Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černá v Pošumaví se bouří proti trase Šumavské elektrické dráhy

Černá v Pošumaví chce zabránit tomu, aby plánovaná trasa Šumavské elektrické dráhy vedla v okolí obce rekreační oblastí podél Lipna. Zástupci obce a dalších dvanáct lidí podali k českobudějovickému krajskému soudu správní žalobu. Podle nich je část trati v rozporu se zákonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ivosum

Chybný popis u obrázku

Chtěl bych upozornit na chybný popis u horního obrázku. Na snímku není parní vláček, který jezdí z Černé v Pošumaví do Nového Údolí ale vagony, v kterých je restaurace a v druhém místní muzeum. Tyto vagony rozhodně nikam nejezdí a není za ně zapřažena žádná parní lokomotiva.

A v popředí snímku je lokomotiva na "lidský pohon" na nejkratší mezinárodní železniční trati na světě.

0/0
13.5.2012 14:09

rebbe

Daleko naléhavější je doplnit infrastrukturu přes hranice

takže železniční spojení by mělo navazovat na železnici v sousedním Bavorsku. Například by mohly vlaky z Lince projíždět i českým územím třeba přes Strážný do Deggendorfu. Výsledkem by bylo oživení oblasti, kdysi vojensky využívané a turistům uzavřené. Zbytky železnice tam již existují, třeba na Kubově Huti je ještě nádraží. Právě ten úsek přes Boubín by byl nejspíš nejatraktivnější. Ostatně, ani stávající trať přes Železnou Rudu nemá propojení s bavorskou sítí, nejezdí tam žádné vlaky, ač by například Mnichov - letiště byl nepochybně zajímavý spoj.[>-]

0/0
13.5.2012 8:38

Santa1

Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Přečetl jsem si všechny názory zde a podíval jsem se i na doporučované odkazy, ale přesto si jako člověk z opačného konce republiky myslím, že to není úplně špatný nápad. Turismus je v postindustriální éře naprosto klíčová součást každé ekonomiky a tohle má šanci na úspěch. Ne hned, ale je to určitě něco, co by turistickému ruchu pomohlo. Samozřejmě, že chatařům, kteří místní ekonomiku mají zcela u zadnice tohle může trochu narušit dosavadní klid, tak se ohánějí "argumenty" a obviňují kdekoho z podvodu. Přitom snad neexistuje dopravní systém, který by životní prostředí narušoval méně, než je elektrická lokálka! Ale hlavně, na tohle nepůjdou peníze, které by teď někde ležely na hromádce na krajském úřadě, kde by je bylo možno použít na něco smysluplnějšího. Počítá se s financováním z EU a ta nedá prachy jen tak na něco, ale tohle je zrovna věc, na kterou dá. Asi ví proč.

0/0
12.5.2012 9:23

no-X

Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Principielně to vůbec není špatný nápad. Jde o spojení dvou míst, která jsou vzdušnou čarou vzdálena méně než 15 kilometrů, ale hromadnou dopravou se nelze z jednoho dostat na druhé (respektive lze, ale je třeba objet celý okres, přestupovat a průměrně to zabere 3 hodiny). Problém je, že na jedné straně se staví koleje mezi dvěma body, na druhé však železnice ruší zastávky v jejich okolí (např. Jenín - vlaky tudy sice jezdí, ale už nestaví). Druhý problém je, že by to bylo využívané skutečně jen turisty - lidé, kteří na této trase jezdí např. za prací, už situaci nějak vyřešit museli (cestují autem nebo mohli změnit povolání či bydliště), takže spojení zřejmě používat nebudou. A pro účely řekněme 3-4 měsíční sezónní dopravy by mnohem levněji vyšel jeden pendlující autobus, i kdyby jezdil od rána do večera.

0/0
12.5.2012 11:09

Santa1

Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

To co píšete se naprosto nevylučuje s tím, co jsem napsal. Využití tratě je skutečně hodně na zvážení, závazek dlouhodobého provozování může krajskou pokladnu docela zatížit a může způsobit, že se bude rušit více využívaná doprava jinde, kde takový závazek nebude.

0/0
13.5.2012 19:30

no-X

Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Neříkám, že se to vylučuje - jen jsem připojil vlastní názor :-)

0/0
14.5.2012 10:54

Santa1

Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Tak dík. R^

0/0
14.5.2012 18:43

navycz

Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Plánovaná "lokálka" - má být pantograf s nadzemním vedením na šibenicích každých cca. 100m. s rozchodem kolejiště jako normální vlak kolem břehů přehrady bude pak v případě realizace něco, co sakra výrazně naruší tamní dosavadní klid. Za cca. 10mld. korun z našich peněz a to souběžně s už po desetiletí funkční vodní cestou kterou Lipenská přehrada bezpochyby je a na které se právě teď snaží soukromá společnost za své vlastní peníze zprovoznit prakticky to samé. Jak je jejich počínání místně "podporováno" se dočtete,uvidíte a uslyšíte pokud si vygooglíte třeba "vydírání lipno". A že tohle s tamtím souvisí se klidně vsadím. Kam až jsou kmotři a jejich kmotřenci schopni dojít při prosazování svých finančních veletočů je z této kauzy více než patrné. p.s. pro Santu - žádné peníze neleží někde na hromadě - někdo je musel svojí prací vydělat, pak mu jejich podstatnou část náš stát nebo EU sebere a těmito pak financuje (nebo se snaží financovat) kupříkladu zhovadilosti jako jsou ŠED.

0/0
12.5.2012 20:09

Santa1

Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Děkuji za poučení, ale vím jak vypadá elektrifikovaná trať. Jen pořád nechápu, čím "sakra výrazně naruší tamní dosavadní klid", jak píšete. Hluk vydávaný elektrickou jednotkou na moderní trati je nižší, než při průjezdu autobusu.

O problémech lodní dopravy na Lipně jsem už četl, ale hledání souvislosti mi přijde mírně přitažené za vlasy.

Příspěvky do pokladny EU budeme odvádět nadále a stále více, ale zpátky toho dostaneme stále méně. Pokud tohle je projekt, který ma šanci na peníze z EU, je to jeho plus.

0/0
13.5.2012 19:13

Mysel

Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

"Hluk vydávaný elektrickou jednotkou na moderní trati je nižší, než při průjezdu autobusu."

Skutecne? A to se da nekde v Cechach videt, eh slyset? Ono nadseni pro zeleznici je fajn vec, ale tohle uz je demagogie hrubeho zrna. ;o)

0/0
15.5.2012 2:19

prestonejedevlak.cz

Čtětě sedka.cz: o 60% vice pasazeru nez pendolino???

My zíráme, vy zíráte: kraj uvádí ve zdůvodnění záměru, že vlakem bude jezdit o šedesát procent více pasažérů, než jezdí s pendolinem z Prahy do Ostravy. informační server sedka.cz to počítá velmi přesně i s rezervou. Závěr je jasný:

"Zimolův vláček" vypadá jako dotační tunel, má to čísla jako dotační tunel, JE TO DOTAČNÍ TUNEL.

Největší dotační tunel spojovaný s Jiřím Zimolou je u soudu: http://zpravy.ihned.cz/c1-55205850-dokazu-ze-na-me-politici-tlacili-rika-podezrely-v-kauze-dotacniho-tunelu a je vyčíslen na 4 miliardy. Projekt ŠED má stát deset miliard. To je skoro roční rozpočet státu na příspěvky v nezaměstnanosti.

+1/0
11.5.2012 23:34

marilin2

Tolik cestujících?

Myslím, že to bude tak desetkrát méně. Ledaže by jízdné bylo desetkrát levnější! :-/

0/0
11.5.2012 23:02

no-X

Obsah článku

Ve článku je uvedeno do puntíku totéž, co ve článku z 23. dubna od Martina Beneše. Jaký to má smysl? :-)

0/0
11.5.2012 22:43

JoMe

Vyhozené peníze

Nikdo tím jezdit nebude a bude to stát deset miliard v době, kdy není na důchody, nechť jezdí autobusem, silnice už je postavená. Již dnes vlaky na hornoplánsku jezdí bez cestujicích.

+2/0
11.5.2012 22:38

Mražik

Nesmysl

Nesmysl ta cisla, ta cena drahy - ano tolik je potreba rozkrast. Ale ty pocty cestujicich? Tolik lidi se tam neprepravi zadnym autobusem ani lodi dohromady za cele leto, tak jak by to mohlo byt denne? Rv

0/0
11.5.2012 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.