Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklista bez brzd srazil na přechodu seniora. Ten později zemřel

Tragicky skončila v Jindřichově Hradci nehoda osmnáctiletého cyklisty, který na přechodu srazil seniora. Starší muž později v nemocnici zemřel. Mladík navíc jel na kole, které vůbec nemělo na silnici co dělat - chyběly mu totiž brzdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D70a21v27i52d 36S86a67l63c52e90r 8496670143691

Breakless - Pár let starý způsob ježdění, Aby se vám nepletly lanka do rámu a mohli ste s kolem dělat co chcete. Pro ty co neměli rádi twister(udělátko pod řidítkama s možností obou brzd, které umožní přetáčet rám), tak jezdili takle.

Byl sem toho odpůrce i v terénu a ve skate parku, protože prostě bez brzd je to hardcore nezodpovědnost.

No a na ulici?..tak o tom ani nemluvim

0/0
22.9.2014 7:13

P22e93t88r 17N37o38v35o93t20n29ý 9651259180165

Měli by ho oznacovat jako cyklopirata. Také z clanku nevyplyva, zda nahodou nejel po prechodu, coz je oblibena pumpickarska kratochvile.

0/0
20.9.2014 8:40

D88a96v79i68d 76B66r78a88d84á56č 4704479574198

Jak to, že tento článek není na první stránce se stejně velikými titulky jako v případech, kdy řidič auta něco udělá?!?

Jděte s tou hranou korektností do háje, fakt...

+1/−1
19.9.2014 12:27

R66o65b30e76r55t 93V29i91l82i77m58o56v82s76k10ý 1979855204778

To si dělají srandu? 3 roky? Ocyklenec vyvázne tak lehko? Kdyby to yl řidič BMW tak dostane nejmíň 5 let.;-O

+5/0
19.9.2014 7:28

M74i55c21h80a89l 47P89a33v18l42á45t 9893803254369

To vite, tady nebude zadna medialni kampan, zadny krvelacny lid, zadny ostudny soud s vyfabulovanym nedokazanym umyslem,.. Neni spolecenska objednavka.

0/0
19.9.2014 16:53

Ř54e97h87o69ř 24V86l96a23s11á19k 2304824111886

K otázce "nedbalosti" - bohužel soudci jsou nastavení tak, že i vědomé porušení důležitých bezpečnostních předpisů, které přímo zapříčinilo nehodu, je nedbalost. Tak to funguje u řidičů motorových vozidel, u cyklisty to nebude jiné.

Podle mého názoru by to v oblasti dopravy, kde denně čteme o smrtelných nehodách, mělo být bráno jako úmysl nepřímý. Pokud někdo není nesvéprávný, tak prostě musí vědět, že když jezdí bez brzd, tak je to jen čekání na to, kdy se ucho utrhne - a je zřejmě s následky smířený.

+5/−5
18.9.2014 8:19

M86i69c60h68a95l 44P21a54v49l85á18t 9133953834509

Proc tohle pisete, kdyz nemate poneti o tom, co to "nedbalost" jako termin vlastne je. ;o)

Soudci nejsou nijak nastaveni, soudci rozumi trestnimu pravu! Vy ne.

+6/−6
18.9.2014 8:41

Ř41e67h74o67ř 50V54l98a96s49á63k 2734764411196

Asi byste musel trochu víc k věci, abyste mne přesvědčil.

+1/−4
18.9.2014 9:27

P69a63v87e43l 31P71e84l30c 2839793245

Prostě motáte dohromady české slovo "nedbalost" a terminus technikus "nedbalostní trestný čin".

+3/0
18.9.2014 11:37

Ř10e58h11o60ř 20V89l23a72s68á51k 2544254601436

Když půjdu se samopalem do metra a vyprázdním kolem sebe zásobník a pak budu tvrdit, že jsem myslel, že nikoho netrefím, jenom je vyděsím (což jsem měl v úmyslu), tak jsem se podle Vás dopustil nedbalosti?

Podle mne ne, protože každý svéprávný člověk ví, že šance, že bych tam nikoho netrefil, je naprosto mizivá, a pokud se takto chová, tak počítá s tím, že někomu ublíží.

A u mnoha dopravních přečinů to podle mne není jiné - denně čteme o mrtvých na silnicích a každý ví, že to takto obvykle končí, přesto se lekcdo tak chová, protože je s výsledkem ve větší či menší míře srozuměn - třeba si prostě neváží zdraví či života, ani cizího.

Že pánovi se samopalem soudce přišije úmysl a pánovi na kole bez brzd nedbalost, to je jen v hlavě toho soudce, čemu uvěří.

+1/−3
18.9.2014 14:31

M86i72r20o15s31l67a78v 44B77u26d53a 9252612617782

Podívejte se, samopal je zbraň, nic jiného, je udělána proto, aby ubližovala, na nic jiného není (píši samopal, ne sportovní pistole!!). Pokud s ním budete střílet v metru, nelze to brát jako nedbalost!!

To co píšete je až nechutná demagogie a dalo by se říci i neskonalá blbost!

+2/0
19.9.2014 10:28

M56i47c90h86a35l 54P50a94v87l52á82t 9633683504299

Neni treba Vas o necem presvedcovat. Jen jsem Vas chtel upozornit, ze to nechapete a mel byste si o tom neco precist. Ono to pravo zas neni tak slozite, aby tyhle zakladni principy nemohl pochopit i laik.

Na tema nedbalosti muzete ostatne nize v diskusi najit i pomerne pekne strucne vysvetleni, kdyby Vas to skutecne zajimalo.

0/0
19.9.2014 16:43

J24i48n36d98ř43i98c74h 24Š61k22o44p65e79k 4845171940385

chyba je v zákonech. Pokud jedu autem či na kole, které např. nebrzdí (vím o tom), tak nehoda by měla být vždy považována za úmyslný čin, neboť jsem mohl nechat brzdy spravit.

0/−3
19.9.2014 9:43

M60i93c22h13a63l 37P35a88v45l76á31t 9623483134209

To rozhodne ne! Umyslny trestny cin je, kdyz nekoho chci srazit bez ohledu na to, ze vozidlo ma plne fungujici brzdy. Pripady, kdy vim o spatnych brzdach, nikoho prejet nechci, ale presto prejedu, nebo dokonce nevim o spatnych brzdach a prejedu, pomerne logicky zasluhuji jine tresty. Duvod je snad zrejmy kazdemu.

0/0
19.9.2014 16:47

J92i58ř11í 14K87o61c28u79r80e32k 6385744895878

Zákon je OK. Vám bych doporučil si přečíst §143. Výše uvedeného činu se týká bod (2), mělo by mu tedy ze zákona hrozit 1 až 6 roků "natvrdo". Že je klasifikace jeho činu je poněkud tristní, za to zákon nemůže.

§ 143 Usmrcení z nedbalosti

(1) Kdo jinému z nedbalosti způsobí smrt, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody na jeden rok až šest let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 proto, že porušil důležitou povinnost vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona.

(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 proto, že hrubě porušil zákony o ochraně životního prostředí nebo zákony o bezpečnosti práce nebo dopravy anebo hygienické zákony.

(4) Odnětím svobody na tři léta až deset let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 3 smrt nejméně dvou osob.

0/0
19.9.2014 18:00

J69i20ř80í 56K54o13c74u38r25e59k 6215114205978

A kolik případů, kdy chodce zrazil a zabil řidič motorévého vozidla, je způsobeno tím, že řidič _vědomě_ demontoval z vozidla brzdy!?

0/0
19.9.2014 17:53

Ř31e53h61o23ř 18V34l71a31s82á12k 2174754421236

Tady je vidět, že arogantní nadlidé kašlající na předpisy i na úplně základní bezpečností pravidla a klidně riskující život a zdraví _ostatních_ jezdí na všem. Nejen v autě nebo na motorce, ale klidně i na kole.

Kolo bez brzd. Neuvěřitelné.

+4/0
18.9.2014 8:14

J40i80ř35í 62K44o11c75u66r49e15k 6925104455648

Vídám je stále častěji. Ne nejsou to kola s bubnovou brzdou vepředu. Po Brně jich jezdí... Nedávno jsem byl svědkem "cyklonehody". Krokem jedoucí (censored) narazil do podobně "vybaveného" kola před sebou. Oba dávali přenost na vozidlům na hlavní. Jel krokem, i tak mli problém to vybalancovat.

0/0
19.9.2014 18:03

B42ě51l92a 85H51o30r57á37k69o24v65á 1658252489360

Na tý  silnici opravdu neměl co dělat! Kdyby jel po chodníku, tak se to nemuselo stát!

0/−10
17.9.2014 21:39

M78i49c77h70a60l 96P43a34v57l66á18t 9313643134569

Na chodniku nema cyklista so pohledavat, pokud kolo nevede!

+5/−1
18.9.2014 8:42

J29i18ř87í 17K87o41c18u31r34e21k 6655134215208

Nebyl bych tak striktní. Pokud je chodník prázdný a on jede rychlostí předvídatelnou u chodce/invalidního motorového vozíku, vozidla údržby - čili max 10-15 km/h, dle rozhledu.

Stejný aspekt ohrožení ostatních nastává jede-li cyklista po stezce pro chodce (de facto chodník) a cyklisty. A ta modrá kulatá značka chodce neochrání.

0/0
19.9.2014 18:06

K95a78r84e36l 39F70a64j25t 5398842661983

Z nedbalosti? Sorry ale, cyklista je účastním silničního provozu ... on jede na kole bez brzd po silnici - navíc po přechodu - někoho srazí a zabije a je to nedbalost? Kdyby jel s autem bez brzd řidič a zabil chodce na přechodu tak by to byla nedbalost taky? ... Nehodnotím výši trestu (radši, protože tohle je fakt dement co si "zaslouží"), ale právní kvalifikaci ...

+17/−2
17.9.2014 15:55

M26i45r29o42s97l91a33v 22B93u57d76a 9182592947692

Ano, byla by to nedbalost a ač cyklisty zrovna nemusím, tak tvrdím, že tato právní kvalifikace je v pořádku! Jistě, cyklisté by tady řvaly kdyby jejich parťáka srazil někdo s autem bez brzd, ale stále by to byla nedbalost pokud nebude prokázán vyloženě úmysl.

+7/−3
17.9.2014 15:58

M28i52r58o94s93l32a23v 60B86u33d93a 9352422907142

a, hrubka ;-D

+1/0
17.9.2014 16:00

K78a13r49e88l 24F72a11j90t 5238722781973

vidíte ... to je nedbalost ... doufám ;-)

0/0
17.9.2014 16:01

M25i48r12o75s76l43a11v 46B71u79d89a 9722752127832

To není nedbalost, to je chyba které jsem si zavčasu všiml a která si mi často nestává.

0/0
17.9.2014 16:02

K41a18r13e66l 90F30a89j78t 5728672691793

Ne ... nedbalost je to tehdy když mám vozidlo (kolo) v pořádku a nedávám pozor nebo špatně odhadnu své schopnosti či stav silnice.

0/−3
17.9.2014 16:00

M95i26r60o44s31l24a34v 96B22u84d57a 9272902407542

Mýlíte se. Nedbalost je i když zanedbáte technický stav!

+1/0
17.9.2014 16:01

D41a97n23i76e23l21a 88U69r82b20a15n87o76v35á 2694380175166

jaký je právnicky rozdíl mezi nedbalostí s důsledkem smrti a neúmyslným zabitím?

0/0
17.9.2014 16:08

M62i14r30o21s44l67a57v 51B15u71d56a 9602852757592

Pan Fajt se podivoval nad nedbalostí. Vzhledem ke zkušenostem z diskusí jsem předpokládal, že bude vyžadovat trest za vraždu jak bývá u některých jedinců zvykem. Jsem rád, že jsem se mýlil.  Paní Urbanová, nerad bych to dál rozpitvával

0/0
17.9.2014 16:13

D75a58n79i59e90l56a 68U17r56b77a34n26o36v56á 2714510555496

To nebylo míněno jako protiargument, ale jako skutečný dotaz, zdá se že se v právu orientujete. Já nijak zvlášť a proto by mne to zajímalo, podle čeho se to rozlišuje.

Ono totiž ta "nedbalost" zní jako by se nic nestalo i když právní důsledky možná jsou velmi podobné jako neúmyslné zabití......docela bych se ráda vzdělala.;-)

0/0
17.9.2014 16:17

M20i37r35o33s30l62a55v 28B70u16d26a 9222312347392

Orientuji se celkem dobře v Zákonu o pozemních komunikacích, v ostatních jen okrajově i když možná více než je obvyklé. Rozhodně bych ale konzultaci poskytnout nemohl...tedy pokud by to nebyl ten prvně jmenovaná zákon.:-)

0/0
17.9.2014 16:22

J37a10r75o89m78í26r 58N93o96v73o42t19n51ý 6311933424

Pokud Vás to skutečně zajímá, doporučuji jakákoli skripta trestního práva hmotného, kapitola Zavinění (úmysl přímý/nepřímý, nedbalost vědomá/nevědomá). Na wikipedii to taky najdete. Ale asi se u toho budete nudit. Je to jenom šedá teorka :-)

+2/0
17.9.2014 16:15

D29a11n20i74e47l34a 52U38r26b13a71n85o61v89á 2434550105856

A neměl byste pro mne zjednodušený výcuc?;-)

0/0
17.9.2014 16:18

J97a55r94o61m75í33r 61N42o37v58o86t52n14ý 6961763724

Tady je to fakt jednoduše popsané: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zavin%C4%9Bn%C3%AD

0/0
17.9.2014 16:22

D96a20n21i58e91l13a 57U47r72b74a53n72o42v17á 2394850195646

přiznávám na mne docela dlouhé a stejně jsem to z toho asi úplně nepochopila, no ale to je fuk, díky za snahu.;-)

0/0
17.9.2014 17:03

M33i47r47o67s35l86a22v 14B95u92d51a 9722982747182

To máte jedno. Podle mne na vše stačí Ústava a Listina základních práv a svobod. To je zajímavé čtení a podle mně by to měl každý umět nazpaměť...ano, malinko přeháním, ale zhruba by to měl znát každý svéprávný občan.

0/0
17.9.2014 17:11

M88i92r33o44s50l93a93v 96B57u88d10a 9782872107302

Aneb, jak každý jistě ví, Ústava je nad všechny zákony!

0/0
17.9.2014 17:15

M29i10c43h48a72l 38C35h39a84l33u46p86a 6178640949103

Ústava v podstatě jenom říká, že si každý může dělat co chce a nic nemusí, zákony jsou pak seznam toho, na co to neplatí :-).

0/0
17.9.2014 22:47

K75a78r63e52l 24F16a51j67t 5708382501883

třeba tady ... a pan Buda má výše pravdu

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/trestni-zakonik/cast2h1d1.aspx

... nicméně by mu asi mělo hrozit i tak více než je v článku

0/0
17.9.2014 16:24

J78a34n 17K34r14p74e72c 5506383604112

navrhuji kompromis - umyslna nedbalost.

0/0
17.9.2014 20:45

D79a62n 63H48o20l14i16c86k42ý 5614880346101

takže, když sedu za volant nalitej jak brok, tak je to taky nedbalost, protože jsem nechtěl nikoho přejet?

0/0
17.9.2014 21:35

J34a56r15o22s58l74a76v 44B87u46r59s59í25k 8219825414902

Tak se to prostě jmenuje. Stejně nesmyslné jsou komentáře k "hrozí mu až xx let". Tak je to tam prostě napsáno, s tím novinář nic nezmůže... ani policajt, ani soudce.8-o

0/0
17.9.2014 16:25

M54i70l25a76n 82L89i60n67h40a63r63t 8504176367896

Jede na kole bez brzd, protože má pevný převod a tak je moc nepotřebuje, má  tzv.festku a tak brzdí silou svých nohou, podobně jako cyklisté na dráze,víme...?;-)

0/−2
17.9.2014 16:32

Ř10e17h98o56ř 68V59l91a63s82á66k 2914264131876

No to rovnou může brzdit nohama o zem a říkat o podrážkách, že jsou to vlastně brzdy.

+2/0
18.9.2014 8:15

T93o91m 33P54á50l17e27k 1191336509668

GT Slammer standardně má V-brake na zadním kole. Případně se dělají kousky, co brzdí šlápnutím dozadu jako na starých pionýrech, takže to tvrzení, že kolo nemělo brzdy se mi zdá přitažené za vlasy.

+2/−2
17.9.2014 15:35

J54i54ř27í 21K23ü93h79r 2200696590186

Kolega na něčem podobném jezdí a taky jezdí bez brzd......Já to nechápu, ale je to tak.

+1/0
17.9.2014 15:45

O21n35d72ř40e62j 16H41a20n90s72l57í79k 9456700406944

ono slapnuti dozadu je mnohem pomalejsi nez stisknuti packy na riditkach. Proste je to tak.

0/−1
17.9.2014 15:49

M66i28r71o90s82l58a89v 24B15u73d51a 9692712217162

Buď to brzdy mělo nebo ne. I když je to vlastně irelevantní protože to bez funkčních dvou nezávislých brzd nemělo na silnici co dělat.

+6/0
17.9.2014 15:54

M42i37r85o79s97l81a19v 54B21u76d22a 9582922967742

Pokud to znáte, tak vám i věřím. Na druhou stranu je mohl v rámci "tuningu" vyřadit. Zároveň také nevěřím úplně všemu co se napíše v článcích.

Rozhodně bych ale za tento příspěvek nedal mínus jako pan Jíra protože je to  dobré k celkovému pochopení nehody.

+2/0
17.9.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.