Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drezína projela návěstidlo zakazující jízdu a mířila proti rychlíku

Železničáři v pondělí ráno zabránili srážce dvou vlaků u Soběslavi na Táborsku. Do cesty rychlíku vjela pracovní drezína. Výpravčím se podařilo vlaky zastavit 900 metrů od sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i74n87d20ř21i81c17h 73Š98k66o27p82e49k 4235521950475

4 h přerušený provoz ? Tak dlouho trvá nafocení stavu a naleznutí zpátečky u drezíny ?

+2/0
20.10.2014 17:40

B78o47h28u35s36l17a13v 32K56r80á64l10í17k 2571130579546

Spíš se ptejte jak dlouho trvá kvalifikovaně ověřit, že obnovení provozu bude bezpečné.

0/0
20.10.2014 22:03

J75i49n55d44ř12i53c59h 56Š93k61o28p19e86k 4145411690885

pochybuju, že v dnešní době PC je problém zjistit, zda návěsidla byla v pohodě

0/0
22.10.2014 6:52

V95í88t 97M70r60h71a64l 1625399273160

Jen čekám, kdy páni novináři přestanou tyto případy řešit, projeté návěstidlo, v tomto případě dva vlaky od sebe 900 metrů, račte se páni novináři konečně věnovat něčemu důležitějšímu.

+2/−1
20.10.2014 15:51

A65l50e63x68a37n73d73r 95K61o44s34t87k71a 8402738886934

Víte o tom, že plně rozjetý rychlík má brzdnou dráhu minimálně něco kolem půl kilometru že?

+1/0
20.10.2014 15:55

V45í52t 48M93r21h21a68l 1145859933140

Vím, můj příspěvek možná špatně vyzněl, mě ale dopaluje to věčné řešení novinářů, že vlaky jeli proti sobě. Dělá na mě dojem, že se novináři snaží poškodit důvěru v železnici.

+1/−1
20.10.2014 16:02

Z84d92e14n84ě46k 92Z15a39b91a90v45a 1222174796344

a co teprve uhlák... zábrzdná ze 120kmh je běžně 1000m

0/0
20.10.2014 16:22

P64e17t27r66a 95N71o76v28á20k89o32v94á 7548816584828

No tak těch posledních 100m by tu drezínu trochu potlačil no.

0/0
20.10.2014 18:06

T42o68m88á13š 56B59r86á94z65d11a 6817960586322

Inu, na železnici, dějí se věci.....když slouží švarní mládenci.......

Zaplaťpánbůh, že to takhle dopadlo.:-)

+2/0
20.10.2014 14:48

J44i68ř69í 55P13e50l47c 3880328376651

Nevím proč doprava byla na 4 hodiny přerušena. Nafotit, zadokumentovat snad netrvá takovou dobu. Pokud chtěj zkoumat nějaký speciality, odtáhnout do depa, at nepřekáží. Obdobně jako na silnici, kde jsou postupy: zdraví, policie, zabezpečit případně uvolnit dopravu. A pak jedu kolem nehody, za hodinu nazpět, policie tam sepisuje, sepisuje, stále sepisuje a že auta mají vyfocený a mohla zmiznout je ani trochu nezajímá.

+13/−1
20.10.2014 13:59

J14a32n 74F76r22o60l65í24k 6736280955744

Do depa stačilo dopravit fíru z pracovní soupravy a nakouknout mu do hlavy.:-P

0/0
20.10.2014 14:10

M30a61r49e50k 40V21o93k20á41l 1336304425959

no to je jasný, proč to čtyři hodiny stálo .. zapomněli se Vás zeptat, jak to vyřešit rychleji ...

+2/0
20.10.2014 14:50

P46e56t42r 30N72e49c81h98a40n45i94c78k90ý 7883816738570

Protože dopravní inspekce si jezdí jak se jim zrovna chce. Už jsem slyšel o případech, kdy 2h stál provoz jen kvůli tomu, aby přijel chlápek okátvkou, zeptal se jestli se někomu stalo a odjel...

0/0
20.10.2014 14:50

P19a68v17e92l 11O11b96d91r68ž24á46l44e98k 6836894778402

Uvědomte si, že co se nezjistí na míste události (stopy, polohy vozidel, obládacích prvků, stav vozidel...), to už se nikdy nepodaří zpětně rekonstruovat.

A když si za půl někdo na DI zjistí, že potřebuje nějakou infomraci, na kterou se kvůli kvaltování zapomělo, tak smůla a příčina zůstane neodhalena.

Totéž u dopravní nehody - když advokát najde něco, co policie zapoměla vyfotit/zakreslit/zjistit, tak může být nehoda bez viníka (což mají rády pojišťovny).

0/0
20.10.2014 15:01

A64l28e44x51a33n45d95r 44K84o66s69t59k50a 8392298616324

A ono to není legrace. To, že drezína projela návěštidle, kde svítilo stop není až tak jisté. Je notné například překontrolovat, že na tom návěštidle opravdu to stop svítí.. Že neukazuje klidně "volno" na obě strany. Což by mohlo zavinit fakt vážný průšvih. Prostě, dokud se to neprošetří, nesmí se s ničím hnout

0/0
20.10.2014 15:42

J63a22n 48S94a44l59o49m60o57n 4139460981565

Může se technicky dělat co chce, ale jakmile je v tom lidský faktor, tak se prostě takovéhle věci stávat budou.

+3/0
20.10.2014 13:41

P54a26v48e35l 69Š46k31v34r72n71a 5728182440404

Tak technicky už dnes lze postavit a provozovat takové tratě a vlaky, kde lidský faktor bude prakticky zcela eliminován. Stačí to jen chtít a chtít zaplatit :)

+3/−1
20.10.2014 13:44

J46a50n 39S93a83l22o45m70o51n 4829940151785

Já vím, ale je tu stále ještě problém že lidé stále ještě více věří člověku než stroji. :-)

0/0
20.10.2014 13:46

J83a93n 30N98o96v87á39k 9495318344795

Vlaky možná, ale když po stejné trati jede pracovní drezína, která takhle vybavená není...

0/0
20.10.2014 13:58

L91u97b37o58š 90H48o39l59í13k 5237970312620

Technicky to jistě lze, ale myslím že na sebelepších systémech nejsou takto vybaveny i všechny pracovní stroje, o který se v tomto případě jednalo - zvláště proto že musí být schopné fungovat hlavně při výlukách, rekonstrukcích atd...

0/0
20.10.2014 13:58

J28i33n63d84ř13i42c52h 29M90i62t37t13e72r 6741840783933

Pak přijde "sběrač kovů" a veškerá technika jde do háje.

+3/0
20.10.2014 14:06

P19e21t70r 46N95i56v63n53i31c21k32ý 3902914805627

Ale houby. Když něco přestane fungovat (ukradeno). Provoz na trati je automaticky zastaven. Nic nového pod sluncem.

0/0
20.10.2014 15:25

J40i12n74d42ř12i35c16h 77M14i88t39t69e34r 6841250633603

To samozřejmě vím,ale  je to velmi příjemné, když sedíte v tom zastaveném rychlíku, navazující letadlo nebo důležité jednání nestihnete... Takže se sice s protijedoucím vlakem nesrazíte (to je bez legrace zásadní věc) ale jinak vám to moc platné není.

0/0
20.10.2014 18:30

R65o93m11a37n 83K66o71n69e20c62n91y 8201618374

A con nehoda ave ve spanelsku loni?

+1/0
20.10.2014 14:13

P20e10t95r 11N97e42c81h52a87n40i16c80k17ý 7353326778370

Tam byla trať vybavena zabezpečením, které skoro nepotřebuje obsluhu na rovince, kde se jezdí 250 a těsně před prudkým obloukem, kde se má jet asi stovkou už to zabezpečení nebylo, protože trať nebyla "vysokorychlostní", prostě šetřili tam, kde se nemá. Přirovnali to k tomu jako kdyby na naši dálnici postavili zeď a na ní byla cedulka "pozor zeď". Strojvůdci tam brzdili prostě "po paměti" po 80km cesty a 24 tunelech jen rovně a jeden se upočítal a začal brzdit pozdě...

0/0
20.10.2014 14:47

A67l59e66x96a89n52d77r 73K39o15s32t48k43a 8952268766774

Přesně. nebylo tam žádné upozornění na to, že řízení místo aautomatiky přebírá fíra.. Což je chyba dost podstatná. V

0/0
20.10.2014 15:47

P39e73t32r 86N82e80c17h76a62n93i55c76k40ý 7493916828940

Čidlo, které okamžitě zastaví všechno co se hýbe nebo aspoň "vyšle červený kód" už by na takových tratích být mohlo.

+1/0
20.10.2014 14:49

J41a52n 64S46a66l31o32m70o91n 4209430191905

Ono někde už asi i bude, ale asi ne všude.

0/0
20.10.2014 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.