Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správa železniční dopravní cesty pokácela bez povolení stromy u trati

Jen pařezy dnes zbývají na svahu u dačického vlakového nádraží, který dříve zarůstal množstvím křovin a stromů. Bez povolení je vykácela Správa železniční dopravní cesty. To se nelíbí úředníkům z dačického odboru životního prostředí, ani České inspekci životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A74n92n54a 66V95e60s11e40l65á 3959550681500

Tohle jsme řešili u souseda. Strom, který se nahýbal nad dům , soused musel požádat o povolení a musel čekat než úředník vydá papír, strom , protože byl shnilý hrozil padnutím na dům.  Na svém pozemku musíte žádat o povolení , ale státní orgán nemusí nic, jen vybírat prachy od lidí.

0/0
25.11.2014 7:39

J84i93n35d10ř39i23c79h 75Š14k64o97p56e45k 4265671100285

blbost.

Pokud strom bezprostředně hrozí pádem, tak pokácet můžeš a oznámíš až zpětně. Stačí nafotit stav a je to

0/0
25.11.2014 13:19

J96i32ř28í 48P82r62ů96š61a 7415412795469

Ať se klidně půl roku dohadují,ale jestli v té době spadne jeden jediný strom,nebo jen větev a dojde k jakékoliv škodě (poškození hnacího vozidla, trakčního vedení a zpožděný) tak ať páni úředníci ze své mzdy zaplatí tyto škody a kompenzace všem cestujícím. 

Státní úřady neví co chtějí Drážní inspekce už delší čas upozorňuje na povinnost SŽDC vyhodnocovat a odstraňovat potencionálně nebezpečné stromy naposledy tady  http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Jindrichov_v_S_140204.pdf   tak proč se jiný státní úředník tak strašně rozčiluje na pokynem jiného státního úředníka?

+4/0
24.11.2014 19:04

J39i84ř25í 60S20o43u14č97e12k 5646517409529

Špatně to chápete. Nerozčilují se nad kácením, ale nad tím, že kácejí načerno (=nepožádali o povolení). Výklad SŽDC je chybný, protože kácení bez povolení s vztahuje pouze na soukromé kompletně oplocené pozemky, což tento není.

0/−1
24.11.2014 22:58

J69i38n56d20ř59i44c42h 39Š47k97o32p50e11k 4115411380475

Doufám, že se svah co nejdříve utrhne po deštích a sjede dolů. Aby inteligenti pochopili, že kořeny drží zem pohromadě.

U nás je něco podobně chytrého u SÚS. Kdejaký zarostlý svah vymydlý, ale suchý strom (asi 3 roky) půl metru od krajnice nechají stát. Je to totiž pro ně velký protivník - průměr kmene k 1 m, na to už musí dotyčný s motorovkou něco umět. to není jako řezat slabé kmínky ;-D

0/−5
24.11.2014 17:02

P97a81v98e38l 73Ř79a81p94e34k 7812626119265

Pokud se jedná o skálu, jako v tomto případě, pak kořeny naopak působí erozivně.

+5/0
24.11.2014 17:03

J42i79n87d95ř22i34c49h 51Š80k95o46p17e91k 4865911200195

nějak se mi nezdá, že to silničáři a železničáři rozlišují, co je tam za podloží.

Pro ně, co je zelený a roste =  špatný

0/−4
24.11.2014 17:07

P41a72v69e63l 66Ř68a40p23e95k 7582736249355

Podívejte se na staré fotky s železniční tematikou a zjistíte, že tehdy se kácelo mnohem víc. Asi věděli, proč. Samozřejmě idiot se najde všude, ale obecně jsou dnes tratě dost zarostlé a často je to "o hubu".

+5/0
24.11.2014 17:14

J61i79n37d31ř64i51c62h 15Š87k17o87p95e26k 4845621310815

neřeším kácení v případech, kdy je to nutné, ale tendenci, kdy se kácí komplet vše a pak se diví, že tady jim ujede svah (proč taky ne, co ho asi má držet), tady je to najednou zafoukaný sněhem......

0/0
24.11.2014 17:17

W91a88l83t25e50r 89C41e61r75m21a56k 1814268741746

Už jste si to tu mohl přečíst. Hlinitý svah kořeny stromů zajisté zpevní, ale skálu kořeny stromů rozruší a dojde k erozi.

+1/0
24.11.2014 18:56

J36i55ř44í 65S78o70u31č50e57k 5136527649809

Náletové dřeviny působí erozivně, ale duby a akáty, které mají velice pevné a trvanlivé dřevo, naopak zpevňují (i proto se přes pět set let vysazují na hráze rybníků). Obzvlášť dub letní, o který pravděpodobně šlo, sám od sebe na celistvé skále většinou nevyroste, z čehož se dá usoudit, že skála už je silně rozrušená (což odpovídá fotce) a až zetlejou kořeny poražených stromů, rozsype se.

0/0
24.11.2014 22:54

J66i49n82d77ř90i23c65h 84Š40k20o20p89e95k 4685881400155

"neřeším kácení v případech, kdy je to nutné, ale tendenci,"

0/0
25.11.2014 13:20

A33d71a41m 22K68ř70i50v95s52k21ý 1693484350223

Kácelo se víc kvůli parním lokomotivám a hrozícím požárům.

+2/0
24.11.2014 17:20

P96a34v59e93l 35Ř38a77p89e12k 7192896959445

Kolem tratí je potřeba naopak kácet daleko víc než se dnes děje, většinou až na poslední chvíli. Kolizí se spadlým stromem je poměrně hodně.

Odmítám ze svých daní platit tu nekompetentní úřednickou chátru, která kvůli pár bezcenným stromům vyrostlým z náletu dělá takovéhle problémy. Okamžitě propustit a jejich místa zrušit. Rv

A to říkám jako člověk, který má k přírodě velmi kladný vztah, za svůj život už jsem zasadil možná víc stromů než všichni ti zbyteční úředníci dohromady.

+14/0
24.11.2014 16:42

W33a75l81t11e42r 19C52e78r80m32a68k 1964788421806

Naprosto s vámi souhlasím.

0/0
24.11.2014 18:57
Foto

M48i12r94o46s14l97a23v 64S45t73e63i12n36e43r 6688324323725

Kolem vzdušného vedení elektřiny má být odstup nejméně 3 metry. Naše vedení (kabel na sloupech) je na mnoha místech pod nahnutými stromy a průměrně každé dva roky na ně padne strom- celý kopec je skalnatý, pak stačí pár dní dešť a následně silný vitr aby se i zdravé velké stromy neudržely.

Ke stabilizaci takového svahu se hodí spíše  lísky nebo trnky, ty vytvoří hustou síť kořenů, neposkytují větru takovou plochu. Nevytváří těžké kmeny- nám před dvěma roky taková padlá olše nalomila štít na domě, tam, kde je vedení zakotveno. Takový strom může vážit i tunu.

0/0
25.11.2014 9:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.