Diskuze

Opravovanou silnici ničí auta ze stavby přetížená až na dvojnásobek

Oprava silnice ještě ani neskončila a už ji ničí přetížená nákladní auta. Tak to vypadá na právě rekonstruovaném úseku mezi Němčicemi a Hracholusky na hlavním tahu z Českých Budějovic na Prachatice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

WIFI

3. 9. 2012 10:03
1,2 mil

Za celý rok 1,2 mil Kč. Není to nějak málo, nebo těch aut přistihli opravdu jen pár.

Nejjednodušíí by bylo zvednout ceny za přetížení, pěkně za každou započatou tunu na povolenou hmotnost třeba 20 000 Kč, placení na místě, když není, odstavit auto do zaplacení. Oni by se dopravci naučili číst v techničáku, kolik se může naložit.

0 0
možnosti

Mira ze Zlína

31. 8. 2012 16:30
Jinak článek je pěkná slátanina

Ten článek je naprostý paskvil, přetížené auto až na dvojnásobek? Očovidně si všechny čísla někdo cucal z prstu, nevím které auto by mohlo mít nosnost 10 tun, leda nějaké dvouosé (líza) ale na to nevleze 20tun asfaltu a i tam by to bylo auto přetížené o 55%,  spíše měli na tatře při oficiální nosnosti 11tun naloženo 20tun, to by celková váha byla nějakých 34tun, tedy přetížení o 36% a podotýkám, že jde jen o povídku, chytili vůz přetížený o 4 tuny (nevíme co to bylo za vůz ale přetížení moho být tedy o 22% u dvouosého, 16% u tříosého nebo 12% u 4 osého vozu, zajímalo by mě, kde je to přetížené auto na dvojnásobek?????? buď už redaktoři neumí počítat a nebo sází na to če národ neumí počítat, dvojnásobek přece se výborně hodí do nadpisu, co na tom že to není pravda.... Když už o něčem diskutovat, tak v číslech. Mimochodem - statistika - když chytli jediné auto a to bylo přetíženo a další už nejela - statisticky je přetíženo 100% vozidel - tak se dělá statistika :-)

0 0
možnosti

WIFI

3. 9. 2012 10:05
Re: Jinak článek je pěkná slátanina

není problém přetížit pořádně auto. Samozřejmě, u obilí to nedokážeš, u písku jen trochu, ale nejvíc u věcí typu beton (panely), železo atd. U těchto materiálů náklaďák vytížíš a náklad ani není vidět přes korbu.

0 0
možnosti

habr

31. 8. 2012 15:56
Vážit musí před bránou obalovny.

Potom všechna auta pojedou s normovanou váhou.

A pokutu za přetížení musí dostávat provozovatel dopravy, ne řidič. Ti dva ať si to spolu potom vyříkají. Ale dokud pokud chci rychle zabít rybu, musím jí pořádně praštit do hlavy a potom rychle vykrvit. Přes osas maximálně poškodím několik šupin a ty zpravidla rybu neohrozí.

0 0
možnosti

Mira ze Zlína

31. 8. 2012 16:13
Re: Vážit musí před bránou obalovny.

Problém je v tom, že  řidič i provozovatel dopravy jsou jen podmíráci, štiky jsou zadavatelé, ti co to nakládají a těm nehrozí naprosto nic. Jak má řidič nebo provozovatel dopravy odhadnout kolik mu bagrista naložil? Jen odhadem, ty bys ho trestal co nejpřísněj ale ten v autě to neovlivní. To na bagry jdou koupit váhy, to stavební firma co posílá přetížené auta a bere za zakázku prachy má zajistit váhy u výjezdu z areálu - jenže tyhle zákony v parlamentu naráží - mnoho poslanců má akcie v těch stavebních firmách a točí se tam miliardy.

0 0
možnosti

fanda357

31. 8. 2012 15:04
a co je za problém?

ŘSD (nebo kraj, prostě investor) tu silnici nepřevezme, když na ní budou vyjeté koleje ... a stejně tak existují nějaké záruky ... jo tak, oni ti úředníci tohle dělat nechtějí ... pak bych to nevyčítal dopravcům, ale podíval byc hse na majetky úředníků, kteří o tom mají rozhodovat a záruky uplatňovat - převzals nekvalitní silnici? neuplatnils záruky? tak opravy zaplať ze svého ....

0 0
možnosti

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

31. 8. 2012 15:34
Re: a co je za problém?

To je u nás zatím sci-fi.

0 0
možnosti

Mira ze Zlína

31. 8. 2012 15:00
posvěceno zkorumpovanýmy politiky

Nedávno byl poslancům předložen návrh sdružení řidičů, aby za přetížené vozidla byl odpovědný ODESÍLATEL - tedy ten kdo vozidlo naloží, tato praxe je obvyklá v německu a dalších evropských státech, kde vám firma prostě nenaloží víc než vést můžete. V česku ale jsou stavební firmy napojeny na politiky, stavební firma jako strabag nebo skanska udělá rozpočet, třeba že na 15.000tun nákladu bude potřeba 1000jízd nepřetížených vozů. tato obrovská firma le tyhle náklady nevozí, najme si na to armádu soukromníků kteří pokud v dnešní době mají přežít musí přistoupit na sazby kdy by si nepřetížené auto nevydělao ani na naftu, natož na leasing a tak musí jezdit přetížení, mají nůž na krku. Strabag jim zaplatí nějakých 600jízd a 400jízd která se státu účtuje je zisk navíc pro majitele a politiky. A strabag se tváří, že za nic nemůže, TO TI SOUKROMNÍCI CO JSME SI NAJMULI!!! Proto nikdy v česku neprojde zákon který by postihl tyhle velké firmy ale půjde se jen po řidičích, na chudáka hůl.

5 0
možnosti

iHans

31. 8. 2012 15:46
Re: posvěceno zkorumpovanýmy politiky

R^R^R^

0 0
možnosti