Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moderní koleje do Prahy. Letos přibude 11 kilometrů u Veselí a Ševětína

S půlročním předstihem skončí modernizace železničního koridoru do Prahy mezi Ševětínem a Horusicemi, následovat bude část z Veselí do Soběslavi. Padnout má i rozhodnutí o miliardovém tunelu u Chotýčan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z29b33y47n44ě12k 92M62e44l50i58c83h53a44r 9855417375699

plány hezký a na dlouho... a co úsek kolem Hluboké? ten celej oblouk by to chtělo vynechat... i když mě zajímá hlavně úsek Tábor-Praha, tedy 2 koleje na celém úseku a trať kolem Benešova, která taky kličkuje až moc...

0/0
22.1.2015 14:42

V33l44a18s22t50i39m17i78l 87K69o96c79u64r62e32k 4706673120454

Pokud vím, ten úsek kolem Hluboké skutečně povede v nové stopě a Hluboká na trati nebude. Nejvíce kličkuje trať z Prahy do Benešova. Sledovat výstavbu se dá na www.koridory.cz. Pokud možno nějak můj příspěvek upřesněte nebo opravte.

0/0
22.1.2015 16:55

J30o34s92e93f 25K91u63b65e95š 9615215729614

No mělo to tak být, nicméně se mluví i lovnějších variantách a to dokonce i o takové, která povede v původní stopě... Snad to neprojde, protože by ten úsek zbytečně brzdil to, co se na koridoru nažene...

+1/0
23.1.2015 10:46

M24a23t61ě43j 71V89o77n92d40ř65i24č32k65a 4634850958606

Úsek Praha - Benešov už je po modernizaci, nicméně se poměrně klikatí a rychlost se pohybuje mezi 100 a 130 km/h. Zde by měl být ale problém vyřešen vysokorychlostní tratí Praha - Brno, která by byla vedena souběžně do Benešova, kde by byl sjezd na Budějovice. Trať Benešov - Ševětín bude modernizován kvalitně. Komplikovaný bude mezi Ševětínem a Nemanicemi. Původně byla v plánu trať v nové stopě s tunelem o délce 5 km. SŽDC hledá ale levnější varianty Rv

+1/0
24.1.2015 19:58

J82o75s83e94f 16K44u39b50e91š 9295855739204

No těch 130 - 100 je spíše na úseku Hostivař - Strančice. Ze Strančic dál do Benešova lze nalézt i 80 (Senohraby, Čerčany, atd.)

Bohužel s Ne-Še to vypadá jako s Choceň - Ústí nad Orlicí, kde také pravděpodobně vyhraje levnější "netunelová" varianta....

0/0
24.1.2015 20:55

T26o76m95á45š 65Z50a10h88á98l76k33a 7510882687780

Nechci radit, ale v roce 1843 dokázali za rok postavit i 15 km a skoro jen krumpáčem a lopatou. Například trať Brno - Česká Třebová, tam jsou i tunely. S moderní technikou udělat 11 km za rok mi jako výkon moc nepřijde. Další moderní výkon 7 km zdvoukolejnění Pardubice - HK za skoro rok je taky velmi tristní výkon.

0/−1
22.1.2015 12:31

K70a59r37e77l 69Ř45e78h44á88č65e17k 9772320911792

Ona by ta stavba byla rychlejsi, kdyby neprobihala za plneho provozu.

+1/0
22.1.2015 14:21

T70o91m29á30š 48Z47a36h29á97l44k94a 7710822977600

Někde se to ale staví v jiné stopě, tak to provoz moc neovlivní.

0/−1
22.1.2015 14:26

K52a26r75e59l 78Ř42e90h18á14č74e47k 9412170791572

Jenže tech úseků je dost málo. To tempo by bylo jiné, zastavit po dobu výstavby provoz např. mezi Táborem a Budějovicema. Jenže to bohužel nejde a tak se to staví po kouskách.

+3/0
22.1.2015 14:43

M72i77l95a29n 16W40e32l68s29e41r 5442398398431

Až to bude hotové tak by i k nám do ČB mohli jezdit Pendolína.

Ale v tu dobu už to budou 20let staré rachotiny.

Milí pražští úředníci, kašlete na nás. Dálnici nemáme, novou železnici taky ne.

A všechno se zdržuje a zdržuje.

+2/−4
22.1.2015 10:34

J73o72s94e46f 38K22u89b11e71š 9235465789834

20 let staré rachotiny? :-) Životnost kolejových vozidel je podstatně delší... Stačí modernizovat interiér a bude... Taky by se mi Pendolino líbilo. Zastávka jen Praha - Tábor - Budějovice...

0/0
23.1.2015 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.