Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pád malého letadla poblíž Trhových Svinů nepřežili dva muži

Malé sportovní letadlo spadlo ráno u obce Kondrač poblíž Trhových Svinů na Českobudějovicku. Dva muži, kteří měli namířeno ze Slaného u Prahy do Chorvatska, nehodu nepřežili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L96a17d17i78s79l61a94v 75F49a10r16t66á54k 6189490710

Presne se ukazuje, ze nejakej padak je obcas uplne k nicemu a chce to umet letat a dodrzovat predpisy - do Cirrusu SR 20 a 22 ho davaj taky a to jsou velka era proti tomuto a bohuzel se nehodovost jen zvysila - letadla padala do vyrvtky ve treti zatacce apodobne(padak to nepobere), piloti je nezvladali. Neni to vsemocne... Dynamik je vsak pomerne slusnej stroj, i kdyz ULL, takze to odhaduju na nejakou rostarnu v male vysce a pak padak bohuzel nic, anebo se to utrhlo pri otevreni od letadla(padak) a pak to je uplne v... mozna ne, ovsem statistiky hovori jinak... ULL jsou jen ULL a odpovida tomu vycvik i technika... RIP..

+2/0
26.6.2014 12:32

V64í68t 40V79o98d33i51č63k89a 9330899510199

na druhou stranu jsou situace ze kterych se sebelepsi pilot nedostane - poskozeni strukturni casti letadla -> neovladatelnost letounu.

Prave pro tyto pripady je ZPS v letounu instalovan.

Viz UL Lambada par let zpatky:

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1767&kategorie=4

https://www.youtube.com/watch?v=JrVxp_gyTcI

+1/0
26.6.2014 12:52

L22a72d90i42s57l91a76v 65F80a37r27t13á29k 6929260550

To mate pravdu... ovsem to je prave problem ULL a testu jejich aerodynamicke obalky a pevnostnich charakteristik atd., vubec cela certifikace letadla apod...je to proste ULL -  to, ze Vam upadne kridlo vs. chyba pilota je 1:1000... mozna vic... ono ten padak taky nejde vystrelit v kazde poloze a pri vsech rychlostech a odnedavna byl certifikovan na par gecek, nez se zjistilo ze se utrhne zaves u nejakeho typu tusim...apod...... nicmene urcite kazdy zachraneny zivot se pocita, to jiste... ja bych za to zatahl pri nocnim letu v jednomotorovem stroji... to se vsak ull netyka... ale to je na velkou diskusi :) a to je tady asi zbytecne... skoda dvou zivotu a pekneho letadla....:(

+1/0
26.6.2014 13:04

P98e61t49r 73N71ě57m82e50č24e36k 1812824412223

...mně to podle fotky moc ohořelé nepřijde....?

0/0
26.6.2014 11:36
Foto

D16a17v94i26d 76S22h34a53k33h62a12r 7238575514478

To bude tim ze nehorelo

+9/0
26.6.2014 11:41

P81e28t71r 55N25ě25m86e33č34e37k 1892594922373

Blbě jsem to přečetl...PEACE R^

0/0
26.6.2014 11:59

J25a36n 32V77á16v33r42a 3601130651665

Na palubě malého sportovního ultralehkého civilního jednomotorového letadla byly dva muži?

+3/−2
26.6.2014 11:32

V31á86c18l24a46v 29P28c73h22á78l97e75k 8426742851312

Co je na tom?

+1/0
26.6.2014 12:29

T11o68m77á57š 47S59y67s 2464239600733

Coby, jen češtinština.

0/0
26.6.2014 20:48

M57i55l62o44s35l87a82v 78K55a77n85t18o49r74e20k 1769727611699

Mohly tam být i dvě ženy

+1/0
26.6.2014 14:22

K15a15r72e25l 81D71v98o86ř81á57k 3453306624707

to uz je zase sezona?

0/0
26.6.2014 10:45

D22a66n 40D86o27s49t22á13l 6169713402105

Na palubě malého sportovního civilního letadla byly dva muži?

+2/−2
26.6.2014 10:29

J21a54n 77K94ř98í10ž 6145723165858

Ano,je to neobvyklé.

+1/0
26.6.2014 10:30

I86r67e13n40a 32P44l60a53c95h67e56t94k56o30v78á 1686914146140

velmi

0/0
26.6.2014 12:01

J45a58n 42K47ř93í23ž 6625493615768

Velice velmi!

0/0
26.6.2014 12:04

D33a85n55i74e71l 89U37r94b68á81n37e54k 6427328489578

Co to je "malé sportovní civilní letadlo" ? :-)

0/0
26.6.2014 11:29

J65a39n 35K18ř35í36ž 6525583105338

Je to letadlo ve kterém se létá v civilu.

+2/0
26.6.2014 12:05

D54a29n19i27e68l 94U97r75b72á81n11e30k 6847408509728

:-D :-D

0/0
26.6.2014 12:36

J33a32n 75K89ř26í20ž 6985453575338

:-)

0/0
26.6.2014 12:52

M24i53l51o95s42l96a74v 47K44a18n85t50o22r42e56k 1659587661569

Opak "velkého nákladního vojenského"

+1/0
26.6.2014 14:28

J45a54n 93K66o61t13l30í81n 9199174445297

Raketový padákový záchranný systém by měl mít každý ultralight, bez něj je to vážně o hobe.

+2/0
26.6.2014 10:29

D77a29n85i88e92l 22U24r64b40á10n88e22k 6807768629118

Tady to zrovna podle fotky vypadá, že ho měl. Zajímalo by mě, proč to nepomohlo. To se ale dočtu až na ÚZPLN.

+3/0
26.6.2014 11:28

M40i81l27o51s89l17a98v 34K75a30n20t48o75r56e82k 1859827571679

No jestli ho měli a měli jen 300ft AGL, tak jim byl platnej jak mrtvýmu zimník.

0/0
26.6.2014 14:25

I59v68a45n 83B35a88z89i16k94a 8533726114429

Ale ten padák zřejmě leží za letadlem. Otázka je, jak a kdy ho vypustili? A byl li vůbec aktivován? Pokud by šel dobře, nic by se jim na louce nemohlo stát.

+1/0
26.6.2014 11:30

J79a41n 29K78o24t47l31í69n 9309604235717

psal jsem to ještě když byla jen ilustrační fotka, tady to vážně vypadá, že ho měli. Proč nezafungoval je otázka.

0/0
26.6.2014 11:57

V11á75c87l82a26v 12P39c33h18á12l42e94k 8976902611982

Není-Ii foto ilustrativní, jedná se o WT-9 Dynamic, který má záchranný padákový systém a na snímku je vidět roztažený padák za letadlem. Otázkou zůstává, kdy a jak došlo k aktivaci...

0/0
26.6.2014 12:33

Ř11e13h79o12ř 29V77l67a44s37á14k 2704454351966

Tahle fotka tu situaci ilustruje podstatně lépe, protože je přímo ze zásahu. Tamta nebyla ilustrační, ale na ozdobu. Akorát novináři říkají fotkám na ozdobu "ilustrační", protože napsat "na ozdobu" by jim asi přišlo blbé.

0/0
26.6.2014 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.