Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rejnok od Kaplického zatím nebude. Budějovice se nedočkaly investora

Takzvaný Rejnok architekta Jana Kaplického dostal na středečním jednání českobudějovických radních stopku. Odmítli dál čekat na představení investora stavby za dvě miliardy korun. MF DNES zjistila, že pro prodloužení lhůty hlasovali jen čtyři radní z jedenácti. Rejnok by mohl vyrůst jinde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F87r95a84n89t69i25š70e17k 76E98l81i69á64š 6217173385106

Nevím, k čemu měl onen "fujtajblíček" Budějovicím sloužit. Na knihovnu? Možná je to použitelné na nějaký lunapark. Na duchovní stánek, probůh, nikoli

0/−3
27.3.2014 7:11

P75a18v63e34l 87P37o51n72c38a70r 1193144152777

Doufam, ze to klapne, ty projekty si zaslouzi spatri svetlo sveta.

+2/−1
26.3.2014 18:04

3172315409381

Pan Kazil si to zkazil a sám. ČASU BYLO DOST!

0/0
26.3.2014 17:21

L43e13n43k86a 60M36e65r24h19a14n48o77v38á 7762293261262

To se mi líbí ještě víc než chobotnice. Je to super! Postavte to v Praze!!!

+1/0
26.3.2014 17:01

A28n97n27a 60K53o21u61d97e16l66k12o98v91á 7601384363774

Ano, postavte to v Praze za peníze pražanů.

0/0
26.3.2014 17:44

P14e94t22r 25K80o96c 3209775322125

Takovéto stavby možná budou někdy v daleké budoucnosti, tak za několik tisíciletí. V dnešní zástavbě působí jako pěst na oko. Těm co čtou jenom a jedině sci-fi, se mohou líbit, normálnímu člověku ne.

0/−3
26.3.2014 17:00

Z94d10e92n88ě87k 88W58e19r13n79h83a31r50t 6447795922348

Podívejte se, co se u nás stavělo před tisícem let. Stálo prvních pár zděných kostelů a paláců, jinak bylo všechno dřevěné, prostý lid bydlel v kdovíčem... Takže s tisícem let opatrně, myslím, že takové stavby lze jakž takž postavit už dnes, jen je to otázka peněz...

+2/0
26.3.2014 17:13

J66i32ř57í 74J21o10z33a 3818173100441

BOHA JEHO, KOLIKRÁT TADY BUDU OPAKOVAT, ŽE STAVBA MĚLA BÝT FINANCOVÁNA Z PRIVÁTNÍCH ZDROJŮ! Tak co pořád řešíte veřejné finance! Zjistěte si fakta a pak něco pište!

+4/−1
26.3.2014 16:42

R31u87d48o37l50f 26P61e14k27á78r23e50k 9822561589523

No, zatím na tom obec jen tratila...

0/0
26.3.2014 16:49

R55a62d59o41s32l56a40v 86K29l57a90u94d75a 5214808864532

Rejnok od Kaplického zatím nebude. Budějovice se nedočkaly investora:-P

0/0
26.3.2014 16:53

J36a30n 63H51l42e15d88í39k 4629242218252

takové stavby uvést do života předpokládá, že státní kasa má tolik nadbytků, že v pohodě vráží finance i do nadpočetných kravin

0/−5
26.3.2014 16:27

I49v11a25n68a 54N70o32v74o77t87n90á 3107290790592

Č.Budějovice mají vyniknout touto "světovou architekturou" ? Domnívám se, že ta extravagantní stavba měla být umístěna v nevhodné lokalitě areálu bývalých kasáren před vjezdem na známé panelákové sídliště Máj !  Město by mělo věnovat peníze spíš na průjezdnost dopravou, je zahuštěná jako v Praze. Vyhlídková lodní doprava z Budějic do Hluboké nebyl též šťastný projekt, je možno vidět jen paneláky sídliště Vltava. Snad nejlepší dominantou Č.B. zůstane Černá věž.

+5/0
26.3.2014 16:23

J31i84ř92í 45J90o68z23a 3618913170201

Paní Novotná problému dopravy, který se zmínila se věnuji několik let. Bohužel někteří Budějčáci (zejména Máj a Vltava) mají problém jet do centra trolejbusem, který ve špičce jede v 5 minutovém intervalu a mimo ni 7 minut. Úroveň MHD v Budějcích je v současné době na vysoké kvalitě, předbíhá nás jen Plzeň. Kam se na nás hrabe Praha. Problém je spíš,že kraj do dnes nezavedl IDS (Integrovaný dopravní systém), aby zatraktivnil veřejnou dopravu po Jihočeském kraji. Většiba aut do Budějc míří z okresu Č.B. Je dokázáno několika studii, že rozšíří-li se silnice tak pojede po ní více aut (zjednodušeně řečeno).

+1/−1
26.3.2014 16:34

Z50d72e29n78ě17k 45W24e47r28n41h32a50r15t 6887165192648

To je na delší diskusi. Osobně si myslím, že v roce 2014 se už nedá předpokládat, že by masy lidí přesedlaly do trolejbusů. Lidé si stále více dopřávají luxus a tím je individuální doprava, tak to zkrátka je a vedení města s tím musí počítat, ať se mu to líbí nebo ne. A tím, že se hrubou silou zabrání parkovat v centru vyhlášením nějakých zón, dosáhne jen větší naštvanosti občanů a odlivu podnikání z centra na periferii. Budeme mít krásné klidné centrum, ale bez lidí. 

Podle mého názoru je dalším hlavním dopravním problémem města tranzitní doprava a dokud nebude obchvat města, ať už povede jakkoliv a nebo bude navazovat na dálnici, nezlepší se to. Až se auta a náklaďáky, jedoucí od Krumlova a Rakouska na Prahu a Třeboň vyhnou Budějicům, bude o 60% zácp a kolon méně. Pokud to někdy bude, ovšem.

0/0
26.3.2014 17:05
Foto

P45a29v44e71l 81P83o13k45o26r32n51ý 2126864180182

V Praze jsou kongresová centra, podle mě nejsou plně využívaná a je problém je obsadit. A kolik máme rodin, co si mohou dovolit lístky na drahé koncerty či do opery za tísíce? A cizinci? Jak by se lidé do ČB vůbec dostali? Letiště není hotovo, dálnice není. Vlakem? Volně z knihy Jiřího Suchého: "jel jsem vlakem nevím proč, asi jsem byl dlouho čistej...?

+3/−1
26.3.2014 16:20

J57i13ř96í 12J95o69z52a 3758623100471

Vážený pane,svezte se autobusem, který jede Praha - Český Krumlov. Myslím, že budete čučet kolik cizinců tímto busem jede...

+2/−1
26.3.2014 16:37

R37a80d79o14s39l80a14v 77K41l56a44u37d66a 5694828614842

A všichni touží po opeře. :-P

+1/0
26.3.2014 16:57

Z93d22e59n19ě32k 73W46e17r85n19h49a22r68t 6667435332548

No, ale ta hala má být pro několik tisíc lidí. To se naplní možná jednou za rok, když se sežene superhvězda typu Madony nebo Pavarottiho, například. A to platí i o Praze, kolik je tam ročně koncertů kde se sejde taková návštěva? Tři? A kolik dalších se dá uspořádat v Budějicích? Myslím, že bychom byli rádi za jednu pořádnou akci ročně a jinak by to bylo naprosto nevyužité... Nicméně, pokud by to platil soukromý investor ze svého, je to samozřejmě jeho věc a nelze proti tomu říci ani popel. Ale jak se zdá, žádný takový dobrodinec neexistuje.

+1/0
26.3.2014 17:10
Foto

P12a33v41e86l 50P47o33k54o60r73n30ý 2466374280442

Na večení koncert v obleku?

+1/0
26.3.2014 17:16

Z83d57e63n12ě90k 25W62e43r72n28h30a41r90t 6187745232208

Jasně. A v jedenáct večer po koncertu zase autobusem do Prahy... ;-)

+1/0
26.3.2014 17:40

A82l63e46š 51K73ř43í56ž87e15k 6577580533987

Myslím, že když si to někdo postaví za své, tak se s tím většina bez problémů smíří. Ale málokdo se smíří s tím, když si architekt staví pomník do budoucna za veřejné prachy. Nebo když se takhle z veřejných rozpočtů napakuje investor. Chápejte - ta debata pak není o tom zda se to líbí či ne a Váš argument pak jaksi nevystihuje přesně to, o co tu jde.

+2/0
26.3.2014 16:18

J79i67ř73í 64J63o14z64a 3528183900681

Veřejné prachy? Pokud vím, měl to platit soukromý investor...  také by jste si měl zjistit fakta!

0/−1
26.3.2014 16:24

R60a22d65o19s55l24a79v 47K62l46a82u90d75a 5694508114752

Měl;-D  Jenže nezaplatí. Do toho by mohl investovat jen sebevrah.

+3/−1
26.3.2014 16:28

J96i42ř65í 19J44o91z59a 3558753360141

Navíc jeden dotyčný tu uvedl, že stavba se nehodí do historického města. Dotyčný by si měl uvědomit, že když už něco takového uvede, měl by si zjistit kde stavba měla stát... pro ty co to také neví, Rejnok měl stát na volné ploše na místě dnes již zbouraných kasáren a to navíc mezi největším sídlištěm Máj a druhým největším sídlištěm Vltava... bylo by fakt super, kdyby si někteří zjistili fakta a pak něco psali...

+1/0
26.3.2014 16:14

J19i69ř12í 90J94o85z38a 3188343100721

Apropó většina z vás ani není z Budějc a fascinuje mě na tom, že znáte nejlépe potřeby našeho města...

0/0
26.3.2014 16:04

R34a19d94o16s25l88a90v 14K24l61a38u66d19a 5514818334672

Ale pindat o obchodním centru v Birminghamu můžete. Nebo jste i odtamtud? :-P

+5/0
26.3.2014 16:06

J62i20ř43í 29J20o69z77a 3608543870151

Milý piňďo, to byl jen příklad... ;-D

0/0
26.3.2014 16:16

J47i61ř26í 11J12o72z32a 3708123290131

Asi by Vám ta stavba vadila ve výhledu Vašeho panelákového bytu dom Budějovické pánve ;-D

0/0
26.3.2014 16:19

R68a51d60o73s74l52a59v 59K19l70a27u75d96a 5894798614632

Tak že by mě ve výhledu mohla vadit stavba vzdálená 180 km, to snad ani ne:-P

+1/0
26.3.2014 16:29

J41i43ř61í 36J82o53z51a 3978603360931

Tak co řešíte, stavba neměla být placena z veřejných peněz, v Budějcích evidentně nežijete. Tak o co vám jako jde?

0/0
26.3.2014 16:39

R86a80d78o14s63l92a68v 81K55l45a27u27d11a 5454278864702

O co? Vždycky to dopadne tak, že za obecní peníze vyhloubí díru a pak budou škemrat u státu a EU že potřebují prachy. :-)

0/0
26.3.2014 16:58

R63a35d31o49s18l89a36v 50K91l29a25u98d62a 5234488574722

O co? Vždycky to dopadne tak, že za obecní peníze vyhloubí díru a pak budou škemrat u státu a EU že potřebují prachy. :-)

0/0
26.3.2014 16:58

A78l39e66š 63K82ř38í18ž34e26k 6457240423257

Vaše město potřebuje koncertní sál za 2,5 miliardy? A myslí si to většina města? A nestačí třeba sál za miliardu, když už je ta potřeba tak žhavá?

A neděláte se jen zajímavým, když se níže tváříte jako znalec?

+3/−1
26.3.2014 16:12

J19i95ř81í 86J72o38z85a 3848953530381

Jo jo potřebuje...

0/0
26.3.2014 16:16

A21l44e77š 68K29ř41í96ž69e54k 6327150593337

Tak když myslíte, proč ne. Nakonec, mě je nějaká díra v celku ukradená, ať si tam prošustrujou kolik chtějí.

+2/0
26.3.2014 16:19

R87a35d26o96s33l72a75v 92K34l82a33u42d21a 5894838614712

No sláva. Tak se na to složte. :-)

0/0
26.3.2014 16:21

J75i34ř10í 55J29o14z68a 3888913280741

Z téhle diskuze akorát tak plyne určitá zapšklost a neznalost architektury a urbanismu. Takže si tu vesele debatujete...

0/−2
26.3.2014 15:57

R68a20d20o58s72l93a61v 55K41l61a22u30d60a 5144388204442

Tak litovat vás nebudu:-)

+1/−1
26.3.2014 16:00

S56t39a57n44i96s77l96a14v 14V14a82l65e37n14t15a 7966168816244

Kaplický je u nás často označovaný jako světoznámý, ale je to spíše takové poplácávání se po vlastních ramenou.

Na mě spíše jeho projekty působily jako předražené rádoby umění, které se tady Kaplický snažil protlačit přes spřátelené politiky.

+10/−4
26.3.2014 15:44

J33i60ř48í 58J43o52z10a 3598553730951

NO tak to se říkalo i o funkcionalismu, že je to hnus... a jak je dnes vychvalovaný...

+1/−1
26.3.2014 15:55

V26o18j69t21ě59c44h 83R76y90c22h15e54c67k20ý 2950277376569

S tím funkcionalismem bych to nepřeháněl. Jsou objekty, které jsou skvělé, ale pak jsou funkcionalistické domy, které buď jsou hodně překonané, když to řeknu mírně, nebo uplně nezajímavé. Teď jsou samozřejmě vyzdvihovány ty kvalitní stavby a ty "nic=moc"  nikdo neřeší,

+3/−1
26.3.2014 16:03

R24a23d77o89s15l59a95v 97K94l15a44u47d31a 5334188864952

Tak třeba Adolf Loos prohlásil že architektura nepatří mezi umění:-P

0/0
26.3.2014 16:04

A23l53e77š 68K30ř29í25ž68e19k 6777910373627

Stavíme baráky proto, aby se to líbilo teď, mělo to nějakou užitnou hodnotu a provozní náklady přiměřené tomu, co tam chceme provozovat? Nebo si architekti (nikoliv za své) staví pomníky do budoucnosti, aby byl pak slavný? Já nejsem přízemní člověk, ale celkem se mi příčí, aby se za miliardy stavěly pomníky s argumentací typu "Eiffelovka se v době výstavby taky nikomu nelíbila".

+5/0
26.3.2014 16:09

A24l53e45š 42K94ř16í21ž57e73k 6237630393497

Vychvalovaný není styl, ale některé stavby v tomto stylu postavené. Což je nikoliv zanedbatelný rozdíl. Ne vše funkcionalistické je automaticky úžasné. Ale to byste Vy, rádoby znalec, měl vědět, ne?

+3/0
26.3.2014 16:14

J39a68n 88K95o66n71e96c52n49y 1671359939976

Příliš drahá hračka pro rozkradenou republiku.

+5/−2
26.3.2014 15:35

J18i80ř36í 67J67o44z78a 3898893110881

Mimochodem co obchodní centrum v Birminghamu od Kaplického stojící hned vedle kostela? Foto zde: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Birmingham_churches_and_Selfridges.JPG

0/−3
26.3.2014 15:35

J12a75n 47K48o39n23e39c80n89y 1551799229216

hnus

+9/−2
26.3.2014 15:36

V29e39r20o75n56i27k50a 44S86k35a84l88o15v78á 1845497588384

Vyhrálo soutěž jako nejošklivější stavba v UK. Rv

+4/−1
26.3.2014 15:41

R78u60d93o90l33f 57P22e35k37á53r14e51k 9372671249473

Tenhle pohled je "lepčí"  http://en.wikipedia.org/wiki/File:SelfridgesBhamFront.jpg

0/0
26.3.2014 16:17

J38a33n 12R42i72c59h54t50e76r 5892572433595

Vždycky mě fascinuje rozdíl mezi úžasnými obrázky projektanta a následnou realitou. Aby ten barák vypadal jako na obrázcích, musel by být postavený z průsvitné umělé hmoty...

+5/0
26.3.2014 15:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.