- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zpoplatněná dálnice jako obchvat? Kolik Budějčáků má dálniční známku a kolik jich bude ochotných si ji kvůli "obchvatu" pořídit? Paní Popelová a kolegové z OPB, dálnice je TRANSIT a nemůže už ze své podstaty suplovat roli obchvatu. Tudíž, sjezdy sever/jih jsou pro ČB dostačující. Podívejte se do Tábora, kde se marně snaží dojednat výjimku pro úsek dálnice, kterému říkali obchvat, ale kvůli zpoplatnění jezdí i tranzitní doprava dál přes centrum. A za další, kvůli tomu, že jste si naplánovali 5-6 sjezdů, nejen že daný úsek dálnice nesplňuje normy a zdržujete výstavbu, ale kvůli hustotě sjezdů by maximální rychlost na celém úseku podle norem mohla být pouze 70Km/h. Takže zpoplatněný "obchvat" s max. rychlostí 70km, který mě beztak nepřeveze přes město (řeku). Děkuji, ale NE.
Nadměrný počet sjezdů není jediný problém dálnice u Českých Budějovic. Ještě větší nesmysl je Jelenovo tunel. A všechny tyto problémy souvisí s tím, jak se staví dálnice v ČR. Města chtějí, aby dálnice za ně vyřešily problém s místním provozem. Dálnice by měly sloužit k tranzitní dopravě. Pokud se na nich mísí tranzitní a místní provoz jak je u nás zvykem, tak důsledkem jsou zácpy u Brna, omezení rychlosti u Mladé Boleslavi, požadavky na nezpoplatněné úseky dálnic v okolí měst, ...
Co takhle kdyby v rámci úspor škrtnul ministr sám sebe. To by měli budějičáci hned víc sjezdů.
Na co ani ne stotisicove mesto potrebuje vice nez dva sjezdy? Podle me to logiku nema. Mistnim obcanum to rozhodne neulevi. Obchvaty mest prece primarne slouzi k tranzitni doprave, nikoliv jako zkvalitneni okolni infrastruktury. Vzdyt je to nesmysl. Naopak, cim mene razitek a nakladu, tem snad rychlejsi vystavba. I kdyz u nas na jihu stavime dalnice spis jen symbolicky, v hospode u piva:-(
"Také ministr Prachař podle vyjádření před hejtmany a vládou zastává názor, že pět přivaděčů je moc. Tolik jich totiž nemá ani Brno, ve kterém přitom žije čtyřikrát více obyvatel než v Budějovicích."
...zrovna Brno plánuje výstavbu dalších, protože stávající stav považují za nedostatečný. Brát si příklad z modelu, který je poddimenzovaný, ukazuje na nekompetenci (pokud je neinformovaný), nebo demagogii (pokud o tom ví) pana ministra.
No jak je v tom paní Popelová, tak máme jistotu, že výsledek nebude stát za nic. Plánované zdanění občanů zavedením parkovacích zón je také dílem paní Popelové a jejich kolegů Thomy a spol z Občanů pro budějovice. jak jen jsem je mohl volit
A že jich má třeba Plzeň 5 (6), Beroun 3, Brno ne 2 ale 5, Olomouc 4, Ostrava 4-5, to není divné? Tam je to v pořádku? Tam se nešetří.
Mimo berouna poněkud vetsi města.
Ale pokud vezmu např chemnitz ca 300000 lidi a sjezdy ze dvou dálnic ma 3. Pro ani ne stotisicove město jsou dva sjezdy z dálnice vic než dostatecne.
panečku to je koncepce a dlouhodobé plánování.
Imho nějak mi uniká, jak může to, že budou jen dva sjezdy, podle paní Popelové, ještě více zatížit Pražskou ulici a centrum. To jako, že dálnice přivede do města ještě více aut než kolik jich odkloní mimo centrum?
A co kdyby tam sjezd nebyl vůbec? To by se ušetřilo milionů.
Jiste, obchvat bez exitu by byl idealni. Tak nejak v duchu nejlepsich tradic budejicke dopravy.