- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jel jsem tudy v 5:30, ještě nic, všude klid.
A dnes opět smrtelná nehoda u Loun na silnici č.7 - obchvat Loun
Tak tohle vystříhávání hasičům fakt nezávidím.
K Bartáčkovi: O bezpečných autech to je taky. Kdyby měli místo 20 let staré Feldy novější dvoutunovou limuzínu, tak by to parně přežili.
A kdyby jí měl i ten druhý... Ta Felda to ustála ještě dobře! Posádku zabilo přetížení a také blbá náhoda. Jiný by to například přežil, byť zraněný!
muzeme jezdit ohleduplne slusne jak chceme ale ,,clovek mini osud meni,,behem vteriny je vsechno nenavratne pryc...neni to o bezpecnych autech ale o lidech co neumeji jezdit nebo za volant nepatri......
Ještě bych doplnil, jsme jen lidé a lidé dělají chyby. Zároveň ale chyby napravují (tím bych chtěl zavřít ústa vyznavačům autonomních vozidel )
vydal jiz eurosvaz nejakou smernici, kterak podobnym nestestim zabranit?
Jo, Ten-T - výstavba zásadních silničních tahů kam patří i D3.
Bohužel ani po cca 70 letech výstavby dálnic u nás nestojí..
Jen malá glosa k níže rozvířené diskusi o sčítání/nesčítání rychlostí při střetu dvou proti sobě jednoucích vozidel. Rychlosti se nesčítají, resp. pro přetížení a tedy pro následky střetu je podstatná změna rychlosti.
.
Pro názorný příklad si vezměme střet audobusu jedoucího 100kmh a komára letícího proti němu rychlostí 10kmh. Pokud by se měly rychlosti sčítat, bude to pro oba subjekty stejné, jakoby narazily do překážky rychlostí 110kmh. Skutečnost je ale taková, že komár letí 10kmh dopředu a v mžiku jede 100kmh zpět, jeho změna rychlosti je tedy 110kmh a komár je rozplácnutý. Oproti tomu autobus jede 100kmh dopředu stále, změna rychlosti je tedy nulová. Pokud ovšem pojedou proti sobě dva stejné autobusy rychlostí 100kmh, v okamžiku střetu se oba na místě zastaví (ve skutečnosti se mírně odrazí, ale nebudeme si to komplikovat). Změna rychlosti je pro každého právě oněch 100kmh a pro následek nehody je úplně jedno, zda jeden autobus jedoucí 100kmh narazí do druhého, který stojí zapřený třeba o zeď, nebo zda se srazí s autobusem jedoucímu proti němu rovněž rychlostí 100kmh, změna rychlosti bude pro první autobus v obou případech stejná, tedy 100kmh.
Tím chcete říct, že pokud se srazí 2 autobusy z nichž jede jeden rychlostí 100km/hod, druhý 20km/hod, a že ten co jede 20 bude mít stejnou deformaci jako při nárazu do zdi při 20km/hod?
Zase nějaký mladý muž za volantem silného BMW...
(konec ironie)
Vybočení protijedoucího auta do vašeho jízdního směru je nošní můra každého řidiče. A o důvod víc proč pohnout s výstavbou D3.
Naučte se číst, citroen a felicia asi není BMW že
Podle fotek to vypadá, že Felda v tom byla zcela nevinně. RIP
Navíc nebylo kvůli svodidlům kam dál uhnout. Raději to hodit přes střechu než čelní srážku!
Také se mohl začít vyhýbat vlevo, ale to má člověk takový "blok", co kdyby ten naproti to na poslední chvíli srovnal do svého pruhu...
Ale jak se říká, po bitvě je každý generál.
A to ještě nějakej střelec rozstřelil kolonu co tam stála
Typicke evropske pixly na kolech co se rozhazi po silnici pri inpaktu. Stale stejne.....
Zřejmě nám teď dáte příklad neevropské "pixly" která se nerozhází...