Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ne pět, ale dva. Ministr šetří a škrtá sjezdy na obchvatu Budějovic

Vedení Českých Budějovic dlouhodobě počítá s minimálně čtyřmi přivaděči k dálnici D3. Proti nim jsou však poslední plány Ministerstva dopravy. MF DNES zjistila, že sjezdy mají být jen dva, na severu a jihu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O16s39k14a92r 55V62a69l74e82n96t56a 8954656443596

Zpoplatněná dálnice jako obchvat? Kolik Budějčáků má dálniční známku a kolik jich bude ochotných si ji kvůli "obchvatu" pořídit? Paní Popelová a kolegové z OPB, dálnice je TRANSIT a nemůže už ze své podstaty suplovat roli obchvatu. Tudíž, sjezdy sever/jih jsou pro ČB dostačující. Podívejte se do Tábora, kde se marně snaží dojednat výjimku pro úsek dálnice, kterému říkali obchvat, ale kvůli zpoplatnění jezdí i tranzitní doprava dál přes centrum. A za další, kvůli tomu, že jste si naplánovali 5-6 sjezdů, nejen že daný úsek dálnice nesplňuje normy a zdržujete výstavbu, ale kvůli hustotě sjezdů by maximální rychlost na celém úseku podle norem mohla být pouze 70Km/h. Takže zpoplatněný "obchvat" s max. rychlostí 70km, který mě beztak nepřeveze přes město (řeku). Děkuji, ale NE.

+1/0
21.9.2014 14:20

M42i28l15o69š 71T85ó79t49h 9264777814633

Nadměrný počet sjezdů není jediný problém dálnice u Českých Budějovic. Ještě větší nesmysl je Jelenovo tunel. A všechny tyto problémy souvisí s tím, jak se staví dálnice v ČR. Města chtějí, aby dálnice za ně vyřešily problém s místním provozem. Dálnice by měly sloužit k tranzitní dopravě. Pokud se na nich mísí tranzitní a místní provoz jak je u nás zvykem, tak důsledkem jsou zácpy u Brna, omezení rychlosti u Mladé Boleslavi, požadavky na nezpoplatněné úseky dálnic v okolí měst, ...

+2/0
21.9.2014 8:53

A81u86g97u64s22t 81F68o45r48m66á18n48e86k 6585389310536

Co takhle kdyby v rámci úspor škrtnul ministr sám sebe. To by měli budějičáci hned víc sjezdů.

+1/0
19.9.2014 14:50

A52l82e98š 93B77r29u97n29c83l77í42k 4306595649762

Na co ani ne stotisicove mesto potrebuje vice nez dva sjezdy? Podle me to logiku nema. Mistnim obcanum to rozhodne neulevi. Obchvaty mest prece primarne slouzi k tranzitni doprave, nikoliv jako zkvalitneni okolni infrastruktury. Vzdyt je to nesmysl. Naopak, cim mene razitek a nakladu, tem snad rychlejsi vystavba. I kdyz u nas na jihu stavime dalnice spis jen symbolicky, v hospode u piva:-(

0/0
19.9.2014 14:27

J77i80ř16í 91S94o98u91č82e82k 5746237939609

"Také ministr Prachař podle vyjádření před hejtmany a vládou zastává názor, že pět přivaděčů je moc. Tolik jich totiž nemá ani Brno, ve kterém přitom žije čtyřikrát více obyvatel než v Budějovicích."

...zrovna Brno plánuje výstavbu dalších, protože stávající stav považují za nedostatečný. Brát si příklad z modelu, který je poddimenzovaný, ukazuje na nekompetenci (pokud je neinformovaný), nebo demagogii (pokud o tom ví) pana ministra.

+1/0
19.9.2014 10:33

D30a84n37i50e27l 72S34y97r63o87v18ý 4774655929975

No jak je v tom paní Popelová, tak máme jistotu, že výsledek nebude stát za nic. Plánované zdanění občanů zavedením parkovacích zón je také dílem paní Popelové a jejich kolegů Thomy a spol z Občanů pro budějovice. jak jen jsem je mohl volitRv

+4/−2
18.9.2014 19:41

V90l12a27d17i52m71í19r 77Z32d39v57i52h90a25l 8209138154134

A že jich má třeba Plzeň 5 (6), Beroun  3, Brno ne 2 ale 5, Olomouc 4, Ostrava 4-5, to není divné? Tam je to v pořádku? Tam se nešetří.

+3/0
18.9.2014 18:30
Foto

I68v86a56n 57K91o18p47t14a 5527812511137

Mimo berouna poněkud vetsi města.

Ale pokud vezmu např chemnitz ca 300000 lidi a sjezdy ze dvou dálnic ma 3. Pro ani ne stotisicove město jsou dva sjezdy z dálnice vic než dostatecne.

+3/0
18.9.2014 22:47

Z86d31e35n89ě84k 82M21y76s53l53i58v74e59č28e86k 9247806176471

Jen tak mimochodem: Olomouc má cca stejně obyvatel jako ČB:-) a sjezdy 4.

+1/0
19.9.2014 8:06

D77a15v71i62d 33K20r44a53t35o97c15h67v65í94l 1790359707319

No a? je to obchvat, jde o to, dostat tranzit mimo mesto.. Budejcaci si budou jezdit nadale centrem, akorat zmizi tranzitni doprava..

+1/0
19.9.2014 9:42
Foto

I64v35a34n 29K93o36p25t43a 5967812411897

A i proto jsou u nás dálnice tak drahé. Proč v D stačí 3 na takřka půlmilionové město a u nás ani ne stotisícové potřebuje 4?

Každý sjezd stojí kačky navíc.

+1/0
19.9.2014 12:49

D59a88n 70H73o14l35i80c59k72ý 5654740486661

panečku to je koncepce a dlouhodobé plánování.

Imho nějak mi uniká, jak může to, že budou jen dva sjezdy, podle paní Popelové, ještě více zatížit Pražskou ulici a centrum. To jako, že dálnice přivede do města ještě více aut než kolik jich odkloní mimo centrum?

+11/−1
18.9.2014 17:36

J50a54n 48P90r18o63v47a61z53n59í51k 6228534840761

A co kdyby tam sjezd nebyl vůbec? To by se ušetřilo milionů.

0/−1
18.9.2014 16:29

M35i18c76h46a71l 92P18a54v78l94á30t 9753103884709

Jiste, obchvat bez exitu by byl idealni. Tak nejak v duchu nejlepsich tradic budejicke dopravy.

+4/0
18.9.2014 16:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.