Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé z charity baví děti na sídlišti Máj, chtějí tak zmírnit napětí

Českobudějovická městská charita ve spolupráci se salesiánským střediskem v úterý poprvé uspořádala Streetwork pro děti. Program má přispět ke zklidnění na sídlišti Máj, kde už tři týdny trvají sociální nepokoje. Odehrály se tu už tři tvrdé střety mezi policií a demonstranty proti nepřizpůsobivým obyvatelům Máje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L93u63k53a79s 71N10o68v40a90k 5614737874603

a svítilo sluníčko, travička se zelenala, ptáčci zpívali.. to je článek jak z Mateřídoušky Rv

0/0
19.7.2013 14:03

A52l20e86n13a 56F40u83s62z42t56e77i94o68v84á 1409717149393

Z článku je patrné, že se na Máji nudí výhradně romské děti .

Jak je to možné ???

Čím to asi bude ?

A co dělají děti z těch 22000 co na Máji žijí také ??

Že  by jim někdo chodil vymýšlet zábavu ??

Lidičky, zamyslete se !

+1/0
18.7.2013 14:48

T27o26m97á45š 49J45o12u44s79k44ý 6580204

Tak v těch šestiletých dětech asi problém nebude. Zaměřit by se měli na 15leté. 

Ovšem balkony na domech vypadají hodně dobře. :-)

+1/0
18.7.2013 12:56

M96a51r19i90e 71O90r10g31o67n89í16k23o94v19á 3678216612940

Máte pocit že v mém příspěvku do někoho či něčeho kopu?Já ne pokud někoho baví boj s větrnými mlýny je to jeho věc...

0/0
17.7.2013 22:49

V92a88c57l88a80v 22K74v68e85c57h 2938438265393

Hoří už moc velký oheň, to jen tak neuhasí. Jsem zvědav, kdo tam bude děti vodit za rok a co potom? Až budu vydělávat 40 tisíc a cikán bude mít za to, že leží na gauči 10 tisíc, tak mně to bude fuk, ale když makám já i žena a nemám nato, co oni, tak tady budou pořád problémy. A ještě si ze mě dělají srandu, tak to bolí hodně. [>-]

+3/0
17.7.2013 22:07

M22a97r60t19i73n 49N73e61d30o52š55í35n97s24k81ý 1547953304

Sebevrazi. Do toho bych teda nešel. Je jen otázkou času, než je někdo seřeže jako tu matku. Rv

+4/0
17.7.2013 17:45

B83e34d89ř98i38c11h 57L30e43b81e20d87a 9554983138574

Pozitivní je, že v článku radikály, či extremisty alespoň vystřídali " demonstranti"'

+4/0
17.7.2013 15:32

R22o60m59a79n 61Č71e43r91v23e35n28k74a 5218713144102

Koukám, že flaňďáci zase šlápli vedle! 

"... pozvali asi třicítku dětí... Nebyly tu ale jen romské děti, přišly také dvě bílé děti a jeden vietnamský chlapec... Musí být hrozné stát za oknem,vidětjak se tu (charitou vybraní) vrstevníci baví anemocise k nim přidat (protože se mě rodiče bojí pouštět ven)" ;-O

+4/0
17.7.2013 15:28

Š19t72ě24p20á68n 82F50r47a12n32c42l 8614119744660

Charita nikoho nevybírala, zvala všechny.

+1/−2
17.7.2013 17:01

R18o64m49a94n 52Č23e90r22v49e46n48k20a 5788313944892

v článku stojí že "pozvala asi třicítku dětí", ne že zvala všechny a přišla jenom třicítka dětí těch problematických rodin, protože ti ostatní se po zkušenostech bojí k takové tlupě jenom přiblížit!

+6/0
17.7.2013 17:06

Š89t92ě66p72á46n 15F40r93a81n15c32l 8244449954970

No jo, když vy všechno berete doslovně a vyšumíte hned u druhého odstavce. Pokud si přečtete celý článek, tak se dozvíte, že dětí bylo původně 15 a pak se postupně přidávaly další. A co se týče té první skupiny, tak to nebyla nějaká "protekčně" vybraná skupinka, které závidíte švihadlo, ale skupina, na kterou zjevně měli kontakty od Salesiánského střediska.

Víte, na rovinu, je mi z vás na zvracení. Věčně tady nadáváte, jak se Cikáni chovají nevhodně. A když někdo začne něco dělat, aby se chovali vhodně, tak vám to smrdí zase a hledáte na všem jen to špatné - včera ten sanitář z České Lípy, dneska tohle. Zkuste mi tedy napsat, co byste udělal vy - kromě krafání na netu - pro to, aby se vztahy mezi majoritou a minoritou zlepšily. Protože dokud to neuděláte, tak nemáte sebemenší právo kritizovat ty, co se snaží dělat alespoň něco, ať už jsou bílí, černí, proužkovaní nebo s puntíkama.

+2/−2
17.7.2013 17:14

M20a45r15i58e 37O29r98g98o26n58í25k97o75v58á 3478826962400

nestačí že jsme slušní a nikoho nenapadáme,neokrádáme a že na nikoho nepovykujeme??pokud tohle budou dodržovat i oni tak nevidím problém.,mě okradly cikánata ve věku asi 10let...mám je za to mít ráda...? pardon nemám...

+3/0
17.7.2013 17:38

Š43t24ě34p75á81n 32F56r36a66n80c98l 8774219564310

A proč byste je musela mít ráda? Nutí vás do toho někdo?

Ale na druhou stranu to snad ještě neznamená, že musíte automaticky kopat do toho, kdo se se současnou neutěšenou situací snaží alespoň něco dělat, když by mohl - stejně jako mnozí jiní - "jen sedět doma na zadku a nadávat na všechno a všechny".

0/−1
17.7.2013 17:43

M20a88r81i76e 94O16r79g11o90n34í61k46o75v51á 3888906432970

reakce je nahoře :-(redakci asi baví dávat příspěvky jinam než patří....

0/0
17.7.2013 22:51

P62a67v41e10l 45P24e20l47c 4685249586134

Nutí - všechna media se snaží z cikánů udělat chudáčky, co za nic nemůžou - kdyby referovala o tom, že to je z převážné většiny banda nemakačenků, zlodějů a násilníků, tak OK. Takže se nedivte, že to prostě lidi, co jim daněmi přispívají na chlast, cigára a válení se na gauči, už tak trochu hodně štve.Jo, a charita by měla raději pomoct postiženým lidem, opuštěným dětem, starým lidem atd., a ne tomuhle etniku. Nezaslouží si to.

+5/0
18.7.2013 9:26

P54e58t10r 64F72i66a46l25a 9873836973223

Pane Francli, mně je zase na zvracení z Vás. Co si to vůbec dovolujete nadávat pánovi za jeho názor?

Nehodlám házet všechny cikány do jednoho pytle a právě proto by měli být nejdříve potrestáni konkrétní sadističtí cikáni, kteří zmlátili těhotnou dívku a pak teprve pořádat nějaké akce. Pak by lidé viděli, že všem je měřeno stejně a Češi by se nemuseli bát o své děti a na akce charity by poslali své děti bez obav. Takhle to vypadá zase jen stejně, nejde o soužití ale o beztrestnost cikánů.

Zamlčováním trestného chování party cikánů v Českých Budějovicích a nadávání lidem v diskuzích dosáhnete jen opačného přístupu. Tak jako naši novináři i Vy budete mít vinu na demonstracích a nechuti Čechů na soužití s cikány.

+1/0
18.7.2013 12:44

Š11t75ě51p30á29n 37F21r20a95n71c39l 8114379954300

Pane Fiali (kde se proboha vzala ta vaše gramatika pátého pádu???), dovoluji si to z toho důvodu, že názory pana Červenky sleduji již delší dobu. Jakmile se objeví nějaký článek o tom, že někdo z Romů udělal něco pozitivního, hned na tom pan Červenka hledá co by se mohlo pohanět. To samé je v případě, že někdo zkusí udělat něco pro zlepšení vztahů mezi minoritou a majoritou. V rámci objektivity musím samozřejmě přiznat, že to není jen záležitost pana Červenky, ale i mnoha jiných...

A co se týče vaší kauzální logiky, tak s tou bych si dovolil nesouhlasit. Pokud totiž budeme čekat s akcemi pro zlepšení současné situace, až budou uzavřeny všechny soudní případy, pak se nedočkáme nikdy. Potrestání agresorů je věc soudů a věřím, že média budou tuto kauzu sledovat velmi pečlivě. Pokud tomu tak nebude, budu mezi prvními kdo bude protestovat.

Nechápu ale, proč s tím spojujete činnost charity, která se snaží začít eliminovat rizkové chování u dětí a mládeže. Většina té drobné kriminality totiž začíná jako "pouhé" blbnutí z nudy. Vzhledem k tomu, že jim to většinou projde, zvyknou si na to a postupně začne přituhovat. Nakonec to skončí napadením těhotné, vraždou nebo jiným podobným excesem. Není proto snad lepší, když se někdo pokusí je nasměrovat na jinou, smysluplnější činnost? Podle mého názoru ano - a jsem velmi rád, že se o to někdo pokouší. A zároveň mě štve, že se okamžitě najde milión kritiků, kteří naprosto přesně vědí, že by se to dělat nemělo, ale již nejsou schopni říct, co by se dělat mělo. No, schválně - co vy? Jste milión a první? Nebo máte nějaké řešení v rukávě?

0/0
18.7.2013 13:07

P25e21t60r 25F96i55a34l38a 9253656633983

Ve Vašem příspěvku souhlasím s tím, že jsem Vás špatně oslovil.

Možná můžete mít pravdu o dotyčném pánovi, o to se nehodlám přít, jiné jeho příspěvky nečetl, ale v tomto konkrétním případě má pravdu. Naopak Vy jste reagoval nesnášenlivě.

Jinak s Vámi nesouhlasím. Nejde o to, aby byly soudní spory uzavřeny, ale aby se alespoň začaly prošetřovat. Akce charity kdekoliv jinde bych bral jako dobré, nikoliv v tomto čase v Českých Budějovicích. To jen podporuje lež, rozšiřovanou novinami, že šlo pouze o rvačku dvou malých dětí a jejich matek, kterou údajní extrémisté zveličili.

Chce to prostě cit pro situace, co je v daném případě vhodné. Jestliže někde cikáni někoho bezdůvodně zmlátí a nejsou hnáni k zodpovědnosti, není na místě v takové napjaté situaci pořádat akce pro děti. Pak si mohou i ti slušní cikáni začít myslet, že lepší je být grázl, protože po každém incidentu, který cikáni zaviní, se přemýšlí ne o potrestání, ale o dalších výhodách a zábavách pro ně.

Řešení pro České Budějovice: Nejprve zveřejnit jména konkrétních cikánů a cikánek, kteří tu dívku zmlátili a začít to projednávat, potrestat je veřejnou prací za dohledu policie, aby je každý viděl (i kdyby se pro ně měla práce vymyslet), vysvětlit lidem, že se trestné činy neodpouští nikomu... a teprve potom pořádat společné akce.

Nehledě k tomu, že chybí peníze na handicapované děti, kultura národa se pozná podle toho, jak se umí o ně postarat. A v tom jsme hodně pozadu.

0/0
18.7.2013 13:26

Š26t69ě31p19á98n 23F52r15a84n59c42l 8544519854490

To nebyla nesnášenlivá reakce. To bylo prpstě konstatování, že mu nic nevoní. Článek o (nepovedené) benefici v České Lípě, organizované Romem? Reakce "stejně ty prachy ukradne". Článek o činnosti charity v Budějicích? Lež o tom, že si vybírala jen "protekční" cikáňata.... atd. atd.

A co se týče meritu věci, tak pokud je mi známo, na "minoritní straně" bylo obviněno 7 lidí přímo za tu rvačku na pískovišti a dodatečně další tři. Takže bych řekl, že se to vyšetřuje. Je samozřejmě otázkou, jak celé vyšetřování dopadne, ale to už bychom hádali z křišťálové koule...

0/0
18.7.2013 13:54

P59e53t74r 94F98i95a54l41a 9713596553743

Každý máme svůj názor.

Mně osobně řeči o protekčních dětech atd. nepřijdou tak závažné jako články v novinách, kde situaci v Českých Budějovicích přehrávají na pouhou hádku mezi dětmi.

Docílí tím jen opačného výsledku a dávají prostor extrémistům.

+1/0
18.7.2013 14:01

Š95t54ě49p22á76n 13F18r92a59n47c51l 8744319234540

Jasně, omezovat to na obyčejný spor o rozšlápnutou bábovičku je samozřejmě nesmysl. To ale podle mne nikomu nedává právo lhát o jiných věcech.

0/0
18.7.2013 14:05

K56a55r10e66l 27P51ů26č64e34k 6505473430580

Hm, nestranně, škoda, a že jen těm "vyloučeným". Nevyloučení by byli asi rasizti...

0/0
17.7.2013 14:55

M48i68c57h15a15l 61R32i40m86b86a16u92e46r 4229395183537

Zajímavé, netušil jsem, že problém je v nedostatku zábavy ?

+3/0
17.7.2013 14:44

J83o66s64e37f 63S39l25o49v29á38č87e12k 2329209977815

Děti z majority už asi musí z bezpečnostních důvodů sedět doma celé roky...

+5/0
17.7.2013 14:34

P72e61t62r 65G48a48b48r70i40e38l 5460461960

Proč?  Proč zas jen jedna skupina lidí a zrovinka jedna a tatáž? .. že by protekce?

+2/−1
17.7.2013 14:11

D31a17v90i66d 58P27r90a23ž12á41k 6354802322146

Jak jste na to přišel?

0/0
17.7.2013 14:38

O43n73d83ř34e28j 83K47u77d62r86n25a 4396167369765

Tohle je přilévání oleje do ohně. O děti agresorů se ještě postará charita, aby se jejich rodiče náhodou zase nezlobili a nezmlátili nějákého náhodně vybraného bělocha. Neskutečná provokace Rv

+11/−5
17.7.2013 14:09

K75u66b75a 84D83r27a41g27o46u58n 8298736701405

Vy taky čtete jen půlou hlavy co? Copak ta charita nějak vybírá o koho se strará? Kdo na hřiště přijde tak se zapojí. I běloši si mohou hrát, nemusí být zavřeni v obýváku u televize, aby jim náhodou ten zlý svět neublížil.

+5/−4
17.7.2013 14:17

Š29t78ě52p49á83n 74K59r83á76l33í59č20e14k 2969404676131

Skoda, ze si ale mohou hrat jen kdyz prijde charita. Ten konec mela byt provokace nebo nevite jak to zacalo?

+3/0
17.7.2013 14:30

K87u12b81a 76D29r26a95g86o85u37n 8718906641865

To zacal p Kudrna, ja jen vracim. Taky stereotyp ne?

0/−4
17.7.2013 15:23

R80o21m23a92n 28Č70e80r53v91e86n12k91a 5788533904442

Vy čete asi jenom půlkou mozku! Hned na začátku článku stojí, že pracovníci Charity "pozvali asi třicítku dětí". 

Na základě jakého klíče a jak to prováděli? Posbírali bezprizorní děti potulující se po sídlišti? Nebo si je zašli vybrat do toho cikánskýho vnitrobloku? ;-O

0/0
17.7.2013 15:39

K74u51b95a 23D36r86a29g44o41u75n 8708726631575

Vás provokují hrající si děti? Oni dvakrát týdně pomáhají vyplnit dětem volný čas. To je celé. Jestli je u toho navrch něco naučí, tak to bude jenom dobře.

+3/−1
17.7.2013 16:11

R63o95m90a94n 87Č28e49r20v59e55n89k93a 5838213944742

Ne, mě vadí, že 400 nepřízpůsobivých terorizuje 20 tisícové sídliště, většinoví rodiče se bojí pouštět kvůli nim a jejich frackům děti ven a flaňďáci pod okny těch doma zavřených dětí pořádají zábavu pro ty co je terorizují! Nepříjde vám to na palici? To je jakoby Charita přijela to koncentráku dělat dětský den pro děti esesáků !!

+5/0
17.7.2013 16:22

K34u19b83a 92D57r28a98g29o21u38n 8258986651405

Mě zase vadí, že to ta většina nechá dojít do takového stavu, že se strhne hromadná bitka pro dětskou lopatičku. A potom se hrozně bije v prsa na hromadné demonstraci nepochopení. S tím se holt musíme smířit.

0/−3
17.7.2013 16:51

R50o46m22a25n 25Č39e37r31v88e93n53k79a 5638763734252

A kdo tu hromadnou bitku pro lopatičku vyvolal? Ta těhotná mamina nebo ta hromada nepřizpůsobivých? Jak by to ta většina neměla nechat dojít tak daleko? Terorizovat menšinu tak, že by se báli vystrčit čumák? No vždyť to se právě začíná dít;-D

+1/0
17.7.2013 17:04

K37u73b54a 46D91r59a76g88o32u54n 8218966461695

Nemáte co koho terorizovat, ale můžete vyžadovat dodržování určitých norem chování.

0/−1
17.7.2013 17:24

M28a29r98i30e 39O89r38g52o69n58í61k18o92v54á 3648366382140

jak proboha?????????to sou pořád ty samý kecy dokola....až budou vědět co je slušné chování tak si jich nebude nikdo všímat...proč tyhle problémy nemají jiné mešiny....no protože jsou vychovaní....

+1/0
17.7.2013 17:42

Š75t40ě74p47á35n 50F13r75a91n75c33l 8654629484970

A jak se to asi mají dovědět? nejspíš asi od někoho, kdo za nimi půjde, bude se o ně zajímat a starat a při tom je i začne vychovávat. Nebo vy jste se naučila slušnému chování sama?

0/0
17.7.2013 17:46

M44a82r55i43e 92O58r54g25o16n43í63k18o49v88á 3278366232610

ne mě to naučili moji rodiče,a stejně tak jsem to naučila já své dvě děti,ano já vím že se snažíte říct že jejich rodiče tyhle základy nemají,a tak že to musí někdo suplovat.Víte suplovat se to dá u ojedinělých případů ale určitě ne u většiny.A všimněte si že nepíši u všech,protože i já znám několik slušných cikánů,jeden byl dokonce můj nadřízený,ale to byli přesně ti kteří základy měli z rodiny.,Ale tím že při každém problému se objeví nějaká organizace a věnuje se dětem,a otázka zní jak dlouho..tak ty děti se to nenaučí,protože dorazí z kroužku domů,s nějakým slušným návykem a doma ho toho honem rychle zbaví.Já osobně byla svědkem když cikánské děcko šlo s tatíkem a pozdravilo pána,pán se usmál,načež tatík škubl rukou dítěte a zařval na něj co zdravíš to je gádžo..takže je to o rodině nic víc nic mín...

+2/0
17.7.2013 22:45

J66a41r19m41i23l52a 68P54í91c64h87o48v92á 5662857844363

Takže většina si má nechat doslova s**t na hlavu, aby se menšina náhodou necítila ponížená?

+3/0
17.7.2013 17:14

K91u26b38a 92D31r30a95g80o88u80n 8348956421375

To jsem neřekl, ale celoroční postoj "Není můj problém když nejde o mě" a párkrát do roka demonstračka je nicneřešící výkřik. A špinit práci jiných taky nepovažuji za kdovíjak přínosnou činost.

0/−1
17.7.2013 17:31

J67a83r75m44i22l83a 82P25í23c33h61o44v11á 5562617514983

Pane Dragoun, to nebyla reakce na Vás, ale na pana Červenku těsně nad Vámi.

0/0
17.7.2013 18:39

P30a10v94e60l 50P38e34l74c 4255809476904

Velmi dobře napsáno ....

0/0
18.7.2013 9:28

A32n71n 72D13e82d62k52o60v38á 6281112598573

Normální člověk nepotřebuje, aby ho někdo zabavil, aby si nekrátil čas mlácením a obtěžováním ostatních!

+3/0
17.7.2013 20:04

P14a53v20e16l 16D72o29s53t78á76l44e89k 1383478821804

Najednou ;-D

Dokud tam lidi (média píší hned radikálové) nepřijdou protestovat tak tam je od cikánů bordel.

0/0
17.7.2013 14:07

J82a70r55m58i50l96a 52P23í52c78h84o87v48á 5252667574443

Pálky na bedminton a barevné křídy musí těmto dětem přinést charita? Ty děti nemají rodiče, aby je nějak zabavili, když už nechodí do práce? Aha, já zapomněla, rodiče mají cigaretu v hubě a v ruce lahváče, to těch pár kaček za bedmintonovou pálku by ohrozilo jejich finanční rozpočet, že by museli jít žádat na sociálku o mimořádnou dávku. Chápu, že nemají peníze na drahé sportovní vybavení, ale míč, badminton, líný tenis apod. má snad každá rodina.

+5/0
17.7.2013 14:04

K31a32r36e73l 27P21ů36č37e84k 6255983530580

Cikáni si s dětmi nehrají, není to součást jejich kultury. Děcka jsou u nich naspodu společenského žebříčku, takže cigarety, chlast a drogy mají přednost před hračkami. Toto jsem zažil na vlastní kůži. Ahoj cenzore...

+6/0
17.7.2013 14:58

P14e84t17r 69D10u79b28š78í73k 9428979616649

O muj boze a na tohle charita bude skemrat penize od darcu, ? at ti tzv.vylouceni sedi doma na zadku a baji se vystrcit hlavu, strach na ne platil i za minuleho rezimu a bude platiti, zas, zatim se boji  vetsina, tak at se zase chvili boji mensina a zaleze do der. A pokud me nekdo obvineite  z rasiszmu, ano, klidne nemam rad Romy a v Americe strili cernochy a v Evrope nemaji radi muslimy, takze ...... mily redaktore ides.cz pis o necem zajimavejsim, nez o tom, ze charita charituje

+1/−5
17.7.2013 13:54

Š18t29ě15p10á10n 91K55r51á22l79í35č45e60k 2489284836331

Strach na ne platil? Vzdy si vzpomenu na film Radikalni rez - pak me pobavi zminky o minulem rezimu.

+1/0
17.7.2013 13:59

K85u25b85a 67D63r85a44g88o21u80n 8498736311515

Když nedokáží děti zabavit jejich rodiče, je dobře, že tak dělá charitativní organizace. V kolektivu se mohou naučit spolupráci, toleranci i neagresivní formu řešení konfliktů. Vyloučení a "výchova ulice" může přinést akorát tak organizovanou tr. činnost. Brojíte i proti ostatním volnočasým organizacím, které si dovolují brát nějakou formu příspěvku od státu/města/dárců? Sakra chlape, vždyť jsou to děti, ty si mají hrát a dělat lumpárny. Bát se mají především kriminální živly.

+4/−3
17.7.2013 14:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.