 zemích.