- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak jihočeské hejtmanství dotuje České dráhy v průměru 112,- na kilometr. Pěkné. Bráno stejnou optikou jsem ráno zadotoval pekařství 10 korunami za dva karlovarské rohlíčky a nyní jsem přišel z oběda, kde jsem zadotoval restauraci 110 korunami za oběd. Večer asi zadotuji hostinského a dám si tři plzně.
Sakra, pochopí tady už konečně někdo rozdíl mezi dotováním a platbou za objednané služby?
Tak to jsem zvědavej jak to dopadne, když za stejnou nebo nižší cenu chtějí moderní vlaky. Ona totiž regionova má nejnižší provozní i pořizovací náklady široko daleko a s novým vozidlem stoupnou náklady na dvojnásobek. Při zachování ceny pro kraj a cestující už zbývá jen zvýšení počtu cestujích o desítky procent (nereálné) a nebo doufat, že ČD jsou tak neefektivní, že promrhají desítky procent nákladů a to je taky nesmysl.
Tak si Reginovou jezděte sám, většina cestujících je nemůže ani cítit...
Konečně, Jihočeský kraj, pokud takto bude postupovat i na dalších regionálních tratích. může ušetřit velké peníze. Majitel RegioJetu Radim Jančura řekl, že by uměl tyto tratě provozovat o 25% levněji než dosud činí České dráhy. Zkušenosti s RegioJetem na Slovensku, kde provozuje regionální dopravu na trati Bratislava - Komárno, jsou velmi dobré. Výběrovými řízeními na dopravce regionálních tratí by mohl Jihočeský kraj získat lepší války a ušetřit až 100 milionů korun ročně.
jako vždy se v článku objeví nesmysl typu že autobusy jsou levnější. Zatímco vlak platí za dopravní cestu vždy, autobusy neplatí nic, dokonce v závazku veřejné služby nemusí platit ani silniční daň. A kraj ze svých peněz platí letní i zimní údržbu, opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd, stát I. tříd a dálnic, a autobusy po nich "zadarmo" jezdí...... Pokud by se nastavily stejné podmínky, a započítaly i externality typu nehody, policie .... tak skutečná kalkulace bude vypadat úplně jinak.
to je věc pohledu - kraj by údržbu silnic platil i kdyby žádné autobusy neexistovaly, takže tím, že vypravíme autobus žádné dodatečné náklady na infrastrukturu skutečně nejsou - na rozdíl od údržby železnic
Konečně... že by začal po těchto regionální tratích jezdit Student Agency se svými vlaky Siemens Desiro?
A vy si myslíte, že se provoz těch vlaků zaplatí z jízdného? To by dnešní jízdené muselo být 10x dražší něž v současnosti... veřejná doprava je služba občanům a navíc tento požadavek vychází i ze zákona o veřejných službách... takže ztrátu z provozu veřejné dopravy pak zaplatí kraj...