Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Českých Budějovic se zřítil ultralehký vrtulník, zemřeli dva lidé

Mezi Šindlovými Dvory a Mokrým u Českých Budějovic se zřítil ultralehký vrtulník Safari. "Po nárazu na zem shořel a dvoučlenná posádka podlehla těžkým popáleninám. Záchranáři už mohli pouze konstatovat smrt," informoval ředitel jihočeské zdravotnické záchranné služby Marek Slabý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pedros603

krasny stroj...!

http://www.safarihelicopter.com/

0/0
14.5.2012 22:47

kajak v zakoně

Re: krasny stroj...!

no nevim... Když už bych měl pár zbytečnejch milionů... pořídil bych něco drobet jinýho...:-/

0/0
15.5.2012 0:43

villík

Hmmm...

Koupili a proletěli se.... ;-(

http://www.vrtulniky-safari.cz/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1&lang=cs

0/0
14.5.2012 20:28

Vladyka.Božíhněv

Ultralehký vrtulník asi není dobrý nápad

foukne vítr a je problém. Ruská Míčka je zase pravý opak. Jak se zavěsí, tak s nimi nikdo ve vzduchu nehne. (kromě zlodějů kovů ;-D)

0/0
14.5.2012 19:59

Vladyka.Božíhněv

Re: Ultralehký vrtulník asi není dobrý nápad

.... oprava: "jsou" ....

0/0
14.5.2012 19:59

pučmidrát

Těm emerickejm křápům by měla EASA zakázat

létat po Evropě! Každou chvíli nějaký Robinson 22/24 spadne! Tak jako byrokrati zakázali létat Blaníkům, protože se Rakušáci s Němci potřebují zbavit starých dvousedadlovek!

0/0
14.5.2012 19:09

pučmidrát

Re: Těm emerickejm křápům by měla EASA zakázat

Eh, má pravdu ten předčasně zmoudřelý člověk dole! On je to opravdu UL (podle té ocasní konstrukce)!Evidentně jsem se nechal ovlivnit médii:-/

0/0
14.5.2012 19:15

běžný ovčan

Re: Těm emerickejm křápům by měla EASA zakázat

a každou chvíli se někomu děcko utopí v bazénu.. vrtulník nebyl Robinson, ale replika toho, co lítal v mash (říkali na nóvě)

0/0
14.5.2012 21:09

Ochlupoun

Hlavně to nebyl ultralehký stroj

Proč musí být všechno co spadne ultralehký. Ono to pisálkové vypadá líp, co? Má to ten správný šmrnc bulváru. Když už jste vyzpovídali Baba, tak Vám alespoň mohl říci, že to má do ultralehkého stroje dost daleko. Holt, pro český bulvár je to malý - je to ultralehký. Proč se mi chce zase zvracet?;-O

0/0
14.5.2012 17:36

Dr.Onufrakova

Obvykle býva elitný

0/0
14.5.2012 18:45

Meddy009

Re: Hlavně to nebyl ultralehký stroj

Na úvod si dej facku, pak druhou, stáhni ocásek mezi nohy a nauč se získat informace dřív, než se zase budeš snažit dělat z lidí veřejně pitomce. Safari JE ze stavebnice postavený ultralehký vrtulník původně od firmy Canadian Home Rotors. Info například zde: http://www.aviastar.org/helicopters_eng/light.html

0/0
14.5.2012 19:07

Ochlupoun

Re: Hlavně to nebyl ultralehký stroj

Safari NENÍ ultralehký vrtulník. Ultralehký vrtulník musí mít dle předpisu maximální vzletovou hmotnost 450kg (Tedy hmotnost včetně paliva, posádky....) A Safari váží víc i úplně prázdný. Pro ilustraci MTOW 680-748kg dle modelu. Takže pane kolego doporučoval bych místo arogance nastudovat stránky výrobce a českou legislativu např. na stránkách LAA :-)

0/0
14.5.2012 19:23

pučmidrát

Re: Hlavně to nebyl ultralehký stroj

Máš pravdu, létal v kategorii "Experimentál".

0/0
14.5.2012 19:31

LUF4

V letadle se bojím do vrtulnílku bych dobrovolně nevlezl

Alespoň na ty malé by mohli přidělávat nouzový padák

0/0
14.5.2012 17:15

iacobau

Re: V letadle se bojím do vrtulnílku bych dobrovolně nevlezl

Do malých letadel se padák často montuje, do vrtulníků není kam (musí být v těžišti, ale tam je rotor).

0/0
14.5.2012 17:18

Unyax

Opravte si..

Heliotour = Helotour

viz. http://www.helotour.cz/

0/0
14.5.2012 17:06

Inkvizitor Johny

Wau

Kdopak to měl doma Stinger8-o

0/0
14.5.2012 17:04

mikiqex

Vrtulník

Holt přirozeností letadla je letět, přirozeností vrtulníku padat... autorotace tomu moc nepomáhá.

0/0
14.5.2012 16:53

iacobau

Re: Vrtulník

Autorotací lze mnohdy přistát bezpečněji než dokluzem u klasického letadla.

0/0
14.5.2012 16:59

AAA2

Re: Vrtulník

tak to asi nebyl tento pripad...

0/0
14.5.2012 17:21

Unyax

Byl to vrtulník Safari

a vůbec nebyl podobný vrtulníku R22.

0/0
14.5.2012 16:35

Chytry.Levicak

hrůza ti ohořelí lidé

zlatý infarkt oproti tomu

0/0
14.5.2012 16:33

ivoš

Re: hrůza ti ohořelí lidé

Klid. Pokud to blaflo, tak patrně byli okamžitě po smrti - nebo o ohni aspoň nevěděli.

0/0
14.5.2012 17:21

Chytry.Levicak

Re: hrůza ti ohořelí lidé

to není ako úplně pravda...člověk je ještě při vědomí,když ho zachvátí plameny...v opačném příadě by o musel být velký výbuch,aby byli hned mrtví

0/0
14.5.2012 17:26

neandrtálec

Nebyl to snad některý z těch mých ???

... nebyl.

:-)

0/0
14.5.2012 16:08

roines1

Vrtulník je velice obtížný na řízení

a ultralehký teprve, ta náročnost se nedá srovnat s letadlem ani s kolem. Bohužel spadnout s kola lze i vícekrát, s vrtuníkem většinou ne.

0/0
14.5.2012 16:00

kajak v zakoně

Re: Vrtulník je velice obtížný na řízení

tak to nevim, já to řídim úplně bez problémů.. Teda než jsem se naučil, několik desítek jsem jich rozsekal, ale teď už je to v pohodě... Rozsekám to jedině když dělám kraviny...

0/0
14.5.2012 16:06

Yarda.

Re: Vrtulník je velice obtížný na řízení

Problém je, ře kdybys řídil opravdový, tak při první havárii by se na displeji nenapsalo "Game over" a k dalším haháriím už by ses pravděpodobně nedostal.

+1/0
14.5.2012 16:12

Přezdívka č. 2,23x10e12

Re: Vrtulník je velice obtížný na řízení

Třeba opravdu řídí fyzicky existující vrtulníky - na vysílačku ;-)

0/0
14.5.2012 16:20

kajak v zakoně

Re: Vrtulník je velice obtížný na řízení

tak... a zajímavé je, že nejlepší akrobatický pilot rc modelů je i docela dobrý pilot reálného akrobatického vrtulníku...;-)

0/0
14.5.2012 16:33

Jardajar

Re: Vrtulník je velice obtížný na řízení

A někteří modeláři jsou zase kopyta. Souvisí to spolu, ale ne vždy.;-D

0/0
14.5.2012 17:27

marat12345

Re: Vrtulník je velice obtížný na řízení

zajímavý...kde na zemi existuje reálný akrobatický vrtulník....???

0/0
14.5.2012 18:27

kajak v zakoně

Re: Vrtulník je velice obtížný na řízení

nevim.., třeba tady...?

http://www.youtube.com/watch?v=RGu45s1_QPU

;-)

0/0
15.5.2012 0:38

HERO in

statistika

vypadá to tak, že je bezpečnejší lítat na houbičkách ;-)

0/0
14.5.2012 15:59

pivak2

Pilot

Tak tipuju, ze to byl ten "expert" co nam minulej vikend lital tak 20m nad barakem.

0/0
14.5.2012 15:56

Jardajar

Re: Pilot

Jestli nebydlíte na prahu dráhy, tak jste si měli napsat registraci a volat na Úcl. Takoví ohrožují i slušné piloty. Minimální výška nad obydlenou oblastí je 300m.

0/0
14.5.2012 17:28

pivak2

Re: Pilot

To nebydlim a zapsat si registraci me bohuzel v tu chvili nenapadlo. Ale jestli tady spadl vrtulnik Safari, jak pisi v clanku, tak to nebyl on. Ten lital s R22 nebo necim podobnym.

0/0
14.5.2012 18:00

VladexAndroid

to si nemohli vzít padáky?

letadla+vrtulníky=létající rakve

Rv:-(

0/0
14.5.2012 15:53

ivoš

Re: to si nemohli vzít padáky?

Už tě vidím, jak vyskakuješ z vrtulníku - přímo do točící se ocasní vrtule nebo rotoru. Navíc skákat z méně než cca 80 m výšky je k ničemu, zabiješ se stejně.

0/0
14.5.2012 16:22

dodo-dodo

Re: to si nemohli vzít padáky?

vyskocit z vrtulniku, kde se ti nad hlavou mota vrtule v docela slusnych otackach je docela problematicke a jako u vseho, do posledni chvile si nic nepripoustis a snazis se stroj stabilizovat a pak uz je pozde, UL letadla maji taky nouzovy padak pro pripad poruchy, kdy dokonce cele letadlo snese na zem padak zabudovany v konstrukci letadla, presto UL padaji jak zrale hrusky

0/0
14.5.2012 16:25

iacobau

Re: to si nemohli vzít padáky?

Za rok jich moc nespadne, tak dvě tři čtyři UL.

0/0
14.5.2012 16:29

PIM

Re: to si nemohli vzít padáky?

Na to, že v nich létá tak dva tři čtyři tisíce lidí, je to dost.

0/0
14.5.2012 16:39

iacobau

Re: to si nemohli vzít padáky?

Jenže často jde o leteckou nekázeň v kombinaci s malými zkušenostmi. Nejčastější prohřešky ULL (často bývají ještě kombinovány): nedodržení výšky, let nad obydlenými oblastmi, používání strojů neschválených k provozu, požití alkoholu, létání nedovolených prvků (např. ostré zatáčky, mávání křídly, akrobacie), létání v prostoru se sníženou viditelností...

0/0
14.5.2012 16:45

mikiqex

Re: to si nemohli vzít padáky?

Kromě toho hodně pilotů ULL přes zimu nelétá a teď máme jaro a padá to jak hrušky. Opravdu minimum havárií je vada letadla, většinou jde o chybu pilota. Navíc udělat piloťák na ULL je "sranda" a může ho mít "každý jouda".

0/0
14.5.2012 16:55

iacobau

Re: to si nemohli vzít padáky?

Navíc ve vzduchu tě policajti nezastaví, takže se létá i načerno (s propadlými papíry nebo i bez).

0/0
14.5.2012 17:01

Ochlupoun

Re: to si nemohli vzít padáky?

Let nad obydlenými oblastmi zakázán není, ostré zatáčky se dokonce učí při výcviku. Mávání křídly je též povoleno, létat v prostoru se sníženou viditelností také (pokud to není pod minima). Drtivou příčinou všech nehod je nezvládnutá akrobacie (akrobacie je pro UL zakázána, co se za akrobacii považuje určuje předpis) a vlet do IMC podmínek. (kde není vidět země a pilot ztratí orientaci)  Stejné příčiny nehod u velkých letadel, kde se ale navíc  vyskytují technické problémy dané složitější konstrukcí. K tomu alkoholu - alkohol do určité hodnoty se zpravidla nepovažuje za příčinu nehody ale pouze za faktor, který se na nehodě spolupodílí. Ta určitá hodnota je docela vysoká. Nehoda, kdy by alkohol byl přímou příčinou nehody se snad stala jen jedna před mnoha lety. Letecké nehody se vyšetřují s cílem zabránit jejich opakování - na rozdíl od nehod na silnicích, kde se hledá čarodějnice, na kterou se všechno svede.

+2/0
14.5.2012 17:54

TBC

Re: to si nemohli vzít padáky?

K té akrobacii - vím, že je to zakázané, ale pro zajímavost: http://www.youtube.com/watch?v=81XqGyZVRjw

(nadpisu si nevšímejte)

0/0
14.5.2012 18:10

Ochlupoun

Re: to si nemohli vzít padáky?

To je fakt slušný. Ale na druhou stranu - nevíme co to bylo za éro, (to že vypadá ultralehce ještě neznamená, že je skutečně registrováno jako ultralehké) a předpisy pro UL jsou dány na národní úrovni - tedy to, že UL akrobacie je u nás zakázána ještě neznamená, že jinde povolená není. V některých zemích není UL kategorie vůbec a UL letadla tam létají za stejných podmínek jako letadla GA. Ale přiznám se, že vidět tohle dělat někoho v ČR tak překonám sám sebe a půjdu toho člověka snad udat. Díky za video.

0/0
14.5.2012 19:01

iacobau

Re: to si nemohli vzít padáky?

Padáky by jim asi nepomohly, ty mají smysl ve vyšších letových hladinách. Takové malé stroje létají většinou 150 - 300m vysoko a to je na padák dost málo.

0/0
14.5.2012 16:30

běžný ovčan

Re: to si nemohli vzít padáky?

;-D typický výkřik neználka.. do letadla by nevlezl, protože padají a padák všechno vyřeší

0/0
14.5.2012 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.