Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smutná realita. Celá dálnice D3 může být dokončená až v roce 2035

Obchvat Českých Budějovic nejdříve v roce 2021, dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí na Borek do čtyř let. MF DNES nahlédla do vládního dokumentu dopravní strategie. Stát má podle něj na dopravní stavby ročně uvolnit 70 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i40l68o34s49l12a49v 30M92l77a93d16y 1283631584592

A to chtějí stavět nějaký nesmyslný Zemanův plavební kanál za skoro bilion korun nebo superrychlou železnici a  přitom nemají ani na takovou minidálnici.

+1/0
12.2.2014 14:32

P27e30t26r 32M45i10c64h65a33l 2890124331972

Zajímavé. U nás se stavěl obchvat začátkem 90. let a za metr čtvereční se vyplácela stovka. Dávat za něj dnes 11 korun je zlodějina.

+1/0
9.2.2014 23:09

J70i51n80d77ř73i31c66h 67Š20k58o60p26e27k 4635791700585

Senátor doufal, že nedávná změna zákona výkupům naopak pomůže. "Mělo to být tak, že majitelům nabídnou cenu od 100 do 150 korun za metr. Pokud na ni nepřistoupí a dostalo by se až na vyvlastnění, byla by cena za metr těch 11 korun.

Jasný důkaz, že naše politická elita absolutně netuší, co obsahuje návrh zákona, o němž hlasují

0/0
9.2.2014 10:18

J46o25s49e50f 69B78r48o73ž68k11a 6804512148337

Asi jim vypadla nula.

0/0
10.2.2014 11:00

J79i14n30d37ř22i69c25h 25Š40k60o87p74e48k 4475571230425

nedivil bych se

0/0
10.2.2014 18:28

M96i54l74a39n 84V16o43t90a80v31a 5404576811262

Za minuly rok se nevykoupil ani metr, nic noveho se nevyprojektovalo. Dokoncilo se pouze to, co uz bylo roky rozjete. A na tech par oprav by stacilo do desteti uredniku s razitkem. Takze co vyprodukovalo reditelstvi slinic a dalnic za minuly rok? Nic. Predpokladam, ze stejne to bude i tento rok. Kdyz se to zavre, jako ridici nic nepozname a ve statni kase zustane par kacek navic za jejich provoz.

0/0
8.2.2014 16:39

T96o41m19á85š 57V26a82l37d65e35r 7663200299

D3 je blbost už od začátku. Jako spojování okresních měst na Moravě dálnicemi.  Stojí to peníze a výsledek žádný. Měla se udělat R4 přes Písek do ČB a Lince. následně dodělat R35 od HK do Mohelnice . A připojení do Vídně. Až poté spojit regionální centra s dokončenou páteřní dálniční sítí. A hlavně stavět a nekrást. Když se člověk podívá jak se projektují dálnice, zaplakal by nad ignorancí projektantů a politiků.

+3/−1
8.2.2014 2:11

J22o57s19e33f 57B38r50o91ž76k64a 6844312908867

Řidiči, kteří jezdí tuto trasu častěji, váš názor určitě nesdílí. I když opravdu zůstává otázkou, proč se současně budují 2 čtyřproudovky na jih, D3 (130 km/h) a pouze rychlostní R4 (110 km/h) stáčející se na Písek. A žádná z nich nemá prioritu. Ten duál má své opodstatnění. Jenom si představte, kdyby se po R4 většina provozu z jihu navalila na okraj Prahy.

0/0
8.2.2014 16:22

T40o66m94á84š 40V34a26l96d92e26r 7163100409

Tak já je jezdím často a štve mne, že tyto silnice na jih nejsou vůbec bezpečné a blbci tam dost riskují . Dále většina se z jihu povalí , ať už na jížní okruh někde u Jesenice, nebo na velký kruháč u Lahovic.  Ono jet Vídeňskou do Prahy není taky výhra. Takže je možnost ještě na jižní spojku, když potřebuju na sever. Až bude dokončen úsek jihovýchodního okruhu od Modletic do Běchovic, nebude nutno jet až na jižní spojku.Nejproblematičtější se mi jeví úsek D3 u Sázavy a celkem zbytečně to protlačují silou. Proto ta verze R4, která nebude mít tolik mostů a podobně drahých náležitostí. a je to R a ne D. Zvláště pokud na R se bude moc jezdit do 130km/hod.Pokud někdo chce na R jezdit více než 150 tak si samozřejmě koleduje, ale tady je povoleno max 130.

+1/0
8.2.2014 23:04

T26o98m23á64š 52Z37e88m60a62n 3245958724475

Největší blbost je že se budují 2 rychlostní silnice do Ostravy.

R4 a D3 vedou dost jinudy a D3 je nezbytná pro oblast Tábora a Benešova.

0/0
8.2.2014 20:23

T62o13m49á31š 85V37a29l75d89e60r 7113500459

Jen jsem projevil názor, že od Lince mohlo být spojení přes Písek rychleji, kde je již dost uděláno. A to do Dubence, pak od Mirotic do Písku. Tím by se odlehčilo Táborsku a Benešovsku. Takhle se sice dostaví ČB - Tábor, ale úsek Tábor - Praha bude dost dlouho slepý pouze obyčejnou silnicí, která nezvládne bezpečně hustotu provozu.  viz situace na D1 do 21 km. K Moravě se nebudu ani vyjadřovat. Největší chybou je, že se nebuduje páteřní síť těchto čtyřproudých silnic. Jako spojení R35, R4, R52. Ale vymýšlejí se gigantické pseudostavby jako megakruháč u HK, který nebude plně v provozu hezky dlouho. Pak se můžeme zamýšlet spojit jednotlivé regiony a rekonstruovat špatné stavy. Tady se ovšem vše dělá naruby. Nejdříve vše nakouskujeme a blbě necháme udělat. Pak opravujeme, předěláváme a nové stavíme nelogicky na politickou objednávku kmotra.

+1/0
8.2.2014 23:26

J29o41s81e89f 24B47r27o13ž33k94a 6824482778317

Pokud nebude hotový obchvat Č. Budějovic, kde se plánuje pouze dálniční s přivaděči včetně od R4, na hranice Rakouska, je vše úplně na nic. Plánování včetně vizualizace. Na:

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb

0/0
10.2.2014 10:59

Z59b70y40n53ě39k 42K12o44ř65í44n78e30k 9424613779222

Jestli nebylo nejlepší se na celou D3 vy.... a protáhnout do Čb R4.

+1/−1
8.2.2014 1:41

R59o90m78a25n 17K23r69a11t23o55c37h27v30í31l 6586177486194

Tak buď D3 nebo R4, ale ono není ani jedno.

0/0
8.2.2014 10:55

J25i51n94d77ř62i71c24h 69M70i51t46t83e15r 6251680673593

nabízet lidem 11 kč za metr, to je fakt prasárna. To může jen zlodějský stát.

+3/−2
7.2.2014 16:56

A14l27e44š 68L80i57s79o61v60s26k93ý 9312944423648

Zatímco v případě církevních restitucí všichni křičí, že nabízet 10 Kč/metr je naprosto správné a spravedlivé, hihihi

+1/0
8.2.2014 9:06

J74i15n44d56ř89i10š82k40a 15B91a70r73t33ů60š82k23o57v59á 1795224331425

Podle mě by stačilo, aby byla E55 4 proudá v celé délce než stavět dálnici se kterou jsou jen problémy.

+1/−4
7.2.2014 16:48

P93a56v83e44l 72N44o36v54á87k 7221706839333

Když už tak pořádně a ne žádné parodie na dálnice!

+4/0
7.2.2014 16:57

J87i30n47d71ř27i48c52h 39Š34k34o67p78e78k 4305211120595

no taky si myslím, že by se přestavbou stávající ušetřilo

0/0
7.2.2014 19:19

P31a19v14e90l 91N85o96v20á87k 7591966209453

upřímě si myslím že nejrozumější by byla varianta přímeho napojení na pražský okruh tak jak je to plánované, ale vzhledem k tomu jak je v ČR všechno strašnej problém dokázal bych se spokojit i s variantou přestavět stávajíci Benešovskou na D3, ale rozhodně ne tak že by se rozšiřila jen na 4 proudou silnici. Hezky pěkně svodidla a vše co k dálnici patří!

+1/0
7.2.2014 19:27

J85o39s59e26f 56T67r68ö46g19l 8389982546736

Přestavět Benešovskou by snad šlo, ale v posudku EIA tato varianta dopadla podobně jako plánovaná "Stabilizovaná varianta", u které se teď řeší odvolání proti územnímu rozhodnutí. Klíčový problém je ale to, že trasa I3 se napojuje u Mirošovic na D1 a tam už je dnes kapacita na hraně. Dokončování každé dálnice s sebou nese navýšení intenzity dopravy (koncentruje dopravu, indukuje novou, přetahuje cestující železnici) a to už by bylo na D1 přes hranu. Rozšíření na osmiproud je už asi nereálné, z čehož zbývá potřeba napojit D3 do Prahy (na okruh) samostatně.

0/0
7.2.2014 22:35

P18a22v27e33l 90N96o30v63á54k 7901156139753

Tak samozřejmě to, že by se navýšil provoz na D1 a asi dost přes hranu jemi jasný tohle by šlo udělat pouze kdyby se D1 rozšířil na 8mi pruh ale jak říkate to je opravdu nereálné... Nedokážu si ani představit českého řidiče na takové dálnici...

0/0
7.2.2014 23:00

M28a86r50t18i44n 61M47a47c36h56á90ň 1284320115653

Když se u nás začne stavět dálnice, je to takový tunel, že i Blanka řve.;-D

+1/−1
7.2.2014 16:32

A72l90e58š 87L43i33s27o59v11s59k59ý 9512464363738

Blanka neřve, Blanka si lehne a roztáhne a jsou všecky problémy na 2 hoďky vyřešený!!!

0/0
8.2.2014 9:07

T21o36m34á59š 46Z14e91m27a32n 3955778554315

Zjisti si význam finančmního zločinu "tunel" a nemel nesmysly.

0/0
8.2.2014 20:25

P71a19v88e39l 58Ř82e36ž96á98b85e79k 5742618242

Možná by bylo dobrý udělat referendum občanů kolem D3, kam chtějí dálnici...Jestli spíš do Budějovic nebo do Prahy...Třeba by se pak někteří lidi na krajských úřadech chytli za nos a začali spíš vykupovat pozemky k Benešovu než od Veselí k Budějovicím...

0/−1
7.2.2014 16:29

J58o59s56e27f 23T29r76ö55g41l 8689802646386

Problém je v tom, že trasa D3 od Tábora na jih už má územní povolení (snad až na některé úseky u hranice) a výstavba je otázkou postupného výkupu pozemků, získávání povolení a peněz na stavbu. Severní část D3 nemá zatím ani územní povolení, soud ho zrušil, řeší se kasační stížnost proti tomuto rozhodnutí. Pokud bude trasa přeci jen zrušená, potáhne se vydání nového územního rozhodnutí ještě pár let.

Peníze nejsou problém (navíc na trasu je možné získat vysoký podíl eropské dotace), ale připravenost stavby je tristní. Navíc jak budou přibývat jihočeské úseky, provoz na I3 a D1 zhoustne, což nebude dobré.

0/0
7.2.2014 22:46

T97o79m31á62š 83M85o22r66a82v36č62í73k 3907156123125

Můj sen bylo vyhnout se Plané, tudíž jsem spokojený.

0/0
7.2.2014 16:18

J47o93h10a63n 76Z93i27n46g26e13l 2921175226581

Planá byla příšerná. Ten, kdo navrhl kruháč u pumpy tam měl bejt za trest přivázanej u kůlu, aby na něj mohli lidi plivat.

+3/0
7.2.2014 16:20

A42l22o45i62s 59S50t67a26r98ý 3209329257782

Jenže tenhle kruháč tam postavili právě kvůli dálnici, je to připojení přivaděče (a taky kvůli železničnímu koridoru, původní silnice vedla přes koleje). Akorát zrovna tohle udělali trochu s předstihem.

0/0
7.2.2014 16:37

A37n92n42a 36V16e20s72e15l15á 3169730331950

Až se spojí Budějovice s Lincem, tak se Jihočeši vykašlou na Prahu a pracovat a nakupovat budou v Linci. Bude to blíž. Od hranice do Lince je to pohoda. U nás katastrofa.

+3/−1
7.2.2014 15:49

J76o83h68a83n 32Z45i71n65g88e46l 2691965976881

No, nech na hlavě. Ono projet Freistadt ve špičce je taky očistec. Na druhou stranu se Rakušakum nedivim, ze  dálnicí nespěchaj, kdyz ji u nas neni kam napojit.

0/0
7.2.2014 16:09

D52a14n81i63e11l 27S52c59h29a27c91h69e91r43l 9313485782186

Tak na Prahu kašlu už dávno. V Linzi Ikea, super obchod'áky, nádherný památky, nádherná příroda. Fok ju Praha

0/−2
7.2.2014 17:05
Foto

T55o49m77á61š 20K91i46r98o28v 1115528345587

U nás, na Karlovarsku máme podobný problém. R6 začíná na hranicích s Německem, končí ve Varech a celkové dokončení v nedohlednu. Navíc na této silnici (a na D3 mimochodem také) platí "normální" dálniční známka. Ale u nás kdo to zná, tak tu R6 objede po vedlejších silnicích.

+2/0
7.2.2014 15:33

Z14d70e47n17ě25k 68P46i75l35z 3168330783859

No, ale z Prahy po území středočeského kraje jedete až do Strašecí po rychlostní silnici na rozdíl od Jihočechů, kteří musí "poskakovat" po dvouproudé ucpané až do Miličína!

+4/0
7.2.2014 15:50

P29a30v27l29a 15H68r28a77d36i16l55o31v64a 3137541541774

A od Veseli az do Budejc.

0/0
7.2.2014 16:00

J74o96h18a35n 55Z70i72n41g78e24l 2291145846121

Tam se dá jet 130 už dneska.

0/0
7.2.2014 16:12

P70a45v50l55a 69H73r22a76d72i47l39o82v52a 3277111561504

Neda.

0/0
7.2.2014 16:13

J67o49h28a59n 12Z23i82n73g75e48l 2531185596921

Jak to?

0/0
7.2.2014 16:20

T31o64m43á23š 52V50a82l50d68e75r 7133600669

Největší problém byl Tábor - Veselí nad Lužnicí. Pak už to jelo vždy. :-)

0/0
8.2.2014 23:32

R79o84m96a59n 64K15r76a89t31o41c83h69v88í10l 6866307546614

Jenom do Miličína?

0/0
7.2.2014 16:25
Foto

T73o58m64á65š 16K13i73r91o95v 1575468835847

Nebojte, trasu z Prahy na jih Čech znám velmi dobře (mimochodem, za Veselím se mi vždycky rychle "speedilo" kolikrát vice než 90 km/h) a vím na co narážíte. A mohu říci, že máte pravdu. Ale zkuste se projet od Strašecí až do Varů a uvidíte sám. Technický stav silnice je místy nedostačující a přetížená atd.

0/0
7.2.2014 23:15

K46a59r72e10l 32S16t72r49ž56a92n22o45v66s82k58ý 1468725915

Než se něco postaví, budeme cestovat teleportem :-)

+9/0
7.2.2014 15:28
Foto

R71o66m92a64n 52K97r89a55t22o33c24h37v19i76l 1927528508459

Já si myslím,že je problém ještě jinde. Dokud není obchvat Prahy kompletní, nelze stavět dálnici Tábor Praha. Dovede si někdo představit, že by stoupla doprava např na magistrále? Nebo okruhu, Jižní spojce?

0/0
7.2.2014 15:27

L80a15d84i35s29l80a24v 83K68v90a60s67n15i98č81k66a 1773237513285

A kudy teď ta auta jedoucí od Budějovic jezdí ?

+5/0
7.2.2014 15:34

J81o74h69a57n 90Z23i96n85g40e89l 2181495296661

Cože? Dálnice D3 ma začínat u Vestce a už je tam pripravena na okruhu i křižovatka. Lidi ze severu by se tam napojili od Říčan, z jihu a východu po okruhu.

+3/0
7.2.2014 15:35
Foto

L37u11k84á56š 39Z30á59v27o59d76s24k28ý 9111279271

To je ale nesmysl. Obchvat je davno hotov v miste, kde se ma napojovat D3. Stejne ted auta z jihu zahlcuji prahu pres D1. D3 je absolutni nezbytnost obchvat neobchvat...

+4/0
7.2.2014 15:46

V31a48c48l96a78v 97K48u17b21i76s 5621411119927

Absolutni nezbytnost to neni. Stacilo by dokoncit R4 a do budejic se jede z Prahy pak celou dobu ve 4 pruzich. Tim by se pak dalo dodelat silnici az na strazny a cesta na passau a mnichov by byla jeste prijemnejsi

+1/−1
7.2.2014 16:01

J30o13h76a90n 12Z95i35n87g15e12l 2971255536731

Vsichni ale nejezdi jen z Prahy do Budějovic. Taky třeba z Benešova do Tábora.

+3/0
7.2.2014 16:11

T83o11m60á92š 46V67a80l23d92e31r 7273490209

Těch bude  nejspíše méně a nynější široká silnice postačí. Máte pravdu, že spojení by bylo pohodlnější. Bohužel tranzit má mít přednost před spojování okresních regiónů. Výsledek vidíme dnes a moc nás netěší.

0/0
8.2.2014 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.