Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy pro dostavbu D3 jsou připravené. Začátek prací je však daleko

Jihočeši pravidelně slýchají, jak je pro všechny prioritou dostavba dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic a dále k hranicím jako R3. Realita je však jiná, čtyři úseky stojí. Dva zablokovaly firmy poražené v soutěži, další dva zbrzdil stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e24t35r 15O58n64d22r42á72č73e86k 6978408425

Tyto dva prťavé úseky jsou stejně o ničem, co třeba zamakat na celém obchvatu Budějc ? Nebo Miličín - D1 ? Pány politiky kopat do zadnice z prahy až do rakous...

0/0
22.4.2014 10:41

J52a36n 57D38l98o58u23h69ý 8266210513260

Abychom nemohli okrádat stát, vymysleli jsme si přísný zákon. Tento zákon má tolik úskalí, že buď budeme muset jej obejít a nebo se stavět nebude. :-/

0/0
21.4.2014 8:57

J14o79s97e22f 13T68r66ö43g26l 8209602956776

U železnice to úplně neplatí, jak stavba pokračuje, můžou se postupně zkracovat jízdní doby. Momentálně už jsou jízdní doby srovnatelné s dobou před začátkem modernizace i s rezervou na další výluky. Navíc v plánu jsou teď větší přeložky, které vlaky ještě více urychlí v dalších letech.

Jinak máte samozřejmě pravdu, staví se nejméně důležité části D3, zatímco ty nejdůležitější (Středočeský úsek a obchvat Budějovic) ne. Navíc postupná modernizace přitáhna jen další auta a zhorší situaci na těch nejproblematičtějších úsecích (D1 a I3 od Mirošovic do Nové Hospody).

0/0
20.4.2014 20:46

J30o31s15e38f 32T80r66ö44g88l 8189412236496

To už je druhý příspěvek, který se nezařadil jako odpověď, omlouvám se.

0/0
20.4.2014 20:47

J96i96r44k18a 96D30v34o60ř52á18k 4735150403708

Ano, jen upřesním, že je jasné, proč ta nejdůležitější část, tj. přes Středočeský kraj není hotová, bohužel. Kvůli sporům o trasu, ne že by tomu někdo nedával prioritu.

0/0
5.5.2014 10:00

J86i79ř45í 74K15o35c32u69r35e41k 6135814325438

Mě vadí jedna věc: Praha-Budějovice se staví dálnice i železnice. Obojího je hotová půlka a obě půlky jsou k ničemu, dokud to nebude hotové celé. Kéž by se postavilo jedno z toho, ale rovnou celé, ať to může aspoň nějak fungovat.

Když bude hasičům chybět půlka délky hadice, tak jim plynovod na půl cesty nepomůže...

0/0
20.4.2014 20:35

J84i90r39k10a 25D68v59o69ř22á90k 4595170873138

U železnice Pha - ČB je už teď znát podstatné zlepšení. Na trati Pha - Benešov mohou osobáky jezdit násobně častěji než dřív. Co se týče jízdní doby, máte pravdu, že to zatím lepší není, protože je hotová půlka a část je rozhrabaná, což vyžaduje v jízdním řádu vatu navíc. Ale zrychlení a zavedení expresů se dá očekávat dřív, než bude koridor dokončený na 100%, zřejmě by mohlo stačit až budou dokončené úseky se kterými se začíná teď, čili dokončení asi tří čtvrtin. Jo, také by se jich možná mohlo pár zavést hned, kdyby se práce zastavily, ale to samozřejmě nikdo nechce.

0/0
5.5.2014 9:56

M25i90r44o51s52l44a90v 38S62o85v70a 6879176

Dálnice Praha-Č.Budějovice měla být dávno postavená.Rozhodují o tom lidé,kteří tomu vůbec nerozumí,ale kolik peněz do vlastní kapsy to jo.Peníze jsou rozkradené a podle toho silnice vypadají.V obcích je to hrůza.To by měli hradit společnosti,které v obcích dělali plyn.

0/0
20.4.2014 19:29

J92o24s21e74f 22B39r94o59ž37k49a 6244452278797

Dokud nebude obchvat kolem města Č. Budějovic, tak to vyvolá řadu dalších potíží v dopravě. Když mají potíže s prstencovitými křižovatkami, tak proč tam povolovali další zástavbu? To než se dohodnou, tak dojde k další úpravě norem a nebude to snad nikdy. https://www.youtube.com/watch?v=hcUd2pdneFU

https://www.youtube.com/watch?v=Ift8dKd6SqY

0/0
20.4.2014 18:33

O37l71i57n 70K89a44d86l28e81c 3969216521698

Prej by bylo nejlepší udělat pro výstavbu dálnic státní společnost. Proč na to nepřišli v zemích, kde dálnice stavět umějí, proč se takové nápady rodí v zemi, kde to nejde a nejde? Asi ze zoufalství.

+1/0
20.4.2014 17:14

J56o23h12a31n 17Z10i56n83g57e82l 2951985786481

V tomhle státě se lidi 100x se státníma organizacema spálej, a po stoprvní budou zase volat po nové státní organizaci. Nepochopitelný.

+1/0
20.4.2014 20:26

V88l79a72d64i24m80í85r 30F48i27b97i51g16e20r 5814711511274

Samožřejmě že to je nejlepší. Dá se to vztáhnout i k jiným firmám nebo i domácnostem.

Třeba ČD vlastní tisíce vagonů, které je třeba čistit, proč se ČD zbavilo vlastních zaměstnanců a najímá si na to firmu? Pochybuju že ušetří. Ti lidi jsou potřeba pořád, navíc platí firmě zisk.

0/0
20.4.2014 23:02

J97i36r72k52a 37D91v39o86ř43á82k 4375910193818

Nevím to přesně, ale zřejmě ČD nebyly schopné vlastní zaměstnance přimět k tomu, aby vlaky byly ve finále dostatečně čisté. Teď se to o mnoho zlepšilo, i když se třeba neušetří.

0/0
5.5.2014 10:03

V19l70a32d14i11m20í90r 14F51i58b71i95g21e35r 5374151651594

Záleží kde jezdíte ale na rychlíkové vozy jsou tragické. Staré tak zašlé že to už ani vyčistit nejde skrz okna není pořádně vidět a jestli ty proprděné sedačky každý měsíc čistí mokrým způsobem tak se mi tomu nechce věřit. Ale některé jsou dost prosezené.

0/0
6.5.2014 7:45

J55a32r55o50s55l58a91v 39P80l85o87c76e47k 7397553741479

Mě,jakožto obyvatele ČB, se zdá naprosto zbytečne dopovat miliardy na takto zbytečný "projekt" .

0/−5
20.4.2014 14:33
Foto

Z14b10y89n67ě98k 68M36e40l61i27c10h85a72r 9375867595819

jakým jazyk vy mluvit??

+3/0
20.4.2014 15:49

O50l62i33n 26K41a51d27l23e42c 3529736951828

I takové obyvatele mají Budějice.

+4/0
20.4.2014 17:09

J33a90n 20C44t69i16b96o33r 4255705376503

Buď Budějovice, nebo Budějce, ale rozhodně ne Budějice. Nic takového neexistuje ;)

+3/−3
20.4.2014 18:32

J69i84ř64í 51S30o14u46č23e24k 5226247339309

Jak se to vezme, minimálně lidová slovesnost Budějice zná, viz text písně „K Budějicům cesta“ :-)

0/0
20.4.2014 21:56

Z90b66y47n92ě13k 84S12y48c50h82r39a 8786750144705

Největším problémem je u nás to, že rozhodující je kdo si na podobné stavbě nahrabe

+4/0
20.4.2014 14:17

J88o53s10e91f 47T61r88ö30g23l 8759292376616

Stabilizovanou trasu má (dokonce se tak jmenuje), ale ta nemá územní rozhodnutí, bez kterého nelze žádat o stavební polovelí a asi ani vykupovat pozemky. Vzhledem k tomu, ž námitky byly jen dvě, tak jsem optimista, že by se je mohlo povést odstranit.

0/0
20.4.2014 13:54

M80i58c12h10a53l 95Š76t13ě22p30á76n30e54k 9211898190594

Spíše by se mělo udělat něco s průjezdem kolem Benešova ...

+1/0
20.4.2014 13:04

J79i41ř59í 46K30o76c60u34r13e16k 6245464195418

V plánu je nová dvoukolejka z Prahy do Benešova, jako začátek nové tratě Praha-Brno. Ale když vidím jakým tempem se staví jiné stavby...

0/0
20.4.2014 20:26

J31i35r98k47a 95D85v62o75ř62á83k 4935670973878

V plánu ano, ale jednak si tu plánovanou trasu ministerstvo svou nečinností nechalo částečně zablokovat podezřelým developerem, jednak jde o trasu vysokorychlostní, takže se ji zřejmě neodváží začít stavět před rokem 2030.

0/0
5.5.2014 10:13

P12e38t11r 19P88o62s39p97i60s10i56l 4553950845163

Prostě kocourkov. Příprava stavby trvá 20 let a může ji obstrukčně blokovat kdejaký zelený pošuk. Nejdříve stavíme nejdražší dálnice na světě a teď se naopak zase ruší už vysoutěžené stavby, protože nějaká firma chce stavět údajně pod cenou. Do toho přileze nějaký babišovec a zastaví pro jistotu na začátku stavební sezony veškeré stavby.

+2/0
20.4.2014 12:47

J85o45h81a85n 30Z39i34n68g57e24l 2551755856721

Stejně je to "sranda", jak ti čestně hospodařící babišovci zvednou hned řediteli výplatu z 80k na 220k, ale zodpovědnost nemá zjevně žádnou. Čekal bych manažerské rozhodnutí: "bude se rychle stavět, protože začíná sezona, ale v průběhu prací se vše po předchozím vedení prověří". Když bude na zastavených stavbách vše v pořádku, a pan ředitel jen svým rozhodnutím způsobí škodu a zpoždění, bude ze své vejplaty platit náhrady?

+1/−1
20.4.2014 13:02

P60e57t28r 47P59o25s24p52i84s48i58l 4403730785133

Bohužel. Podobně jako nikdo nebude stíhat soudy, které klidně zruší územní rozhodnutí, které znovu přijmout trvá roky, kvůli údajně chybějící studii na migrační trasu nějakého deklarovaného hovnivála. Či ÚOHS, že je údajně nějaká nabídka firmy v soutěži moc nízká.

+1/0
20.4.2014 13:11

J61o88h98a27n 93Z76i62n63g43e39l 2401865826341

To jsou ale odvolací instituce. Tohle je vlastní vedení investora.

0/0
20.4.2014 14:56

J32i25n12d80ř78i22c50h 41Š41k52o10p67e37k 4145171160265

bylo by fér rozlišovat či vysvětlit termín "příprava stavby". Pokud se to bere včetně doby, kdy se o stavbě teprve začíná mluvit (filozoficky) tak ano. Ale pokud je tím myšleno územní řízení + stavební povolení včetně výkupu pozemků, tak 20 let je fakt moc

0/0
20.4.2014 13:31

P76e44t68r 40P30o78s23p31i39s30i27l 4403640345913

Podívejte se do průměrného letáku stavby ŘSD, kdy byla EIA, kdy to ÚR, kdy zažádáno o stavební povolení, kdy vyřízeno, kdy vyspsáno výběrové řízení, kdy uzavřeno a kdy konečně kopnuto do země. Těch 20 let není u řady dopravních staveb vůbec přehnaných a 10 let je už skoro "úspěch"...:-)

0/0
20.4.2014 13:39

J98i50n14d68ř46i88c41h 47Š60k61o31p71e22k 4855691450865

beru postup dle zákona. Samozřejmě, že když úřad pochybí např. při EIA nebo územku a soud to pak zruší celý, délka vydání povolení letí nahoru, ale to není standardní postup. To je cena za chyby

0/0
20.4.2014 13:46

J97o70s98e66f 14T21r10ö84g80l 8639482566256

EIA na tento úsek je stará max. 10 let (nechce se mi to hledat, ale dostupná na webu).

0/0
20.4.2014 13:56

J48i42n11d94ř97i89c25h 74Š68k65o24p23e96k 4275431180765

dobře, jinak: když úřad pochybí při vydávání EIA, územka, či stavebka, soud to následně vše zruší a vše se protahuje

0/0
20.4.2014 16:57

J44o41s59e27f 73T60r23ö91g23l 8699502306886

To ale není problém soudu. Já jsem posudek EIA na STředočeskou část dálnice procházel (nemůžu říci, že celou přečetl) a na závěr je uvedena řada (asi 200) podmínek, které je třeba vyřešit, aby platilo doporučující souhlasné stanovisko. Některé z nich byly právě "nutno doplnit migrační trasy zvěře a upravit podle nich projekt". Pokud to úředníci neudělali a žádost o územní rozhodnutí podali bez nich, pak mají odpůrci jednoduchou cestu jak stavbu zablokovat a soud zase jednoduché rozhodování.

0/0
20.4.2014 20:55

J72i91n15d58ř65i32c80h 96Š21k11o79p72e84k 4725801330945

nikdy to nemělo vyznít, že je to problém soudu. V tomto případě je to jasné pochybení úředníka a soudu (po právu) nezbývá nic jiného, že povolení zrušit

0/0
21.4.2014 12:26

J44a65r53o30s45l73a95v 12P56o28l41e54n77s11k51y 5816624169

RSD byval predevsim nejzkorumpovanejsi urad v republice. A toky penez velmi slozity,  Firmy co  zakazku nedostali se pak do nich pres pravniky s chuti pustej.

0/0
20.4.2014 12:30

R57a89d26e30k 32N17o95v70a55k 9864463499640

Zastaveni staveb kvůli auditum je jen hloupá propaganda, už od Bárty dochází k auditum neustále, a ušetřit už víc nejde, firmy dělají už teď pod náklady.

Skutečnost je daleko prozaičtější,

1) Nový ministr s nově dosazenýma kamarádickama se musí rozkoukat aby věděli co to vlastně dopravní infrastruktura je.

2) Díky vládním slibům se zvyšují důchody a další mandatorní položky a jen ministerstvo dopravy přijde o 9mld, to je dnes už jisté. Nejenže se nebude stavět, nebudou ani peníze na výkupy pozemků a budeme vracet peníze z fondů.

3) to už tu zaznělo, je třeba nasměrovat penězovody správným směrem, tam kde to jde.

+2/−1
20.4.2014 12:04

J78i35n69d48ř14i55c91h 70Š45k86o27p21e54k 4795551380475

jen pro tvou představu, peníze z evropských fondů se nevracejí, protože z fondů se čerpá zpětně, nikoli před samotnou investicí

0/0
20.4.2014 12:23

J72o24h93a56n 60Z10i86n47g93e96l 2431975336401

O vracení píše v první řadě pisálek - autor článku.

0/0
20.4.2014 13:03

J33i31n58d91ř49i31c18h 80Š46k74o88p46e45k 4455741930685

systém dotací byl tolikrát popisován, že pokud mi není 10 let či jsem se nevrátil po X letech z Marsu či pralesa, měl bych tušit, jak to funguje a nespoléhat na to, že vše v článku je pravda. Dobře víme, jak některý články vypadají

0/0
20.4.2014 13:29

V32l56a60d39i85m49í76r 40F41i71b15i16g31e60r 5464241381344

Každej novej musí předvýst že nová koště dobře mete. Ale s těmi audity máte pravdu. U nás jich bylo za poslední 4 roky snad 5 a nic nevyřešili akorát každý audit stál mičudu.

0/0
20.4.2014 23:04

J70a32r70o73s90l71a83v 77K58o20š84e16k 4289245470454

udělat státní stavební společnost pro výstavbu dálnic. Aspoň bude pod kontrolou kolik stojí metr dálnice.

+5/−1
20.4.2014 12:02

J13i22n83d63ř92i88c85h 86Š43k98o56p43e32k 4465631750225

samozřejmě, že by to byl ideál.

Jenže by to pár radikální zastánců všemocné ruky trhu asi nerozdýchalo ;-D Už teď nemůžou přenést např. že stát vlastní výdělečný pivovar ;-D

+2/−2
20.4.2014 12:24

J73o10h12a95n 48Z77i12n29g10e42l 2581255936351

Ne, to by nebyl ideál. Zatím jen vidíme, jak fungují státní firmy, v tomto případě ŘSD. Jak může po takové zkušenosti ještě někdo volat po další státní firmě?

0/0
20.4.2014 13:05

J11i92n46d96ř53i34c51h 46Š36k33o24p40e68k 4355291120465

ale problém je ve vedení, nikoli skutečnosti, zda je státní či nikoli. I soukromá firma může fungovat mizerně a státní bez problému (např. Budvar.)

0/0
20.4.2014 13:27

J45o84h14a31n 75Z68i43n83g21e51l 2141765946591

Budvar je jedna bílá vrána, ale s ostatníma státníma podnikama a organizacema je 1000 a jedna špatná zkušenost. Od ČSA, přes ČD, komunální služby všeho druhu atd. atd.

0/0
20.4.2014 13:42

J50i62n58d89ř97i94c27h 48Š88k59o69p43e70k 4285751650825

např. ČSA byly v pohodě a ziskové, než do nich zasáhl Tvrdík a kol

+1/0
20.4.2014 13:45

J25o37h36a49n 34Z91i27n80g93e91l 2751385906601

No vida. Čili státní zásah.

+1/0
20.4.2014 14:56

J85i69n64d49ř69i40c12h 62Š57k85o25p70e59k 4565921770105

ale před touto změnou ČSA fungovaly v pohodě a taky byly státní.....:-)

0/0
21.4.2014 12:27

J95i24ř76í 36K70o67c67u68r67e66k 6235684135658

Ten tam šel trafikantovat. Což v případě soukromé firmy nejde.

+1/0
20.4.2014 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.