Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro trať smrti u Vodňan navrhla inspekce už před lety lepší zabezpečení

Srážka vlaků ve Vodňanech, která si ve středu vyžádala jeden život, se podle Drážní inspekce možná nemusela stát. Stačilo, aby na trati bylo zařízení, které by maximálně snížilo možnost lidského selhání. Inspekce ho zde doporučila instalovat už v roce 2007. Správa železniční dopravní cesty se ale brání tím, že pořízení takového vybavení pro malé regionální tratě by bylo neúměrně nákladné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Inž.ZABABA

Mein gott - trať smrti????

Podle jakého kritéria? Asi snad není žádná trať, kde by nebyl v její celé historii alespoň 1 sebevrah, ne? Třeba v Praze tedy jsou všechny trasy metra smrti? Bulvár, bulvár na n-tou XXX

Pokud beru nehody, je snad trať PU-HK tratí smrti??? 1960 Stéblová, 118 mrtvých, smutný čs. rekord.

0/0
4.2.2011 17:00

deny21

Tak to chci vidět

Značné procento zmiňovaných regionálek je v horském terénu nebo je zde malá možnost komunikace rádiovým zařízením. Autor si bohužel nezjistil, že radioblok pracuje právě s rádiovým signálem (nemyslí se tím rádio, které doma posloucháte) a ten zde není a nikdy nebyl k dispozici. Aby mohl pevný bod (výpravčí) komunikovat s pohyblivým (lokomotiva), musí být tímto signálem pokryta celá trať v 95%. A takové pokrytí při dnešních cenách nikdo za pár šupů neudělá. To jsou další milióny. On totiž problém není v řízení těchto tratí tímto způsobem, ale v samotném řízení a kontrole dodržování předpisových ustanovení. Proč to na většině území sítě funguje a tady jsou 3 haldy za pár let ? To se zeptejte těch, co jsou za řízení a vedení lidí na těchto tratích (výpravčích a strojvedoucích) odpovědní. Na to aby lidi dělali co mají nepotřebujete milióny. To snad ví i malé dítě. Jen si počkejte na výsledky a jistě nebude mezi nimi ten, že ve vedení drah někoho odvolali za špatnou práci ..... 

0/0
4.2.2011 16:29

Krysařík je nezničitelný.

Kolikpak asi musí nastat srážek, aby se nové zabezpečovací

zařízení vyplatilo? Nebo jinak. Kolik asi stojí lidský život?8-o

0/0
4.2.2011 16:28

Januária

Studénka

U Studénky umřelo víc lidí než uvádějí počet mrtvých od roku 2004. Nebo některé vlaky se do statistiky nezahrnuly?

0/0
4.2.2011 15:40

ovarovitý Kocanda

Re: Studénka

Zřejmě proto píší ''českých'' a nikoliv ''českých a moravských''

železnicích, aby to číslo působilo hrůzostrašněji - no řekněte sama,

polovina mrtvých na jediné trati! Pětina by už tak zajímavě nevypadala.

:-(

0/0
4.2.2011 15:45

premekch

Re: Studénka

U studénky došlo ke srážce vlaků?

0/0
4.2.2011 15:47

JPNB

Ještě je třeba dodat

Že p. ministr dopravy nedávno jasně deklaroval že po převedení dopravních zaměstnaců (výpravčí,signalisté,hradláři) pod SŽDC bude nutné provoz zefektivnit,což bude znamenat další propouštění  a další "nebezpečné" tratě,ale o tom se teď mluvit nesmí.

0/0
4.2.2011 15:25

Inž.ZABABA

Re: Ještě je třeba dodat

Stačí pohled za hranice - samozřejmě správným směrem - pokud se nasadí kvalitní zabzař, vyškolí se kvalitně lidi, tak je to vždy lepší, než omylný člověk...

0/0
4.2.2011 16:56

jural

Re: Ještě je třeba dodat

Nechci Vam brat iluze o tom, co je to spravny smer, ale konstrukce autobloku, ktera je spolehliva a funguje opravdu vzdy a vsude a ktera se pouziva i v CR, je dilem ruskych inzenyru. A mimochodem, doporucil bych Vam se nekdy zrovna na zeleznici do toho Ruska zajet podivat. Dost byste se divil. I kdyz pravda, ona zeleznice v ruskych pomerech pusobi jako mensi (spise vsak vetsi) zazrak.

Samozrejme, trat v clanku autoblok nema.

0/0
4.2.2011 17:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.