"S dětmi se účastníme této akce posledních pět let pravidelně. Vždy se na ni těší. Pro mě bývá zajímavý pohled do dispečinku, kde ukazují, kde se vozidla zrovna nacházejí, jestli mají zpoždění, nebo ne," řekla Iveta Nagyová, jejíž rodina využívá městskou dopravu denně.
"Trolejbus, kterým jsme jeli v sobotu, má už něco za sebou... Byla to opravdu historická cesta. Nadrncali jsme se až až," líčí s úsměvem Nagyová.
Těsně po poledni, stejně jako jindy, byla místa k sezení ve Škodě 9Tr obsazena a hodně lidí stálo. Jeden tatínek překládal papír, aby si jeho kluci mohli "cvaknout" jízdenku ve starém strojku. Jiní drželi v rukách balonky, poslouchali pronikavé zvonění u dveří, mnozí si pochvalovali, že je nestraší všudypřítomné reklamy.
Škoda 9Tr byla vyparáděná a vyleštěná. Šoféroval ji 33letý Jaromír Mišurec, který je u dopravního podniku více než 11 let. "Se Škodou 9Tr se musí jezdit daleko pomaleji než se současnými trolejbusy. Klacky – sběrače, nedrží tolik jako ty novější laminátové," říká řidič. Kodrcání třicítkou, čtyřicítkou, maximálně padesátkou bylo však podle jeho slov úchvatné.
Václav Březina, který má na starosti dopravu od počátku 90. let, kdy se znovu začaly trolejbusové tratě budovat, připomíná: "Pokládaly se kabely, stavěly se měnírny. Od května roku 1991 byly spuštěny první linky z Máje a z Vltavy na nádraží."