Diskuze

Černá v Pošumaví se bouří proti trase Šumavské elektrické dráhy

Černá v Pošumaví chce zabránit tomu, aby plánovaná trasa Šumavské elektrické dráhy vedla v okolí obce rekreační oblastí podél Lipna. Zástupci obce a dalších dvanáct lidí podali k českobudějovickému krajskému soudu správní žalobu. Podle nich je část trati v rozporu se zákonem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ivosum

13. 5. 2012 14:09
Chybný popis u obrázku

Chtěl bych upozornit na chybný popis u horního obrázku. Na snímku není parní vláček, který jezdí z Černé v Pošumaví do Nového Údolí ale vagony, v kterých je restaurace a v druhém místní muzeum. Tyto vagony rozhodně nikam nejezdí a není za ně zapřažena žádná parní lokomotiva.

A v popředí snímku je lokomotiva na "lidský pohon" na nejkratší mezinárodní železniční trati na světě.

0 0
možnosti

rebbe

13. 5. 2012 8:38
Daleko naléhavější je doplnit infrastrukturu přes hranice

takže železniční spojení by mělo navazovat na železnici v sousedním Bavorsku. Například by mohly vlaky z Lince projíždět i českým územím třeba přes Strážný do Deggendorfu. Výsledkem by bylo oživení oblasti, kdysi vojensky využívané a turistům uzavřené. Zbytky železnice tam již existují, třeba na Kubově Huti je ještě nádraží. Právě ten úsek přes Boubín by byl nejspíš nejatraktivnější. Ostatně, ani stávající trať přes Železnou Rudu nemá propojení s bavorskou sítí, nejezdí tam žádné vlaky, ač by například Mnichov - letiště byl nepochybně zajímavý spoj.[>-]

0 0
možnosti

Santa1

12. 5. 2012 9:23
Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Přečetl jsem si všechny názory zde a podíval jsem se i na doporučované odkazy, ale přesto si jako člověk z opačného konce republiky myslím, že to není úplně špatný nápad. Turismus je v postindustriální éře naprosto klíčová součást každé ekonomiky a tohle má šanci na úspěch. Ne hned, ale je to určitě něco, co by turistickému ruchu pomohlo. Samozřejmě, že chatařům, kteří místní ekonomiku mají zcela u zadnice tohle může trochu narušit dosavadní klid, tak se ohánějí "argumenty" a obviňují kdekoho z podvodu. Přitom snad neexistuje dopravní systém, který by životní prostředí narušoval méně, než je elektrická lokálka! Ale hlavně, na tohle nepůjdou peníze, které by teď někde ležely na hromádce na krajském úřadě, kde by je bylo možno použít na něco smysluplnějšího. Počítá se s financováním z EU a ta nedá prachy jen tak na něco, ale tohle je zrovna věc, na kterou dá. Asi ví proč.

0 0
možnosti

no-X

12. 5. 2012 11:09
Re: Nesouhlasit s čímkoliv je český národní sport

Principielně to vůbec není špatný nápad. Jde o spojení dvou míst, která jsou vzdušnou čarou vzdálena méně než 15 kilometrů, ale hromadnou dopravou se nelze z jednoho dostat na druhé (respektive lze, ale je třeba objet celý okres, přestupovat a průměrně to zabere 3 hodiny). Problém je, že na jedné straně se staví koleje mezi dvěma body, na druhé však železnice ruší zastávky v jejich okolí (např. Jenín - vlaky tudy sice jezdí, ale už nestaví). Druhý problém je, že by to bylo využívané skutečně jen turisty - lidé, kteří na této trase jezdí např. za prací, už situaci nějak vyřešit museli (cestují autem nebo mohli změnit povolání či bydliště), takže spojení zřejmě používat nebudou. A pro účely řekněme 3-4 měsíční sezónní dopravy by mnohem levněji vyšel jeden pendlující autobus, i kdyby jezdil od rána do večera.

0 0
možnosti

prestonejedevlak.cz

11. 5. 2012 23:34
Čtětě sedka.cz: o 60% vice pasazeru nez pendolino???

My zíráme, vy zíráte: kraj uvádí ve zdůvodnění záměru, že vlakem bude jezdit o šedesát procent více pasažérů, než jezdí s pendolinem z Prahy do Ostravy. informační server sedka.cz to počítá velmi přesně i s rezervou. Závěr je jasný:

"Zimolův vláček" vypadá jako dotační tunel, má to čísla jako dotační tunel, JE TO DOTAČNÍ TUNEL.

Největší dotační tunel spojovaný s Jiřím Zimolou je u soudu: http://zpravy.ihned.cz/c1-55205850-dokazu-ze-na-me-politici-tlacili-rika-podezrely-v-kauze-dotacniho-tunelu a je vyčíslen na 4 miliardy. Projekt ŠED má stát deset miliard. To je skoro roční rozpočet státu na příspěvky v nezaměstnanosti.

1 0
možnosti

marilin2

11. 5. 2012 23:02
Tolik cestujících?

Myslím, že to bude tak desetkrát méně. Ledaže by jízdné bylo desetkrát levnější! :-/

0 0
možnosti

no-X

11. 5. 2012 22:43
Obsah článku

Ve článku je uvedeno do puntíku totéž, co ve článku z 23. dubna od Martina Beneše. Jaký to má smysl? :-)

0 0
možnosti

JoMe

11. 5. 2012 22:38
Vyhozené peníze

Nikdo tím jezdit nebude a bude to stát deset miliard v době, kdy není na důchody, nechť jezdí autobusem, silnice už je postavená. Již dnes vlaky na hornoplánsku jezdí bez cestujicích.

2 0
možnosti

11. 5. 2012 20:50
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti