Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jihočeský kraj vypíše obří tendr. Cílem jsou modernější vlaky na Šumavě

Modernější a rychlejší vlaky na šumavských tratích pro obyvatele jižních Čech i turisty. To je cíl, který očekává hejtmanství od tendru na pošumavské lokálky. Největší zakázku v historii Jihočeského kraje s odhadovanou cenou 2,25 miliardy korun už schválili jeho radní a ještě během července kraj vypíše veřejnou soutěž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a25r47t50i31n 34H97a12n59z32a23l 8338439249545

Tak jihočeské hejtmanství dotuje České dráhy v průměru 112,- na kilometr. Pěkné. Bráno stejnou optikou jsem ráno zadotoval pekařství 10 korunami za dva karlovarské rohlíčky a nyní jsem přišel z oběda, kde jsem zadotoval restauraci 110 korunami za oběd. Večer asi zadotuji hostinského a dám si tři plzně.

Sakra, pochopí tady už konečně někdo rozdíl mezi dotováním a platbou za objednané služby?

0/0
10.7.2014 13:22

P38e96t89r 83M66a98r14e42š 8770736

Tak to jsem zvědavej jak to dopadne, když za stejnou nebo nižší cenu chtějí moderní vlaky. Ona totiž regionova má nejnižší provozní i pořizovací náklady široko daleko a s novým vozidlem stoupnou náklady na dvojnásobek. Při zachování ceny pro kraj a cestující už zbývá jen zvýšení počtu cestujích o desítky procent (nereálné) a nebo doufat, že ČD jsou tak neefektivní, že promrhají desítky procent nákladů a to je taky nesmysl.

+2/−1
9.7.2014 13:44

J29i32ř29í 96J56o21z79a 3168183200131

Tak si Reginovou jezděte sám, většina cestujících je nemůže ani cítit...

0/0
10.7.2014 18:20

J84a17n 18Z15i37e89g17l42e46r 1381336241338

Konečně, Jihočeský kraj, pokud takto bude postupovat i na dalších regionálních tratích. může ušetřit velké peníze. Majitel RegioJetu Radim Jančura řekl, že by uměl tyto tratě provozovat o 25% levněji než dosud činí České dráhy. Zkušenosti s RegioJetem  na Slovensku, kde provozuje regionální dopravu na trati Bratislava - Komárno, jsou velmi dobré. Výběrovými řízeními na dopravce regionálních tratí by mohl Jihočeský kraj získat lepší války a ušetřit až 100 milionů korun ročně.

+1/−3
7.7.2014 13:07
Foto

M84i81l69o15s86l58a82v 91Z34í26t86k20a 8520724627420

jako vždy se v článku objeví nesmysl typu že autobusy jsou levnější. Zatímco vlak platí za dopravní cestu vždy, autobusy neplatí nic, dokonce v závazku veřejné služby nemusí platit ani silniční daň. A kraj ze svých peněz platí letní i zimní údržbu, opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd, stát I. tříd a dálnic, a autobusy po nich "zadarmo" jezdí......  Pokud by se nastavily stejné podmínky, a započítaly i externality typu nehody, policie ....  tak skutečná kalkulace bude vypadat úplně jinak.

+5/0
7.7.2014 12:47

A38d65a44m 20Š21v59e32h70l61a 7479115567303

to je věc pohledu - kraj by údržbu silnic platil i kdyby žádné autobusy neexistovaly, takže tím, že vypravíme autobus žádné dodatečné náklady na infrastrukturu skutečně nejsou - na rozdíl od údržby železnic

0/0
7.7.2014 19:10

J97i67ř20í 22J25o21z49a 3138743770271

Konečně... že by začal po těchto regionální tratích jezdit Student Agency se svými vlaky Siemens Desiro?

0/−1
7.7.2014 12:16

P13e70t48r77a 84B89a14j15e34r71o40v51á 7745407403590

To zase zmizí peněz...8-o

0/−3
7.7.2014 9:57

J64i82ř94í 43J84o30z59a 3958593520101

A vy si myslíte, že se provoz těch vlaků zaplatí z jízdného? To by dnešní jízdené muselo být 10x dražší něž v současnosti... veřejná doprava je služba občanům a navíc tento požadavek vychází i ze zákona o veřejných službách... takže ztrátu z provozu veřejné dopravy pak zaplatí kraj...

+2/0
7.7.2014 12:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.