Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Táborsku rychlík půl kilometru vlekl auto, řidič nepřežil

Tragická nehoda se odpoledne stala na železničním přejezdu u Horusic nedaleko Veselí nad Lužnicí. Rychlík se tam střetl s osobním autem a asi půl kilometru jej táhl. Řidič vozu srážku nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zakázaný názor II

car vs train

0:1

0/0
6.4.2011 20:29

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: car vs train

Vida, na angličtině jste už měli lekci "dopravní prostředky", a jak ti to jde!

0/0
6.4.2011 22:28

FandaVV

To by mohlo být

...může být totiž příčinou nehody to, že motorista nerespektoval světla ...

A hlavně ani vlak... Proč se nerozhlédl? 8-o

0/0
6.4.2011 16:05

MM2000

Re: To by mohlo být

Která světla ? Na videu je jasně vidět, že bílé světlo nebliká ... znamená to, že semafor je nefunkční nebo porouchaný ??? Je nějak dané, že pokud nebliká bílé světlo, mám přejezd považovat automaticky za světelně neřízený a tudíž zvýšit opatrnost (tím nechci říct, že se neměl rozhlédnout a jet, ale buďme soudní, kolikrát se rozhlížíte na přejezdu, na kterém je semafor ... zastavím, když blikají červená, ale když nebliká nic??? )

0/0
7.4.2011 11:47

Poborskiii

Re: To by mohlo být

To je skutečné otřesné, jaké produkty lezou z autoškol. Když nebliká nic, tak se to rovná tomu, jako by tam byly pouze kříže (čili bez světel)!!! Takže se rozhlížet musíte! Bílá bliká pouze tehdy, když se v přilehlém traťovém úseku nevyskytuje vlak (nestojí, nevzdaluje ani nepřibližuje), jenže jak můžete vidět na videu, pár set metrů od přejezdu stojí rychlík s autem zapasovaným pod sebou, čili bílá svítit nemůže, jelikož v přilehlém úseku stojí vlak. Například po průjezdu vlaku přes přejezd zhasnou během několika vteřin červená světla, ale bílá se rozsvítí, až když vlak opustí přilehlý úsek, což může trvat i dalších několik desítek vteřin - do té doby se tam máte chovat jako na přejezdu bez světel.

0/0
7.4.2011 14:01

Poborskiii

Re: To by mohlo být

Aby bylo úplně jasno, nejde tedy o poruchu, pokud bílá nesvítí. Samozřejmě pokud dojde k poruše nebo výluce zabezpečovacího zařízení, tak bílá také nesvítí.

0/0
7.4.2011 14:10

MM2000

Re: To by mohlo být

Díky za vysvětlení, díky němuž jsem si našla následující : http://prejezdy.info/node/13

Ale uznejte, že až do takových "detailů" v autoškole fakt nejdou :((( asi je to chyba ... no, určitě je to chyba :(((

Moje dedukce tedy nebyla správná ... vlak byl poblíž přejezdu, tudíž bílé světlo blikat nemůže ... a protože už projel, nemohou blikat ani červená světla ... a co když neblikalo nic a signalizace byla v poruše ??? Tak udělal řidič fatální chybu, že přejezd nepovažoval v ten okamžik za přejezd bez signalizace, pouze s křížem a vjel na něj :(((

Tak snad jsem to pochopila správně ... ;-)

0/0
7.4.2011 20:53

Poborskiii

Re: To by mohlo být

Ano, takový je povinně přístup ze strany řidiče. Řidič přeci neví, jestli porucha je nebo není. Pokud světla nesvítí, musí se řídit značkou (výstražným křížem). Zároveň mu nezbývá než spoléhat, že v případě poruchy došlo i k povinnému opatření ze strany železnice (nejpozději 60 m před přejezdem a přes přejezd musí vlak je rychlostí nejvýše 10 km/h a musí houkat) - i proto by měl být co nejvíce opatrný, což je přesně opak toho, co velká část řidičů na přejezdu bez svítících světel činí.

0/0
8.4.2011 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.