Diskuze

Ne pět, ale dva. Ministr šetří a škrtá sjezdy na obchvatu Budějovic

Vedení Českých Budějovic dlouhodobě počítá s minimálně čtyřmi přivaděči k dálnici D3. Proti nim jsou však poslední plány Ministerstva dopravy. MF DNES zjistila, že sjezdy mají být jen dva, na severu a jihu města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OV

Zpoplatněná dálnice jako obchvat? Kolik Budějčáků má dálniční známku a kolik jich bude ochotných si ji kvůli "obchvatu" pořídit? Paní Popelová a kolegové z OPB, dálnice je TRANSIT a nemůže už ze své podstaty suplovat roli obchvatu. Tudíž, sjezdy sever/jih jsou pro ČB dostačující. Podívejte se do Tábora, kde se marně snaží dojednat výjimku pro úsek dálnice, kterému říkali obchvat, ale kvůli zpoplatnění jezdí i tranzitní doprava dál přes centrum. A za další, kvůli tomu, že jste si naplánovali 5-6 sjezdů, nejen že daný úsek dálnice nesplňuje normy a zdržujete výstavbu, ale kvůli hustotě sjezdů by maximální rychlost na celém úseku podle norem mohla být pouze 70Km/h. Takže zpoplatněný "obchvat" s max. rychlostí 70km, který mě beztak nepřeveze přes město (řeku). Děkuji, ale NE.

1 0
možnosti
MT

M65i45l26o26š 54T90ó53t47h

21. 9. 2014 8:53

Nadměrný počet sjezdů není jediný problém dálnice u Českých Budějovic. Ještě větší nesmysl je Jelenovo tunel. A všechny tyto problémy souvisí s tím, jak se staví dálnice v ČR. Města chtějí, aby dálnice za ně vyřešily problém s místním provozem. Dálnice by měly sloužit k tranzitní dopravě. Pokud se na nich mísí tranzitní a místní provoz jak je u nás zvykem, tak důsledkem jsou zácpy u Brna, omezení rychlosti u Mladé Boleslavi, požadavky na nezpoplatněné úseky dálnic v okolí měst, ...

2 0
možnosti
AF

Co takhle kdyby v rámci úspor škrtnul ministr sám sebe. To by měli budějičáci hned víc sjezdů.

1 0
možnosti
AB

Na co ani ne stotisicove mesto potrebuje vice nez dva sjezdy? Podle me to logiku nema. Mistnim obcanum to rozhodne neulevi. Obchvaty mest prece primarne slouzi k tranzitni doprave, nikoliv jako zkvalitneni okolni infrastruktury. Vzdyt je to nesmysl. Naopak, cim mene razitek a nakladu, tem snad rychlejsi vystavba. I kdyz u nas na jihu stavime dalnice spis jen symbolicky, v hospode u piva:-(

0 0
možnosti
JS

"Také ministr Prachař podle vyjádření před hejtmany a vládou zastává názor, že pět přivaděčů je moc. Tolik jich totiž nemá ani Brno, ve kterém přitom žije čtyřikrát více obyvatel než v Budějovicích."

...zrovna Brno plánuje výstavbu dalších, protože stávající stav považují za nedostatečný. Brát si příklad z modelu, který je poddimenzovaný, ukazuje na nekompetenci (pokud je neinformovaný), nebo demagogii (pokud o tom ví) pana ministra.

1 0
možnosti
DS

No jak je v tom paní Popelová, tak máme jistotu, že výsledek nebude stát za nic. Plánované zdanění občanů zavedením parkovacích zón je také dílem paní Popelové a jejich kolegů Thomy a spol z Občanů pro budějovice. jak jen jsem je mohl volitRv

4 2
možnosti
VZ

A že jich má třeba Plzeň 5 (6), Beroun  3, Brno ne 2 ale 5, Olomouc 4, Ostrava 4-5, to není divné? Tam je to v pořádku? Tam se nešetří.

3 0
možnosti
Foto

I70v86a98n 74K57o14p45t48a

18. 9. 2014 22:47

Mimo berouna poněkud vetsi města.

Ale pokud vezmu např chemnitz ca 300000 lidi a sjezdy ze dvou dálnic ma 3. Pro ani ne stotisicove město jsou dva sjezdy z dálnice vic než dostatecne.

3 0
možnosti
DH

D93a96n 92H41o74l33i87c16k84ý

18. 9. 2014 17:36

panečku to je koncepce a dlouhodobé plánování.

Imho nějak mi uniká, jak může to, že budou jen dva sjezdy, podle paní Popelové, ještě více zatížit Pražskou ulici a centrum. To jako, že dálnice přivede do města ještě více aut než kolik jich odkloní mimo centrum?

11 1
možnosti
JP

A co kdyby tam sjezd nebyl vůbec? To by se ušetřilo milionů.

0 1
možnosti
MP

Jiste, obchvat bez exitu by byl idealni. Tak nejak v duchu nejlepsich tradic budejicke dopravy.

4 0
možnosti