Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dačice mají opravené nádraží. Už se tam nebudou potulovat bezdomovci

  17:11aktualizováno  17:11
Budova na autobusovém nádraží v Dačicích už nebude ostudou města. Hala po rekonstrukci nabízí novou čekárnu s wi-fi připojením k internetu, informační koutek i zázemí pro řidiče. Příští rok na jaře se opravy dočká i venkovní nástupiště.

Autobusové nádraží v Dačicích na Jindřichohradecku má za sebou rekonstrukci. Nový je celý interiér. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Čekárna pro cestující, kde se sdružovali lidé bez domova, byla v Dačicích nechvalně proslulá. Místní se v ní zastavovali jenom tehdy, pokud to bylo nezbytně nutné. Kromě čekárny byl v budově bufet a trafika.

Vstupní halu a čekárnu kompletně zrekonstruovala za 6,5 milionu korun společnost Icom transport vlastnící nádraží. Stavební práce trvaly deset měsíců.

Fotogalerie

Nová hala poskytne cestujícím příjemné posezení se zásuvkami na připojení notebooku, ale také informační koutek s panelem, kde se dozvědí vše potřebné o autobusových spojích.

V místě bývalého bufetu vzniklo zázemí pro budoucí veřejnou čerpací stanici, zadní část budovy zabírá společenská místnost s televizí, kotelna a pět pokojů pro nocleh řidičů.

„Jsem za tu změnu rád, předtím to tu vypadalo hrozně. Lidi se budou mít kam schovat do tepla a my řidiči si zajdeme v klidu na kafe do čistých prostor,“ myslí si jeden z šoférů Václav Fuka.

Hala a čekárna pro cestující bude otevřena denně kromě víkendů od 6 do 18 hodin. Dění v čekárně má sledovat bezpečnostní kamera společnosti Icom transport.

„Chceme se domluvit a postupem času by mohli mít dačičtí strážníci přístup k záběrům vnitřní kamery. Věřím, že dohled nad místem bude intenzivnější a takové prostředí nebude lákat vandaly ani jiné nevítané návštěvníky, jako tomu bylo doposud,“ doufá starosta Dačic Karel Macků.

Obyvatelé si podle něj stěžují na špatný stav nádraží už řadu let. K žádné významnější rekonstrukci však nedošlo minimálně od 80. let. V čekárně se často potulovali bezdomovci nebo se tu navzdory zákazu kouřilo.

„Snažili jsme se, aby tady byl vždy nějaký dozor. Hala nakonec bývala otevřená jen při příjezdu autobusů, při odjezdu se zavírala. To se teď naštěstí změní,“ slibuje si starosta.

Vytápění zajišťuje hlubinné čerpadlo uložené 90 metrů pod zemí

I když se vnitřní prostory změnily k lepšímu, k dokonalosti chybí ještě zvelebit venkovní nástupiště. „Začneme ho upravovat na jaře příštího roku. Připravíme nové zastřešení, instalujeme LED osvětlení a celkově prostředí zkulturníme novou zelení. Předpokládáme, že do těchto prací investujeme 3,5 milionu korun,“ odhaduje předsedkyně představenstva Icom transport Kateřina Kratochvílová.

Podobným stylem chce společnost přestavět do jednotné vizuální podoby i další autobusová nádraží po celé České republice. Za dva týdny se bude nová budova otevírat ve Svitavách.

Nová nádraží mají být kromě jiného také ekologičtější. Vytápění zajišťuje hlubinné čerpadlo, které je uloženo 90 metrů pod zemí. V prostorách se také svítí pomocí LED technologií.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.