Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovičtí zastupitelé otočili. Nakonec letiště podpoří 16 miliony

Před koncem loňského roku se hádali tři hodiny, ve čtvrtek poslali českobudějovičtí zastupitelé letišti v Plané provozní dotaci za pár minut. Pro přidělení 16 milionů korun hlasovalo všech 38 přítomných členů, nikdo nebyl proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i26ř21í 69J45o65z29a 3278583290131

Pane Vaňku, nevím odkud jste vy, ale v kraji jsou potřeba peníze jinde. Myslím, že pro turisty se tu už udělalo dost. Teď by měli být i na řadě potřeby občanů!

0/0
24.2.2014 14:33

J69i23ř76í 96J83o63z25a 3938193410531

Dalším příkladem může být Ostrava (a to samotné město Ostrava má ke dni 1.1.2013 počet obyvatel 296.057), počet obyvatel Moravskoslezského kraje ke dni 12.12.2013 činí 1.223.112 obyvatel. Na území města Ostravy se nachází mezinárodní letiště Leoše Janáčka (dříve Ostrava - Mošnov) a hospodářské výsledky tohoto letiště za období 2008 - 2012:

Hospodářký výsledek po zdanění (v Kč):

Rok 2008: -15 877 000

Rok 2009:   -5 880 000

Rok 2010:  +1 361 000

Rok 2011:  +1 595 000 Rok 2012: -29 624 000 Zdroj: Výroční zpráva letiště Leoše Janáčka Ostrava Toto je také dost zářný příklad pro to na co mít mezinárodní letiště v Budějcích. Myslím, že dojezdová vzdálenost do Prahy, Lince či Vídně není tak katastrofální a vzhledem k tomu, že se staví dálnice D3 a následně rychlostní silnice do Lince a již dnes existuje z Budějc přímé spojení vlakem i do Vídně a v blízké budoucnosti bude zkrácena i jízdní doba vlakem mezi Prahou a Budějcemi a Lincem a Budějcemi díky tzv. železničnímu koridoru je zcela zbytečné mít mezinárodní letiště v Budějcích.

+2/0
23.2.2014 11:24

V24á48c70l37a87v 66V59a92n37ě38k 2213503968461

Problémem pane Joza a nejste jen sám je to, že si podvědomě berete příklad pouze z míst kde to nefunguje. V Evropě existuje spousta regionálních letišť, které jsou rentabilní, - některé z nich fungují celoročně, jiné pouze v sezónním provozu, například jako Carcassone ve Francii, které přiváží do regionu mraky lidí z anglosaské Evropy atd.

Praha a třeba Č.Krumlov jsou v sezóně nabité bohatými turisty z Číny a jiných oblastí Asie, kteří by třeba mohli klidně a levnějí začít svou Evropskou cestu v ČB. Jim je jedno kde přistanou a město by tím získalo cenný byznys a pracovní místa.

Na to, aby letiště stálo na svých finančních nohách a začalo být věrohodným místem jsou potřeba peníze.

Prodejem Budvaru by se uvolnilo dostatek peněz na tento projekt, přičemž situace pracovních míst by se v regionu nezměnila. Naopak je pravděpodobné, že by vzniklo mnohem více pracovních míst pokud by Budvar začal vedle své tradiční produkce vyrábět licenční piva.

Nechápu ekonomický argument, že je potřeba držet podnik ve státních rukách,neboť produkuje profit. To by mělo být samozřejmostí a také je to nejlepší pozice pro to, aby se výhodně prodal. Prodávat něco co nevydělává peníze je ztrátové už ze samého začátku. Stát se má starat o to aby vytvořil podmínky pro své občany kteří zaměstnají sami sebe a případně ostatní.

Jak jsem nadeslal, k tomu všemu je potřeba se inspirovat někde kde to umí a kde to funguje, ne někde kde vám prokazatelně ukáží jak to nejde.

0/−2
23.2.2014 14:07

V69á24c53l61a81v 55V30a45n69ě78k 2273113388771

Gratulace a doufám, že navzdory všem - Nejde to agentům - ukáží na letišti všem Jihočechům, že to jde. Všude v Evropě se budují regionální letiště a v ČB, kde je mají pod nosem skoro hotové na ně plivou jako na něco co nemůže fungovat.

Prodejte Budvar a s vydělanými penězi místo stěžování si udělejte z letiště parádní ukázku jak se dělá turistika. Držím palce.

0/−5
22.2.2014 21:49

A45r97n54o40š11t 42M11á71č97e 9172762615666

Prodat podnik, který má zisky, kvůli regionálnímu letišti, jehož vize je v oblacích? Máte dobré nápady.

+4/0
23.2.2014 8:41

D64a90v73i58d 72S78k59o24č48d70o42p37o84l32e 2772788918208

Hloupý nápad s prodejem Budvaru který je ziskový a budeme jsi ho prodávat,vy nebudete dobrý hospodář jak tak koukám

+2/0
23.2.2014 10:21

M85i37l80a56n 38W83e79l49s64e44r 5962258458831

Možná by si měli zastupitelé města ČB a JČ kraje přečíst aktuální článek o letišti Brno.

http://brno.idnes.cz/brnenske-letiste-chce-vice-cestujicich-dyq-/brno-zpravy.aspx?c=A140221_2036912_brno-zpravy_daj

+2/0
22.2.2014 19:46
Foto

P29ř87e64m54e94k 29H54o31m77o63l95a 5378225135266

Tak už přišli na to jak si ty prachy rozdělit.

0/−2
22.2.2014 14:45

T33o92m16á96š 90S33y85s 2184619890783

Vyhazování peněz, vyhazování peněz, jen vyhazování peněz. Když je letiště tak důležité, proč si ti panáci, co ho mohutně dotují, nezaloží firmu a neprovozují ho? Jestli to je tak výhodné, jistě jim banky půjčí a panáci přijmou hmotnou odpovědnost.

+6/−1
22.2.2014 14:36

A33d24a25m 26S33t34a57v17a 5958667326821

"Budějovičtí zastupitelé otočili...": Vidíte, co udělá jedna prezidentská návštěva

+4/−1
22.2.2014 13:50

P72e64t63r 58K27u60n11e70š 4757337550

To si dělaj pr*el, ne? Tohle snad nemyslí vážně. Budějovice a celý jihočeský kraj potřebují dálnici D3 a R4, to jsou pro rozvoj regionu klíčové záležitosti a rovněž věci, které přímo nebo nepřímo využije velká část obyvatel kraje. A tihle darmopapáči klidně dávají prachy do letiště, které nikdy nemá šanci být jakkoliv výdělečné. Budějovická kotlina je malá co do počtu obyvatel, spádová oblast téměř nulová, kousek vedle máme letiště v Praze, Mnichově, Vídni a Linci. Navíc bez adekvátního silničního spojení je tahle 120 000 tisícová aglomerace (tzn, Budějovice + okolní pr*ele) na letiště příliš malá.... No, záměr zastupitelů je jasný. Boeingem do Budějovic a odtud parníkem na Orlík, možná až do Prahy. Děkuju nechci.!

+8/−4
22.2.2014 12:34

J21a14r19o48s92l95a12v 56B91r15ü49m30m17e62r 7464723126

D3 a R4 financuje stát, takže kraji je to šumafuk, ten může pomoci jen s administrativou atd. Anvíc ty peníze jsou oproti dálnici defakto drobné.

+3/−1
22.2.2014 12:48

Z63b95y29n51ě10k 19K43o41ř36í73n67e56k 9594283129102

Podle mě se stát měl na celou D3 vy... a měla se protáhnout R4 až na hranice. Takle nejde jet pořádně ani po D3 ani po R4 a zbytečně se utápí peníze na dvou silnicích. :-/

Jinak letiště v ČB je hovadina na entou.

+3/−1
22.2.2014 14:03

T67o13m22á24š 85S64y21s 2924209400773

Přesně!

+1/−1
22.2.2014 14:36

J32i44ř55í 95J79o87z98a 3178793130131

Máte pravdu. Prachy jsou potřeba jinde! Např. také na veřejnou dopravu na území našeho kraje.  Kraj IDS zavádět nechce je to prý drahé, jen neustále omezuje spoje a již dne nejsou zajištěny osobní vlaky na 2 železničních tratí (trať 192 a 193). Na hlavní tarti 220 v úseku ČB - Veselí jedou v pracovní dny celkem 7 vlaků. Do dnes není zaveden Integrovaný dopravní systém či též IDS v Jižních Čechách. A co je to IDS? Takto je to vysvětleno na webu IDS JMK (tento systém je v současnosti ten nejlepší v ČR): V integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) je možné s jedinou jízdenkou cestovat všemi tramvajovými, trolejbusovými a do systému zahrnutými autobusovými linkami včetně osobních a spěšných vlaků a vybraných rychlíků ve všech zaintegrovaných úsecích tratí Českých drah. Cestující si koupí nebo označí jízdenku pouze při zahájení své cesty a v rámci její platnosti pak může mezi všemi dopravními prostředky libovolně přestupovat bez dalšího placení. Všechny linky v IDS JMK mají své čiselné jedno, dvou nebo třímístné označení, vlakové linky mají označení začínající písmenem S a R. Území IDS JMK je rozděleno do tarifních zón. Zóny jsou očíslovány, každá zóna má své třímístné číslo.

Cena jízdného se v IDS JMK stanovuje podle toho, přes kolik zón včetně zóny nástupu a výstupu cestující jede. Před zahájením jízdy je tedy především třeba zjistit, kolikazónovou jízdenku potřebujete. Zjistíte to nejlépe na pláncích, které jsou vyvěšeny na některých zastávkách nebo ve vozidlech. Nejlepším řešením je si příslušnou jízdenku nebo jízdenky zakoupit předem v předprodeji (pokladna ČD, automaty, trafiky). Urychlí se tak Vaše odbavení ve vozidlech.V IDS JMK existují dva základní druhy jízdenek - jízdenky předplatní a jednorázové. Pokud nepřekročí datum platnosti, mohou držitelé předplatních jízdenek libovolně cestovat všemi linkami IDS JMK po zónách, pro které jsou vydány. Předplatní jízdenky existují základní - pro dospělé, a zlevněné - se speciálními cenami pro děti do

+1/0
23.2.2014 10:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.