Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kácet budeme dál, reagoval ředitel šumavského parku na výhrady Bruselu

Jasný názor na žádost Evropské komise, která požádala o zastavení těžby kůrovcem napadených stromů na Šumavě, má ředitel správy tamního národního parku Jan Stráský. "Kácet a loupat budeme dál podle plánu," řekl MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paja.schwarz

Proti kurovci ma smysl zasahovat

Z jednoho nepokáceného a neodkorněného kůrovcem napadeného stromu (který je už stejně mrtvý!) se při rojení dostane ven takové množství brouka, že stačí k usmrcení dalších 8-10 smrků. Pokácet a odkornit takovou líheň tedy jednoznačně smysl má

0/0
29.6.2012 0:03

mnmn

Ekologie

Uvědomuje si tu v debatě někdo taky že tkzv.Ekologie je taky byznis jako hrom?Uvědomte si kolik nás stojí obnovitelné zdroje.Podívejte se kolik je hrobečků kolem E55.A to bylo keců než nechali vykácet stromy které u mezinárodního tahu nemají co dělat.Přemejšlejte o tom kdo tyto ekoskupiny platí a komu se ty jejich akce hodí.Žlutá řepková pole jsou také jejich práce a dražší elektřinu díky solární podpoře maj na krku také zelení.

+1/0
27.6.2012 16:45

povidam

Re: Ekologie

Pravda bude někde mezi tím vším....

Zelení někdy příliš blázní, řepková pole jsou jedna hrůza a nic to není proti solárním elektrárnám, které zaneřáďují naši půdu, roste pod nimi plevel, který se rozšiřuje všude... to bude přibývat alergiků s tzv. sennou rýmou! Lidé na Šumavě mají pravdu, že se musí s kůrovcem něco dělat, nechceme-li, aby to s krajinou dopadlo zle. Nejedná se o žádný původní les, je všeobecně známo, že před staletími tam rostl les smíšený.

Na druhé straně někteří obyvatelé jižní části Šumavy tvrdí, že s kácením to skutečně nebylo úplně čisté, že šlo hlavně o kšeft. No, stačí si přečíst minulost p. Stráského - poslanec, předseda vlády, zahraniční obchod, ministr dopravy a ministr zdravotnictví, ředitel Krajského úřadu Jihočeského kraje, všude všechno prý uměl dobře.

+1/0
27.6.2012 18:57

hnusil VI. - věčný bojovník

Prachy jsou prachy ....

.... a brouk je dobry duvod, nic jineho za tim neni.

+1/0
27.6.2012 14:44

Brk Hotofson

Tak už Stráskýho

prej Chalupa odvolal.. to zas bude veselo

0/0
27.6.2012 12:10

A/D

Re: Tak už Stráskýho

mánek jako stráský

0/0
27.6.2012 18:40

Tenzulice

Třeba jde o to, zrušit Národní park

a udělat ze Šumavy obyčejný les. To by byly kšefty.

0/0
27.6.2012 10:07

IARK - Králíček z pekla

Re: Třeba jde o to, zrušit Národní park

Ja sem pro - umelou monokulturu vydavat za narodni park mi prijde nesmyslny

+7/0
27.6.2012 11:16

bechernik

Re: Třeba jde o to, zrušit Národní park

horské smrčiny také považujete za umělou monokulturu? 8-o

+1/0
27.6.2012 11:55

psýtchoř2

Re: Třeba jde o to, zrušit Národní park

ne, možná proto, že hruštičky a jablíčka:-P

0/0
27.6.2012 17:18

Jeff Winger

Správné řešení

není jediný důvod poslouchat nařízení nějakých byrokratů z nějakého Bruselu, kteří páchají více škody než užitku.

+3/0
27.6.2012 10:04

ramsveyker

Rozumíte česky?

Národní park je národní park a první bezzásahová zóna je bezzásahová.

+1/0
27.6.2012 10:04

Štoury

Re: Rozumíte česky?

a 2. zóna je zásahová zóna!!

+7/0
27.6.2012 10:37

jardahorak

Re: Rozumíte česky?

Vsak se take v I. zone nezasahuje

+5/0
27.6.2012 10:54

A/D

Re: Rozumíte česky?

hmm a myslet u toho, to byste dokázal? ta oblast tam byla a byla vyňata. Ve chvíli, když je první zona parku ve spoustě malých ostrůvků a mluví se o zcelování je tahle oblast celkem dost důležitá, protože leží mezi dvěma z nich. Ten les co tam je je starý, není uplně původní, ale vznikl jako přirozené zmlazení po vykáceném.

0/0
27.6.2012 13:47

Mysel

Re: Rozumíte česky?

Nejste sam, kdo si neumi najit AKTUALNE PLATNOU zonaci narodniho parku. Ikdyz.. bud tolik lidi chybuje v praci se zdroji dat nebo je jen dost ulhanych ekofasistu.

0/0
27.6.2012 12:42

Johny__S

Re: Rozumíte česky?

První zóny národního parku jsou velmi mozaikovité. Nyní se hovoří o jejich scelení. Ta lokalita Na Ztraceném se nachází přímo mezi dvěma prvními zónami. Pokud bude nevratně poškozena, už je nebude nutné scelovat. A o to zřejmě jde. Stráský je diletant, kterému o ochranu životního prostředí nikdy nešlo.

+1/0
27.6.2012 13:20

habr

Re: Rozumíte česky?

Bezzásahová zóna není zcela bezzásahová.

To jen veřejnosti do hlavy vtloukají jistí aktivisté.

Je to prostě logicky blbost, aby se nesmělo v žádném případě nechat bezzásahovou zónu zcela na přírodě.  Už jenom fakt, že je schváleno, že v bezzásahové zóně se musí hasit lesní požáry vizi o bezzásahovosti staví nějak na šikmo. Navíc zákon o ochraně přírody a krajiny za jistých podmínek zásahy v těchto zónách povoluje.

+1/0
27.6.2012 19:40

hovn

Halo,

je tady ještě někdo , kdo si nemyslí, že je chytřejší než příroda? Soudruh ředitel to určitě to určitě nebude, tam nelze jinak - poručíme větru dešti a nikdy jinak.

0/0
27.6.2012 10:03

AAA2

Trautemberg je fakt ten pravej co do toho ma co kafrat

kdyz za smrkove monokultury na sumave vdecime jeho predkum.

+5/0
27.6.2012 9:49

psýtchoř2

Re: Trautemberg je fakt ten pravej co do toho ma co kafrat

možná že je to tim, že ty lesy jeho předkům patřili. A co do svýho vysázeli je do toho tobě kulový

0/0
27.6.2012 17:20

Scarlett from Scottland

mně to přijde celý ujetý

kdo si s tím asi zatopí?

0/0
27.6.2012 9:48

A/D

divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

ty sankce nepadnou na jeho hlavu....

0/0
27.6.2012 7:50

Rhino

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

eurofil?EURv

+3/0
27.6.2012 9:41

on7.

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

spis straskofob

0/0
27.6.2012 9:45

malíř

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

Raděj eurofil než Putinfil Mate!!

0/0
27.6.2012 9:50

Jeff Winger

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

dva extrémy. copak podle vašeho mozečku neexistuje nic mezi

+1/0
27.6.2012 9:53

malíř

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

Jo!Pravý český nacionalismusm:-)

0/0
27.6.2012 9:59

Jeff Winger

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

aha tak nic

0/0
27.6.2012 10:04

malíř

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

Dík,že jsi to pochopil!Stráský je bílý kůň pro pofiderní zájmy těžařů a protože je na konci"cesty",tak nemá co stratit!

Když pánové Kalousek a spol prosadili na místo ministrině obrany "mámu" Parkanovou,tak se můj mozeček nad tím

pozastavil již tehdá!Co na to říkal Tvůj plnohodnotný mozek Jeffe??

0/0
27.6.2012 10:17

Jeff Winger

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

sorry ale na tenhle výblitek mimo téma nelze než ;-D;-D;-D;-D;-D;-D komiky jako ty mám rád

+3/0
27.6.2012 11:15

malíř

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

Any other comments after latest news Jeffryboy???

0/0
27.6.2012 20:17

mnmn

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

No ještě napiš že se jedná o Amerického brouka a že ho sem nasadila Parkanová a že Bohůšovi Sobotků a Filipovy by se to nestalo a je vymalováno.Co kdyby v tom třeba politika nehrála roli ?

0/0
27.6.2012 16:53

IARK - Králíček z pekla

Re: divil bych se, kdyby si z toho Stráský něco dělal

To urcite, ale co my ostatni co narozdil od vasich dvou skupin mame rozum?

+1/0
27.6.2012 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.