Diskuze

Nekácet! Vědci se bouří proti plánům nového vedení šumavského parku

Vědci a odborníci mnoha oborů se podepsali pod výzvu adresovanou vládě a představitelům politických stran, v níž protestují proti vedení Národního parku Šumava. Snahu kácet kůrovcem napadené stromy i v nejpřísněji chráněných částech parku považují za krok, který povede k nevratné devastaci Šumavy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

A/D

13. 4. 2011 11:35
hrozí nám mezinárodní průšvih!

Nechápu, jak můžou lidi nerozumící problematice řídit park a potažmo ministerstvo. Odborníci byli obratně odstraněni....

hrozí mezinárodní ostuda a postih od EU. níže si přečtěte něco o tom, proč je to co Stáský navrhuje zhovadilost. bylo to odsouzeno i mezinárodní vědeckou komunitou.

http://www.sumava-kurovec.cz/Stanovisko%20CBDR%20110404.pdf

pokud někdo chce svým hlasem podpořit správnou věc, můžete se připojit zde pod otevřený dopis ČSPE

http://dopis.cspe.cz/index.php?lang=cz&page=introduction

0 0
možnosti
DV

Lisak Bystrouch

6. 4. 2011 12:26
Věřím vědcům - renomovaným odborníkům, ne falešným politikům

Dámy a pánové, přátelé..:-) pročítám tady Vaše příspěvky a s některými plně souhlasím, jiné mě slušně řečeno zvedají ze židle..:-D Narovinu se přiznám, že pracuji na jihočeské univerzitě, stýkám se zde s lidmi, kteří (na rozdíl od politiků a všemožných kecálků a chytráků..) dané problematice rozumí a studují ji přímo v tolik diskutovaných šumavských lesích, a musím konstatovat, že vědcům rozhodně nejde o peníze ze dřeva jako např. politikům a všemožným neodborníkům, kteří jen křičí "na Šumavě se stala katastrofa, kůrovec jí celou sežere, jestli ho hned nevykácíme". Stačí si uvědomit, že příroda si bez člověka hravě poradí, člověk bez přírody nepřežije.. bohužel tohle si řada lidí ve své slepé nabubřelosti a při své aroganci neuvědomuje. Šumavské lesy se samovolně obnovují - jezdím na kůrovcem sežrané lokality a vidím zde vyrůstat nový silný zdravý les, až mne překvapuje jak rychle se to děje.. proto některé z Vás nechápu, jeďte na Šumavu a rozhlédněte se - pak mi snad dáte zapravdu.

0 0
možnosti
JD

brachy123

6. 4. 2011 12:58
Re: Věřím vědcům - renomovaným odborníkům, ne falešným politikům

Naprostou souhlasim se vsem...

0 0
možnosti
F

ferda1

31. 3. 2011 20:17
Vědecká rada

Co udělala "Vědecká rada" je dnes vidět na Šumavě. Kdyby tam zůstali lesníci tak tam byl les. dnes tam není nic než souše. Klidně se parku zřeknu, když tam budou stromy. Vědeckou radu raději do lesa nepouštět, neb tam nebude nic. A panu Stráskému přeji pevné nervy s vědci. Jako nebyla perlorodka ve Vltavě, a když přišlo vědecké sčítání pro splouvání už tam byly. Bodejť ne, když je nasbírali na horním toku Blanice kde se vyskytují a do Vltavy je naházeli. Takto zelení ochránci a vědátoři oblbují veřejnost.

0 0
možnosti
DV

Lisak Bystrouch

6. 4. 2011 11:59
Vědecká rada - ti jediní tady trošku přemýšlejí..;-)

Zase ty ferdo..?:-) koukám, že moje neustálé vysvětlování ti dané problematiky moc nepomáhá - buď jsi tak natvrdlý (což doufám, že ne..:) nebo máš také na Šumavě lukrativní pozemky a zrušením parku si hezky přivyděláš, a nebo jsi starý lesák, který vyrůstal ve staré dobré komunistické škole, kde soudruhy ve zbrani učili, že nejlepší lesní hospodaření je vysázet - vykácet - vysázet a tak pořád dokola..:) Tak ještě jednou a naposledy: 1) nechápu, že věříš naprostým neodborníkům (viz. Stráský atd.) na místo vědcům, kteří Šumavu léta studují a tedy "vidí" do daného problému daleko lépe, než-li politici, 2) nerozumím tomu, že si myslíš, že když se nechá Šumava lesákům, tak že tam budou stromy?? ale lesáci jsou přece lesní zemědělci - jako na poli se i v lese jednou stromy zasadí a za pár desítek let zase pokácí, takže prastaré šumavské lesy by mohli začít "sklízet" okamžitě. Vědecká rada se snaží, aby si alespoň někde mohla příroda hospodařit sama, od toho nakonec Národní parky jsou, že ;-)

0 0
možnosti
L

Lord_Faramir

30. 3. 2011 13:06
Správný postup

je samozřejmě napadené stromy pokácet, odkornit a spálit, situace na Šumavě ohledně kůrovce je celkem kritická a les se sám neobnoví, jestliže se napadené stromy nezlikvidují, bude zanedlouho místo krásných Šumavských lesů jen pustina. Jenže to ekofašisti nejsou schopni pochopit a budou jen vyřvávat své zcestné nesmyslné ideje :-/ Hlavně že jsou vidět v médiích, o nic jiného ekofašistům nejde.

0 0
možnosti
JD

brachy123

4. 4. 2011 20:50
Re: Správný postup

navim jak jste angazovaný a kolik vecí ste precetli o biologii lesa kromne vyuky na zakladce a stredni. Prave vas pristum vede k pousti a devastaci. I kdyz byla to monokultura, a clovekem udrzovana zahradka, ted ma sanci se vekovo rozruznit a stat se cenným lesem a nejakým rozsáhlým parcikem. Ale jak sem rekl lidem jsou podstatne jenom velke veci cca 20m ale co je skryte troska níz tak to pro ne nic neznamena....

0 0
možnosti
A

A/D

29. 3. 2011 9:35
Komu není

osud Šumavy lhostejný, prosím nedělejte to po česku a nemudrujte po hospodách a diskusích, zkuste prosím aktivně vystoupit proti tomu, co se chystá. Politici jsou naši volení zástupci, mají prosazovat naše  zájmy, ne jejich. Informujte se prosím o situaci v NP Šumava a "otravujte" vaše poslance, senátory, hejtmany..... Politik dá jen na dvě věci-peníze a veřejné mínění....

0 0
možnosti
C

clara2

29. 3. 2011 9:25
hnus

Stráský je státem chráněný zločinec.

0 0
možnosti
DV

Lisak Bystrouch

6. 4. 2011 12:05
Re: hnus

souhlas! ovšem vykácení Šumavy zločin bohužel není, protože stát si Stráskýho sám "najal" . Není se čemu divit, když na post ministra životního prostř. jmenuje ODS ekonoma, který pak následně absolutně nekorektní cestou vybere namísto jednoho ze 3 odborníků neodborníka pana Stráského, svého známého, který samozřejmě bude sypat do kasy ODS peníze za vytěžené dřevo - za úkol už to měl přece Drobil, vzpomeňte si, proč musel rezignovat, provalilo se na něj, že má financovat kasu ODS právě z prodeje dřeva Rv

0 0
možnosti
S

suvi

29. 3. 2011 9:21
nejde jenom o kácení

Nejhorší je, že nejde pouze o kácení. Kdyby to jenom pokáceli a odkornili, ale oni to dřevo chtějí odvážet i z těch nejhodnotnějších míst. To znamená půdu rozrytou harvestorama a poničení už teď exsistujícího zmlazení. Dále Stráský například vyndal z dosud bezzásahových oblastí Smrčinu a Hraničník. Vysvětluje to bojem proti kůrovci, a přitom to je přesně v místech, kde se plánuje lanovka a po vzoru salámové metody určitě i sjezdovky. Pak že jde o kůrovce a ne o peníze pro určité podnikatele. Přitom "přenechání" části Šumavy divočině, by ze středně až dlouhodobého hlediska přineslo do regionu víc peněz. Výzkum v NP Bavorský les ukázal, že kolem 55% návštěvníku tam jezdí vyloženě kvůli parku a vznikající divočině, což pro tamní region znamená 1200 plných pracovních míst. A to je jejich park 6x menší. Podobným magnetem by mohla být určitě i Šumava. I pro spoustu zahraničních turistů, protože ve střední i západní Evropě by to bylo jedinečné území. Kvůli sjezdovce sem jezdit nebudou...

0 0
možnosti
A

A/D

29. 3. 2011 8:50
Kůrovec je přirozená součást ekosystému

a z emperických je vypočteno, jak často se "kůrovcová kalamita" objevuje. Stejně tak je vypočteno, jak často se objevuje ničení větrem viz. orkán Kyrill. Šumava tu byla před námi a nikdy jí to nevadilo. Přirozené procesy se vždy o vše postaraly. otázkou je, jestli tu Šumava bude i po nás. Pan ředitel parku v podstatě zničil roli odborníků v radě parku a posílil funkci podnikatelů a starostů. usilují o to vyhlásit kalamitní stav a tím pádem možnost postupovat podle lesního zákona. Pod záminkou ochrany před kůrovcem zničí Šumavu těžbou. V Bavorsku nechali park parkem dle odborníků, kůrovec si zařádil a les přirozeně zmlazuje (tak jak tomu bylo po tisíciletí). Pokud budeme kácet a odvážet dřevo, zničíme půdu. les nejsou jen strom, vážení. Bez půdy nebude lesa. Doporučuji vyhledat si informace a fakta.

0 0
možnosti
JC

ctibi2

29. 3. 2011 9:57
Re: Kůrovec je přirozená součást ekosystému

Šumava tu byla vždycky, ale až od konce 19. století, kdy tam po nějakém orkánu vysázeli všude smrky, je to jedna velká smrčina. A kůrovec se nejmenuje lýkožrout smrkový proto, že by žral třeba buky...

0 0
možnosti
JC

ctibi2

28. 3. 2011 23:55
Achjo

Od doby, kdy jsem se naučil číst, snad neuplynul týden, aby se v novinách neřešil NP Šumava... Už je únavné číst i jenom ty titulky :-/

0 0
možnosti
JD

brachy123

28. 3. 2011 22:37
nazor

Copy z starsiho clanku, tam uz lid moc nechodi.

Kazdy chce aby na Sumave nastala zmena za par dni. Lidi vidi dnesek a vcerajsek a stym konec. Jak krasne to bylo, jak dobre to bylo, jak zle to je...

Selsky rozum: brouk zere drevo, brouk to drevo spracovava, brouk dela bopky, bopky su hnuj, hnuj potrebuje les, bez stromu a dreva ani houby a ani ostatni breberky ktere rozkladaji drevo nemaji co rozkladat, lesni puda bez zivin, oslabene stromecky, zadne stromecky. Kolobeh prirody. Z ceho ma zit ten les i kdyz je sezranej - ale rozkladajici se - kdyz tohle vsechno vememe tak konec. To je ako lednicka kteru nenaplnis a pak chcipnes hlady..

0 0
možnosti