- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rodiče dětí, které mají diagnostikovanou porufu "DYS" by si hlavně měli uvědomit, že to je signál pro ně, že pokud chtějí, aby z jejich dětí něco bylo, musí hlavně doma v přípravě "makat". Bohužel pedagogicko-psychologické poradny hrají líbivou politiku vůči rodičům, kterým neřeknou, že hlavně oni musí "zabrat" v domácí přípravě a nemohou se spoléhat, že na úkor ostatních dětí se bude jejich dítěti věnovat učitel. Tyto kauzy hlavně rozdmýchávají hysterické matky, které jsou ve většině případů líné cokoliv pro své dítě udělat a neustále hledají na koho by svůj handicap přehodili. Samozřejmě je to i otázka IQ těchto matek.
Hysterie spíš ukazuje na Vás z Vašeho příspěvku...
Děti s "poruchami učení" by měly navštěvovat výuku ve speciálních školách. Fyzicky postižené děti bez "poruch učení" by měly být zařazeny do běžných škol, ale podle potřeby by jim měla škola poskytovat osobního asistenta. Děti s "poruchami chování" by měly být umístěny, alespoň na čas, do internátních škol s "vojenským" režimem. Škola má učit a ne suplovat výchovu, kterou mají zajistit rodiče dětí.Naše školství jde do háje, protože se snaží vyhovět kdejakému desperátnímu pitomci a dopomoci mu, nejlépe až, k vysokoškolskému titulu, i kdyby měl IQ ve výši pokojové teploty.
Všude spousta nezaměstnaných, tak ať se ve třídě dá dětem k ruce ještě nějaký mladý člověk, ty čtyři pět hodin, by místo válení se na podpoře jistě zvládl i nepedagog. Dětem by to prospělo a těm mladejm taky. Učitelky by snad nebyly tak nervní......
Problém dnešního školství ve vztahu k ředitelům je v tom, že výsledky konkurzů jsou pro zřizovatele pouze doporučující. O tom, kdo bude ředitelem, rozhoduje nakonec zřizovatel (tedy obec, zastupitelé - kteří o školství absolutně nic neví). Zvlášť na malých obcích pak nakonec v konkurzu "zvítězí" ten "nejlepší" člověk pro zastupitele. Ředitelé se tak vlastně stávají "rukojmími" zastupitelů. Fungující školu se sebelepším ředitelem (z pohledu problematiky školství, pedagogických pracovníků atd) může zničit skupinka nespokojených rodičů nebo zastupitelů a naopak.
A jak byste si to jinak představoval? Ukažte tedy jinou cestu, umíte-li to. Nedělejte ze zastupitelů "absolutní" pitomce. Skoro to vypadá, že jste sám v nějakém konkurzu pohořel.
Z přečteného soudím, že vina je jednoznačně na straně rodičů. Když někdo špatně vychová svého potomka, může očekávat problém.
Souhlas. Zde se řeší pouze učitelé, ale děti a jejich rodiče nikdi neřeší.
Zdá se mi podezřelé, že ředitelka jakékoliv pochybení odmítá. To smrdí. Stejně tak se mi zdá nepravděpodobné, že by si ty maminky problémy jen tak vymyslely. Kdyby bylo všechno v pořádku a rodiče a děti spokojené, proč by svéprávní, přemýšlející a spokojení lidi ve stovkách podepisovali petice?
Že někdo odmítá vinu vám smrdí. Že lidi hledají viníky všude jinde, než v sobě vám přijde nepravděpodobné. Ale přitom se nepozastavíte nad tím, že 300 lidí z ničeho nic podepíše petici proti škole, která má "jen" 120 dětí. To opravdu zní, jakože hodně z nich ví o nedostatku individuálního přístupu k retardovaným dětem z první ruky a tudíž podepsali něco, o čem vůbec něco ví.
Treba nechať inštalovať web-kamery v triedach a v neoznámených dňoch na neoznámených hodinách kontrolovať...
A bude následovat petice, že jsou žáci sledováni, ač jsou nezletilí a rodiče k tomu nedali souhlas. A máte to tu znova. Vyrovnávat si účty s učiteli se v naší zemi velmi rozšířilo. Za vše může škola, rodina nic, ta je muzikant.