Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šumava je posledním útočištěm spousty ohrožených druhů. Kácení jim škodí

Zásahy na Šumavě neovlivní jen lesy, ale především jejich obyvatele. Kvůli rozsáhlému kácení by mohl z Česka zmizet například kriticky ohrožený tetřev hlušec nebo jeřábek lesní. Vltava zase skrývá chráněnou perlorodku. Ohrožené druhy potřebují klid a přirozený vývoj, míní odborníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pokopeli

jsme snad chytřejší než příroda

Věřím přírodě, že je moudrá a ví i bez nás co má dělat. Pokud jsme někdy v minulosti narušili její přirozenost tak nejlepší pro návrat k přirozenosti bude do ní vůbec nezasahovat. Věřím že se bude postupně sama navracet ke své přirozenosti. A i když to bude pomalu a i když některé fáze budou vypadat pro nás nehezky, jistě si poradí, to je snad jasné. Zásahy v minulosti udělali ze šumavy typ lesa, pro který je OBNOVA  kůrovcovou kalamitou normální (stejně i v tajze nebo kanadě)jako pro borový les požáry, stejně normální jako záplavy na Amazonce, jako roční období. Ten les není mrtví, jen naráz umřeli všichni dospělci, pod kterýmy už roste nová generace, těmi zemřelými chráněna a vyživována. Takto nově vzrostlý les je již o poznání méně stejněvěký, takže stromy pak již nebudou umírat všichni naráz jako teď- (vidíte, když se to nechá na přírodě).Stromy umírají stářím a kůrovec se namnožil aby pomohl s jejich rozkladem. Není to tak že by zlý brouk zabíjel zdravý silný les......

0/0
12.5.2011 15:56

A/D

pan Bláha hlavně zastává stejný názor

jako odborníci ekologové, kteří z toho mají třebas aj profesůru. Právě proto je zcešla jedno, jestli je Bláha veterinář nebo ne. Pravda zůstane pravdou, ať jí vyřkne kdokoli.

0/0
10.5.2011 10:22

astrudina

Re: pan Bláha hlavně zastává stejný názor

Veterinář Bláha a zelení ekoteroristé si vychovali svoje "vjedce", kteří na to mají, jak psal někdo níže, "profesůru". Je to tedy sůra deset;-D, ale proti tomuto tvrzení je každý komentář marný;-)

0/0
17.5.2011 0:48

Karel moudrý

brouci duhoví

Tak ten myslitel bláha chce kromě kůrovce chránit i tesaříky ! To je ale ekoodborník !

Opakuji: duháci se nejlépe loví elektrickým proudem.

0/0
10.5.2011 8:48

horší než komunisti

Re: brouci duhoví

vy zas chcete všechno vyhladit, kéž by se to obrátilo proti vám všem

0/0
10.5.2011 17:09

astrudina

Veterinář Bláha opět bojuje na všech frontách

za definitivní zničení zelené Šumavy! A ono mu to prochází!

Ekoteroristé mají své lidi v ČT i ve veřejnoprávním rozhlase, každý den slyšíme jednostránné informace o tom, co zase ředitel Stránský udělal špatně, jak někde dává jedy, jak ohrožuje to či ono; ale neslyšíme nikdy k tomu názor ředitele NP či zástupců obcí anebo proboha lidí, co na Šumavě žijí a nedávno ji ještě viděli zelenou...

Snad budou jednou lidé jako Bláha a spol. souzeni za zničení krásného kusu země české.;-€;-O

0/0
10.5.2011 0:38

Johny_S

Re: Veterinář Bláha opět bojuje na všech frontách

Necháš se také operovat od zástupce Klubu českých turistů, nebo to raději necháš na chirurgovi?

0/0
10.5.2011 1:48

horší než komunisti

Re: Veterinář Bláha opět bojuje na všech frontách

no jistě, soudruzi tomu rozumí nejlíp, oni jednou viděli něco zelenýho...

0/0
10.5.2011 17:11

astrudina

Re: Veterinář Bláha opět bojuje na všech frontách

no, kdybych měla nemockého psa, tak ho jistě nenechám léčit u Bláhy, když se podívám na výsledky jeho "péče" o Šumavu...Rv;-(

0/0
17.5.2011 0:51

rijmud

Boze...

Ty stromy tam staly 300 let, kdyz se o ne nasi predci neumeli starat a kaceli. Tedka prisli "ekologove", co vedi jako to delat a jak strasne tomu lesnici skodili a behem 10ti let je misto lesa mesicni krajina a oni jeste horuji jak je to dobre. Ano, je to super. Vzacni druhove, zvykli na husty les vydrzi prece 80let nez doroste les dalsi z naletu, to je prece jasne. Ale co tam vyroste za les? Zase smrkova monokultura, kterou zase znici kurovec, kde by se tam vzalo neco jineho (a na jejich fotkach je to dobre videt). To nechavama nasim potomkum opravdu pekny pomnik.

Misto abysme "ekology" na ty smrky povesili (a zbytku zadali nahradu skody vsim, co jejich rodina vlastni), tak jeste dostanou prostor v mediich. To je tragedie ceskych lesu.. Proc si rikaji ekologove, kdyz vsechno v ty prirode znicej? A proc jim to jeste nekdo veri?;-(

+1/0
9.5.2011 23:29

A/D

Je to NP

nikoli hospodářský les. Lesníci ať si hospodaří v hospodářském lese.

0/0
10.5.2011 10:16

astrudina

Re: Je to NP

a Šumava byla po staletí co? Hospodářský les! Proto tam hospodaři lesníci, to že jste to přejmenovali na NP a provádíte tam své bláznivé experimenty, ještě neznamená, že Šumava není monokulturou, nyní bohužel usychající. Jediný, kdo může alespoň zbytky lesa zachránit, je lesník . tedy lesní odborník (rozhodně ne nějaký kecálista z NGO - takto kulturolog, teatrolog, religionalista nebo sociolog - prostě zelený expert;-D)

0/0
17.5.2011 0:55

computer

To je ale účelový článek!

A kam chudák hlušec půjde až na Šumavě žádný les nebude protože jej kůrovec zničí? Trojmezí, Plešné jezero je měsíční krajina bez lesa a také bez tetřevů. Žádný parko to není. Jen kůrovcem zdevastovaná krajina.

0/0
9.5.2011 21:33

Johny_S

Re: To je ale účelový článek!

Les tam bude vždycky. Prostě doroste. Pro toho hlušce je mnohem větší problém, když ho vyruší dřevorubci.

0/0
9.5.2011 22:01

computer

Re: To je ale účelový článek!

Doroste? Nechápete, že když se proti kůroveci nezsáhne, zničí rozsáhlé porosty i mimo nároní park? Les prostě doroste i tam?. Koukám na Vaše příspěvky. Máte dnes holt službu.

0/0
9.5.2011 22:40

Johny_S

Re: To je ale účelový článek!

Tam se proti němu přece může zasahovat, ne?

0/0
10.5.2011 1:46

jardahorak

Re: To je ale účelový článek!

Doroste? A kde? Na miste, kde bude diky popadanym stromum odhalene podlozi a vystavene erozi? Vy jste mi taky lesak ;-)

0/0
9.5.2011 23:43

Johny_S

Re: To je ale účelový článek!

Nejsem lesák. O národním parku by ani lesáci rozhodovat neměli. Jsem biolog. A současně člen ODS, proto mi hodně vadí Stráského extempóre.

0/0
10.5.2011 1:45

Johny_S

Re: To je ale účelový článek!

A propos, jaký je rozdíl mezi erozí na pasece po vytěžení dřeva a v místě, kde zůstaly suché kmeny smrků zahubených lýkožroutem?

0/0
10.5.2011 1:47

horší než komunisti

Re: To je ale účelový článek!

zato díky pokácení stromů tam bude ráj na Zemi...

0/0
10.5.2011 17:13

Fai Rodis

Chudak tetrev.

Ma to spocteny.

Jestli potrebuje souvisle a rozsahle porosty smrcin, tak je s nim amen.

Mel by poslat stiznost na kurovce, ze mu nici biotop.

0/0
9.5.2011 21:17

vanastr

Mělký článek

Mělký článek. Stejně plytký jako znalosti češtiny redaktorky. Plytký = mělký.

0/0
9.5.2011 21:15

keepa

straskej je senila...

straskej by mel konecne zmoudret a jit do duchodu.

0/0
9.5.2011 20:37

Koudyrr

Odbornost

S mnoha názory pana Bláhy souhlasím, ale jen mě napadá, proč je zmíněno jenom jméno pana Bláhy a fráze o odbornících. Pan Bláha je veterinář, jak přišel k odbornosti ekologa nevím, myslím, že by měli být jmenováni odborníci přes ekologii a lesnictví. A u toho Bavorského lesa nevím, zda výskyt tetřevů není podmíněn tím, že člověka tam jen tak nepotkáte. Jedno je jisté, nikdo z nás se obnovené Šumavy nedožije, ať to bude lidskou rukou nebo víceméně přirozeným procesem. A ještě trochu z jiného soudku - Šumava byla napadena kůrovcem především z Bavorského lesa. Náš stát nyní platí odškodnění Rakousku, že od nás přešel kůrovec k nim. O tom se moc nemluví.

0/0
9.5.2011 20:31

Jan Motůrek

Uzasna foto

Ta fotka je opravdu uuuzasna, takova profesionální, že se hodí i do článku ;-DR^

0/0
9.5.2011 20:12

Dick Winters

Pan Stráský tomu nejlíp rozumí

tak mu do toho nekecejte.

0/0
9.5.2011 19:57

forEd38

spatna fotografie

spatna fotografie od slabeho fotografa.... neni ptakovi videt hlavu...Rv

0/0
9.5.2011 19:41

MokMok

ohrozeny druh ?

nehorsim zpusobem ohrozili ci spise jiz znicili sumavu podobna priblbla jako pan blaha. v suchem a mrtvem lese tetrev nebude. ten potrebuje k zivotu pupeny a na turisty kasle neb mu nevadi stejne jako tetrevci. muzu dolozit fotkama. nejvetsi sranda bude az se prokaze spojeni "zelenych" v byvalem vedeni parku s drvarskou lobby. viz parkservis apodobne.!!

0/0
9.5.2011 19:23

chose01

Re: ohrozeny druh ?

Jasně nejlépe, kdyby Vám všeh a zvěř (která zbyde) salutovala v momentě když vkročíte do lesa. Doporučuji se podívat do slovníku co znamená slovo biodiverzita a ekologie.Rv

0/0
9.5.2011 19:38

Fai Rodis

Re: ohrozeny druh ?

No ale stoji tam jasne, ze tetrev chce ty rozsahle smrciny, ne? A ty uz tedy nebudou...

0/0
9.5.2011 21:19

Johny_S

Re: ohrozeny druh ?

Jasně, že jo. Dlouho tam budou stát mrtvé stromy a do té doby doroste podrost. Nic nehrozí. Tetřeva víc ohrožují dřevorubci.

0/0
9.5.2011 22:04

astrudina

Re: ohrozeny druh ?

Jo? A jak to, že tetřev výborně prosperoval na Šumavě v době, kdy tam byl hospodářský les, všude žili lidé, i hluboko v lesích, pásli dobytek, měli zde políčka,rozvíjel se zde průmysl, dřevařský, sklářský. Všude byly cesty, jezdily tu povozy, sváželo se dřevo - a tetřeva nic nerušilo. Nyní se nikam nesmí, na Březníku byste nejraděli cestu, která zde vedla po staletí, úplně zavezli (nebyl na to i nějaký projekt?) a tetřevu je to pořád málo - nebo vám?

0/0
17.5.2011 1:01

Johny_S

Re: ohrozeny druh ?

Jaké pupeny? Už jsi viděl smrkový pupen? A tušíš vůbec, že lýkožrout smrkový pupeny listnatých stromů nežere?

0/0
9.5.2011 22:03

peterudes

šumava je krásné místo, které si zaslouží ochranu

http://cunderlik.blog.idnes.cz/c/190814/Sumava-Chalupska-slat-a-okoli-jak-jej-mozna-neznate-fotoblog.html

0/0
9.5.2011 19:08

Ion Tichy

Re: šumava je krásné místo, které si zaslouží ochranu

Ano, naprostý souhlas....Šumava je krásné místo, které si zaslouží ochranu - hlavě před některými šílenými "ekology";-D;-D

0/0
9.5.2011 19:24

Johny_S

Re: šumava je krásné místo, které si zaslouží ochranu

Především pak před dřevaři a podnikateli, kteří tam chtějí v první zóně budovat sjezdovky a vykácení lesa při "boji proti kůrovci" pro ně bude dobrou záminkou.

0/0
9.5.2011 22:05

astrudina

Re: šumava je krásné místo, které si zaslouží ochranu

Za vlády zelených se na Šumavě vykácelo nejvíc dřeva za desetiletí. Žlábka jste honili kvůli stovce stromů a sami jste vykáceli, vytěžili a rozkradli tisíce kubíků, tak mlč.

0/0
17.5.2011 1:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.