Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aktivisté už chystají na Šumavě hlídky, budou střežit nejcennější zóny

Ačkoliv správa parku slibuje, že letos bude kácet mnohem méně kůrovcem napadených stromů než loni, ekologičtí aktivisté už nyní varují, že si to pohlídají. Pokud dřevorubci s pilami vstoupí do horských cenných lesů, jsou aktivisté připraveni zopakovat blokádu. Loni trvala měsíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fai Rodis

Jako by to nebylo jedno.

Nejcennejsi zony sezere kurovec tak jako tak, takze o co jde?

To bylo nejdriv kydu, ze kurovec bude zrat zejmena nepuvodni smrky -pak ale padly i horske smrciny.

Pak zas ze kurovec jde jen na "prestarle" stromy - ted uz naletuje i na tricetilete...

Sumava je v zasade ztracena.

Tak jsem zvedava, jak pomoci narodniho parku zahlusi Krivoklatsko.

0/0
9.5.2012 0:01

Lisak Bystrouch

Objasněme si fakta namísto slaboduchých nařčení ;-)

totiž kdyby prapodivným způsobem zvolený ředitel NPŠumava p. Stráský dodržoval zákony, nepoužíval zakázané pesticidy a nekácel v chráněných zónách, pak by žádné hlídky potřeba nebyly. Nejsou to aktivisté, ale lidé kolem současného vedení jsou ti, co nejvíce ničí Šumavu, jelikož jim jde především o peníze. Však pan ministr Chalupa jako ekonom je toho důkazem, už jen tím, že do pozice ředitele dosadil dalšího neodborníka. Já jako vystudovaný biolog si troufám tvrdit, že o přírodních procesech v šumavských lesích leccos vím a můžu vás ujistit, že šumavské přírodě nevadí ani tak kůrovcové kalamity, na kteréžto je za ty tisíce let po poslední době ledové dobře adaptována, jako jí vadí nepřiměřené kácení a následný vznik pasek a holin. Až tyto zásahy totiž opravdu poškozují šumavský ekosystém jako celek, snižují diverzitu druhů a mění strukturu lesů, ač je fakt, že ty jsou do jisté míry vysázeny uměle, což ale neznamená, že zde nefungují přírodní procesy - fungují, jen jim dát prostor že ;-)

+1/0
25.4.2012 16:52

Vím, že něco vím?

Re: Objasněme si fakta namísto slaboduchých nařčení ;-)

Prapodivně zvolený ředitel? A vás zvolil kdo?

0/0
8.5.2012 16:29

simi.ms

Co tam chtějí hlídat???

Vždyť tam je mrtvej les, co tam chtějí hlídat??? Hnát je klackem, z lesa, šmejdy!!!

0/0
25.4.2012 16:46

Lisak Bystrouch

Re: Co tam chtějí hlídat???

Vulgarismy a agresi používá pouze člověk nevzdělaný, který nedokáže jasně a věcně argumentovat - přeberte si to jak chcete ;-) Šumavské lesy samozřejmě nejsou mrtvé, odumřelo pouze svrchní stromové patro, ekosystém jako celek zůstal bez větších škod, jelikož šumavské horské smrčiny jsou na tyto disturbance (poškození..) dobře adaptovány (jsou zvyklé..). Jde pouze o úhel pohledu, pokud se na to díváme tradičně ekonomicky, pak ano, je to katastrofa a uschly nám tam miliardy.. pokud ale se podíváme z přírodovědeckého hlediska, což by jsme měli, protože Šumava je národním parkem, kde se má dávat prostor právě přírodním procesům (není jak tamější lesy většina lidí bere hospodářským lesem určeným k pěstování dřeva za účelem jeho sklizení a prodeje..) Tyto procesy holt někdy bohužel vedou k zániku starého lesa a VZNIKU nového - takže Šumava není mrtvá, jen pouze regenerující a zmlazující se :-) může se nám to 100x nelíbit, leč to je koloběh života těchto lesů! TO je třeba konečně pochopit ;)

0/0
25.4.2012 17:05

Escoto

Re: Co tam chtějí hlídat???

Potom se z přírodovědeckého hlediska ptam: Nechá se to i shořet až to chytne? Požár je důležitou součástí procesu obnovy.

0/0
29.4.2012 10:26

Vím, že něco vím?

Re: Co tam chtějí hlídat???

Koloběh lesů v kulturních krajinách je, vysadit, vykácet, vysadit.To by jste měl konečně pochopit.

0/0
8.5.2012 16:34

tomas__marny

Hlídky

Tak ještě by to chtělo založit hlídky, aby hlídaly ekohlídky, jestli nelezou tam, kam nesmí.

0/0
24.4.2012 15:13

Štoury

Aktivisti

0/0
24.4.2012 13:55

Štoury

Re: Aktivisti

to je jen banda flákačů, který k nám jezdí blokovat jen kvůli tomu, že za to dostanou zaplaceno;-O a ještě víc nechápu proč stát stále organizace typu Duha finančně dotuje!!

+2/0
24.4.2012 13:57

habr

Re: Aktivisti

Nedotuje - jen podporuje rojekty které stát vybere. Duha od státu snad měla něco na nějaké nauční stezky či něco podbného.Je potřeba se podívat do databázá podpořených priojektů a až potom pouštět jedovaté sliny.

A jestli dostanou zaplaceno - říká se to. Ale pokud tak to je, tak je to skoro na facku, protože potom už to není o dobrovolné ochraně ale o komerční práci.

+1/0
24.4.2012 18:50

Tomash

Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část?

Aktivisti by se měli ject podívat povinně vedle do Německa. Jak se tam o Šumavu starají... I když u nás jsou aktivisti pouze vyděrači kterým o přírodu nejde. Takže jedině uzákonit porážení stromů i těmito přivázanými trotlíky.

+1/0
24.4.2012 11:59

Tomash

Re: Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část?

*i s

0/0
24.4.2012 11:59

Jan Motůrek

Re: Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část?

A jak tedy v Německu se starají? Také tolik kácí?

0/0
24.4.2012 12:03

habr

Re: Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část?

Existují fotogeafie z Bavorského lesa, kde je vidět, že se tam těří, a jezdí těžkou technikou jako v Čechách. Mimochodem s ohledem na rozlohu německa, bavorský národní park je jen nalinký plácek. S ohledem na náš NP Šumava je bavorský les 3x menší. Potom se dělají zásahy nezásahy zcela jinak, když o nic ve své podstatě nejde.

+1/0
24.4.2012 18:53

Tomash

Re: Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část?

3x menší park to je, ale 3x mensí neznamená malý.. ano oni ho těží selektivní těžbou tak jak to ma být.

0/0
24.4.2012 20:01

marilin2

Re: Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část?

Mám pocit, že z druhé strany, tedy té německé, Třístoličníku a Trojmezné, je taktéž" krásný šedý les"! Takže to tam nebude tak o moc lepší s bojem protikůrovci. Akorát už jsem slyšel, že rakouští majitelé lesů chtěli po SNAPŠodškodné, že se nestaraj o příhraniční lesy a ty rakouské jsou nakažené kalamitním kůrovcem právě ze Šumavy!EU!!

+1/0
24.4.2012 12:18

MatyEU

Re: Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část?

Proč nedecimuje kůrovec ve větší míře také něměckou část? Protože si němci a rakušáci vynutili vykácet pás, který přelet kůrovce snižuje (měl by zabránit), protože němci na bezzásahovost připravují území řízenými zásahy celá desetiletí, protože tam už kůrovcový žír prošel (a kde nic není, ani smrt nebere, takže ani kůrovec nežere), protože rozdíl mezi jižní (německou) a severní (českou) stranou Šumavy (Böhmerwaldu) je obrovský (teplotní, srážkový, ... celkově je Šumava po svém vrcholu, tedy cca podél hranic rozdělena na dvě klimaticky velmi rozdílná území), protože skladba lesa na české a zahraničních stranách je zcela jiná,... Proto je kůrovcová kalamita na české straně mnohonásobně horší a bezzásahovost po Kyrillu šíření kalamity ani na jedné straně hranic nepomohlo a proto je nutné přírodě pomoci, aby se s kalamitou vyrovnala, pomoci jí navrátit se do přirozeného stavu a až pak jí přirozenému vývoji ponechat. Jinak je to jako nechat bez léčby člověka s těžkým zápalem plyc... R.I.P.

0/0
24.4.2012 18:50

pan.pravda.se.vraci

Ekologicky aktivisti

jsou vedle neprizpusobivych a narkomanu na cele myho hate listu.

+3/0
24.4.2012 11:14

Jan Motůrek

Re: Ekologicky aktivisti

A proč? Proč v tomto případě více věříte státu, že hospodaří na lese jen dle nejlepšího vědomí a svědomí a nejde jen za ziskem?

0/0
24.4.2012 11:49

Yesname

Re: Ekologicky aktivisti

Tak moment. Hovoříme o hospodaření, nebo o ochraně přírody? O co tedy jde přivazovačům?

0/0
24.4.2012 11:54

Jan Motůrek

Re: Ekologicky aktivisti

tak hospodaření by snad mělo jít ruku v ruce s ochranou přírody, ne?

Jde jim o to, že mají jiný názor na to, jak se vypořádat s kůrovcem. A fakt obdivuji lidi, kteří mají jasno, když dle mě na to ty zkušenosti ještě nemáme, abychom to dokázali posoudit.

Dle mě je prostě monokulturní les hloupost, ale jaká je dále správná cesta, to nevím. Nicméně jsem rád, že existují ekologická hnutí, která dávají i jiný pohled na věc a není to jen tak, že jedině správce lesa je nejchytřejší a on jediný ví, co je správné udělat. Nehledě na to, zda opravdu jde za cílem správného hospodaření nebo jen za cílem co největšího zisku.

0/0
24.4.2012 12:02

Yesname

Re: Ekologicky aktivisti

Do jisté míry je to pravda. Přibližně to je ovšem stejné, jako když se nějaký mameluk přiváže k vratům Temelína, protože má jiný pohled na energetiku. Nebo na vrata Škodovky v Mladé Boleslavi, protože má jiný názor na nutnost používání motorových vozidel. Na rozdíl od majitele nebo správce.

0/0
24.4.2012 12:11

Jan Motůrek

Re: Ekologicky aktivisti

Ano a je to v podstatě tam správně. Je potřeba o všem diskutovat a dívat se na vše ze všech stran. Na jedné straně bude vždy touha po moci a zisku za každou cenu. A vzhledem k tomu, že roste tato touha, roste i na druhé straně ekoterorismus. A pravda je někde uprostřed.

Já osobně jsem za tyto hnutí rád v tom smyslu, že to vyvolává diskuze a řeší se to. Jestli mají v tomto případě aktivisté pravdu nebo ne, nedokážu posoudit, protože prostě neznám zprávu, která by to objektivně zhodnotila co je vlastně lepší teď dělat. Vždy je ta zpráva zabarvena do jednoho nebo druhého extrému.

0/0
24.4.2012 12:26

Yesname

Re: Ekologicky aktivisti

Jo, takže budu čekat, až se nějakej blbec přiváže ke dveřím u baráku, aby mě přesvědčil, že mám bydlet v jeskyni. Ale v klidu, rozhodně s ním diskutovat nebudu, zrovna tak, jako se nedivím, že někdo vytěsňuje nějaký blokátory. Proč neblokujou u chemiček? Proč neblokujou u Synthesie? Proč neblokujou u jinejch soukromejch podniků? Protože tam by se s nima nikdo nepáral. Tady si ti zatím můžou dovolit, protože ze státního krev neteče.

+2/0
24.4.2012 13:13

pavel.61.

Re: Ekologicky aktivisti

Ekoteroristé žádné diskuse nejsou schopni. Jednak jim chybí odbornost a vědecký nadhled a jednak jsou zaslepeni ideologií. Sami sebe označuji za jediné správné a pokud není po jejich protestují. ŽP nebo přírodu v žádném případě nechrání nýbrž poškozují.

+1/0
24.4.2012 14:38

astrudina

Každý rok dobrý a peníze přece nesmrdí!

http://jitkamarkova.blog.idnes.cz/c/246674/Motivace-jihoceskych-vedcu-v-boji-za-suchou-Sumavu.html

Tak se, hoši a děvčata, přivazujte, ať se můžete s "vjedcy" o granty a dotace šábnout!

Divočina v uschlém lese!8-o

+1/0
24.4.2012 11:10

A/D

Re: Každý rok dobrý a peníze přece nesmrdí!

nezlobte se na mě, ale paní marková je osoba srandovní

+2/0
24.4.2012 12:35

Yesname

Na Ztraceném?

Vždyť tam už to kvůli těm blbcům kůrovec sežral skoro všecko.

+2/0
24.4.2012 11:04

Jan Motůrek

Re: Na Ztraceném?

myslíte kvůli těm blbcům, co tam udělali ty smrkové monokultury?

0/0
24.4.2012 11:05

Yesname

Re: Na Ztraceném?

No... vlastně ano. To víme všichni, že to bylo nemoudré. Ale to si musíme stěžovat někde u našich prarodičů.

+1/0
24.4.2012 11:10

alčawirth

Re: Na Ztraceném?

Smrkové monokultury jsou tam asi 170 let . Něco si zjisti než tady začneš diskutovat ;-)

0/0
24.4.2012 11:14

hasák

Re: Na Ztraceném?

Tak to bych se hádal. Mě by zajímalo, jestli víte, kdy začalo osydlování šumavy a co tam rostlo tehdá, když to tady vykřikujete? Smrk tam rostl, ale ne monokulturně. Nejste vy někdo z těch přivazovačů? Jestli ano tak se těším až vás tam najdou divoká prasata

0/0
24.4.2012 11:21

alčawirth

Re: Na Ztraceném?

tak teď seš ale uplně vedle ;-D , nebo nechápeš psaný text :-P

+1/0
24.4.2012 11:24

Jan Motůrek

Re: Na Ztraceném?

No a kdo to zapříčinil?

0/0
24.4.2012 11:50

Yesname

Re: Na Ztraceném?

To byla otázka na místě. Co si já pamatuju, tak to byl hlavně Jaroslav Švábenský a Siegfried Pumpitschka. Docela dobře jim sekundoval I Karl von Bahnof.

+2/0
24.4.2012 11:56

Mysel

Re: Na Ztraceném?

Zapomnel jste na vyznamny podil Ludwiga Schweinehunda!

0/0
24.4.2012 15:52

Mychal.B.

Re: Na Ztraceném?

Jsi ochotna připustit cca 140 let? Pokud ano, pak by se to časově shodovalo s jedním rozsáhlým polomem v roce 1870, po kterém následovalo živelné zalesnění Šumavy smrky dotaženými odkudkoliv... A my tomu teď říkáme prales ;-D

0/0
25.4.2012 10:01

on7.

Jsou dve moznosti

bud Sumavu chceme jako narodni park, a pak nezbyva nez se k ni tak chovat, nebo nechceme,ale pak si to jasne rekneme

0/0
24.4.2012 10:56

Jan Motůrek

Re: Jsou dve moznosti

A chceme park nebo divokou přírodu?

0/0
24.4.2012 10:58

on7.

Re: Jsou dve moznosti

narodni park neni park, aspon ne dle mezinarodni klasifikace

0/0
24.4.2012 11:00

on7.

Re: Jsou dve moznosti

proste "narodni park" je "park" asi jako je "lidova demokracie" "demokracie"

+1/0
24.4.2012 11:01

Jan Motůrek

Re: Jsou dve moznosti

to je sice hezké, ale na mí otázce to nic nemění ;)

0/0
24.4.2012 11:05

Yesname

Re: Jsou dve moznosti

To se vzájemně vylučuje?

0/0
24.4.2012 11:11

Jan Motůrek

Re: Jsou dve moznosti

ano. Dle mě je velký rozdíl mezí tím, když můžu jít do parku jen po vyšlapaných cestičkách (nejlépe asfaltových), kde je cestou nějaké ta hospoda, rozhledna,..... ale nesmím šlápnout nikde vedle, protože hned je tam strážce parku a mezi tím, když mám svobodný les, kde se mohu spolehnout jen na svačinu co mám v batohu a na své pevné boty.

0/0
24.4.2012 11:52

Yesname

Re: Jsou dve moznosti

No, zeptej se, jak to dělají v Yellowstone nebo v podobných lokalitách. A pak se to tady pokus rozšířit.

0/0
24.4.2012 11:58

Jan Motůrek

Re: Jsou dve moznosti

8980 km2  vs. 996 km2  :) - těžko říci, jak to srovnávat. Tam se divočina asi dá udržet lépe :)

0/0
24.4.2012 12:07

Yesname

Re: Jsou dve moznosti

Nejde o udržení divočiny, ale o přístup.

0/0
24.4.2012 12:15

Jan Motůrek

Re: Jsou dve moznosti

spíš jde o to, že jinak se projeví činnost člověka na malé a velké ploše.

0/0
24.4.2012 12:29

Vím, že něco vím?

Re: Jsou dve moznosti

Proč by se měla divočina udržovat ? Divočina je divočinou právě proto, je divoká a nikdo ji neudržuje.Paradoxem je právě to, že zelení chtějí udržovat divočinu v kulturně vzniklé krajině.

0/0
9.5.2012 1:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.