Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladík mámil od školaček nahé snímky, hrozí mu vězení za dětské porno

Devatenáctiletý mladík přemlouval po internetu nezletilé dívky, aby mu zaslaly své obnažené fotografie. Několik desítek snímků e-mailem skutečně dostal. To už o něm ale věděli policisté. Mladému muži hrozí až pět let vězení za šíření dětské pornografie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z70d87e84n42ě53k 18H56u51d44e77c 8301865698

A nyní to hlavní, co mi na zdejším režimu vadí. Cikánky rodí už ve školním věku, mnohdy ve 13.ti létech. Jak to, že nikdo z cikánů nejde do vězení. Lépe řečeno - proč se o tom nepíše? Jak to, že v každé cikánské rodině je nějaký mrzáček? Není to kvůli dávkám a automobilu od sociálky zdarma? Není to incest? Mělo by se o tom psát stejně, jako se píše o majoritě. Za nezletilé nahotinky měl klučina z přizpůsobivé rodiny dostat pohlavek. A cikánka, která rodí ve 13. létech, má být odebrána rodičům a jít do ústavu, dítě tomu dítěti odebrat rovněž  a měl by se najít viník, který cikánečku zneužil. A okamžitě zrušit v novém občanském zákoníku paragraf o tom , že osvojitel si osvojuje i děti osvojovaných dětí. Lidi, to je ale hnus ....... ;-€

+5/0
26.1.2014 8:33

J23a66n 29U61l64r64i50c35h 9149316949784

Už samotné přechovávání dětské pornografie je trestné ( mimochodem i tehdy, když jsou na ní zletilé osoby, které jen vypadají jako děti, což je značně bizarní a přehnané ). Takže pokud měl ten kluk fotky v počítači, má smůlu. Za to mu hrozí trest odnětí svobody v trvání do dvou let. Výroba je v druhém odstavci daného paragrafu a má vyšší sazbu - od 6 měsíců do 3 let. Fotografie byly samozřejmě vyrobeny dívkami. Ale kluk se dopustil takzvaného návodu ( navádění ) k činu, což je trestné jako čin sám. To jen na vysvětlenou k příspěvkům níže. Něco jiného je samozřejmě lidská a morální stránka případu. Myslím, že je to bagatelní až směšné. Dívky se fotily dobrovolně a nedošlo u nich k žádné újmě. Navíc se toho měl pachatel dopuštět v době "od roku 2010", kdy mu bylo 15 let. Opravdu "nebezpečné".

+6/0
24.1.2014 17:56

J12a46n 25U16l31r51i28c31h 9459226479564

KJeště k té výrobě: Policie zřejmě dovozuje, že pachatel se dopustil navádění tím, jak přesvědčoval nezletilé dívky, aby se fotografovaly a tím samy na sobě páchaly trestnou činnost ( za niž samozřejmě vzhledem k věku neodpovídají ). Čistě akademicky je tato konstrukce možná, ale je otázka, zda je to v souladu se zdravým rozumem a citem pro spravedlnost. Podle mě není.

+4/0
24.1.2014 18:01

J87i43n42d96ř40i93c42h 65Š19k59o88p73e86k 4535851250955

nebude problém nikoli v tom, že dívky samy fotky dělaly, ale že on po nich chtěl, aby je daly na web, tj. zpřístupnily ?

+1/0
25.1.2014 13:56

Z84d13e68n32ě77k 88H67u31d46e22c 8821515848

Co s případem udělal tisk a iDnes, to bych chtěl vědět. Jen mi není jasné, jestli do kategorie dětská pornografie patří i fotka např. 17.leté dívky- ono pojem "nezletilá" je v ČR bráno až do věku 18 let. A žádat někoho na netu, aby se  vyfotil a poslal mi fotku - a díky tomu být šmírován v celém mém soukromí - to už je docela síla. Na druhou stranu být rodičem a někdo mi takhle vyjet po 14.ti leté dívence, tak bych také podal trestní oznámení. Ale měli bychom si vzpomenout, co jsme dělali my. My něměli internet, my si o "pohled" nebo rovnou o "sáhnuti" požádali, a většinou úspěšně a navzájem ;-D;-D;-D Naštěstí to tehdy  komhoušům zase tolik nevadilo.

Horší je, že dnes navštívíte realitku Sting a tam potkáte bývalé pornoherečky, které natáčely už od 16.-tého roku života. Jejich morálka podle toho také vypadá.Rv

+4/0
26.1.2014 8:23

K96a60r97e20l 45P42f14e22i65f74f17e44r 6685495843224

.... souhlas. Cygáni souloží už od doby, kdy holčina dosáhne nohama na zem ze židle. A já, když  si v 17 letech přepošlu s kámoškou ve stejném věku hanbaté fotky, tak půjdu do lochu?

+7/0
26.1.2014 8:40

J87a84n 19V71a55l48t60a 1135122284458

Právně se zřejmě o dětskou pornografii jedná.

Ale myslím si, že by se v tomto ohledu mělo vše řešit selským rozumem, za předpokladu, že mladík fotografie nešířil dál.

Proč? Jestliže jsou mladiství schopni ve 14 letech souložit, což dnes není nic výjimečného /ať se vám to líbí nebo ne/, měli by být schopni zodpovídat i za své činy. Zdá se, že fotografie dívky poskytly zcela dobrovolně, tudíž k trestnému činu nedošlo a nebo ho spáchaly sami na sobě? Možná by od rodičů potřebovali všichni pár facek a trochu "rad" do života.

Věřím, že ani ''přemlouvání" mladíkovi netrvalo moc dlouho, vezmeme-li v potaz, jak se dnešní mládež chová, obléká, mluví. A to co pro mě bylo neznámé ještě ve 20 letech, pro dnešní mládež to je možná rutina.

A zkazit mladému klukovi život, protože se podíval na pár nahotinek.....protože se mu splašily hormony?

Jen taková domněnka, možná to ale vše bylo jinak...

+7/−1
24.1.2014 15:38

J21a36n 34Z20e87l30e91n67k36a 2746696438405

Hergot, to ta blbá policie nemá nic jiného na práci, než prudit 19letého kluka za pár fotek prakticky stejně starých holek, jako je on sám? Koukám, že by se policajtům mělo udělat nějaké školení, jak vůbec smysluplně používat zákony, a hlavně jak používat vlastní hlavu a rozlišovat skutečnou společenskou nebezpečnost činu. Protože ta snůška formalismu a blbosti, kterou poslední dobou předvádějí, je už na pováženou.

+10/−2
24.1.2014 14:05

M73i86c52h70a22l 41C56h62a19l80u46p75a 6168250819223

"smyslně používat zákony" je blbost, zákony definují, co je trestné a policie je musí dodržovat a vymáhat, ať se nám to líbí nebo ne, o vině pak rozhoduje soud. Pokud je zákon špatný, tak se musí zrušit nebo upravit, ale není dost dobře možné si vybírat, které zákony budeme dodržovat a které ne.

Takže kritizovat má smysl maximálně ten zákon.

+1/−3
24.1.2014 20:00

J47a19n 34Z36e69l58e72n15k71a 2156256328375

Kritizovat klidně můžu i samotnou práci policie. Policie pro mě není "svatá" (na svaté kašlu a neuznávám je). Protože vždy je nutné posuzovat skutečnou společenskou nebezpečnost. Je nutné se ptát: Vznikla někomu škoda (na životě, na zdraví, na majetku...)? Má z toho někdo trauma? Pociťuje někdo újmu nebo omezení, nebo nějaké škodlivé nebo frustrující následky??

Když ne, je společenská nebezpečnost či škodlivost nulová. Není tedy koho a za co stíhat, i kdyby formálně byl zákon porušen tisíckrát. Takto by mělo být uvažováno v každém státě, který si říká "právní".

+2/−2
24.1.2014 23:14

M57i86c77h96a88l 78C87h21a85l42u67p87a 6718330839633

Pokud zákon něco posuzuje jako trestný čin, někdo ho porušuje a policie to ví, tak ho stíhat musí. Pokud to dělat nebudou, tak bych tomu neříkal právní stát, když nedohlíží na dodržování vlastních zákonů. Jiná diskuze je, jestli jsou v pořádku ty příslušné zákony.

Jinak těch případů, kdy "nic nehrozí", ale budou někoho stíhat, se dá určitě najít hromada - třeba když ve tři ráno pojedu někde na červenou, protože vidím, že nikde nic nejede. Nebezpečnost je nulová, ale pokud mě chytí, tak budu mít problém stejně. Nebo když budu prodávat drogy již závislým lidem, těm už víc neuškodím (z toho pohledu, že by si to sehnali jinde a dopadnou stejně).

Jenže těžko můžeme do zákona dávat výjimky řešící všechny možné situace, kdy něco neplatí. Bylo by to ještě komplikovanější než dnes a stejně by to nikdy nepostihlo všechny možnosti.

+1/0
24.1.2014 23:35

T96o55m72á38š 57J55o37u93s37k24ý 6900744

A ty dívky budou potrestány za výrobu a šíření  DP?

+16/−1
24.1.2014 13:41

Z15d60e86n15ě85k 14W45e74r74n69h90a91r54t 6637605402368

Hele, to je fakt. Co kdyby 18+ ženská rozesílala svoje staré fotky, kde byla právně ještě dítě?

+9/0
24.1.2014 13:49

T46o89m69á61š 29J38o47u37s60k13ý 6730334

Mínuskář Martin Paul úřaduje ...

+2/0
24.1.2014 15:25

J80a50r25o49s40l65a57v 47L40e73b79e58d78a 3126199507860

Tak něco málo z trestního zákoníku:

§ 126 Dítětem se rozumí osoba mladší osmnácti let, pokud trestní zákon nestanoví jinak.

§ 193 Zneužití dítěte k výrobě pornografie (1) Kdo přiměje, zjedná, najme, zláká, svede nebo zneužije dítě k výrobě pornografického díla, bude potrestán ...

Mladík má jedinou šanci - že fotky nebudou uznány jako pornografie.

Že se toto týká i lidí stáří 15-18 let, kteří mohou souložit ale nomohou se u toho vyfotit, je sice trapné, ale holt uzákoněné.

+14/0
24.1.2014 13:41

M34a22t80ě61j 34Š45p31i46r20y53t 9304605670944

Takže klukovi nějaká sedmnáctka poslala svoje hanbatý fotky a on si teď půjde natvrdo sednout ;-D

+9/−1
24.1.2014 13:46

Z43d83e54n45ě32k 63W41e50r89n37h59a84r30t 6497395942718

... v době, kdy on byl asi tak stejného věku...

+8/0
24.1.2014 13:48

Z89b17y62n79ě54k 94Š30a70f10a38r25č27í83k 5947238935514

"Mladý muž z Novojičínska na Moravě si možná ani plně neuvědomoval, jak velmi závažné věci se dopouští"

Pokud to bylo zhruba od jeho vrstevníků, tak velmi závažná věc je to pouze právně. Koho by napadlo, že tu máme tak debilní zákony prakticky legalizující moderní hony na čarodejnice.

Už samotné trestání za soubory na počítači je absurdní. To aby si každý pořídil TrueCrypt jen proto, že nikdo nemá kontrolu nad tím, co všechno se může zachytit do různých cache souborů na disku.

+12/−1
24.1.2014 13:35
Foto

J61o47s27e17f 21M82o44u45č84k49a 9539708851811

No nějakým způsobem museli zjistit, že něčím takovým disponuje. Pravděpodobně se to pokusil někomu prodat a ten ho nahlásil či to nějak jinak zveřejnil. Jak to bylo v článku není.

+1/−1
24.1.2014 14:03

J38a98n 35Z20e80l89e54n30k92a 2766166778115

Přesně. To je tak "velmi závažná věc", že by patrně nastal konec světa, kdyby se to nevyšetřilo...;-D;-D

+3/−2
24.1.2014 14:07

M87a24r88t33i68n 76S66v53o98b31o62d95a 2636118590972

Co je to vlastně dětská pornografie? Zajímala by mne přesná definice ze které policie vycházela. Nahé fotografie náctiletých slečen asi dětská pornografie není. Stačí se podívat na nějaké naturistické stránky, kde nezletilé dívky jsou nahé a vše je legální.

+7/−3
24.1.2014 13:34

Z88d63e35n37ě82k 12W48e48r14n18h35a38r32t 6487915952408

Navíc si nedovedu představit to dokazování: teoreticky třeba někdo fotil slečnu každý den od sedmnácti do devatenácti. Takže snímek nafocený v předvečer jejich narozenin je dětská pornografie, zatímco zcela identický snímek nafocený o 24 hodin později je zcela v pořádku. To je zkrátka absurdní. A jak by to řešili u dívky, co - opět teoreticky - své datum narození nezná, je kupříkladu z babyboxu? Tyhle případy jsou zkrátka nesmyslné. Pokud někdo poškozuje malé dítě, měli by jej samozřejmě tvrdě potrestat, ale případ, kdy jemu je osmnáct a jí sedmnáct, to je zkrátka mladická pitomost a vyřešilo by to nejlépe pár facek, případně rodičovský řemen.

+9/0
24.1.2014 13:40

Z92b88y24n91ě72k 46Š91a83f93a24r20č11í50k 5137338105304

Každý má snad přidělené rodné číslo. I dítě z babyboxu. Z toho se tedy bude vycházet. Je jedno, jaký je skutečný věk, důležitý je ten právní.

+1/0
24.1.2014 13:46

Z70b24y19n24ě10k 38Š25a10f69a42r49č82í51k 5607828575874

Ale nejsem právník, třeba kecám. Jen si nedokáži představit, že by někdo právně neměl věk.

0/0
24.1.2014 13:47

Z38d72e36n59ě95k 66W93e44r92n86h55a75r67t 6257505442188

Jasně, ale jde mi o tu absurditu právního postupu, v případě osmnáctileté dámy.

0/0
24.1.2014 13:47

M38i90c55h37a69l 87C92h31a58l36u77p83a 6648970199413

Vždycky je definovaná nějaká hranice. Třeba dospělý je člověk od 18 let, ale za ten jeden den se taky nijak významně nezmění. Jenže jak to jinak dělat, těžko se to může posuzovat u všech obyvatel a každého jinak.

0/0
24.1.2014 20:07

D18a63n49i58e69l 87K65r31o84n36e11r 7654134126477

No jo, trestny cin nelegalniho premlouvani...

+7/0
24.1.2014 13:31

P15ř88e63m14e16k 89P72a86v37k28a 8318152218661

Opravdu hrůůůzný čin, bezpochyby vydaly snímky nedobrovolně. A ještě mne pobavilo, že "Případ museli kvůli dostatečnému množství důkazů sledovat poměrně dlouho.". To by mě zajímalo, v kolika policejních počítačích se teď ty fotky pohybují :-P

+30/−1
24.1.2014 13:17
Foto

J73i14ř93í 34I27n40c47z65é79d19y 2284585471739

Vyborny clanek, ktery skutecne dokonale mapuje obchod s detskou pornografii. ;-D

+5/−1
24.1.2014 13:14

Z29d39e32n43ě91k 15W91e56r62n41h15a38r69t 6587595932658

Docela by mě zajímalo, jaké neuvěřitelné a magické přesvědčovací metody se musí použít? Není přece možné, že by narazil pouze na zcela pitomé holčičky, statisticky tam muselo být i pár rozumných, tak jak to, že to neprasklo už dávno? Tohle mě u těchto případů vždycky zarazí nejvíc, ta neuvěřitelná schopnost někoho přesvědčit aby se svlékl a fotil, aby sáhnul do kredence a vyplatil životní úspory, aby investoval do zcela zjevného nesmyslu... Proč se takový člověk, který tohle dokáže, neživí třeba jako pojišťovák nebo bankéř, musel by být neuvěřitelně úspěšný, přitom zcela legálně?

+3/−3
24.1.2014 13:14

P80e74t57r 97H98o82v44o97r90k80a 5409846697

Tohle je tak absurdní! Kolik těm dívkám bylo? 17? 16? Pokud to nebyly +/- 10leté děti, tak se jedná o obyčejný hon na čarodějnice.

+22/−2
24.1.2014 13:13

T88o59m35á30š 57K18r12a55u73s 6926536744

odkud víte že byly starší než 15?Například 13 by jako bylo vpořádku?!

+3/−2
24.1.2014 13:43

P71e89t34r 34H54o18v26o76r22k30a 5779246697

To je hodně individuální, každý je jinak vyspělý.

+2/0
24.1.2014 15:49

K45a66r61e26l 56U93r57b78a96n 2174464871279

Co kdyby to byla vaše šestnáctiletá dcera? Chtěl byste, aby pak její fotky kolovaly někde na internetu? Nechápu zdejší diskutující, jejich názory jsou velmi amorální.

+1/−4
24.1.2014 14:38

T74o34m85á91š 25K32u76t50á73l41e51k 5274876858208

No když je tak blbá aby to sama nafotila a poslala ven... ?

+5/−1
24.1.2014 15:05

J96a88n 63V34a79l21t40a 1405892354948

Máte naprostou pravdu, na stranu druhou, když už jsou schopní ve 14 souložit - a není to nic výjimečného, jsou v tomto ohledu schopni i sami za sebe rozhodovat, tím myslím ty slečny.

Logicky, pokud se nejedná o desetileté dívky, trestné by mělo být max.to, že fotografie by šířil dále.

+2/−1
24.1.2014 15:29

P77e83t38r 14H38o17v77o60r60k46a 5799156827

Samozřejmě, že nechtěl, ale je to mladická hloupost, nekriminalizoval bych to.

+2/0
24.1.2014 15:49

Z88b95y94n21ě79k 69Š11a34f27a16r15č64í64k 5297108415644

Co třeba napsat, kolik jim bylo? Pod pojem "dětská pornografie" se dá schovat ledacos.

+4/−1
24.1.2014 13:10

M36a96r38t89i51n 64S20k42á51l26a 8314197128808

Taky by mě to zajímalo. Nicméně předpokládám, že patnáct je ta hranice, odkdy je to nelegální?

0/−3
24.1.2014 13:13

Z91d60e55n56ě29k 60P93e60r83u51t16k80a 4876275340676

Na tohle asi 18.

+3/0
24.1.2014 13:19

Z16d52e42n53ě41k 24W49e63r88n64h40a83r82t 6417205812618

Píšou nezletilé dívky. Takže právně by to znamenalo mezi 15-18 lety, z jeho pohledu taky mohly být klidně jen o rok, dva mladší než on. Společenskou nebezpečnost v tom vidím docela mizivou. Vyspat se s nimi může, ale fotit si je ne.

+15/−2
24.1.2014 13:18

M95a71r23t48i96n 89S38k82á43l46a 8814437328138

Přesně tohle mě napadlo :-P Klátit někde na slámě ji v pohodě může (oba na to věk mají), ale hlavně si ji nesmí vyfotit. To je naprosto absurdní.

+15/−1
24.1.2014 13:22

Z25d81e66n73ě25k 38P23e62r67u91t48k13a 4856175610466

Navíc v roce 2010 když s tím začínal bylo jemu samotnýmu 15...

+5/−1
24.1.2014 13:27

Z26b57y42n50ě36k 94Š70a80f56a69r10č11í66k 5977358565504

Já myslel, že nezletilé znamená nejsou zletilé... Jak se tedy říká těm pod 15?

0/0
24.1.2014 13:26

Z46d58e76n58ě58k 79W88e55r73n80h61a25r29t 6747535422398

do 15 děti, 15-18 nezletilí nebo mladiství, nad 18 dospělí (plnoletí, zletilí).

+2/−1
24.1.2014 13:31

J95a63r45o32s85l97a21v 64L30e27b64e53d41a 3156599917450

Dítě je do 18 let, pokud nenabyde zletilosti (manželstvím).

Vysvětleno např. zde http://www.valasskemezirici.cz/doc/27324/

0/0
24.1.2014 13:45

Z42b30y28n89ě11k 91Š13a77f28a21r31č76í79k 5537368845464

To zní mnohem rozumněji. Mladiství pro 15-18. Nezletilí pro nejsou zletilí, tedy < 18. Proto jsem se ptal na jejich věk, podle článku to mohlo být klidně i 8 let.

+1/0
24.1.2014 13:56

K20a36r74e91l 25U46r23b61a26n 2534334861819

Nedávno se kvůli tomu jedna zabila. Její fotky dotyčný postnul totiž na internet. ;-)

+1/−1
24.1.2014 14:43

M49a59r98t57i87n 88P96a40u46l 4704109881657

Přesně tohle mě taky napadlo.

Fotky se dají neskutečně zneužít třeba i k vydírání.

Ostatně tenhle zákon není žádné nóvum, když ho unesly minulé generace, tak ho snad dnešní mládež přes tlak sociálních sítí také zvládne.

+1/−2
24.1.2014 15:21

J79o31s63e37f 23N86o35v30a82k 7813217909164

tenhle zakon je novum, za nas nebylo zvykem delat z bezvyznamne nahate fotky "detske porno" - a to bolsevici byli puritani.

+4/0
24.1.2014 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.