Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Majálesová cyklojízda v Budějovicích se po stížnostech motoristů ruší

Ze Sokolského ostrova v Českých Budějovicích odpoledne majálesová cyklojízda nevyrazí. Po stížnostech některých lidí ji nakonec organizátoři úplně ruší. Na kolech se lidé sejdou u nádrže Bagr, kterou při happeningu dvakrát obejdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a41r80t91i90n 27Š65t31ě12p63á27n71e50k 3167223383361

A to je reklama na cyklojizdu nebo co? Pokud ano, tak by to melo byt oznacene jako reklamni blok ne?

+3/−1
19.5.2013 18:55

R79o76b83e12r17t 13H58o68m93o57l48k26a 2430902892771

V Praze se před mnoha lety taky nějak začínalo. Nejdřív nás jezdilo 40, pak 80. Další rok přes 200 a lidí pořád přibývá. Poslední 3 roky se na Velké cyklojízdě sejde při ošklivém počasí cca 2000 cyklistů a když je hezky, tak 4000 nejsou problém. Policii se to taky ze začátku nelíbilo, ale nemohli nic dělat, protože cyklista je účastník provozu, stejně jako automobilista, tramvaj nebo chodec. Teď už pochopili a s jejich spoluprací je cyklojízda plynulá a za stejnou dobu přepraví Prahou mnohem víc lidí než kdy zvládnou auta. Řidiči to taky zvládají, většina buď vystoupí a fotí si nás, nebo alespoň na podporu zatroubí. Je na to opravdu pěkná podívaná. Takže držím palce, už i naše zaostalá zemička se začíná po vzoru západních sousedů probouzet. Bohužel později než naši východní sousedi, ale alespoň něco.

+1/−14
10.5.2013 14:37

J85a14n 91P88r51i13b84y35l 5580585177827

Zrovna si o těch vašich odhadech počtu píšeme. Vy prohlásíte, že vás bylo 5 tisíc, ale je to jen váš odhad a spíše přání, než realita. To vaši předposlední cyklojízdu, kde vás byli podle odhadů tisíce a tisíce přepočítali na videozáznamu a byla vás třetina toho co jste tvrdili.

+10/0
10.5.2013 14:54

K42a35r11e10l 93Š11u22n39k65a 2168881394735

lžeš jak rudé právo robertku. Je vás daleko méně než uvádíš, a tvrdit že řidiči troubí na podporu té prasárny je drzost hodná fyzického trestu.

+4/0
19.5.2013 14:33

R88o41b57e70r73t 63H46o83m79o59l37k35a 2330442892351

V Praze se před mnoha lety taky nějak začínalo. Nejdřív nás jezdilo 40, pak 80. Další rok přes 200 a lidí pořád přibývá. Poslední 3 roky se na Velké cyklojízdě sejde při ošklivém počasí cca 2000 cyklistů a když je hezky, tak 4000 nejsou problém. Policii se to taky ze začátku nelíbilo, ale nemohli nic dělat, protože cyklista je účastník provozu, stejně jako chodec. Teď už pochopili a s jejich spoluprací je cyklojízda plynulá a za stejnou dobu přepraví Prahou mnohem víc lidí než ldy zvládnou auta. Řidiči to taky zvládají, většina buď vystoupí a fotí si nás, nebo alespoň na podporu zatroubí. Je na to opravdu pěkná podívaná. Takže držím palce, už i do naší zaostalé zemič

+1/−11
10.5.2013 14:35

D80a27v80i53d 10M61a21t24ě22j25ů 2425962887658

Muze mi, prosim, nejaky cykloaktivista jednoduse vysvetlit, proc trvaji na cyklojizde v po centru mesta a po dopravne vytizenych komunikacich misto jizdy po cyklostezkach, polnackach, lesnich cestach, atd., kde by nikomu neprekazeli a nikoho zbytecne nezdrzovali?

+12/−1
9.5.2013 15:32
Foto

M56í48r84a 10K22l38a94s 9932107869426

Asi proto, že se snaží ukázat, že jízdní kolo není jen pro zábavu, ale v okolním světě funguje především jako dopravní prostředek...V Česku je na 2 milióny cyklistů - především však rekreačních. Zajeďte třeba do Kodaně a zjistíte, že tam v ulicích vidíte cyklisty především dopravní (jedoucí v normálním oblečení na nákup apod.)

+3/−10
9.5.2013 15:42

D29a95v51i30d 49M65a74t88ě93j74ů 2805172227928

A myslite, ze kohokoliv, koho by touto svoji jizdou zbytecne zdrzeli a onezili, si timto gestem maji sanci ziskat? Nevytvori si tim naopak jeste vic nepratel?

+11/−1
9.5.2013 21:06

J44a41n 95P58r58i50b30y50l 5820705717787

Kdy se konecne mala skupina aktivistu citajici desetiny procenta populace prestane snazit vnucovat sve nazory a zivotni styl ostatnim?

+11/−1
9.5.2013 22:31
Foto

M84í58r89a 22K51l31a86s 9522237289916

Vy z té skupinky pár desítek cyklistů, kteří zaberou místo jak dva tři kamióny, máte nějakou hrůzu.....

+1/−11
10.5.2013 0:05

J28a70n 94P92r41i24b75y61l 5720145917987

Bylo mysleno obecne. V Praze kvuli cyklojizde cca 1500 jedincu uzaviraji odpoledne magistralu a v zacpe kvuli nim na dlouhou dobu skonci tisice aut.

+9/0
10.5.2013 7:56
Foto

M44í59r62a 14K37l82a77s 9742107479776

Což ovšem neplatí pro Budějice...

+1/−7
10.5.2013 9:11

J93a94n 13P45r84i67b65y90l 5160915287777

Pokud bude u takové akce nutné schválení a oni ho budou mít, pokud se budou pohybovat v provozu dle předpisů a pokud to nebude nikoho obtěžovat, tak nepovím ani popel. V tomto případě ale akce nebyla správně nahlášena/schválena, sami organizátoři ji radši zrušili, protože věděli, že podle předpisů nepojednou a nějaká omezení by to určitě způsobilo.

+7/−1
10.5.2013 9:45

P66a40v79e35l 56N50o55v94á27k 7221536969233

tak třeba zrvona v Kodani je to dáno tím že parkování v centru je dost drahý koníček. Počítám, že to tam tak funguje po lobingu nějakýho spolku podobnýho auto matu..

+5/0
19.5.2013 12:22
Foto

P17e70t33r 48M84o44o24s 6522695577

Vážení příznivci (hromadné a oranizované) cyklistiky. Jízdní kolo se na celkovém objemu dopravních výkonů ve sledovaných českých městech podílí celými 1,5 %. Protože dopravní situaci v ČB znám celkem dobře (neexistence vnějšího obchvatu města, veškerá tranzitní doprava okrajem města v intravilánu), dokážu si představit dopravní kolaps, způsobený několika cykloaktivisty, představující navíc zlomek z oněch 1,5 %.

Smiřte se s tím, že jízdní kolo je prostředek spíše pro zábavu a rekreaci, než k nějakým smysluplným přepravním výkonům. Je zcela nevhodné k přepravě většího počtu osob, nebo snad dokonce nákladu, což je ve městě velikosti Českých Budějovic věc naprosto nezbytná (zásobování, servisní organizace, atd.).

Jakkoli nemusím pana primátora Thomu, jestliže on stojí za nepovolením zyklojízdy v původně plánovaném rozsahu, má za to u mne jedno bezvýznamné plus.R^

+14/−5
9.5.2013 12:57
Foto

M24í46r28a 71K25l86a45s 9362187389676

To je názor samozřejmě z doby kamenné.

+3/−17
9.5.2013 13:43

V43i35k70t52o97r 49Š53e95d32i97v77ý 8906901870546

Cyklistika je ale skutečně zcela marginálním způsobem dopravy, navíc ji podstatná část cyklistů vnímá mnohem více v kontextu rekreačním a sportovním.

- - -

Aktivisté mohou vykřikovat cokoli, nějakých sto, dvě stě wattů je prostě výkon, se kterým se moc parády nenadělá.

+12/−1
9.5.2013 14:52
Foto

M57í29r81a 52K42l42a52s 9872207769426

Pokud se k ní stále ale bude přistupovat způsobem, který tu ukazuje kolega Moos a nebo budějičtí radní, tak marginální stále zůstane i přes mnohá pozitiva, které by její rozvoj přinesl. Jak to, že mnohá města v zahraničí si stanovují strategické cíle dosažení podílu cyklodopravy v desítkách procent (Kodaň má již dnes 35%, Brémy mají 23%, Mnichov má 15%, Drážďany 17% atd.) a my v Česku se neustále ujišťujeme, že to nejde...??? Mimochodem, většina evropských měst s vysokým podílem cyklodopravy patří zároveň k těm, které jsou nejčastěji hodnocena jako nejčistší a nejpřívětivější pro život. Čechům ale stále připadá normální, že jedno auto zabere parkovací místa pro cca.8-10 jízdních kol. Ale pokud někde v intravilánu chcete nahradit jedno parkovací stání pro auto parkovištěm pro kola, je to pro naše české myšlení naprosto nepřípustná úvaha. Na auta se přeci nesahá...

+2/−12
9.5.2013 15:38
Foto

P14e37t32r 11M34o18o70s 6142775127

Tak jinak pane Klas...jak jistě víte, v centru ČB je spousta obchodů a obchůdků, namátkou třeba Prior na Lannovce. Ty obchody nebo obchůdky musíte nějak zásobovat a hlavně tam musí zaparkovat jejich zákazníci, protože s nově zakoupenou sedačkou do obýváku, nebo plazmou jistě nepojedete domů na sídliště Máj MHD a na kole je to zcela mission impossible.

Nijak jste mi nevyvrátil můj argument o použití jízdního kola výhradně pro zábavu. Nikomu ji neberu, sám si čas od času zajezdím, avšak pouze pro tu zábavu. Nesnažte se vy, ani vaši ideoví souputníci vnutit všem vaši představu o báječném sluníčkovém světě, kde se všichni přepravují na kole a jsou šťastni. Ani vámi zmiňovaná města nemají své radní padlé na hlavu, aby dopustili absolutní preferenci cyklodopravy před ostatními druhy dopravy a ochromili tak základní městské funkce.

+11/−1
9.5.2013 18:05
Foto

M89í22r24a 91K25l13a26s 9612917479506

Doporučuji vám zajet např. do zmiňovaných Brém či Kodaně, třeba v zimě a v pracovní den, ať si můžete prohlédnout ty nebohé obyvatele, co jezdí do práce a na nákupy na kole a chudáci si na nich nemohou odvézt ty nové plazmové televize nebo sedací soupravy (jak známo, je nutné si každý týden koupit novou).  Dokud to neuvidíte na vlastní oči, nemá cenu s vámi asi dále diskutovat.

+1/−11
9.5.2013 18:44

J80a33n 98P90r77i88b55y25l 5110925277647

Jenze my na kole proste jezdit nechceme. Uz to pochopte a prestante nam vnucovat svuj zivotni styl. Muzete tu basnit o pozitivech jizdy na kole a o vasich vizich, ale my to proste nechceme a nezajima nas to.

Chapete?

+11/−1
9.5.2013 22:35
Foto

M87í71r20a 91K94l75a75s 9652827279506

Jenže motoristé vnucují zcela běžně svůj životní styl stovkám a tisícům oybavatel města, aniž by se jich ptali....Když to dělají jednou za rok demonstrativně cyklisté na pár minurt, je to špatně?

+1/−11
10.5.2013 0:07

J78a26n 91P39r27i50b36y83l 5920255497657

98.5% lidi proste na kole po meste jezdit nechce a take to nedela. Muzete mit vlhke sny o tom, jak by jste radi vasich 1.5% zmenili na 35% jako tam a tam, ale lidi to proste nechteji. Je zvrhle, kdyz se tak mala skupinka lidi snazi vnutit svuj nazor ostatnim.

Tento vas prispevek je zcela mimo. Skupina 98.5% obyvatelstva nikomu svuj nazor nevnucuje, protoze neni komu. Vsichni ho totiz jiz zastavaji.

+9/−1
10.5.2013 8:03
Foto

M85í51r77a 35K26l91a25s 9322867879296

Četl jsem nedávno knížku ze začátku 20. století, kde se jistáobecně uznávaná osobnost vyjadřuje k rozvoji motorismu. Ten pán vyslovil tehdypřesvědčení, že  ty hlučné, smrdící,prášící a v ulicích města rychlejedoucí věci, nemohou nikdy dosáhnout většího rozvoje, protože je to protizájmům obyvatel. Jak to pak dopadlo víme. Pokud tvrdíte, že 98,5% obyvatelBudějovic na kole nechtějí jezdit, máte na to nějaký výzkum? Asi ne. Doba aživotní styl se mění. I když to někteří si nechtějí připustit. Lidem vadívysoké ceny benzínu, nákladnost aut, ucpané a děravé silnice, špatný vzduch ahluk v ulicích atd. Časem možná přijdou na to, že jízdní kolo je jedno z funkčnícha osvědčených řešení….Jinde už na to přišli, ostatně proč si myslíte, že např.v těch posttotalitních Drážďanech za posledních 20 let citelně stoupá významcyklodopravy, i když podle takových jako jste vy, by přeci měl klesat, protožeto lidé nechtějí a chtějí všichni jezdit v autech?

+1/−7
10.5.2013 8:53

J95a37n 37P40r15i69b96y71l 5730245497807

Běžte se podívat ven a spočítejte si kolik lidí okolo vás projede na kol a kolik v autě. To je realita. Tu nepopřete.

Možná časem lidi příjdou na to, jak je doprava kolem bezva, ale nechte je ať si na to přijdou sami. Cyklisté mají tendence tuto představu ostatním vnucovat a obracet je na svou víru. Když to nejde po dobrém, tak se uspořádá cyklojízda, aby se jim názorně ukázalo: "hele my jedeme a vy stojíte".

Lidem sice vadí nákladnost aut, cena benzínu atd. ale je zajímavé, že i přesto stále tento druh dopravy preferují. Čím to je?

Věřím, že Darwinova teorie přírodního výběru funguje na vše. Přesto, že byla před sto lety automobilová doprava zatracována a lidé jezdili když už, tak na kole či zvířeti/povozu, tak je situace dnes zcela jiná. Evoluce zafungovala a vaše funkční a časem ověřené řešení se vybralo samo. Váš boj je jaksi proti přírodě.

A že cyklodoprava je "všude na vzestupu"? To máte jako s fotovoltaikou. Je to jen na základě masivních dotací, protože je to přeci trendy a musíme to chtít. Chceme to, protože je to trendy. Přes masivní dotace, které se míjejí účinkem to nepůjde. Bublina splaskne, tak jako u všeho.

+7/−1
10.5.2013 10:26
Foto

M50í97r71a 63K85l82a51s 9902797939566

Myslíte si, že by automobilová doprava nebyla tak populární bez mohutných veřejných investic? NEBYLA! Cyklodoprava ale nepotřebuje mohutné investice, stačí jen drobná stavební opatření a legislativní úpravy. Můj boj je právě v souladu s přírodou tím, že preferuje přirozená ekonomicky a ekologicky nenáročná řešení dopravních potřeb obyvatel. Včetně mých. Vám to možná nic neříká, ale mě ano.

+1/−7
10.5.2013 10:39

J69a35n 18P33r97i39b65y34l 5340565397137

O jakých mohutných veřejných investicích do autodopravy prosím mluvíte? Jako že motoristům někdo dotuje jejich ježdění?

Nevím zda to víte, ale celková daňová zátěž na benzínu a naftě je okolo 50%. Tedy z každého vyjetého litru paliva zaplatím státu 16-17 korun na daních. Pak tu máme dálniční známky. Nevím kolik si takový průměrný cyklista zaplatí ročně na výstavbu svých cyklostezek, nebo na vytoužená stavební opatření pro úpravu města pro cyklisty, ale já svým ježděním autem přispěju několik desítek tisíc ročně.

Motoristé si výstavbu silnic platí ze svého. Cyklista je jen nákladová položka, protože jezdí zadarmo, ale silnice a stezky, které používá stojí peníze.

+6/−1
10.5.2013 10:52
Foto

M31í23r97a 53K87l55a52s 9922217369376

Nedávno jsme to zkoušeli počítat a vyšlo nám, že automobilová doprava je překvapivě dotována v našem státě také. Investice a údržba sítě silnic se pohybuje kolem 70-100 miliard ročně, zisky ze spotřební daně, dálničních známek apod. byly něco nad 60 miliard. Přesná čísla po mě už nechtějte.

+1/−7
10.5.2013 10:59

J54a75n 92P52r68i11b15y76l 5150565437837

Ta čísla nejsou tak jednoduchá. Je třeba si uvědomit, že je tam ještě celá řada odvodů daní v tomto potravinovém řetězci. Pumpař ze své marže odvede také daň, rafinerie ze své marže odvede zase daň, dále tyto společnosti ze svých zisků platí zaměstnance, kteří odvedou zase daň z příjmu atd. Ve finále polovinu ceny litru benzínu odvede státu motorista, ale z té druhé poloviny co dá motorista pumpaři ukousne stát zase, pumpař zaplatí zaměstnance a tam stát ukousne opět, pumpař zaplatí fakturu rafinerce a tam ukousne stát zase atd... Je to ohromě složitý řetězec, který generuje peníze do rozpočtu na mnoha úrovních a zaměstnává spoustu lidí. Útlum automobilové dopravy by znamenal útlum celého řetězce včetně automobilek, které táhnou naši ekonomiku. Zas by vznikl nový průmysl okolo prodeje kol a jejich servisu, ovšem ten by nebyl zdaleka tak velký.

+4/0
10.5.2013 11:27
Foto

M44í43r87a 48K75l83a83s 9562257509426

Já také netvrdím, že ta čísla jsou jednoduchá, aby ty vysoce zdaněné produkty někdo koupil, také na to musí mít.... Tímto se už docela vzdalujeme od původního tématu, můžu zde zase dát odkaz na odborné články , které hovoří o tom, že závislost našeho státu na automobilovém průmyslu je značně riziková a v některých ohledech i kontraproduktivní. Za sebe tu diskuzi uzavřu tím, že Německo či Švýcarsko vnímáme jako ekonomickou velmoc, ale přesto si může dovolit mít tak významné procento občanů, kteří cyklodopravu intenzivně využívají.

0/−6
10.5.2013 11:36

D59a75v61i38d 91M35a15t10ě27j42ů 2955952707848

A duvod?

+2/0
9.5.2013 15:32

A88r40n80o87š37t 97M41á25č65e 4636695527222

Vy určitě patříte k těm, co brázdí českobudějovické silnice kvůli každé prkotině vozem, že jo? Stačí chvíli sledovat provoz a je to převážná většina aut pouze s řidičem...

+3/−8
9.5.2013 15:04
Foto

P63e54t45r 52M52o97o60s 6512205187

Jste si jistý, že to auto pouze s řidičem třeba zrovna něco neveze? Např. pračku v kufru...ta má kolem metráku, to nevím, jak byste vezl na byciklu;-);-D

+9/0
9.5.2013 17:47

A52r48n22o31š38t 82M27á11č91e 4516145987932

Místní českobudějovičtí motoristé by se měli chytit za nos. Stydět se.

+3/−10
9.5.2013 12:30

J25a43n 62P14r60i43b45y72l 5380655627877

Stydet za co? Ze protestovali proti spatne ohlasene akci, ktera mela spocivat v hromadnem porusovani dopravnich predpisu partou na kolech tim, ze pojedou tam kde nesmi a navic v dopravni spicce?

Proc by melo byt tolerovani porusovani predpisu teto skupine spravnou veci a proc jsou ti, kterym se to nelibilo spatni?

Kdyby se nejaka skupinka motoristu rozhodla usporadat treba jizdu parkem, tak by urcite nikoho nenapadlo jim to tolerovat anikdo by nic nevycital tomu, kdo by tomu zabranil.

+8/−1
9.5.2013 22:43
Foto

M62í87r59a 53K27l86a38s 9872707789126

V čem porušuje tato akce předpisy?

+1/−8
10.5.2013 0:08

J54a92n 12P44r35i85b34y21l 5710125407527

Nevim presne, ale prectete si clanek poradne. Muzete se zeptat treba organizatora, kde planovali porusovat predpisy.

"V reakci na první stížnost měl peloton vyrazit pouze ze Sokolského ostrova do Stromovky a zpět. "Je nám to moc líto, ale nakonec ani z toho nic nebude. I ve Stromovce bychom totiž porušovali předpisy. Proto cyklojízdu rušíme a uspořádáme pouze happening," potvrdil Ladislav Zibura z organizačního týmu."

+4/0
10.5.2013 7:54
Foto

M58í81r26a 88K15l56a90s 9162757839646

Mě to přijde, že to byla zřejmě nějaká banalita....

0/−7
10.5.2013 9:12

J74a93n 64P22r41i97b86y21l 5640365727827

Banalitou byla neschopnost organizátorů. Naplánovali si akci, která by porušovala zákony. Někdo si stěžoval, tak ji přeplánovali, ale opět špatně. Někdo si znovu stěžoval, tak ji radši zrušili, protože si byli vědomi že nejou v právu.

+5/−1
10.5.2013 10:11

B12a16r50b43o37r12a 78H37r76ů89z84o28v10á 8677142220982

I někteří zastupitelé za stranu zelených (např. na Praze 6) jezdí výhradně autem. Kdepak udělat pár kroků pěšky nebo nedejbože jet MHD či na kole!!

+4/−2
9.5.2013 11:47
Foto

P64e32t21r 47M26o28o78s 6592905697

"Majálesová cyklojízda v Budějovicích se po stížnostech motoristů ruší"...že by zasáhl D-Fens? Budějovice jsou koneckonců jeho rajón ;-);-D

+8/−2
9.5.2013 11:40

P97a39v13e53l 41N93o55v52á16k 7131506499723

zrovna dneska se vyslovil v článku tak, že s tímhle nemá nic společnýho...

0/0
19.5.2013 16:47
Foto

M47í81r84a 47K27l73a37s 9222977289176

Hmm, co takhle kdyby problém odpolední dopravní špičky páni motoristé vyřešili tím, že by zrovna jeli jednou na kole? :-)

+6/−14
9.5.2013 10:58

V52l36a18d60o 89Č67e33r25m58á51k 8862671785608

A co takhle kdyby študentíci, místo na kole, šli jednou pěšky.

+8/−4
9.5.2013 13:38
Foto

M81í74r68a 73K58l68a92s 9612807719736

Což ovšem nevyřeší ten problém dopravní špičky...:-)

+4/−5
9.5.2013 14:15

J78a45n 92P22r73i95b70y26l 5150355347507

Zato situace, kdy par aktivistu zablokuje dopravu promenadou na kolech problem dopravni spicky vyresi...

Uz vidim ty stovky/tisice ridicu stojicich v zacpe, jak si rikaji: "Hernajs tem kolarum to hezky jede. Zitra pojedu taky na kole. Jeste ze me to ti hodni chlapici tak nenasilnou formou vysvetlili. Konecne jsem prozrel."

A nebo je taky mozne, ze natlakem neci nazor a navyky nezmenite a ze naopak clovek, ktery stravil desitky minut v zacpe vuci vam ziska jen odpor a bude na vas nastvany.

Ktera varinta je pravdepodobnejsi? Dam vam malou napovedu. V Praze uz se resil pripad, kdy pri cyklojizde dostal aktivista po hube. Pripad, kdy by se cyklisti a motoriste objimali znam neni.

+6/−1
9.5.2013 22:53
Foto

M28í44r54a 23K82l25a57s 9882397969796

Desítky minut. Ale jděte do háje s takovými argumenty!!  Pár minut možná. A jednou za rok? V Plzni se teď dělala jízda motorkářů a příznivců amerických aut, Zablokovali páteřní MHD na 20 minut....Když se dělala jízda cyklistů, byl jsem svědkem  jak někteří chodci prskali kvůli pár minutám, že je ti zlí cyklisté zdrželi. Když je zdržují auta, to nevadí? V tom je ten zásadní rozpor....

+1/−8
10.5.2013 0:04

J23a54n 47P38r53i57b82y43l 5560785287927

Tak to vycitejte tem chodcum, kterym auta nevadila a cyklicte ano. Ja za to nemuzu, ze maji takovy nazor a nevadi me to. To vas to stve a rozcilujete se. A jsme u toho opet. Nemuzete ustat, ze ma nekdo svuj nazor. Pokud spolecnosti cyklojizdy vadi, tak nazor ostatnich respektujte a smirte se s tim. Vy misto toho ale budete resit, jak ten jejich "spatny" nazor obratit na vasi viru.

P.S: existuje jeden hezky vtip na tema Prazaci vs. Brnaci. Krasne by se dal aplikovat i na tema cyklo vs moto.

Rika cyklista motoristovi : "My cyklisti si o vas motoristech myslime, ze jste blby, liny, bezohledni... Co si vlastne myslite vy o nas?" A motorista odpovi: "Nic... vubec nic!"

+4/−1
10.5.2013 8:13
Foto

M54í78r64a 38K23l71a18s 9432757489446

Lidem auta ale vadí, pokud ovšem v nich nesedí sami. Neříká se tomu pokrytectví? Jinak  k tomu vtipu: Zkuste jezdit 14 dní po městě na kole a asi brzy pochopíte, proč cyklisté nemají rádi motoristy....To je to samé, jako posadit nekuřáka do zahulené putiky a posmívat se mu, že mu to vadí....

+1/−5
10.5.2013 9:03

J33a39n 34P47r47i97b55y26l 5880165957427

A vy autem nikdy nejezdíte? A když v něm jedete/vezete se, tak jak se u toho cítíte? Stydíte se a je vám ze sebe zle? Asi ne že? Jste tedy pokrytec také ne? To že se cyklista snaží jezdit po městě na kole a je z toho pak naštvaný na motoristy je jeho problém. Vaše přirovnání ke kuřákovi je krásné. Tam je totiž problém naprosto identický.

Jsem kuřák, ale nikterak náruživý. Pokud vlezu do nekuřácké restaurace, tak tam prostě nebudu kouřit. V kuřácké si k pivu rád zapálím.

Ale absolutně nechápu militantní nekuřáky, kteří vlezou do kuřácké hospody a rozčilují se, že je tam nahuleno. Proč tam tedy lezou? To nadávají i v bazénu, že je tam mokro a v sauně jim vadí horko?

Lidé si k pivu chtějí zapálit a chtějí se u toho sdružovat. Majitel restaurace je soukromá osoba a je to jeho majetek. Vyšel jim vstříc a má kuřácký podnik. Riskuje, že mu tam nebudou chodit nekuřáci a je to jeho boj. Komu se tam nelíbí, ať tam neleze. Jiný hospodský si založí nekuřácký podnik a chodí mu tam nekuřáci. Riskuje, že mu tam nebudou chodit kuřáci. Když se mě nelíbí, že tam nesmím hulit, tak tam nelezu. Každý si vybere a v globálním měřítku zafunguje přírodní výběr a poměr kuřáckých/nekuřáckých podniků se ustálí podle toho, jaká bude poptávka, tedy podle toho co lidé chtějí.

Ale opět tady do toho vstupují rozumbradové, kteří to zregulují, řeknou lidem co mají chtít a vnucují jim svou představu.

Cyklista snažící se jezdit po městě na kole co nadává na auta je pro mě stejně hloupý, jako nekuřák sedící v kuřácké hospodě co nadává na kuřáky.

+4/0
10.5.2013 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.