Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravovanou silnici ničí auta ze stavby přetížená až na dvojnásobek

Oprava silnice ještě ani neskončila a už ji ničí přetížená nákladní auta. Tak to vypadá na právě rekonstruovaném úseku mezi Němčicemi a Hracholusky na hlavním tahu z Českých Budějovic na Prachatice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WIFI

1,2 mil

Za celý rok 1,2 mil Kč. Není to nějak málo, nebo těch aut přistihli opravdu jen pár.

Nejjednodušíí by bylo zvednout ceny za přetížení, pěkně za každou započatou tunu na povolenou hmotnost třeba 20 000 Kč, placení na místě, když není, odstavit auto do zaplacení. Oni by se dopravci naučili číst v techničáku, kolik se může naložit.

0/0
3.9.2012 10:03

Mira ze Zlína

Jinak článek je pěkná slátanina

Ten článek je naprostý paskvil, přetížené auto až na dvojnásobek? Očovidně si všechny čísla někdo cucal z prstu, nevím které auto by mohlo mít nosnost 10 tun, leda nějaké dvouosé (líza) ale na to nevleze 20tun asfaltu a i tam by to bylo auto přetížené o 55%,  spíše měli na tatře při oficiální nosnosti 11tun naloženo 20tun, to by celková váha byla nějakých 34tun, tedy přetížení o 36% a podotýkám, že jde jen o povídku, chytili vůz přetížený o 4 tuny (nevíme co to bylo za vůz ale přetížení moho být tedy o 22% u dvouosého, 16% u tříosého nebo 12% u 4 osého vozu, zajímalo by mě, kde je to přetížené auto na dvojnásobek?????? buď už redaktoři neumí počítat a nebo sází na to če národ neumí počítat, dvojnásobek přece se výborně hodí do nadpisu, co na tom že to není pravda.... Když už o něčem diskutovat, tak v číslech. Mimochodem - statistika - když chytli jediné auto a to bylo přetíženo a další už nejela - statisticky je přetíženo 100% vozidel - tak se dělá statistika :-)

0/0
31.8.2012 16:30

WIFI

Re: Jinak článek je pěkná slátanina

není problém přetížit pořádně auto. Samozřejmě, u obilí to nedokážeš, u písku jen trochu, ale nejvíc u věcí typu beton (panely), železo atd. U těchto materiálů náklaďák vytížíš a náklad ani není vidět přes korbu.

0/0
3.9.2012 10:05

habr

Vážit musí před bránou obalovny.

Potom všechna auta pojedou s normovanou váhou.

A pokutu za přetížení musí dostávat provozovatel dopravy, ne řidič. Ti dva ať si to spolu potom vyříkají. Ale dokud pokud chci rychle zabít rybu, musím jí pořádně praštit do hlavy a potom rychle vykrvit. Přes osas maximálně poškodím několik šupin a ty zpravidla rybu neohrozí.

0/0
31.8.2012 15:56

Mira ze Zlína

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

Problém je v tom, že  řidič i provozovatel dopravy jsou jen podmíráci, štiky jsou zadavatelé, ti co to nakládají a těm nehrozí naprosto nic. Jak má řidič nebo provozovatel dopravy odhadnout kolik mu bagrista naložil? Jen odhadem, ty bys ho trestal co nejpřísněj ale ten v autě to neovlivní. To na bagry jdou koupit váhy, to stavební firma co posílá přetížené auta a bere za zakázku prachy má zajistit váhy u výjezdu z areálu - jenže tyhle zákony v parlamentu naráží - mnoho poslanců má akcie v těch stavebních firmách a točí se tam miliardy.

0/0
31.8.2012 16:13

petronias1

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

Pokud se, jak se v článku píše, platí "od tuny", tak o tom ten řidič nějak přehled mít musí, ne že ne.

0/0
31.8.2012 18:00

Mira ze Zlína

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

neváží se každá fůra, dopředu se ví kolik tun tam je, to spočítáš s metrem v ruce a když je to dovezeno, tak máš spočítáno.

0/0
31.8.2012 20:44

habr

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

Metrem v ruce spočítáš kubíky které se mají odvést + % nakypření. Váha se vypočítá násobkem kubíku podle druhu bagrované zeminy. Každý bagr má určitý objem lžíce. Takže třeba 8 kubíkových lžic x 1,4 t a víme kolik asi vezu.

 není to tak?

0/0
1.9.2012 0:26

Mira ze Zlína

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

Měl bys dělat stavbyvedoucího, řidič ale žádné lžice nepočítá, to je věc bagristy, na korbě má jasně napsáno kolik může ložit, řidič může akorát tak tušit že je toho moc, ale tušení je jen tušení, přijde vedoucí stavby a řekne že je tam méně a jaký argument řidič má? žádný. stavebník a všichni kdo náklady posílají by měli buď přesně znát váhu, nebo vážení zajistit, já když ložím palety tak rozdíl mezi 25 tunama nebo 28tunama na autě poznat není, jen z praxe vím, že tolik palet běžně nevozím, ale ten kdo dojede poprvé neví kolik se vozí.

0/0
1.9.2012 11:28

T.Lojza

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

Ridic z povolani (profik) pozna, ze ma pretizene auto - ver mi, 4 tuny spolehlive pozna.

0/0
31.8.2012 19:51

Mira ze Zlína

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

4  tuny nejsou tak moc, na malé auto jo, na velkém už je to rozdíl něco přes 10%, poznat to můžeš ale nemusíš.

0/0
31.8.2012 20:46

WIFI

Re: Vážit musí před bránou obalovny.

zadavavelé mohou být štiky, ale když budou takové sankce za přetížení, že se dopravci budou bát auto přetížit, nezbyde štikám nic jíného než couvnout. Budou mít 2 možnosti: nakládat normálně nebo nenakládat, neboť prostě nebudou dopravci, co by to riskli

0/0
3.9.2012 10:09

fanda357

a co je za problém?

ŘSD (nebo kraj, prostě investor) tu silnici nepřevezme, když na ní budou vyjeté koleje ... a stejně tak existují nějaké záruky ... jo tak, oni ti úředníci tohle dělat nechtějí ... pak bych to nevyčítal dopravcům, ale podíval byc hse na majetky úředníků, kteří o tom mají rozhodovat a záruky uplatňovat - převzals nekvalitní silnici? neuplatnils záruky? tak opravy zaplať ze svého ....

0/0
31.8.2012 15:04

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: a co je za problém?

To je u nás zatím sci-fi.

0/0
31.8.2012 15:34

Mira ze Zlína

posvěceno zkorumpovanýmy politiky

Nedávno byl poslancům předložen návrh sdružení řidičů, aby za přetížené vozidla byl odpovědný ODESÍLATEL - tedy ten kdo vozidlo naloží, tato praxe je obvyklá v německu a dalších evropských státech, kde vám firma prostě nenaloží víc než vést můžete. V česku ale jsou stavební firmy napojeny na politiky, stavební firma jako strabag nebo skanska udělá rozpočet, třeba že na 15.000tun nákladu bude potřeba 1000jízd nepřetížených vozů. tato obrovská firma le tyhle náklady nevozí, najme si na to armádu soukromníků kteří pokud v dnešní době mají přežít musí přistoupit na sazby kdy by si nepřetížené auto nevydělao ani na naftu, natož na leasing a tak musí jezdit přetížení, mají nůž na krku. Strabag jim zaplatí nějakých 600jízd a 400jízd která se státu účtuje je zisk navíc pro majitele a politiky. A strabag se tváří, že za nic nemůže, TO TI SOUKROMNÍCI CO JSME SI NAJMULI!!! Proto nikdy v česku neprojde zákon který by postihl tyhle velké firmy ale půjde se jen po řidičích, na chudáka hůl.

+5/0
31.8.2012 15:00

iHans

Re: posvěceno zkorumpovanýmy politiky

R^R^R^

0/0
31.8.2012 15:46

MIR80

Re: posvěceno zkorumpovanýmy politiky

presne jak rikate !

0/0
31.8.2012 21:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.