Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovičtí přijali nový koncept hromadné dopravy s rozpaky

Vedení Českých Budějovic představilo občanům nový koridor MHD. Na radnici se ve středu dvě hodiny diskutovalo mimo jiné i o celkové dopravní situaci ve městě. Úpravy mají podle studie zrychlit spoje hromadné dopravy. Lidé však mají obavy z plánovaného upřednostnění autobusů před chodci a auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ctibi2

Obchvat

A na co budete zácpy ve městě svádět, až jednou bude obchvat stát? Anebo si opravdu myslíte, že obchvatem a dálnicí se to všechno vyřeší?

Mimochodem, zkusili jste se po tom městě někdy pohybovat jinak než tak, že si dovezete zadek přímo na místo, kam potřebujete? Třeba vystoupit a jít kus pěšky? Mám z některých diskutujících pocit, že ani neví, že něco takového je v lidských silách, případně se to naprosto neslučuje s jejich představou o vlastní vznešenosti.

0/0
1.6.2012 19:08

KajaI

Re: Obchvat

Přesně tak, obchvat nevyřeší skoro nic. Tranzit ve městě není ani 20 procent ze všech aut, co tudy projíždějí.

0/0
1.6.2012 23:02

měděný dráth

Nejjednodušší řešení, jak nacpat do MHD, která patří radnici

lidi, je dát přednost MHD před ostatními dopr. prostředky. To ovšem má smysl jedině, když ostatní mohou jet jinudy.Na to ovšem v Č.Bu. na radnici jaksi zapomněli. Aspoň teď všichni vidí, jak to s nimi strana Občané pro město myslí doopravdy. Č. Bu. snad jako jediné krajské město dosud nemá vybudovaný žádný obchvat. Ten přeci není důležitý. Mnohem důležitější byly rekonstrukce fotbalového a hokejového stadiónu za stovky miliónů, či podobná megalomanská stavba splavnění Vltavy a teď podobný nesmysl, který chce násilím dostat lidi do MHD.

+2/0
1.6.2012 11:38

Pro patria V.

V Českých Budějovicích by chtěl bydlet každý !

Skutečně ? Byl jste tam někdy ? ;-D

+1/0
1.6.2012 11:09

vsez(a)nálek

Re: V Českých Budějovicích by chtěl bydlet každý !

kromě mě tedy! ;-D

0/0
6.6.2012 10:19

Mysel

Budejovicti asi hodne vydrzi

Tak hloupy navrh "prijmout s rozpaky", to uz vyzaduje opravdu silny zaludek. Drzim jim palce, aby to radnice odpiskala!

+2/0
1.6.2012 11:00

pivak2

Ma situace v doprave

Pred prvni reorganizaci MHD jsem jezdil do prace na kole 15 min, autem 10-15 min, autobusem 20-30 min. Po reorganizaci mi to trva na kole 15 min, autem 10-15 min (ted 15-20 min diky viaduktu), autobusem uz to je 35-45 min. Az udelaj koridor tak predpokladam zvysenej provoz na Senovaznym a Manesovce, diky tomu se mi prodlouzi dojezd MHD odhaduju o dalsich tak cca 10 min. Vzhledem k tomu, ze pesky mi to trva hodinu, tak vidim jak je MHD efektivni.

Pominu to, ze ac obcan Budejc asi nemam narok na obsluznost MHD a proto nam jedinej autobus konci u Nadrazi. I na to blby namesti bud musim cekat az 10 min na prestup, nebo jit kilak pesky.

+3/0
31.5.2012 21:16

mamina2

Re: Ma situace v doprave

Tak kolo jednoznačně vítězí.

0/0
1.6.2012 10:23

pivak2

Re: Ma situace v doprave

Jenze to nejde, kdyz prsi. Kdyz je vedro, prijedu zpocenej jak ..., coz taky neni dobre pri jednani se zakazniky. A stejne se to realne da praktikovat tak 4 mesice v roce.

0/0
1.6.2012 11:24

ctibi2

Re: Ma situace v doprave

Jít kilák pěšky!!! To je dálka, co?

0/0
1.6.2012 18:56

pivak2

Pani by chtela lidi na namesti

Jenze ti lide tam budou jen, kdyz budou mit moznost se tam pohodlne dopravit. At se podiva do mest, kde "zklidnovani" dopravy v centru uz probehlo. Obchody zkrachovaly, lidi jezdi nakupovat do obchodnich center na okraji mest a na namesti nepotkas cloveka.

+3/0
31.5.2012 21:09

no-X

Re: Pani by chtela lidi na namesti

Já bych řekl, že ty zkrachovaly dávno. Vždyť už tam jsou jen hotely/penziony, v postranních ulicích pár hospod a sem tam zlatnictví, drahý sklo/porcelán a luxusní hadry. Což živí cizinci (s nabídkou supermarketů se to myslím nepřekrývá).

0/0
31.5.2012 23:06

Scarlett from Scottland

Re: Pani by chtela lidi na namesti

musíte ty uličky víc projít....

0/0
1.6.2012 10:58

běhavka

Re: Pani by chtela lidi na namesti

Jako že byste přijel na pokec autem? Tak to raději nikam nejezděte.

+1/0
1.6.2012 8:22

pivak2

Re: Pani by chtela lidi na namesti

Ty znas nekoho, kdo na namesti chodi na pokec? Vetsinou si tam jdou lidi treba sednout na zahradku, dat si kafe, caj, pivo zmrzlinu, prohlidnout obchody, neco treba koupit. Jenze nikdo tam nebude kvuli tomuhle courat hodinu pesky, nebo MHD. Radsi si zajede autem za 10 minut do IGY nebo Mercury.

0/0
1.6.2012 9:48

mamina2

Re: Pani by chtela lidi na namesti

Kavárny a hospody na náměstí jsou docela obvyklé místo na pokec, ne?

0/0
1.6.2012 10:25

Scarlett from Scottland

Re: Pani by chtela lidi na namesti

jasný, pokud jdu do města si s někým pokecat a zajít někam posedět nebo na véču, tak skutečně nemám potřebu si dovézt riť ke kašně.

0/0
1.6.2012 10:59

Scarlett from Scottland

Re: Pani by chtela lidi na namesti

jsem v životě nepřijela na náměstí autem 8-o na co?

+1/0
1.6.2012 10:58

Pro patria V.

Geniální...

To bude bouraček.

0/0
31.5.2012 20:07

no-X

Dotaz

Postřehl někdo, jak přesně to má být Na Sadech realizováno? To chtějí jeden stávající pruh vymezit pro autobusy, nebo vykácet část parku a ulici rozšířit?

0/0
31.5.2012 19:42

Scarlett from Scottland

Re: Dotaz

ne nepustí tam auta, takže MHD ten jeden pruh stačit bude. Když tam mimo špičku pustí všechny, tak se tam budou plácat stejně jako dnes...

0/0
1.6.2012 11:01

no-X

Re: Dotaz

Díky. Nápad preferenčního pruhu je dobrá věc, ale obě možnosti provedení jsou blbé (buďto to přesune kolaps jinam nebo uřízne část cenného parku s několika staletými stromy).

0/0
1.6.2012 14:36

jacktraven

Odkaz na prezentaci

Nejcastejsi otazky a nejcastejsi odpovedi nejdete zde http://www.koridormhd.cz/faq.html

0/0
31.5.2012 19:12

Mysel

Re: Odkaz na prezentaci

A ty odpovedi mysli vazne nebo je to jen spatny vtip?! Pevne doufam v to druhe.

+2/0
31.5.2012 19:16

Mysel

Re: Odkaz na prezentaci

PS: kazdopadne diky za odkaz.

0/0
31.5.2012 19:16

FISM

Re: Odkaz na prezentaci

Jednostranné odpovědi ve prospěch - dle mého pohledu - momentálně nesmyslného projektu. Srovnávat ČB z městy Velké Británie je uboze směšné. Tam oproti nám mají obchvaty okolo měst, takže to má smysl. Bydlím u středu města a dostat se do práce autem na Rudolfovskou (které prostě skoro denně potřebuji) pro mne bude znamenat jet na opačnou stranu a složitě se vrátit na Rudolfovskou. Nebo-li - větší spotřeba paliva => ekologická zátěž atd. atd. Prioritou tohoto města má být obchvat a na základě toho pak řešit situaci uprostřed města...

+4/0
31.5.2012 22:52

mamina2

Re: Odkaz na prezentaci

A proč jezdit ze středu města na Rudolfovskou autem?

0/0
1.6.2012 10:24

běhavka

A zase

ten protěžovaný Máj! Do háje, Budějce nejsou jenom Máj!

+1/0
31.5.2012 18:24

husakuv_nick

Re: A zase

Pozor na zilku! Uplne jednoduche. Podivejte se, jak se stavi dalnice. Take se zacina s opravou/stavbou dalnich pro nejpouzivanejsi smery a mista s vysokou husotou obyvatel, to same vlakove koridory. Stejne tak je to i s tim oridorem na Maj, kde to prospeje vysokemu poctu lidi.

Vse najednou nejde a zacit u koridoru z Dubneho do Branisova neni asi to nejlepsi, ne?

0/0
31.5.2012 18:43

běhavka

Re: A zase

Ty Husákovo rozume...co takhle třeba sídliště Vltava? Tím, že všechna auta budou ze Sadů posílat na Pražskou a dále na Strakonickou, tak to tam totálně zabijou. Zkus trochu přemýšlet, vtipálku.

+1/0
1.6.2012 8:25

Scarlett from Scottland

Re: A zase

jenže oni májem začnou a taky zkončí. Někdy mi připadá, že je nic jiného nezajímá, jen máj.

0/0
1.6.2012 11:31

JabubV

Re: A zase

Čtěte více, o čem ten koridor je. O Máji skoro vůbec. Začne se s úpravama v centru, Máj přijde na řadu až nakonec a ještě jde jen o zastávku u multikina, kterou ocení všichni diváci kina. Nejvíc změn bude v centru, ne na Máji.

0/0
1.6.2012 23:21

Scarlett from Scottland

Re: A zase

to jsem samozřejmě četla a vím, že nejvíc změn bude v centru a uleví to i jiným linkám (ovšem jen na malém úseku), ale celé se to dělá se záměrem dobré dostupnosti máje... proto také omezení Husovka, směr výstaviště :-) Jinak jak jsem psala, že do máje se neustále cpou prachy, tak jsem nemyslela jen dopravu :-) a to je skutečně pravda a na ostatní části města se docela dlabe. Když jsi přečtete článek ke koridoru, na který je tu v diskuzi někde odkaz, tak tam i jasně říkají, že koridor či zlepšení dopravy MHD pro jíné části než Máj se ani nijak neplánují.

0/0
2.6.2012 7:31

mokrykcb

máj a šumava

tj. 40 000 obyvatel - stačí proč povede koridor právě tam ?!

0/0
31.5.2012 19:48

běhavka

Re: máj a šumava

Nestačí.

0/0
1.6.2012 8:26

Scarlett from Scottland

Re: máj a šumava

40? to je asi špatně ne?

0/0
1.6.2012 11:32

JakubB

Re: A zase

Protěžovaný Máj? A jak? Co jim závidíte? Koridor MHD není pro Máj, ten se týká hlavně úprav v centru města, takže nás všech. Máj se Šumavou mají 30 tisíc + na univerzitu dalších 10 tisíc lidí jezdí, takže těch 40 tisíc celkem sedí. Žádná jiná oblast města není tak velká, než Máj, univerzita, centrum a nádraží. Trasa koridoru má logiku. A do dalších částí města se snad v budoucnu koridory rozšíří, ne?

0/0
1.6.2012 23:12

Scarlett from Scottland

Re: A zase

ne nerozšíří, zjistěte si info :-)

0/0
2.6.2012 7:32

mnmn

Přijali ?

Škoda že se město nepochlubilo že takové zrychlení dopravy plánuje na více místech.Například na Lidické.Byla by v tomto příkladě zajímavá anketa mezi lidmi na téma jestli když se dostanou na nádraží o pár minut dřív se budou potit v autobuse a nebo pojedou autem jako jezdí teď.Mrzuté je řešit jak projet město v pátek (a né jen v pátek) a přitom poslouchat o snaze vlastnit letiště a pozorovat poloprázdné parníčky.Takže otázka na konec-nějaký ten obchvat by se už konečně nepostavil?

PS.Asi nebudu mít možnost reagovat neb nemám body?

+5/0
31.5.2012 17:55

JakubW

Re: Přijali ?

Obchvat dopravu ve městě nevyřeší, když víc jak 4/5 všech aut stejně končí někde ve městě, jen minimum aut z celkového objemu skrz město projíždí.

0/0
1.6.2012 23:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.