"Začátkem příštího roku se opraví celá vozovka včetně ochrany izolace na levém dálničním mostu," sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.
Dálnice D3První úsek dálnice D3 dlouhý 3,5 kilometru se na jihu Čech otevíral před 20 lety. Celá dálnice z Prahy přes České Budějovice na rakouské hranice má měřit 171 kilometrů a podle slibů politiků už měla dávno stát. Zatím se podařilo dokončit pouze 17 kilometrů. V současné době je rozestavěno dalších 25 kilometrů z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Tento úsek má být hotový v roce 2013. Kdy bude výstavba dál pokračovat, nikdo netuší. Pokud by se však dálnice D3 stavěla stejným tempem jako dosud, nebude hotová ani za 80 let. |
Pokud by se rekonstruovala silnice včetně izolace na celém mostě, mohlo by omezení pro vozidla trvat až dva roky.
"Při nynějších opravách silnice jsme tady žádné kolony nezaznamenali. Opravovat po čtyřech letech dálnici, to se mi ale zdá hodně brzy. Pokud by se most uzavřel úplně, znamenalo by to, že lidé v okolních obcích by o svůj klid zase přišli," konstatoval starosta Chotovin Zdeněk Turek.
Výstavba jednoho kilometru dálnice D3 stála v průměru 300 milionů korun. Podle šoférů přitom vypadá jak z nejhoršího snu.
"Stavba D3 je ostudou naší republiky. Stojí obrovské peníze a stejně je nekvalitní. Hlavně že se každý kus dálnice slavnostně otevírá a papaláši se plácají po ramenou. Povrch je přitom zničený už za pár let," rozčiluje se řidič Jiří Beránek.
Nespokojený je i senátor a předseda sdružení pro výstavbu dálnice D3 Pavel Eybert: "Není to kvalitně odvedená práce, protože jinak by povrch vydržel daleko více. Zřejmě podcenili izolaci proti vodě a separace mezi betonovými konstrukcemi mostu. Dá se předpokládat, že těch problematických míst bude více. Myslím, že je rozumný požadavek, aby zhotovitel provedl opravu v celém rozsahu."
Podle Ředitelství silnic a dálnic nejde o havárii mostu, ale problém je ve vrstvách vozovky. Protože jde o opravu v záruční době, měl by ji zaplatit dodavatel mostu -společnost Metrostav.