- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrá myšlenka-inspiraci by mohli hledat v Berlíně kde jsou cyklopruhy barevně oddělené a funguje to
V ČB máme krásný příklad pro to, jak to dopadne, když se zachraňuje veřejný prostor. Místo, kde je vše tak, si přejí dnešní enviro a cyklo nadšenci, je Lannova třída. Je to nejuspěchanější ulice v celém městě - žádná pohoda, žádný klídek atd., zato lidé ženoucí se do centra nebo na nádraží. Proti tomu je většina ulic v historickém jádru vč. náměstí klidným a příjemným místem.
A co se dopravy týká, tak největší problémy v ČB dělá tranzit a dojíždějící lidé, který jistý architekt nazval parazity na městě, i když je to zcela přirozený jev. Takže město udělá nejlíp, když jako v HK koupí pozemky pod dálnici, aby se mohlo stavět a dohodne se s krajem na integrovaném dopravním systému přibližně pro prostor bývalého okresu ČB. Pokud v obcích kolem ČB nebude lidem jezdit pří/městská doprava cca co 20min, budou jezdit auty, protože je to jednodušší...
Cyklopruhy jsou mi jako cyklistovi k ničemu, jen znervózňují řidiče. Povolte jízdu po širokých chodnících s minimální koncentrací pěších.
To by musel byt chodník 3m široký což je málokde.Okolo plovky je to dost široké,a někdy tam je ke kolizi blízko
Každou takovou iniciativu chválím
Centra měst se vlivem socialistického automobilismu stala skladištěm odložených smradlavých popelnic, do toho kravál, špína a všudypřítomné nebezpečí. Padla tomu většina veřejného prostoru.
Paradoxně to, co bylo ve městě dříve na dosah ruky, je dnes stále obtížněji dosažitelné. Lidé, kteří nemají v hlavě úplně vymeteno, už začínají chápat, že tohle byl krok špatným směrem, a že se to zcela vymklo veškerým mezím racionality. Města plná smradu, kraválu, nebezpečí a bez užitku odložených popelnic patří do minulého století, jako jedna z nepříliš lichotivých kapitol dějin lidstva.
Jenže centra měst bez aut se zase stávají mrtvými zónami, bez lidí a proto bez běžného obchodního ruchu. Nikdo tam nebydlí, jsou tam jen úřady, banky, zlatnictví. V osm večer je tam naprosto mrtvo...