Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šumavský park slaví dvacet let. Představa politiků o něm ale byla jiná

Šumavský národní park vznikl 20. března 1991, tedy přesně před dvaceti lety, a to díky jednoduchému dokumentu: usnesením vlády, které podepsal tehdejší předseda vlády a dnes senátor Petr Pithart. Je z ní ale zklamaný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

horší než komunisti

nechápu co pořád chcete řešit

BEZZÁSAHOVÁ zóna už z názvu vyplývá, že do ní nebude nikdo zasahovat, i kdyby se tam pářil zajíc s jelenem

jediné proti čemu zasáhnout, pokud tam bude dělat bordel člověk

0/0
22.3.2011 16:43

morphyp64

Re: nechápu co pořád chcete řešit

Většina bezzásahové I.zóny NP je dnes již bezlesá, zasahovat v ní už zřejmě nemá valný smysl. Co se ale musí zachránit jsou okolní, ještě nenapadené stromy. Bohužel to znamená těžit, těžit, těžit. Tedy dělat přesně to, co ekologičtí aktivisté nechtěli. Experiment Šumava se tak všem vymkl z rukou a dívat se se založenýma rukama znamená odepsat Šumavu CELOU a uříznout si obrovskou ostudu. Dnes již jsou napadené a padlé stromy i daleko od hranic, např. v údolí Křemelné. Je možné že kůrovce nezestaví ani kácení a u Vimperka a Prachatic zbudou jen holé kopce, potom bůh s námi...

I stromy žijí. Procházet se po hřebenech plných uschlých stromů, je jako jít smutným dlouhým hřbitovem!

0/0
24.3.2011 19:55

papazian

Držím palce, ale operace se měla sledovat už

v jejím průběhu. Nyní trochu pozdě, jako se vším tady. Ale pořád pozdě jak nikdy.

0/0
20.3.2011 23:04

Danison

Překvapení...

Dobrý den! Tedy jak moc "tátu" Pitharta nemusím, tak tady má konečně pravdu. Doufám, že konečně zvítězí rozum. Pokud nechceme mít Šumavu sežranou, tak se musí zasáhnout. Musíme si uvědomit, že Šumava byla v podstatě hospodářským lesem. Ano, mějme zóny, kde se nebude zasahovat, ty chraňme ale i tím, že nedovolíme, aby z "jiné" zóny přišel brouček, který to sežere. Jediné, do čeho by měli eko. aktivisté zasahovat je diskuze o struktuře obnovy lesa na zničených uzemích.

0/0
20.3.2011 16:42

levicový intelektuál

Re: Překvapení...

Když tam chtějí zasahovat tak ať z toho nedělají národní park ale jen chráněnou oblast.Ono to pod Luzným na německé straně vypadalo přesně tak sežraný jako je to teď u nás.Ale Němci dali přírodě šanci, aby si pomohla sama.Už se těším jak se zase bude těžit rezonanční dřevo a bude se vydávat za palivové.Přesně jako za Žlábka.Hold si některé strany potřebují naplnit prázdnou pokladnu.

0/0
20.3.2011 17:36

Danison

Re: Překvapení...

Pod Luzným sice máte pravdu. Ale když se člověk projde z Třístoličníku na Plechý, tak tam to jak němec, tak rakušák vykácel, je přesně vidět, kde vede hranice. Ještě před válkou žilo ne Šumavě 600 tisíc lidí, kteří zde hospodařili. Teď uplynul čas a najednou říkáme, že ten les nemáme kácet jen proto, že je na území parku? Takže se tam nemá hospodařit či co? Nechme bezzásahové zóny a na zbytku hospodařme. O nic jiného se přeci nejedná...

0/0
20.3.2011 18:29

ferda1

Re: Překvapení...

Nelice pěkně napsané - souhlas.

0/0
20.3.2011 18:38

ferda1

Re: Překvapení...

Za pana Žlábka byly lesy čisté a zdravé. Ekologům a Zeleným bych dal vstup zakázán. Jeden pořádný hajn ý je lepší než stádo vědátorů. Ti mohou za stav který tam dnes je. Napadené stromy holt musí z lesa, to řekne každý hajný. Jinak brouk les sežere. 

0/0
20.3.2011 18:38

horší než komunisti

Re: Překvapení...

čistý = sterilní, bez života, nemůže být zdravý, jen tak vypadá, na chvíli

0/0
22.3.2011 16:45

habr

Re: Překvapení...

Němci přírodě šanci nedali záměrně. Ale po II.světové válce měli jiné starosti než likvidaci napadeného dřeva kůrovcem. A protože na jejich straně bylo poměrně větší  zastoupení smíšených lesů, během několika desetiletí se tam lesy proměnily v celkem stabilní porosty vůdči kůrovci které dnes kde kdo obdivuje aniž by znal příčinu. A lesy tam jsou také dost soukromé, po desetiletí v nich nehospodařil stát a armáda.

Nelze proto srovnávat nesrovnatelné.

Kůrovcem napadané stromy u nás měly být včas pokáceny, odkorněny aby brouk se nevylíhl, kůra spálena a dřevo na místě ponecháno (bezzásahové tóny). Jinde mimo zóny šetrnou technologií dřevo vyvezeno ven (pokáceno do doby dokud se nevylíhl brouk, jinak to je už zbytečné jako prevence), zpracováné na řezivo v místním průmyslu a až to řezivo či výrobky ze dřeva odvezeny za hradice.

To už učili za bolševika studenty na lesnických školách - že dobrý hospodář prodá výrobek, ne surovinu. A "nebolševik"  se chová stejně jako rudoch.

0/0
20.3.2011 21:40

Danison

Re: Překvapení...

Souhlasím... ale to nejsme v nesouhlasu. Pokud mi nový ředitel parku p. Stránský tvrdí, že chce bezzásahové zóny a zároveň chce hospodařit v II. zóně, tak nemám problém. Na Šumavu jezdím často, také často dostávám letáky od "klučíků a šukézních slečen", které o historii území nemají páru. Chci chodit krásným nesežraným lesem, kde by měla být různododá struktura stromů dle hodnoty a požadavků přírody. Ať je tam právě smíšený les... To by byl park, to by byla paráda, to by těžko někdo kácel. Momentálně pojďmě zamezit šíření kůrovce a posléze rád zapojím ekologické aktivisty do jednání o struktuře lesů, která bude odpovídat národnímu parku. Smrková monokultura totiž národním parkem není!!! Je to jen hospodářský les!

0/0
20.3.2011 23:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.