Diskuze

Budějovičtí zastupitelé otočili. Nakonec letiště podpoří 16 miliony

Před koncem loňského roku se hádali tři hodiny, ve čtvrtek poslali českobudějovičtí zastupitelé letišti v Plané provozní dotaci za pár minut. Pro přidělení 16 milionů korun hlasovalo všech 38 přítomných členů, nikdo nebyl proti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J39i70ř87í 91J82o59z15a

24. 2. 2014 14:33

Pane Vaňku, nevím odkud jste vy, ale v kraji jsou potřeba peníze jinde. Myslím, že pro turisty se tu už udělalo dost. Teď by měli být i na řadě potřeby občanů!

0 0
možnosti
JJ

J70i75ř28í 25J66o34z55a

23. 2. 2014 11:24

Dalším příkladem může být Ostrava (a to samotné město Ostrava má ke dni 1.1.2013 počet obyvatel 296.057), počet obyvatel Moravskoslezského kraje ke dni 12.12.2013 činí 1.223.112 obyvatel. Na území města Ostravy se nachází mezinárodní letiště Leoše Janáčka (dříve Ostrava - Mošnov) a hospodářské výsledky tohoto letiště za období 2008 - 2012:

Hospodářký výsledek po zdanění (v Kč):

Rok 2008: -15 877 000

Rok 2009:   -5 880 000

Rok 2010:  +1 361 000

Rok 2011:  +1 595 000 Rok 2012: -29 624 000 Zdroj: Výroční zpráva letiště Leoše Janáčka Ostrava Toto je také dost zářný příklad pro to na co mít mezinárodní letiště v Budějcích. Myslím, že dojezdová vzdálenost do Prahy, Lince či Vídně není tak katastrofální a vzhledem k tomu, že se staví dálnice D3 a následně rychlostní silnice do Lince a již dnes existuje z Budějc přímé spojení vlakem i do Vídně a v blízké budoucnosti bude zkrácena i jízdní doba vlakem mezi Prahou a Budějcemi a Lincem a Budějcemi díky tzv. železničnímu koridoru je zcela zbytečné mít mezinárodní letiště v Budějcích.

2 0
možnosti
VV

Problémem pane Joza a nejste jen sám je to, že si podvědomě berete příklad pouze z míst kde to nefunguje. V Evropě existuje spousta regionálních letišť, které jsou rentabilní, - některé z nich fungují celoročně, jiné pouze v sezónním provozu, například jako Carcassone ve Francii, které přiváží do regionu mraky lidí z anglosaské Evropy atd.

Praha a třeba Č.Krumlov jsou v sezóně nabité bohatými turisty z Číny a jiných oblastí Asie, kteří by třeba mohli klidně a levnějí začít svou Evropskou cestu v ČB. Jim je jedno kde přistanou a město by tím získalo cenný byznys a pracovní místa.

Na to, aby letiště stálo na svých finančních nohách a začalo být věrohodným místem jsou potřeba peníze.

Prodejem Budvaru by se uvolnilo dostatek peněz na tento projekt, přičemž situace pracovních míst by se v regionu nezměnila. Naopak je pravděpodobné, že by vzniklo mnohem více pracovních míst pokud by Budvar začal vedle své tradiční produkce vyrábět licenční piva.

Nechápu ekonomický argument, že je potřeba držet podnik ve státních rukách,neboť produkuje profit. To by mělo být samozřejmostí a také je to nejlepší pozice pro to, aby se výhodně prodal. Prodávat něco co nevydělává peníze je ztrátové už ze samého začátku. Stát se má starat o to aby vytvořil podmínky pro své občany kteří zaměstnají sami sebe a případně ostatní.

Jak jsem nadeslal, k tomu všemu je potřeba se inspirovat někde kde to umí a kde to funguje, ne někde kde vám prokazatelně ukáží jak to nejde.

0 2
možnosti
VV

Gratulace a doufám, že navzdory všem - Nejde to agentům - ukáží na letišti všem Jihočechům, že to jde. Všude v Evropě se budují regionální letiště a v ČB, kde je mají pod nosem skoro hotové na ně plivou jako na něco co nemůže fungovat.

Prodejte Budvar a s vydělanými penězi místo stěžování si udělejte z letiště parádní ukázku jak se dělá turistika. Držím palce.

0 5
možnosti
AM

Prodat podnik, který má zisky, kvůli regionálnímu letišti, jehož vize je v oblacích? Máte dobré nápady.

4 0
možnosti
Foto

Možná by si měli zastupitelé města ČB a JČ kraje přečíst aktuální článek o letišti Brno.

http://brno.idnes.cz/brnenske-letiste-chce-vice-cestujicich-dyq-/brno-zpravy.aspx?c=A140221_2036912_brno-zpravy_daj

2 0
možnosti
PH

Tak už přišli na to jak si ty prachy rozdělit.

0 2
možnosti
TS

T53o83m86á18š 52S32y62s

22. 2. 2014 14:36

Vyhazování peněz, vyhazování peněz, jen vyhazování peněz. Když je letiště tak důležité, proč si ti panáci, co ho mohutně dotují, nezaloží firmu a neprovozují ho? Jestli to je tak výhodné, jistě jim banky půjčí a panáci přijmou hmotnou odpovědnost.

6 1
možnosti
AS

A48d91a29m 13S69t17a53v53a

22. 2. 2014 13:50

"Budějovičtí zastupitelé otočili...": Vidíte, co udělá jedna prezidentská návštěva

4 1
možnosti
PK

P22e73t52r 19K24u38n49e72š

22. 2. 2014 12:34

To si dělaj pr*el, ne? Tohle snad nemyslí vážně. Budějovice a celý jihočeský kraj potřebují dálnici D3 a R4, to jsou pro rozvoj regionu klíčové záležitosti a rovněž věci, které přímo nebo nepřímo využije velká část obyvatel kraje. A tihle darmopapáči klidně dávají prachy do letiště, které nikdy nemá šanci být jakkoliv výdělečné. Budějovická kotlina je malá co do počtu obyvatel, spádová oblast téměř nulová, kousek vedle máme letiště v Praze, Mnichově, Vídni a Linci. Navíc bez adekvátního silničního spojení je tahle 120 000 tisícová aglomerace (tzn, Budějovice + okolní pr*ele) na letiště příliš malá.... No, záměr zastupitelů je jasný. Boeingem do Budějovic a odtud parníkem na Orlík, možná až do Prahy. Děkuju nechci.!

8 4
možnosti
JB

D3 a R4 financuje stát, takže kraji je to šumafuk, ten může pomoci jen s administrativou atd. Anvíc ty peníze jsou oproti dálnici defakto drobné.

3 1
možnosti