Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrušnější úsek v Budějovicích dostane nové pruhy, nebo kruhový objezd

V ranní špičce projede za patnáct minut křižovatkou u českobudějovického výstaviště přes dva tisíce aut. Místo se ucpe a řidiči stojí v dlouhých kolonách. Problém mohou vyřešit nové odbočovací pruhy, nebo velká kruhová křižovatka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a81n 62P80t78á77č86n80í63k 9466863300967

Ani jedna varianta nevyřeší problém cesty do centra, kde je jedním špuntem Dlouhý most, který se prostě rozšířit nedá, a ještě jedna věc, která má dle mého ještě větší význam v rámci špatné průjezdnosti. Jsou to chodci, kteří si na Husově třídě pletou přechod s chodníkem. Všimněte si, že se mnozí ani nerozhlížejí a jdou - zejména ráno a pak okolo třetí až páté. Velké množství přechodů v oblasti spolu s neukázněností chodců se pak velkou mírou podílí na komplikacích dopravy. Chápu jejich právo přejít, jen by to mohli dělat, řekněme, organizovaně.

0/0
19.12.2013 23:07

T86o13m98á21š 58S80y51s 2554159270823

A ještě by mohli vypnout a zrušit polovinu semaforů na Strakonické, Mánesově, Okružní a hned by se doprava v ČB zlepšila.

0/0
19.12.2013 11:45

M28i92l20a77n 15W28e21l72s20e32r 5302498868861

Ona by ta křižovatka nemusela být tak rušná, kdyby už existovala dálnice a tím pádem obchvat ČB. Teď se vymýšlí, jak ušetřit na dálnici a snaží se snížit počet sjezdů, podjezdů či tunelů. Tak jim pošlete těch 150 - 300 miliónů a může to zůstat tak, jak je to nakresleno v projektu. A křižovatka u výstaviště se uklidní.

A už ZAČNĚTE STAVĚT !!

+2/0
18.12.2013 16:51

F28r13a17n62t79i73š88e42k 48N25á95v66a28r25a 4835476621692

Tak ještě jsem se díval na letecký snímek a kruháč velikosti kruháče toho co je na okružní by se tam nevešel i kdyby na to padlo celé to velké parkoviště. Kruháč velikosti toho co je u globusu by se tam vešel jen tak tak a padlo by na to téměř celé to velké parkoviště. Takže kruháč je asi také špatná varianta.

Nejlepší by bylo to mimoúrovňové křížení.

Vzhledem k ceně ale asi vyhraje semaforová loby. A přibudou bypassy jako na té Mánesovce.

+2/0
18.12.2013 12:57

M11i71l67a68n 90W35e63l98s56e10r 5262948288391

Už jsem viděl všelijaké oválné, šišaté a nepravidelné kruhové objezdy. Když není místo do dálky, tak je do šířky a naopak.

Ale nepřál bych si to.

0/0
18.12.2013 19:06

F76r43a91n35t52i92š84e53k 93N80á48v98a95r87a 4715696601782

Bypassy by tam vůbec nic neřešili. Bypasy urychlí odbočování doprava. Z centra nikdo doprava neodbočuje. Z hlavního tahu z obousměrů je to minimum, protože kdo chtěl odbočit doprava tak měl příležitost na křižovatce předtím (například u Tesca). Nejvíc se odbočuje v pravo pouze ze sídliště. Tato zelená je však pouze vedlejším produktem zelené mezi centrem a sídlištěm.

A než mimoúrovňové křížení, tak by byl asi nejlepší kruháč, dvouproudý asi jako u Globusu.

+1/0
18.12.2013 12:19

F85r24a45n33t36i77š52e62k 32N73á71v47a30r84a 4285326361882

mimoúrovňové křížení by samozřejmě bylo nejlepší.

0/0
18.12.2013 12:29

W25a75l29t33e67r 72C12e62r93m48a76k 1234128581936

Právě kruhový objezd by průjezd křižovatkou ještě více zkomplikoval. Především dlouhá vozidla, jako kamiony, kterých tu jezdí stovky denně a také kloubové vozy MHD, by průjezd ještě více zpomalily. Stačí kruháč u Litvínovic.

+2/−2
18.12.2013 10:42

P12a98v89e38l 12Ř77e31ž47á32b19e61k 5252728162

Pokud by byl kruhový objezd velký se dvěma pruhy, což by v případě dlouhé louky bylo možné, pak by ani kamiony moc nezpomalili dopravu...Staví se malé kruháče, ale je možné postavit i velké kruháče, které velkou kapacitu dopravy u dlouhé louky pojmou...

+2/−1
18.12.2013 11:34

M56i28c91h44a13l 65P89a76v60l34á24t 9573243544599

Znate v CR hodne dobre postavenych kruhacu se dvema pruhy, ktere skutecne funguji?

+1/0
18.12.2013 12:49

M69i87c36h81a29l 42P96a86v62l32á39t 9923663664179

PS: Pricemz tam stejne neni dost mista.

0/0
18.12.2013 13:23

D94a65n 55H44o12l14i73c57k21ý 5814420776831

otázka spíš zní, zda znáte dost Čechů, kteří umí jezdit po kruhovém objezdu.

V ČB je téměř pravidlo, že auto přijíždějící k prázdnému kruhovému objezdu vždy zastaví, rozhlédne se a pak vyráží dál.

+2/0
18.12.2013 22:10

L41u24k57á27š 60K58o95p36e42č82e74k 8298932941627

Dvoupruhová okružní křižovatka (pokud se nejedná o typ turbo) se v ČR již nesmí navrhovat...

0/0
18.12.2013 17:37

M51i45l98a81n 80W94e78l79s55e19r 5792128578161

Vysvětlete mi to blíž prosím. Proč by nemohly být dvoupruhové kruháče?

A co to je Turbo?

Mě spíš připadá, že nejhorší jsou takové 1,5 pruhové....

0/0
18.12.2013 19:08

L92u14k44á10š 82K38o44p71e80č95e40k 8338342291457

Dvoupruhové okružní křižovatky zakazuje legislativa. Jde především o to, že tyto objezdy jsou značně rizikové z pohledu bezpečnosti - vysoké riziko nehodovosti. Jde především o průplet z vnitřního pruhu do vnějšího a pryč z něj (jednodušeji řečeno, Češi je prostě neumí používat a proto jsou hrozně nebezpečné a zakázali je navrhovat. Například Kulaťák v Praze je jedna z nejnehodovějších (jestli ne nejnehodovější) křižovatek v ČR). Turbo.okružní křižovatka je křižovatka s více pruhy na vjezdu a vnitřním pásu (relativně špatně se to vysvětluje, lépe to vysvětlí následující dokument) - http://www.af-cityplan.cz/en/download/1404042905/?at=1 od strany 13. O riziku nehodovosti se dá taky diskutovat, nicméně nejsou tady s nimi příliš zkušenosti (tuším, že je jedna v Olomouci, Berouně a Brně, stavět se má v ČB, pokud už teda nestojí, na Máji).

0/0
18.12.2013 20:35

V61l48a49d62i37m57í39r 10Č47í98ž14e85k 4148767256126

Jsem přesvědčen,že kruhový objezd by průjezdnost zvýšil nejvíce.Ale nesmí se tam vyřádit policejní architekti.To nám pak všem zamotá hlavu co všechno tam namalují a umístí.

+2/−1
18.12.2013 9:43

M51i12c32h97a82l 91O89p58a33t81r54n15ý 4742572612581

Jedině ten podjezd, bypassy tam nic nevyřeší, protože kolony stojí v rovném směru, ne na odbočeních - leda, že by se nějakým zázrakem objevil do příštího roku u ČB kompletní dálniční obchvat od Borku po Třebonín, resp. po MÚK Krasejovka + severní spojka. Pak by bypassy asi stačily.

+4/0
18.12.2013 9:29

M26a41r16t56i51n 53Š28t16ě55p14á40n24e77k 3617293683381

Byt to v Praze, tak se zvysi prujezdnost tim, ze se odebere autum jeden pruh a da se k dispozici cyklistum.

+4/0
18.12.2013 8:41

P93a18v35e50l 36Ř54e12ž25á66b18e32k 5822808472

Kruhový objezd by křižovatce u Dlouhé louky určitě výrazně pomohl, v dnešní době se tam skutečně nedá projet ani mimo špičku. Stále tam jsou kolony, od rána do večera...Nevím, jak by si představovali další pruhy, pokud ale pruhy nebudou dostatečně dlouhé, tak se nic moc nevyřeší...

+2/−3
18.12.2013 7:48

M87i81l72o78š 56Ř34e70z82n45í55č27e66k 7681235386397

Jenže se to ucpe o kousek dál. Problém je tranzit přes Budějovice. Výpadovku

na Krumlov u mercedesa pěšky nepřejdete !!! Hodně jsem se najezdil po Rakousku a tam se většinou vesnice objíždí po nádherných rychlých komunikací. U nás je to hlavně o zlodějně. Kolik stála rekonstrukce kostek na Zavadilku a jak je využívaná. Ale stavba určitě papírově nebyla předražená, jenom je výrazně dražší než za hranicemi. A zhotovitel vydělal cha, cha.

+2/0
18.12.2013 8:07

P64a53v59e96l 48K16a34l13a 8246251487481

Budějce jsou vesnice;-)

0/0
18.12.2013 9:00

D29a70n 46H67o66l31i67c44k31ý 5374580846911

právěže ne, jinak by už měla obchvat dávno hotov

0/0
18.12.2013 22:14

M47i89c67h81a23l 26P72a59v23l57á34t 9433743234849

Uz jen fakt, ze nekdo o okruzni krizovatce na tomto miste vazne uvazuje, krasne potvrzuje smutnou skutecnost, ze v Budejicich radnice dela co muze, aby dopravni situaci co nejvic ZHORSILA.

0/0
18.12.2013 10:25

V67á56c39l18a14v 10R45o77u87d94e98n33s91k11ý 9802780601215

Pouhý kruhový objezd ničemu nepomůže, právě naopak! Ten by měl smysl jen v té kombinaci s mimoúrovňovým křížením. 

Kruhový objezd má smysl jen v případě, když málo frekventovaná silnice kříží silně frekventovanou a jen pouze pro ty, co jedou po té málo frekventované. Pokud se kříží dvě silně frekventované, tak to dopravu jen ještě více zkomplikuje a zpomalí. Znám pár takových odstrašujících příkladů v Praze (např. na staré Benešovské).

A pokud nevěříte tomu zpomalení, tak si projeďte sněhuláka před Borkem! Tam se dříve projíždělo naprosto plynule a dnes ve špičce je od ČB kolona už v Nemanicích a z druhé strany sahá do poloviny Borku, někdy i přes celý Borek.

+2/0
18.12.2013 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.