Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fotopointy zmizely ze Šumavy. Stály na cizích pozemcích

Fotopointy, u kterých se turisté fotili, aby ukázali, že vyrazili na Šumavu, zmizely. Důvod? Neměly stavební povolení nebo stály na cizích pozemcích. Proto správa národního parku všechny demontovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P44a65v65e71l 92J31o40s46e30f 36M54ö88r74t60l 9579611542657

Páně Mánkva fotočka (z rest. na Březníku) v pánském "dirndlu"  se dvěma dívčinkami po boku  to byla také jistě ryze účelová záležitost. Jistě nestála NPŠ ani korunu. Kromě toho superpřepychového vybavení, že?[>-]

0/0
8.10.2014 13:34

J76a16n 92F54r22o39l14í74k 6326140825194

A to se někdo fotí a nechá si poslat záznam na veřejný web? Jedině snad dement. A ještě má v ruce občanku aby se snadněji identifikoval.

0/−1
7.10.2014 15:30

M13i82c80h83a60e74l 16P44e14t90r23ž34e96l20a 9943943572800

Jsem asi dement, ale rozhodně by mi nevadilo, že by kdokoli mohl vidět, že jsem na výletě šumavou... ;-D

+1/0
7.10.2014 19:44

J55i64ř47í 91M98a17c35e32k 3355605954701

Fotopoint - co je to za kočkopsa? Anglicky to není (to by byl Photopoint). Česky to není, protože point je česky bod. To zas chtěl být někdo in.

+1/−1
7.10.2014 12:18

M27a56r36o26š 52P73o15l23i85a50k 1262506747626

Nemyslim si, ze by takovato stavba vyzadovala "stavebni povoleni", kdyz uz maximalne ohlaseni, a i o tom dost pochybuji. To je uplne to same jako by nekdo vyzadoval stavebni povoleni na ptaci budku. Samozrejme, pokud fotopointy byly umisteny na soukromem pozemku tak samozrejme souhlas je potreba.

+1/0
7.10.2014 12:10

V81i94l44é27m 43Č55e92k76a48j45l27e 7145753545613

Pokud si to pamatuji dobře tak zákon říká, že povolení vyžaduje stavba, která má plochu větší než 0,7m2. Vzhledem k tomu, že fotopoint je tvořen informační tabulí o rozměrech cca 1x1m a onou budkou s kamerou, povolení by pravděpodobně mít měl. V zastavěných částech obcí stačí územní souhlas, v nezastavěných to musí být územní rozhodnutí.

0/0
7.10.2014 12:16

M34a24r19o73š 85P43o86l17i54a45k 1882816717406

Nesmysl, napr. plot ma taky daleko vetsi rozmery a povoleni mit nemusi, pouze se ohlasuje.

0/0
7.10.2014 12:23

V38i24l71é38m 26Č22e90k14a91j14l13e 7925773205183

§ 79 Rozhodnutí o umístění stavby

(1) Rozhodnutí o umístění stavby vymezuje stavební pozemek, umisťujenavrhovanou stavbu, stanoví její druh a účel, podmínky pro její umístění, pro zpracováníprojektové dokumentace pro vydání stavebního povolení, pro ohlášení stavby a pronapojení na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.

(2) Rozhodnutí o umístění stavby ani územnísouhlas nevyžadují

a) informační a reklamní zařízení o celkové ploše do0,6 m2 umisťovaná mimo ochranná pásma pozemníchkomunikací,

;-)

+1/0
7.10.2014 12:37

M21a76r28o53š 87P70o40l51i63a40k 1742736507976

Udržovací práce, jejichž provedení by mohlo ovlivnit stabilitu stavby, požární bezpečnost stavby, její vzhled nebo životní prostředí a všechny udržovací práce na stavbě, která je kulturní památkou, vyžadují ohlášení stavebnímu úřadu. Do této skupiny patří například oprava fasády domu, výměna částí oplocení za jiný materiál a podobné práce svým charakterem i rozsahem a práce, které nemění tvar, rozměr a vnější vzhled objektu. Mezi drobné stavby (objekt o zastavěné ploše do 16 m2 a výšce max. 4,5 m), které stačí jen ohlásit, patří i různé kůlny, dřevníky, sauna, zahradní chatka apod. Ke stavbě garáže už je ale potřeba stavební povolení. U podzemních objektů jako jsou sklepy, žumpy či studny se jedná o drobnou stavbu, pokud plocha nepřesáhne 16 m2 a hloubka 3 m. Na ohlášení také není možné provést úpravy a změny na žádné z konstrukcí v domě či bytě, které vyžadují následnou revizi o způsobilosti k bezpečnému provozu, tzn. rozvody elektroinstalace, plynu i ústředního vytápění.

0/0
7.10.2014 12:42

V37i61l83é62m 47Č34e73k87a87j63l62e 7565423195163

To je všechno hezké až na to že informační tabule je reklamní a informační zařízení ;-). Někdy je opravdu dobré přečíst si zákon, než se pustím do diskuse :-)

0/0
7.10.2014 12:59

M79a18r32o78š 94P76o27l45i92a10k 1982856597406

Ale vy se bavite o umisteni stavby ne o stavebnim povoleni :-P To je tak trosku rozdil. Paragraf 79 rozhoduje o tom, zda to tam vubec muze byt, ne jestli to tam muzete postavit. Napr. vzdalenosti od dratu vysokeho napeti, vzdalenosti od silnice atd... Priklad... barak musi byt min. napr. 10m od dratu vysokeho napeti, coz znamena, ze barak muzete postavit na svem pozemku minimalne 10m od dratu, coz ale neznamena ze dostanete na ten barak stavebni povoleni :-/

0/0
7.10.2014 14:12

V63i52l70é92m 75Č39e30k50a55j52l46e 7295333235643

Zkusím to trošku polopaticky :)

§ 76

(1) Umisťovat stavby nebo zařízení, jejich změny, měnit vliv jejichužívání na území, měnit využití území a chránit důležité zájmy v území lze jen nazákladě územního rozhodnutí nebo územního souhlasu, nestanoví-li zákon jinak.

§ 77

Územním rozhodnutím je rozhodnutí o

a) umístění stavby nebo zařízení (dále jen "rozhodnutí o umístěnístavby"), b) změně využití území, c) změně vlivu užívání stavby na území, d) dělení nebo scelování pozemků, e) ochranném pásmu. § 78 (1) Územní rozhodnutí lze nahradit územnímsouhlasem za podmínek uvedených v § 96 nebo veřejnoprávnísmlouvou za podmínek uvedených v § 78a. § 96 Územní souhlas (1) Místo územního rozhodnutí stavební úřadvydá územní souhlas, pokud je záměr v zastavěnémúzemí nebo v zastavitelné ploše, poměry v území sepodstatně nemění a záměr nevyžaduje nové nároky naveřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.... z čehož vyplývá, že mimo zastavěné území, což asi u Plešného jezera nebude, nemůžu žádat o území souhla s žádám tudíž o co? ano, o umístění stavby :-), které, světe div se, je definováno v § 79 Rozhodnutí o umístění stavby. Opravdu doporučuji si přečíst stavební zákon :-) Samozřejmě je nutné si přečíst celou část týkající se vydávání povolení pro úmístění stavby, protože na sebe paragrafy vzájemně navazují ;-)

0/0
7.10.2014 15:53

M95a54r61o34š 71P54o18l95i77a72k 1802916687826

Plete si pojmy... R^

0/0
7.10.2014 12:44

M62o61n73i42k34a 45H91a69b79a13n87o64v34a 7648843587706

Ale to je tabule ne? To nezabírá plochu na pozemku o velikosti 1x1m?

0/0
7.10.2014 12:56

V63i61l48é47m 48Č74e24k15a32j66l73e 7975223835703

Nepočítá se plocha na pozemku ale "velikost stavby", což u informačních tabulí je plocha tabule jako takové.

0/0
7.10.2014 13:01

M47o86n93i78k14a 94H87a31b94a25n51o73v68a 7478883327476

Tak to je pak dost přísné, pokud to je do 0.6m2. Třeba v zologických zahradách je takových informačních tabulí přehršel, zajímalo by mne zda to někdo opravdu dodržuje v případě těchto parků, zahrad atd a stavební ouřada je na to nějaký přísný  ....

0/0
7.10.2014 13:08

V17i18l28é52m 30Č44e87k46a68j19l67e 7705923575953

Ono to zas tak strašné není. Pokud je to totiž na vlastním pozemku a je to v zastavěné části obce, stačí územní souhlas, který se vydává obratem, jakmile doložíte souhlas správců sítí a souhlas majitele pozemku. Pokud je tudíž pozemek váš a víte, že v daném místě nevde plyn, vodovod ani nic podobného, máte to vyřízené během několika minut. Problém je, když je to mimo zastavěné území obce a na cizích pozemcích. Pak musíte vyřídít souhlas majitele a požádat o územní rozhodnutí. Stavební úřad obešle všechny dotčené subjekty a dá jim možnost se k žádosti vyjádřit a když nikdo není proti, vydá územní rozhodnutí. Když cedulí stavíte 20, a jsou na jednom místě dělá se to většinou tak, že se žádá o všechny najednou :)

0/0
7.10.2014 13:12

J42a49n 77F39r85o80l63í81k 6426650335954

Myslet znamená lejno vědět. Přečtěte si stavební zákon. Souhlas vlastníka pozemku a územní rozhodnutí vždy. Stavební povolení nebo ohlášení jen někdy viz. SZ.

0/0
7.10.2014 15:32

V73i15l75é25m 10Č29e66k89a92j40l49e 7135983565193

Je docela vtipný sledovat, jak každýmu stavební povolení přijde jako nějaké zbytečné lejstro, který je přece k ničemu. Zvláštní, že stejný postpoj nemá veřejnost i v případech, kdy někde někdo bez tohoto zbytečného lejstra postaví cokoliv jiného. To je najednou diskuse plná komentářů jak si zase nějakej zbohatlík porušuje předpisy jak se mu zlíbí. Ale Správa parku nemusí dodržovat nic, to je přeci v pohodě. Snad jsou proboha jednou nějak nastavený pravidla, tak by je měl dodržovat každý a ne jenom "obyčejný smrtelníci". Ano je to možná papírování, možná ne, ono to územní řízení přeci taky nemusí skončit kladně, obzvláště pokud je někde cedule opravdu na soukromém pozemku. Ale to tady nikoho asi nezajímá.

+1/−5
7.10.2014 11:36

Z93d36e27n37ě46k 29C18h33a90r17v13á51t 5832347758615

teda osobně když už to tam stojí tak bych vyčkal jak dopadne ono řízení... pokud by dopadlo kladně nic by nás to nestálo a vše by zůstalo a když záporně není problém s likvidací... přijde mi to jako logičtější postup když už něco stojí na místě... tohle fakt spíš smrdí demonstrací sil...

a chápu soukromé vlastnictví dobře ale taky chápu, že se do vyřízení stavu dá vyčkat a ne dělat cirkus :) ale tak u nás musí mít ledacos teatrální dohru tak proč ne fotopointy na Šumavě :)

+3/0
7.10.2014 11:44

R29a34d69i81m 70P53o19l47á14š13e64k 9646923469779

Já mám pocit, že Mánek má pravdu v tom, že taková drobnost žádné stavební povolení nepotřebuje.

A kdyby ano, tak vzhledem k váze Śumavského NP a tomu, že to v podstatě nemá žádný vliv na prostředí a pomáhá to výrazně turistickému ruchu, tak by to byla jen formalita.

Takže mně vychází jedině to, že současné aktivistické zelené vedení NP tímhle prostě jen snaží házet špínu na předchozí neaktivistické  vedení NP.

+4/0
7.10.2014 11:51

V82i76l85é36m 64Č14e29k14a86j50l23e 7685223585453

Jsem si celkem jist, že potřebuje minimálně územní souhlas nebo územní rozhodnutí, podle toho zda je či není v zastavěném území obce. A bohužel pokud stojí na cizím pozemku, což vyplývá z některých tvrzení v článku, tak se asi může stát, že se cedule sice vrátí, ale na jiné místo. Tudíž tvrzení, že by se vše vyřešilo zpětnou legalizací nemusí být uplně pravdivé.

+1/0
7.10.2014 12:00

M41i23c40h21a24l 42P26a85v65l84á87t 9223343814639

Trefil jste to presne, jde jenom a pouze o ocernovani byvaleho vedeni doslova za kazdou cenu. A neni to zdaleka prvni (a bohuzel ani posledni) priklad.

0/0
7.10.2014 14:57

V25i85l22é33m 35Č64e56k68a70j42l25e 7475293675113

S tím celkem souhlasím, my ale nevíme proč to začli řešit. A protože v článku píšou, že cedule budou na stávajících nebo nových místech, tak to na mě působí dojmem, že se právě mohl někdo z majitelů ozvat co dělá cedule na jeho pozemku. Ano, nemuseli odmontovávat všechny, ale primárně ty, které stojí opravdu na cizím pozemku, ano souhlasím, že to taky nemuselo být takto medializováno, já ale netuším kdo to začal mediálně řešit. Třeba to chtěla správa potichu sundat, legalizovat a vrátit, udělali to po sezoně, a někdo si toho všimnul a začal to rozpitvávat. Detaily nemám, pokud vy ano, a pokud víte, že autorem článku je správa, která chtěla medializovat výměnu, pak ok.

0/0
7.10.2014 11:58

V40i60l12é71m 88K34o53s 4772148611964

Ale ty "jednou nastavený pravidla" se dají změnit. Od toho máme demokracii, abychom nemuseli plnit normy a předpisy ze šedesátých let. A když bychom část těch zbytečných pravidel zrušili, nepotřebovali bychom ani tolik úředníků, kteří nás budou hlídat, jestli jsme si na svém pozemku jen zapíchli slunečník do země nebo si pod něj stloukli podstavec z prkýnek. (viz. níže.)R^

0/0
7.10.2014 11:59

V20i10l47é52m 78Č46e49k70a63j11l44e 7855923875723

V pořádku, až se změní, tak se budeme řídit novými. Zatím stále platí ta stávající a ta říkají, že chci-li něco postavit, bez ohledu jak velká jsem organizace či jak bohatý jsem, musím na to mít souhlas majitele pozemku a povolení.

0/0
7.10.2014 12:03

Z52d96e95n75ě23k 57C83h34a33r85v49á45t 5572197468815

přijde mi, že jsou někteří lidi na palici...

a ten papír stačilo oběhnout bez demonstrací sil... jestli si budem furt házet klacky pod nohy kvůli kravinám nikam to nedopracujeme

+1/0
7.10.2014 11:36

V60i36l25é64m 19K25o91s 4952748751644

Takže se to rozkládá a zase bude skládat kvůli několika úřednickým lejstrům..8-o

+1/0
7.10.2014 11:09

J66o65s54e67f 24C98í45s37a57ř 7127892130220

koukám, že sóstruh ředitel bude asi pěkně zamindrákovanej chudák... odplivnout si před takovým, co s ním Rv

+3/0
7.10.2014 10:42

R85a75d61i13m 42P88o39l34á80š49e18k 9706383789579

Jako jsou všichni zelení aktivisté......To není žádný objev.;-D;-D

+4/0
7.10.2014 11:52

M59a10r30e10k 57K89o27s79t65e70l50e98c30k61ý 6443916578

Blbost úřednická je nekonečná!

Proč to odmontovávali, když to nikomu nevadilo a navíc připravují legalizaci? Myslím, že ty dva měsíce by to i nadále nikomu nevadilo, ale taky by se o tom nemluvilo. Takhle se zase nějací papaláří zviditelní a dokážou si, jak jsou dobří.

Hnus, velebnosti...

+5/0
7.10.2014 10:38

Z24d39e87n56e22k 58B17e44d51n83a27r 7577836397459

Zajímalo by mně jestli to odmontovali pracovníci parku nebo spřátelená firma co to zase zpátky namontuje. Jinak ukázková neschopnost současného vedení.

+2/0
7.10.2014 10:19

R50a85d36i36m 12P42o23l93á16š20e89k 9616433679769

Správná poznámky, Nejaká  se současným vedením spřátelená nazelenalá firma na tom vydělala.

+5/0
7.10.2014 11:53

J88i88ř91í 93P40ř49i31b44y11l 7926845578735

Jistě se dalo vše vyřídit bez likvidace a demontáže následně. Pravděpodobně snaha ukázat "špatnou práci předchozího vedení".

+8/0
7.10.2014 9:52
Foto

J71i69ř94í 36K35r98á23k93o35r42a 9599443

On se opravdu někdo fotí u kdejaké cedule? Po instagramových selfies asi ten nejhloupější způsob sebereprezentace.

+2/−12
7.10.2014 9:50
Foto

J29i33ř76í 66K59r25a48t66ě61n93a 1351632527887

A proč ne? Co je na tom špatného? Asi to nikomu nepřineslo peníze.

+3/−1
7.10.2014 10:18
Foto

J24i15ř83í 42K50r53á67k50o34r20a 9829643

Špatnýho? Není na tom nic špatnýho. Stejně jako není nic špatnýho na těch milionech selfies v Instagramu. Jen je to patetické a k smíchu.

+1/−1
7.10.2014 10:36
Foto

J62i29ř73í 51K56r39a56t73ě17n71a 1631842857547

Možná co se nelíbí vám tak se líbí jiným. Vás nezajímá stažení fotopointů ale emocionalita poskytované služby.

+1/−1
7.10.2014 10:47
Foto

J27i94ř79í 45K15r51á46k21o92r39a 9609833

Mám pocit, že té emocionality (a fotek různých rozjuchaných frikulínů) je dneska až moc.

Ale to je můj názor. Když vidím ty tisíce troubů, co se fotí před každým barákem či stromem a za každé situace, zakroutím hlavou a jdu dál. Takže se nenechte rušit. :-)

+3/−1
7.10.2014 11:00

J87a90n 92K94r22k 1921127963942

no ocividne nejenom "zakroutite hlavou a jdete dal", ale naopak citite potrebu vsem sdelit, ze vam to prijde divne a spatne a ze se vam to nelibi :)

+3/0
7.10.2014 11:40
Foto

J73i24ř15í 64K77r89á45k26o59r30a 9979873

Jo, to je takové veřejné kroucení hlavou.

0/0
7.10.2014 12:35

A32d57o87l14f 28R67o46z52b68o89ř23i67l 5678470637

Bože, my jsme národ IDIOTŮ ;-O  Kterému pitomci mohlo něco takového vadit ? To hovado jistě přemýšlelo, jak na tom vydělat !!

+4/0
7.10.2014 9:49

J77a93r77o61s87l89a80v 12T89a24c67h25o16v30s61k72y 2402720604400

Za toho idiota povazujete i sebe ? Ja bych to na svem pozemku taky nenechal.

+2/−4
7.10.2014 10:00

F13r88a76n54t56i58s37e15k 60F56a46r26a 9246212501474

si krome nadpisu musite precist i cely clanek, abyste nebyl pak za idiota

+4/0
7.10.2014 10:02

J96a42r18o16s30l66a72v 46T12a61c25h90o95v58s49k17y 2372440744110

Cetl jsem ho

0/−4
7.10.2014 10:03

F30r12a59n83t30i55s52e97k 52M14r65z81e63n40a 3315655408729

To jste asi spatne pochopil clanek . Fotopointy nikomu nevadily a uz vůbec ne majiteli pozemku. Vadily jen novemu rediteli, protože to byl napad jeho predchudce. A sundal je proto, aby je tam udajne zase vratil po patricne byrokracii, která mohla proběhnout i bez demontaze.

+5/0
7.10.2014 10:04

J39a51r73o92s41l67a41v 55T20a49c19h80o49v20s10k26y 2942810334850

Ja jsem to pochopil, jen jsem napsal, ze na svem pozemku buch to nechtel.

0/−3
7.10.2014 10:05

F73r23a73n92t97i94s42e36k 65M37r83z76e63n14a 3325365568889

pisete "taky" a to te vete dava jiny smysl. Protože zadny majitel pozemku se neohradil.

+2/0
7.10.2014 10:13

V43i28l37é19m 16Č43e26k13a92j65l65e 7675573975783

A z čeho usuzujete, že se nikdo z majitelů neohradil? To že někdo ty fotopointy odmontoval mohlo právě znamenat, že se někdo z majitelů ozval a pak je to správný postup, minimálně do doby než bude povolení na papíře s nabitou právní mocí.

0/0
7.10.2014 11:31

V65i58l64é57m 74Č96e97k40a75j28l35e 7725553755263

Fuj, s nabytou :-D

0/0
7.10.2014 12:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.