Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Modrý most v Českých Budějovicích se vrátila auta. Zkušebně na rok

Modrý most u polikliniky v Českých Budějovicích přes řeku Malši mohou od pondělí znovu využívat osobní auta. Obyvatelé z okolí mostu v Havlíčkově kolonii to cítí jako podraz radnice, která jim slibovala, že Modrý most staví jen pro cyklisty, pěší a auta záchranářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ScoutX

Konečně

Už bylo na čase.

0/0
14.6.2012 8:40

Illegal Band

Kolo je kolo

Hlavně tady na radnici nikoho nenapadlo, že v ideálně rovných Budějovicích je nejlepší půl roku od března do listopadu jezdit na kole? A do centra vůbec nejlepší, všude zaparkuju, nesmrdím, nepřekážím, jedu potichu....Pokud vidíte jen MHD a auto, je to velká škoda. A pokud prší, tak vezmu auto - ale nerada, s ohledem na parkování atd. mě to spíš zdržuje. Most měl zůstat jednosměrný, protože takhle je to tam zasekané okolo polikliniky a bude hůř. A moc mě zajímá, kdo tudy jezdí 30km/h? Jezdím tudy denně z Roudného na Pražskou na kole do práce a  i 70km/h není výjimkou.

0/0
13.6.2012 9:29

ScoutX

Re: Kolo je kolo

No nepřekážím..jak kteří cyklisti. Někteří jsou líní zajet si 50m navíc po cyklostezce a pak jedou hlava nehlava pruhy nepruhy, protisměr neprotisměr. Každopádně mě velmi zajímá jakým způsobem měříte rychlost aut ze svého jízdního kola. Kolo je super ale ne vždy se s ním dá jet. Bohužel.

+1/0
14.6.2012 8:39

Illegal Band

Re: Kolo je kolo

Protože jsem tudy občas jezdla i autem, když to bylo možné, tak poznám, kdo se na mě lepí a nebo přede mnou frčí více, než mých 50km/h. Jinak samozřejmě pouhým pohledem lze poznat, že nějaká třicítka je tam všem ukradená, ale i kdyby tam byla 50-ka, každý na to kašle. A co se týká neohleduplných cyklistů - snažím se na cyklostezkách předvídat pohyb dětí, psů, kočárků atp., ale stává se mi denně kolem řeky, že dostanu vynadáno, i když brzdím a jezdím vpravo. A vtipné cyklopruhy v Krajinské jsou vlastně parkovací místa nebo tudy chodí lidi, nic proti, ale mají tam dva chodníky a pokud po něm pojedu já, tak je taky problém. Chce to spíš být ohleduplnější k sobě navzájem. Ale to nám radnice nepomůže...

0/0
15.6.2012 14:52

ScoutX

Re: Kolo je kolo

Samozřejmě, že ohleduplnost je důležitá, ale možná by neškodilo, kdyby cyklisté k té ohleduplnosti přidali ještě znalosti dopravních předpisů a dodržovali je. Ono se dost těžko reaguje na cyklistu, který se najednou přiřítí z chodníku ideálně ještě skrytě z poza budovy nebo křoví a rovnou se vrhne na silnici a doufá, že těch půl metru po kraji mu řidiči nechají...Nicméně 30 je tam zbytečná. A zapomeňte argument, že jde o klidovou a obytnou zónu. Tenhle argument by si mohla nárokovat kterákoliv část Českých Budějovic, kde přestože, není taková široká cesta stejně není omezená rychlost. Navíc jde o krásně přehlednou ulici. A co se týče 50km/h proč vás překvapuje, že to nikdo nedodržuje? To se neděje nikde. Protože to ve městě ČB policie nevyžaduje. Jen velice zřídka vidím policii někoho zastavit ve městě kvůli rychlosti. Ostatně ono to ani moc dobře nejde, protože je tu tak přecpáno, že ani pořádně nemají kde to auto zastavit.

0/0
18.6.2012 10:37

semp

Okna

A pokud by zůstal zavřený, místní by peníze za okna vrátili??? ;-)

0/0
12.6.2012 11:25

Scarlett from Scottland

kuňk

kuňkálci z havlindy.... ach jo. To je přesný. Ať si lidi jezdí jinudy, hlavně já chci mít pokoj....

0/0
12.6.2012 10:35

Mysel

No konecne!

+2/0
12.6.2012 9:41

Dixis

Vážená penzistko Maladová

pláčete na nesprávném místě. Pokud stát podporoval a podporuje automobilový průmysl různými subvencemi a pokud se na světě auta vyrábějí, ale především je lidé kupují je logické, že jsou pro ně třeba silnice, mosty a parkoviště, ale myslím, že toto je jasné i děcku v první třídě. Že.

0/0
12.6.2012 9:00

no-X

Re: Vážená penzistko Maladová

Tak to je logika :-) Že si lidé něco kupují ještě neznamená, že by je v tom měl stát automaticky podporovat. Naopak se podívejte, jak je situace řešena v podobných čtvrtích - na Starém městě, Pražském předměstí a podobně - provoz je zjednosměrňován, průjezdy omezovány, veškerá doprava tlačena na hlavní tahy kolem čtvrtí. Proč má být Havlinda výjimkou? Patrně proto, že se tam zabydlel nějaký hlavoun, kterému objíždění kolem KÚ nevyhovuje. Pokud se jedna situace řeší přesně opačným postupem, než je obvyklé, pak samozřejmě nelze hledat vysvětlení v obecných trendech, které to naopak rozporuje.

+2/0
12.6.2012 9:21

Scarlett from Scottland

Re: Vážená penzistko Maladová

ve starém městě.... třeba na náměstí.... tam je to řešeno sice jedním směrem, ale jako chodci mi tam ty auta lezou krkem. Jak ta zaparkovaná (fakt krása), tak i ta, která tam krouží a lidi ani po náměstí nemůžou chodit...

0/0
12.6.2012 10:37

pivak2

Re: Vážená penzistko Maladová

Auta? Kdyz uz tak lidi, lidi co tam parkujou, co tam jezdi nakupovat, lidi co tam dojedou sednout si do kavarny, nebo restaurace. Vypud auta a vypudis lidi, obchody zkrachujou a budeme mit krasne liduprazdne namesti. Jako ve Strakonicich, jako v Opave, jako vsude, kde se prosadili pachatele dobra se svym "zklidnovanim dopravy".

0/0
12.6.2012 12:05

Scarlett from Scottland

Re: Vážená penzistko Maladová

prosimtě, ti co tam krouží nebo parkují, tak to rozhodně nejsou ti, co tam po náměstí chodí nebo utrácí peníze v obchodech.... normální lidi chodí po městě pěšky, hlavně tedy po centru. Naštěstí jich ještě převládá.

0/0
12.6.2012 14:49

pivak2

Re: Vážená penzistko Maladová

A proc tam teda jsou. Jako ze si vemou auto a jedou si zakrouzit na namesti?

0/0
12.6.2012 15:09

Scarlett from Scottland

Re: Vážená penzistko Maladová

byl jsi vůbec někdy na náměstí? většina náměstím jen projede, využije ho jako kruháč víš, tak totiž funguje :-)

0/0
13.6.2012 7:11

pivak2

Re: Vážená penzistko Maladová

To asi proto, ze potrebujou do centra a jinudy, nez pres namesti to nejde.

0/0
13.6.2012 7:37

Scarlett from Scottland

Re: Vážená penzistko Maladová

;-D šmarjá, no nic. To fakt nemá cenu. Ty si prostě žiješ v tom, že bez auta se nedá uprdnout a co se týče průjezdu náměstí, tak to je hlavně zkratka pro průjezd zkrz město. Ani v centru zastavovat ta osoba nemusí chtít.

0/0
13.6.2012 8:17

pivak2

Re: Vážená penzistko Maladová

To se samozrejme uprdnout da. Ale treba konkretne pro me. Cesta autem je trikrat rychlejsi nez MHD, navic kdyz prsi, tak v aute nezmoknu. Cesta MHD pro me znamena ztratu cca 1,5 hodiny casu denne a financene to o tolik drazsi neni. Takze jezdim do prace autem. Pokud navic chci do mesta, musim zaject do centra, nekde zaparkovat, obehnout obchody a pak muzu ject domu. Opacne by to byla ztrata dalsich 2 hodin casu. A takovejch lidi jako ja, je plno. Takze proste jezdi autama. Kdyz se zakazou auta v centru, holt budu jezdit jinam, vyjde ta na vic casu, ale moc na vyber mit nebudu. Ovsem to samy udelaji jini a centrum bude sice krasne bez aut, ale taky bez lidi. Jestli po tom touzis, tvuj problem, ja po tom netouzim.

0/0
13.6.2012 9:10

Scarlett from Scottland

Re: Vážená penzistko Maladová

můžu vědět v jaké části Budějc bydlíš, že píšeš o takových časových ztrátách a jak do centra musíš jet autem a obejít obchody?

0/0
13.6.2012 9:42

pivak2

Re: Vážená penzistko Maladová

Trasa Vrato - Roznov. Autem i ve spicce 10-15 minut, autobusem 45-60 minut, i dyl pokud ujede spoj a na dalsi cekam klidne pres dvacet minut.

0/0
13.6.2012 12:47

Mysel

Re: Vážená penzistko Maladová

Stat automobilovy prumysl nesubvencuje. Jediny, kdo ma tuhle vysadu - a saje penize z Prahy i Brusele - jsou nasi drazi (a to doslova) zemedelci.

0/0
12.6.2012 9:42

pivak2

Vsichni by chteli prujezdny silnice a mista na parkovovani

Ale jen u tech druhejch, v moji ctvrti at si zaparkujou a jezdi jenom mistni a vsichni ostatni si trhnete. :-/

+2/0
12.6.2012 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.