Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na seznamu chystaných silničních staveb chybí důležitá dálnice D3

Nový úsek z rychlostní silnice z Čimelic do Mirotic, obchvat Lišova, Strakonic nebo Pištína či Chýnova. Všechny tyto jihočeské komunikace se podle plánu ŘSD začnou stavět v letech 2013 až 2017. V zatím tajném seznamu chystaných staveb, který MF DNES získala a který má nyní schválit ministerstvo dopravy, ale některé důležité jihočeské silnice chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paja.butcher

A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Tak je to tu, přesně jak se dalo očekávat. D3 je stavbou kterou nikdo nechce stavět (tedy spíše platit) a navíc ani není možné jí postavit, když se neví kudy.

Naproti tomu R4, která by mohla být hotova za pár let (kdyby se do ní investovalo a jednalo by se přitom o zlomek ceny D3) není podle jakýchsi analýz mezinárodně významná komunikace a tudíž se nebude stavět. Teď je otázka, jestli by z ní mezinárodně významnou komunikaci neudělalo pouhé přeznačení směru "České Budějovice" v Praze. A byla by to silnice dálničního typu, poměrně levná a velmi bezproblémová narozdíl od D3. Ale bohužel...

No a informace, že se bude stavět obchvat Pištína, ta mě opravdu pobavila ;-D Stavět v situaci, kdy nemáme peníze, obchvat obce, která už obchvat má ... no panečku, aspoň že v článku se to uvádí na pravou míru, že má jít o obchvat Češnovic a Dasného, což je spolu s Chýnovem a především Lišovem chvályhodné!

0/0
11.1.2011 16:50

Mysel

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Mate naprostou pravdu. Slusne se to da oznacit snad jen jako tragikomedie. :o(

0/0
11.1.2011 17:57

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Co to melete? Vždyť D3 se ve středočeském kraji, tedy tam, "kde se neví kudy", stavět má!

Naopak "prioritou není" v jižních Čechách, a to se musím přiznat, že tomu nerozumím.

Při vší úctě k Lišovu, Strakonicím, Dasnému a Češnovicím, situace při průjezdu v obcích na silnici I/3 je daleko kritičtější. Mluvím o Plané nad Lužnicí, Soběslavi a především Českých Budějovicích.

Kdyby už se neměl postavit z D3 ani kilometr, obchvatu Českých Budějovic by se to tedy týkat nemělo a ten by se měl postavit přednostně.

0/0
12.1.2011 2:12

lordlord

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Staví se kolem Veselí, ale z Veselí do Budějovic je krásná cesta, kamiony budou raději jezdit po ní, než platit mýto na dálnici.

0/0
12.1.2011 8:42

ctibi2

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

He, silnice z Veselí do Budějc je ale stavěná už jako jeden pruh dálnice (všimněte si třeba mostů, které jsou všechny dvojnásobně dlouhé/široké), takže kamionům nic jiného nezbyde. A teď se tuším staví dálnice vúseku od Veselí až do Tábora, takže to dopravu ze Soběslavi i Plané odvede... Ale kdoví, co tam vlastně vznikne.

0/0
12.1.2011 8:51

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

No budiž, tkaže je vlastně plánovaná D3 z R1 až po Veselí. Těch 35km do Budějovic po stávající silnici se snad přežije.

Musím ale znovu upozornit: Co obchvat Budějovic? Ví vůbec někdo, jak špatná je tady dopravní situace?

0/0
12.1.2011 9:02

ctibi2

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Nojo, Bárta neadavno někde říkal, že obchvat Budějc je prioritou priorit v jihočeském kraji... Ale že je moc drahý...

0/0
12.1.2011 9:06

paja.butcher

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Problém je, že jihočeský kraj je republikovou antiprioritou. Nevím proč na Moravě se staví silnice jak o závod, všude mají nový povrch, značky (myšleno silnice I. tříd), kdežto na jihu Čech a Vysočině. Když vidím silnici I/23 a I/34 do Pelhřimova no to je výsměch. To by si na Moravě ŘSD nedovolilo. Moraváci by si nové silnice a dálnice vyřvali, proč u nás to nejde? ?

0/0
12.1.2011 14:37

paja.butcher

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Myslím že vím dobře, jaká je v ČB dopravní situace, otázka je jestli víte vy, jaká je v Lišově či Češnovicích, když to srovnáváte. V ČB je alespoň vyřešen průtah městem po Dlouhé louce, nejkritičtější místo tak jsou Litvínovice, kde nějaký chytrák nechal postavit kruhák, díky kterému jsou tam nesnesitelné a naprosto zbytečné fronty.

O Soběslavi a Plané jsem nepsal právě z důvodu, že tam se už staví a každý kdo tudy jel ví, že to je potřeba. Neznám moc míst, kde jsou kolony i v sobotu dopoledne.

0/0
12.1.2011 14:35

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Samozřejmě, že vím, jak na tom Lišov i Češnovice jsou, a obchvaty jim přeji. Nicméně pokud se v ČB stane nehoda na nějakém důležitém místě, stojí v tu ránu celé město, protože alternativní trasy prostě nejsou. A to tady není nic extra vyjímečného.

0/0
12.1.2011 15:19

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Mimochodem, kruhový objezd v Litvínovicích určitě není viníkem špatné situace. Uvědomte si, že tudy na hlavní tah vjíždí za prací drivá většina aut z příměstské oblasti Mokré / Šindlovy Dvory / Litvínovice a část dopravy z dalších obcí v tom směru. Naopak z hlavního tahu tranzitní doprava a dojíždějící nejen z Krumlova či Kaplice, ale další příměstské oblasti Vrábče, Černý Dub, Homole a Nové Homole.

Bez kruháče by se auta těžko dostávala na hlavní tah a stávaly by se nehody. Takže tam není ve stávajících podmínkách dobré řešení.

Troufnu si tvrdit, že obchvat by tuto neradostnou situaci o mnoho vylepšil.

0/0
12.1.2011 15:25

paja.butcher

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Ano to máte pravdu, nicméně v dobách kdy tam ten kruhák nebyl, si nepamatuju, že by tam byli denně fronty (jako jsou v létě odpoledne, obzvláště v neděli). Je to stejné jako v Třeboni, tam jsem v neděli navečer viděl frontu která měla tak kilometr a půl směrem od ČB a to bylo jen a pouze kvůli kruháku, nikde žádná nehoda.

0/0
13.1.2011 2:10

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Uvědomte si ale, že v těch oblastech se neustále staví a době, kdy tam ten kruhák nebyl, byla hustota provozu znatelně menší.

0/0
13.1.2011 13:25

paja.butcher

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Ve středních Čechách se stavět má, to je k pousmání! Má ale za 20 let! Za tu dobu stihnou D3 vyškrtnout z republikové dálniční sítě, jako to už udělali několikrát. Melu o tom, že v době, kdy se D3 MOŽNÁ začne stavět, tak R4 potažmo R20 by mohla být z Prahy v ČB. To je to oč tu jde. Rozhodně by byla v Písku. Ten kus z Písku do ČB by se i dal snést, lepší než I/3, to je cesta nepoužitelná pro jízdu do Prahy pro někoho kdo jezdí pátek+neděle. A ani ve všední den to není v Plané a u Benešova žádná selanka.

Ostatní připomínky viz můj předchozí příspěvek.

0/0
12.1.2011 14:41

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Tak pardon, o těch 20 letech jsem nevěděl. Nicméně nevěřím tomu, že dálnici, která by za několik let měla být postavena zhruba v třetinové délce (dle mého odhadu), by měli ještě vyškrtávat z dálniční sítě. To mě spíš trápí R3, protože od Kamenného Újezda na jih je silnice -- no kulantně řekněme nevhodná pro mezinárodní přepravu.

Podle mého názoru, když už se začala D3 dělat a nejsou peníze na ni i na R4 současně, by se měla dálnice jednoznačně preferovat a co nejrychleji dostavět.

0/0
12.1.2011 15:16

Mysel

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

V tom poslednim bodu se rozhodne neshodneme. V pripade nedostatku penez a vule je R4 mnohem levnejsim a zejmena rychlejsim resenim. Samozrejme to nic nemeni na tom, ze i D3 je potreba ... jen jeji brzke dobudovani nelze realisticky ocekavat, kdezto u R4 by to bylo mnohem realnejsi!

0/0
12.1.2011 16:03

paja.butcher

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Souhlasím! Ono nejde o to, pochopitelně že D3 by měla mít větší prioritu než R4, jenže u D3 jsou problémy a to takové, že v současném klimatu ve středních Čechách nepřekonatelné. To je čistě o vůli středočechů a ta není, oni si z toho Benešova a Jílového do Prahy vždycky nějak dojedou (i když z Jílového to je opravdu zážitek).

R4 je naproti tomu připravená k realizaci, schválená, projednaná, vyříkaná.

0/0
13.1.2011 2:08

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

No, asi máte pravdu. Ale v tom případě by se měla postavit jako rychlostní celistvá, tzn. i z Písku do Budějovic, protože bez D3, ale se čtyřpruhem z Prahy až do písku a z Češnovic do Budějovic by to pak byl mezi Pískem a Češnovicemi hodně velký problém. Ono už dnes to od Vodňan do Češnovic leckdy stojí za to.

0/0
13.1.2011 13:24

Mysel

Re: A opět - D3 není a nebude, ale R4 není důležitá

Presne tak. Mela. Jenze to uz je vyslovene sci-fi. :o(

0/0
14.1.2011 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.