Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za Borkem havarovala dvě auta, při nehodě zemřeli muž a dvě ženy

Tragickou dopravní nehodu od rána řeší policisté v jižních Čechách. Za obcí Borek havarovala dvě auta, při nehodě zemřeli tři lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72o23s53e22f 72P49o21t73r 6480341677939

Jel jsem tudy v 5:30, ještě nic, všude klid.

0/0
28.11.2014 20:31

J81o53h48a92n 84Z24i87n82g91e19l 2131725656531

Fakt? To bych nevěřil.

0/−1
29.11.2014 8:28

P73a25v66e42l 95H96o72l71u65b 1729294354594

A dnes opět smrtelná nehoda u Loun na silnici č.7 - obchvat Loun:-/:-/:-/

0/0
28.11.2014 18:32

J98i18ř77í 77Š23e70j80n40o31h31a 4482883604253

Tak tohle  vystříhávání hasičům fakt nezávidím.

K Bartáčkovi: O bezpečných autech to je taky. Kdyby měli místo 20 let staré Feldy novější  dvoutunovou limuzínu, tak by  to parně  přežili.

+2/−2
28.11.2014 17:14

M98i71r16o79s56l24a98v 76B55u11d29a 9982182937732

A kdyby jí měl i ten druhý...? Ta Felda to ustála ještě dobře! Posádku zabilo přetížení a také blbá náhoda. Jiný by to například přežil, byť zraněný!

0/0
28.11.2014 17:25

J74i69ř78í 23Š42e56j60n70o70h24a 4222503534123

Ať jsou ostatn faktory  jakékoliv, tak vždy obecně  platí, že  s novými a větším vozidly  úmrtnost klesá. A kdyby  si je  pořídili všichni na  jednou, tak o to víc.

PS: nejsem prodavač aut

Samozřejmě, když se potká dvoutunové auto s jednotunovým, tak  bude dvoutunové ve výhodě.

0/0
28.11.2014 18:06

J19i86ř84í 80P97e94l26n64á53ř 6305263646359

Přetížení a blbá náhoda? Stačí se podívat, v jakém úhlu tam trčí volant a je jasné, že tohle ani jinak dopadnout nemohlo. Že to ta rachotina ustála dobře bych skutečně netvrdil...

0/0
28.11.2014 20:08

M42i17r98o98s37l33a78v 60B59u34d75a 9202712967612

Já se stále pozastavuji nad tou "krátkozrakostí" některých diskutujících. O tom, jestli někdo přežije přeci rozhoduje spousta faktorů a některé z nich nejdou ani matematicky či fyzikálně spočítat - objasnit. Jinak bude náchylný ke zranění dvacetiletý atlet nebo 70-ti letý důchodce, jinak nastávající matka a jinak její babička. Záleží na tom, kdo jak před nehodou seděl, jestli se stačil na náraz připravit atd. apod.

Jinak, cokoliv je lepší než čelní srážka!! Klidně hodím auto přes střechu jen abych se vyhnul čelnímu střetu a drastickému přetížení které vám utrhne orgány a zlomí vaz!!

+1/0
28.11.2014 17:44

J28i93ř75í 26Š14e60j89n57o97h81a 4522683404673

Vyhýbání je těžká věc, když tam jsou svodidla :-( Řidič  Feldy  se taky  vyhnul jen ke  svodidlům. Dál to jaksi nešlo.

Můžete taky  zkusit protisměr, ale co když se "bourač" stihne  vrátit ?.

A na přemýšlení čas zrovna není.

0/0
28.11.2014 18:03

M70i79r85o19s77l10a20v 45B47u12d78a 9562492897912

Přesně to jsem psal dopoledne. Můžete si to dohledat.

0/0
28.11.2014 18:04

J19i64ř92í 44Š35e17j54n48o73h95a 4942743464293

Snad ještě šestý smysl může pomoci v nejtěžší chvíli.

Mě už pomohl.  Ale třeba to byl anděl strážný ?

0/0
28.11.2014 18:10

J23a28n 55N77o49v23á85k 9737402247567

Máte do značné míry pravdu, ale přesto - má-li už dojít k čelní srážce, je lepší sedět ve dvoutunovém SUV se spoustou airbagů a deformačních zón, než ve třičtvrtětunové mrňavé rakvičce.

0/0
28.11.2014 19:12

M71i36r83o20s32l69a34v 82B12u59d17a 9552722647302

A znovu, pokud se bude každý řídit vaším "přikázáním" a bude jezdit ve dvoutunovém SUV (mimochodem, vetšinou dobrá auta) pokud se tyto dvě srazí tak...?

Jistě že je to lepší už díky výpočtům hybné energie (SUV oproti hatchbacku, ale to by se pak rušilo)! Stejně je tady ale ta náhoda která by dala posádce "rakvičky" přežít a posádce SUV zahynout !!:-/

0/0
28.11.2014 19:40

M51i65r67o62s98l60a96v 59B73u70d63a 9102772637182

...mimochodem, osobně si nevybírám auto na bourání ale na jízdu :-)

0/0
28.11.2014 19:44

D97o42m33i19n52i14k 94A40d28l32e39r 4540944621552

Kolik jste si jich vybral? Pro mě například při konečném výběru vlastnosti pro případ nehody hrály rozhodující roli.

0/0
1.12.2014 17:41

K64a55r27e52l 63B22a12r76t24á77č17e27k 9842779972605

muzeme jezdit ohleduplne slusne jak chceme ale ,,clovek mini osud meni,,behem vteriny je vsechno nenavratne pryc...neni to o bezpecnych autech ale o lidech co neumeji jezdit nebo za volant nepatri......

0/0
28.11.2014 17:00

M81i77r17o28s88l32a43v 20B35u87d20a 9122162817182

Ještě bych doplnil, jsme jen lidé a lidé dělají chyby. Zároveň ale chyby napravují (tím bych chtěl zavřít ústa vyznavačům autonomních vozidel :-P)

0/0
28.11.2014 17:03

K42a46r70e93l 48P31o70d45h32o30r43s72k36y 3735963752515

To s temi chybami a autonomnimi vozidly jsem nepochopil. Auto se take muze poucit ze sve chyby a navic lze zaridit, aby takovou chybu uz nikdy neopakovalo zadne jine auto na svete...

U lidi je to tak, ze se uci kazdy zvlast, nekdo se ani nepouci a nekdo to ani neprezije.

0/0
13.12.2014 16:37

I94r88e29n28a 16P51l52a57c73h18e19t27k51o18v37á 1926174706940

vydal jiz eurosvaz nejakou smernici, kterak podobnym nestestim zabranit?

+1/0
28.11.2014 15:50

T64o43m35á33š 18Z80e41m76a92n 3435238904295

Jo, Ten-T - výstavba zásadních silničních tahů kam patří i D3.

Bohužel ani po cca 70 letech výstavby dálnic u nás nestojí..

+1/0
28.11.2014 16:23

J46i67ř53í 42Š72e97j24n94o62h65a 4552243984503

Naprosto vše bude řídit centrální mozek lidstva.

Samozřejmě  z Bruseliu.

0/0
28.11.2014 18:12

M66i85c18h48a27l 91M65o98u57c61h74a 9388989683834

Jen malá glosa k níže rozvířené diskusi o sčítání/nesčítání rychlostí při střetu dvou proti sobě jednoucích vozidel. Rychlosti se nesčítají, resp. pro přetížení a tedy pro následky střetu je podstatná změna rychlosti.

.

Pro názorný příklad si vezměme střet audobusu jedoucího 100kmh a komára letícího proti němu rychlostí 10kmh. Pokud by se měly rychlosti sčítat, bude to pro oba subjekty stejné, jakoby narazily do překážky rychlostí 110kmh. Skutečnost je ale taková, že komár letí 10kmh dopředu a v mžiku jede 100kmh zpět, jeho změna rychlosti je tedy 110kmh a komár je rozplácnutý. Oproti tomu autobus jede 100kmh dopředu stále, změna rychlosti je tedy nulová. Pokud ovšem pojedou proti sobě dva stejné autobusy rychlostí 100kmh, v okamžiku střetu se oba na místě zastaví (ve skutečnosti se mírně odrazí, ale nebudeme si to komplikovat). Změna rychlosti je pro každého právě oněch 100kmh a pro následek nehody je úplně jedno, zda jeden autobus jedoucí 100kmh narazí do druhého, který stojí zapřený třeba o zeď, nebo zda se srazí s autobusem jedoucímu proti němu rovněž rychlostí 100kmh, změna rychlosti bude pro první autobus v obou případech stejná, tedy 100kmh.

+1/−1
28.11.2014 14:14

Z97d25e10n19ě94k 32G87l51a80s 7778178308375

Tím chcete říct, že pokud se srazí 2 autobusy z nichž jede jeden rychlostí 100km/hod, druhý 20km/hod, a že ten co jede 20 bude mít stejnou deformaci jako při nárazu do zdi při 20km/hod?

+3/0
28.11.2014 14:35

M77i35c85h15a25l 25M41o28u41c67h84a 9908599623684

Ne, to říct nechci ;-D Chci říci, že rychlosti se nesčítají, resp. pro přetížení a tedy pro následky střetu je podstatná změna rychlosti. Ale to jsem psal už v tom příspěvku, na který reaguješ ;-) Pokud jeden autobuse pojede 20 a druhý proti němu pojede 100, ten jedoucí 20kmh bude nějakou silou odmrštěn zpět a změna jeho rychlosti tedy nebude 20kmh, ale ani 120kmh (jako by teoreticky byla, kdyby se rychlosti sečetly). Následek tedy bude takový, jako kdyby do zdi (bez řešení deformace druhého autobusu) naboural v rychlosti rovnající se součtu rychlosti 20kmh dopředného pohybu a rychlosti, jakou bude při tom střetu odmrštěn zpět.

0/−2
28.11.2014 14:50

Z38d42e62n13ě91k 16G20l84a76s 7168778228885

...dopoledne už to myslím p. Buda počítal a nevyšlo to jak říkáš.

0/0
28.11.2014 14:59

P60e32t42r 11T76y33č80k26a 6935892469492

Nic takového nepočítal. Ono matematicky spočítat kolik který autobus absorbuje energie když jeden jede 100km/h a druhý 20km/h by bylo kapánek složitější než spočítat když oba jedou stejně rychle a nebo když jeden jede a druhý stojí. Což opravdu počítal.

0/0
28.11.2014 16:06

M16i24r69o81s46l16a12v 25B77u66d13a 9712392177482

Počítáno to bylo dobře, pro obě jedoucí auta! Výsledek vycházel...pro pochopení tak, že rychlost nárazu JEDNOHO auta  (při vzájemné srážce dvou aut) se rovná cca. nárazu tohoto jednoho do stojícího vozidla (deformační zóny) rychlostí o třetinu vyšší než právě jede.

0/0
28.11.2014 16:38

M27i12r52o14s48l91a60v 11B47u76d48a 9512522477982

"Takze na zaver muzu rict, ze pri celni srazce obou aut rychlosti 54 km / h jde o stejnou situaci, jako kdyz auto jedouci 76 km / h narazi do stejneho stojiciho auta."

+1/0
28.11.2014 16:40

M55i94r56o10s75l38a53v 80B15u76d70a 9732702577792

Celni srazka dvou aut:Hmotnost obou aut m = 1000 kg.

Rychlost kazdeho z aut v = 54 km.h^-1 = 15 m.s^-1

Energie pri celni srazce (pro jednou auto)

E1 = (1/2 m.v^2)

E1 = 1/2 . 1000 . 15^2 = 112500 J

Soucet energii obou autEs = 2. E1 = 225000 J

Toto je dulezite, takovou to energii je treba utlumit. Predpokladejme, ze auta se o ni podeli rovnym dilem.

0/0
28.11.2014 16:47

M38i61r83o71s78l78a26v 51B94u96d68a 9252232867892

Rychlost nutna k tomu, aby jedno auto melo pohyb. energii Es

Tedy aby jedinne auto melo stejnou pohybovou energii jako predchozi dve dohromady. Tu bude opet treba utlumit, ale tentokrat narazem do stojiciho auta. Opet musime predpokladat, ze se o ni auta "rozdeli" rovnym dilem:

v1 = (2 . Es /m) ^1/2

v1 = (2 . 225000 / 1000) ^ 1/2 = 21,21 m.s^-1 = 76 km.h^-1

Takze na zaver muzu rict, ze pri celni srazce obou aut rychlosti 54 km / h jde o stejnou situaci, jako kdyz auto jedouci 76 km / h narazi do stejneho stojiciho auta.

0/0
28.11.2014 16:47

P15e35t86r 33T85y97č94k67a 6425762689322

Ja nepsal ze to je spatne.

0/0
28.11.2014 16:52

P23e51t64r 29T80y32č30k35a 6535532829312

Coz potvrzuje ze rychlosti se nescitaji. Protoze jinak by v tom druhem prikladu musel byt vysledek 108.

0/0
28.11.2014 16:47

Z84d68e15n50ě74k 88G14l67a81s 7198188378965

První vlákno byla jen tak střelba by oko, netušil jsem takové reakce. Je jasný, že 100+100 není v tomto případě 200 ale o něco méně, nikoliv ale 100.

0/0
28.11.2014 17:02

T11o34m65á86š 96Z64e90m56á57n89e97k 5500238466396

Jako při nárazu do zdi rychlostí 60 km/h.

0/0
28.11.2014 16:39

T54o81m48á40š 46Z82e65m13á88n85e40k 5450748436666

A oba autobusy se budou po srážce pohybovat cca 40 km/h ve směru rychlejšího autobusu.

0/0
28.11.2014 16:42

D36o53m98i38n34i73k 40A37d12l40e46r 4910404861652

Co to kecáš, ty woe? :-). Nevím, jak jinak reagovat. Když víš kulové (), piš to na facebook a netlač (ne)rozumy do diskuse. Tvůj blábol, chlapče, je nesmysl od a až do z. Vrať vysvědčení z šesté třídy.

0/0
1.12.2014 17:36

D20o38m16i47n63i92k 32A77d90l31e66r 4670394431972

A nyní trochu konstruktivně: na dopady (následky)

 střetu těles (zde vozidel) má vliv zejména hybnost, dále pak místo střetu (plocha střetu, poloha vzhledem k těžišti a pod.), vlastnosti místa střetu (tuhost, deformační zóna ....). A to bez ohledu na komára, autobus, zeď a podobné bláboly.

0/0
1.12.2014 17:40

T36o65m82á27š 62Z94e19m76a54n 3985678254375

Zase nějaký mladý muž za volantem silného BMW...

(konec ironie)

Vybočení protijedoucího auta do vašeho jízdního směru je nošní můra každého řidiče. A o důvod víc proč pohnout s výstavbou D3.

0/0
28.11.2014 13:32

P11e40t44r 11H20y65p18š 8482245179754

Naučte se číst, citroen a felicia asi není BMW že

0/−4
28.11.2014 15:57

T36o91m54á72š 71Z50e55m76a42n 3925638904915

Čtěte i obsah závorky. A nebo.. četl jsem, že děti do 8 let ironii nechápou.

+3/0
28.11.2014 16:00

M72i71r38o18s97l70a45v 53B37u24d39a 9762232907402

Je toto možné...8-o

0/0
28.11.2014 17:01

J46i87ř35í 63Š25e36j50n30o11h55a 4842613364953

A hlavně  R 35.

0/0
28.11.2014 17:59

T85o28m13á68š 97Z56e81m50a78n 3715118264445

R1..

0/0
28.11.2014 18:51

M89i14l29o18s56l24a15v 56K40a46n77t39o65r76e84k 1199147381729

Podle fotek to vypadá, že Felda v tom byla zcela nevinně. RIP

0/0
28.11.2014 12:37

M88i70r85o45s66l74a95v 55B50u42d67a 9262172117302

Navíc nebylo kvůli svodidlům kam dál uhnout. Raději to hodit přes střechu než čelní srážku!

Také se mohl začít vyhýbat vlevo, ale to má člověk takový "blok", co kdyby ten naproti to na poslední chvíli srovnal do svého pruhu...

Ale jak se říká, po bitvě je každý generál.

+2/0
28.11.2014 12:54

M92i89l64o76s54l94a59v 21K76a24n74t95o19r85e95k 1159217951149

RvRvRvRv Vono na rozhodnutí jsou v lepším případě desetiny vteřiny a někdy ani ty ne

0/0
28.11.2014 13:02

M69i93r56o45s13l10a55v 92B21u66d75a 9692322437162

Myslíte, že to nevím? Zpochybňuji to snad nějak nebo je v mém příspěvku nějaký náznak toho, že bych to nevěděl? Poslední věta vám také nic neříká?

Proč tedy ty čtyři palce dolů? Jeden by nestačil, když už tedy? Ale pokud je vám to málo, můžete klidně ty palce ještě přidat ;-D

0/0
28.11.2014 13:10

M64i17l94o39s42l62a12v 74K79a33n69t70o36r61e92k 1959647251619

Ježíš ty Rv nejsou určeny vám, ale tomu, že na rozhodnutí není čas, to se omlouvám

0/0
28.11.2014 13:19

M17i18r36o24s93l53a21v 87B93u13d81a 9832412427162

Dobrá tedy :-)

0/0
28.11.2014 13:20

L20u25b81o51š 35H77a17n10z60a80l 9862480478832

A to ještě nějakej střelec rozstřelil kolonu co tam stála !!!!!!

0/0
28.11.2014 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.