- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jihočeský kraj je nejznámější turisticka oblast CR a město nechce dát penize na letiště ktere jim lezi u nosu napůl hotove. Co je takhle poslat treba se podivat do Carcassonne v jižní Francii na to co s touto oblastí udělalo jejich regionální letiště kam Ryanair přiváží kazde leto statistice turistů s naditymi kapsami. Anebo treba na letiste Knock na zapade Irska ktere doslova vydupal z rašeliniště místní farář a kam dnes smeruje každý den par letadel do celeho sveta. Kdyz ale Budejovice řeknou ze to nejde tak to nepujde I kdyby to stokrát slo a obcan jen zírá. S dosavadní vizi budouciho rozvoje budou CB nadale kopat v turistice za třetí ligu a lidi kteří mohli mit v teto oblasti dobre zaměstnání budou brát podporu. Rakusaci se musí popadat vedle za břicho.
Letiště nemá šanci na úspěch. Do Č. Budějovice nevede dálnice a ještě minimálně dvacet let nepovede, přitom nejbližší letiště je v ČR Praha 150 km a v Rakousku LInz 100 Km. Tam všude mají dálnici. U nás na jihu se jí snad nikdy nedočkáme. Budějovický letiště je jen pomník pana Zahradníka a Jelena.
Zajímalo by mě, zda jsou nějaké propočty, kolik je v ČB a okolí budoucích možných zákazníků letiště. Či naopak, kolik je v zahraničí turistů ochotných přiletět do ČB.
Myslím si, že málo. Asi tak na 2 letadla za týden.
Možná by bylo lepší konečně dokončit dálnici do Prahy a rychlostní silnici do Lince.
A měli bychom dvě letiště v rozumném dosahu.
V článku bohužel chybí řada zásadních skutečností. Letiště, tj. pozemky, budovy a stavby, je v majetku Jihočeského kraje. Provoz na letišti zajišťuje akciová společnost, ve které má Jihočeský kraj 50 % akcií a město České Budějovice také 50 % akcií. Dotace, která nebyla zastupitelstvem Českých Budějovic schválená, se týká výlučně akciové společnosti - a to jejího provozu. Za dobu existence této akciové společnosti již město České Budějovice dotovalo její provoz celkem více než 100 milióny Kč. Jihočeský kraj pak akciové společnosti poskytuje tuto provozní dotaci ve stejné výši jako město. Skutečností je, že akciová společnost má tržby tak nízké, že nepokryjí ani mzdové náklady a tento stav se nelepší. Uvedená dotace ve výši 140 mil. Kč od Jihočeského kraje se netýká akciové společnosti, ale je to částka určená na investice do majetku ve vlastnictví kraje, Na letišti startují a přistávají převážně ultralighty a přepočtem údajů z výročních zpráv letiště je možné konstatovat, že každý start (i toho nejmenšího) letadla stojí občany Českých Budějovic cca 2000 Kč. A pak se není co divit, že zastupitelům po mnoha letech dojde trpělivost.....