Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šumavské lokálky bude zajišťovat GWTR, kraj končí s Českými drahami

České dráhy přijdou o část svého byznysu. V soutěži na provoz pošumavských lokálek podaly horší nabídku, než soukromí dopravci a od roku 2017 opustí celkem tři tratě. Jihočeský kraj si nakonec ze tří nabídek jako nejlevnější vybral společnost GW Train Regio, která patří pod dopravce ČSAD Jihotrans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i66ř38í 42K43a45m43e26n37o92v 4553204182

Odbory chtějí svolat mimořádné jednání dozorčí rady ČD a jednání představenstva ČD. zdroj: www.osz.org

0/0
10.3.2015 7:56

J83i98n51d36ř96i64c98h 13Š56k65o47p60e71k 4935421880635

vzhledem k tomu,že nový dopravce bude jezdit na třech tratích, není nadpis "

Šumavské lokálky bude zajišťovat GWTR, kraj končí s Českými drahami" trochu přehnaný ?

0/−1
7.3.2015 18:00

R37a74d72e11k 93J80a98n38a12t34a 9805156184842

Ty tratě ale opravdu tvoří valnou většinu "šumavských lokálek", kromě nich je na Šumavě jen poměrně krátká trať Rybník-Lipno.

Ještě je tam trať Klatovy-Železná Ruda, která se ale obvykle za lokálku nepovažuje, jezdí po ní i rychlíky a Klatovy-Horažďovice, která nevede přímo do hor, jen v podhůři.

+1/0
7.3.2015 20:16

V90a61c67l44a82v 91H77a72j32e10k 3276639119

Ale tyhle dvě už jsou v Plzeňském kraji.

0/0
7.3.2015 20:24

R89e81n70é 50F10l37á73š65a79r 5464160894

Dva dotazy, možná bude autor vědět odpovědi. Děkuji za ně předem. Budou si ČD a GWTR uznávat jízdenky? Je pravda, že manažerkou Jihotransu je manželka jistého manažera z českobudějovického "ředitelství" ČD?

0/0
6.3.2015 9:38

V28a52c96l93a40v 27H96a48j79e55k 3986149599

Stávající spolupráce mezi ČD a  a některými soukromými dopravci je taková, že ČD prodávají jízdenky těchto dopravců. Tak je tomu u GWTR. Na pokladně nebo ve vlaku požádáte o jízdenku z nástupní stanice ČD do cílové stanice a cestující obdrží dvě jízdenky, jednu na tratě ČD, druhou na tratě SD. Výjimkou je železnice Desná z důvodu velké rozdílnosti tarifů a VGB na Liberecku. Ovšem i pro tyto dopravce lze na pokladně nebo ve vlaku zakoupit jízdenku ale ne zadímím z ČD do SD, ale samostatně. U železnice Desná je vhodné aby zákazník na pokladnách mimo IDS Olomouckého kraje znal tarif IDS a pokladníkovi definoval zóny do kterých požaduje prodat jízdenku. GWTR i VBG analogicky prodávají některé jízdenky ČD. Otázkou je uznávání siťových a jízdnek ČD, to z hlavy nevím.

0/0
6.3.2015 19:48

V59a96c84l64a51v 72H83a39j79e18k 3566419839

GWTR uznává i některé další slevy ČD, umí přečít In Kartu a u GWTR lze platit i peněženkou na In Kartě.

0/−1
6.3.2015 8:28

P80e77t44r 29N20e24c60h53a64n49i80c77k91ý 7813296258300

Ale neuznává slevy na inkartu a traťové jízdenky ČD

0/0
7.3.2015 18:47

V82a66c90l50a39v 87H10a37j73e31k 3606489439

Vzhledem k tomu, že  na tratích provozovaných GWTR vůbec nejezdí  ČD, tak je zcela irelevantní aby na tyto tratě ČD prodávaly traťové jízdenky.

0/0
7.3.2015 20:23

V49l62a55d46i28m14í60r 45Š84t52ě15r93b57a 2142861592897

Vzpomeňte, jak vysoutěžil předchůdce GWTR trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Slibovali nové soupravy a podívejte se s čím jezdí dnes. Nedopadne to na Šumavě stejně???;-);-)

+8/−1
5.3.2015 19:11

V24l58a73d73o 73Č91e39r47m55á28k 8812491395928

Dočkej času, jako husa klasu.

+1/0
5.3.2015 21:00

M26a15t40ú24š 45B44e10n21a69k 9978974242843

ČD sa ani netajilo skutočnostou, že sa tej trate chce zbaviť, keďže je vďaka podmienkam ťažko stratová(to isté tvrdil Leo aj RJ). Časopis (seriózny narozdiel od Surových zmektov) kde sa to riešilo som nechal v BA, takže neviem aké presne čiastky to boli..

+1/−3
5.3.2015 18:34

J55a81n 82S23ů77r83a 4665453883692

Pokud se chtěly této tratě zbavit, nechápu, proč vůbec podávaly ČD nabídku. Jinak jestli jste nepochopil, jde o tratě, kde kraje jako objednatel ztrátu dorovnává.

+4/0
5.3.2015 19:09

T75o88m 63J17u80r57e42č62k44a 6235222775515

Dorovnává, ale riziko tržeb nese stále dopravce i v tomto tendru.

+1/−1
5.3.2015 19:19

V73a71c24l54a63v 13H88a75j75e59k 3176839659

A jak to bude doplatky za státem nařízené slevy? Paušálem jako předtím u ČD nebo dle konkrétních jízdenek jako u soukromníků na Ostravu ??

0/0
6.3.2015 8:31

R72a14d14e65k 71J56a36n45a64t35a 9815376294622

I na "nepopulární" zakázku má smysl podat nabídku. Ale samozřejmě o to vyšší ...

+2/0
5.3.2015 19:34

J37a44n 62S11ů71r76a 4405193513622

tak smysl takového konání mi opravdu uniká:)

0/0
5.3.2015 19:37

R38a12d42e10k 92J98a39n55a32t25a 9845376584782

Proč? Naše firma (vývoj SW) to taky dělá. Pokud zákazník chce do systému dodělat nějakou pitomost, ze které koukají jen potíže, tak "odhadneme" pracnost třeba na dvoj či trojnásobek hodin. On si to rozmyslí a kdyby náhodou ne, tak se alespoň vydělá.

+2/0
5.3.2015 19:39

J50a64n 50S16ů18r46a 4425273433492

U SW se ale předpokládá, že úpravy bude dělat dodavatel systému, který ho zná. Tady to je otevřená soutěž, u které se vědělo, že do ní půjdou i jiní zájemci.

+1/0
5.3.2015 20:43

M61i40c22h57a44l 16P34a62v62l50á37t 9693243364519

U SW je to ve vetsine pripadu to same.

+1/0
6.3.2015 8:30

M64i95c35h14a14l 77P98a85v83l60á17t 9353333104159

PS: Tim chci rict, ze se tenhle argument sice velice casto vyskytuje u korupcnich / zmanipulovanych verejnych IT zakazek, ale az na vyjimky je zcela falesny. A tak je treba k nemu pristupovat.

0/0
6.3.2015 8:47

V30á20c67l91a47v 62D85a80v20i26d 5895319734175

Existovala možnost, že konkurence nebude schopná splnit podmínky.

0/0
7.3.2015 4:55

M51i80r50e24k 64K53r49o16u22p39a 8716619547382

Jen abyste všichni vy, kteří fandíte ČSAD, nezaplakali. Jelikož nemá pro tyto tratě vlaky, může se stát, že bude jezdit busama. A v tom případě se rozlučte s lyžema. A jak známo, do busu se vejde  podstatně míň cestujících, takže zapomeňte i na to, že se vždy vejdete. Do vlaku se nacpete, do busu vás nevezmou.

+8/−4
5.3.2015 18:11

P96e37t79r 11N62e57c30h26a11n31i87c88k77ý 7243246878240

Může to být poučení pro další liberalizace, když si tam politici přihrajou svoje koně

0/0
5.3.2015 18:49

A55l34a77n 41Ř79e65p21k68a 4565646

A nemůžou si půjčit//koupit vlaky od ČD? Nejlépe přímo ty, které tam dráhy nasazují teď.;-) Vždyť na jiných lokálkách taky jezdí/jezdil šukafon v původních barvách, jen s přelepeným logem. A jinak snad objednatel si určuje co tam má jezdit, jestli bus nebo vlak a případně i jaký vlak.

0/0
5.3.2015 21:52

F23r97a38n30t85i17š56e82k 82H45á87n68a 7264866349783

Nějaké soupravy přeci jen mají ;-) http://nabidkastart.rajce.idnes.cz/Soupravy_na_provoz_sumavskych_lokalek/ ;-D

0/0
6.3.2015 13:41

V29á35c74l74a34v 91D33a25v25i36d 5755959274715

Ne, to nehrozí, za to by měl Jihotrans pěkné penále.

0/0
7.3.2015 4:56

V68a41c15l91a16v 28H71a11j12e80k 3316419419

Zajímavá také v provozu bude návaznost přípojů ČD - GWTR a naopak.

0/0
7.3.2015 8:37
Foto

V51á35c86l18a90v 17H10e46j85n92a 9816396314739

GWTR znám z trati Sokolov- Kraslice- Zwickau.... uznává jízdenky ČD. Jak to bude s vlaky to nevím "Krušnohorku" zajišťují i Němci. Myslím si také, že jistě zajistí vlaky i na Šumavu (jezdit začnou až od prosince 2017). Jak budou cestující spokojení je dnes předčasné.....A proč zrovna vyhráli oni? Typicky čecháčské, že jsou to kamarádi kamarádů, kolik to stojí a kdo si na tom nahrabal... Já osobně jsem jen zvědavý, jak to bude pohodlné, čisté atd. Nic víc... a rychlost samozřejmě také... V tuto dobu mě ale zajímá, jak bude vypadat celá trať z Budějc....

+3/0
5.3.2015 17:30

P23a14v59e40l 60M64a20r76t55o62c33h 4797169178

Jsem moc zvědav, jak bude GWTR zajišťovat nárazové silné frekvence v letní sezoně v závislosti na počasí.... Bojím se, že se žádné posilování konat nebudeRv

+6/−1
5.3.2015 17:22

P28e33t93r 53N92e59c81h88a37n28i84c88k27ý 7343826488320

GWTR nikde v okolí neoperuje a naši Ostravští soukromnici nám říkají jak je neekonomicke dělat zálohy, tak pošlou max. rrezervní autobus :D

+3/0
5.3.2015 17:26

P62a84v53e58l 95M51a49r69t75o30c74h 4787349838

Přesně toho se bojím. Rv

+3/−2
5.3.2015 17:38

J21i10ř91í 28J61o98z38a 3458703910341

Jasně, to se dalo čekat, že to vyhraje GW regio train resp. ČSAD Jihotrans. Vazby mezi JIKORDem (Jihočeský koorinátor dopravy) jsou na tolik silné, že bylo jasné, že JIKORD přihraje Krigarovi (majitel ČSAD Jihotrans) tuto zakázku. Už v diskuzi u článku "Na šumavské koleje chtějí čtyři dopravci. Hrají o dvě miliardy korun jsem psal, že to s největší pravděpodobností vyhraje právě GW regio train. Takže pro mě nic nového.

+7/−1
5.3.2015 15:53

J76a41n 55S70ů47r85a 4935173393702

Realita je taková, že nabídli nejnižší cenu.

+3/0
5.3.2015 16:00

R93a61d58k32o 80K53ř82i27v38á16n19e13k 7430733875340

Ale v Rusku se to osvědčilo. Gubernátoři přidělují místní busines místnímu oligarchovi. V novinách napíšou, že je to dobře a lidi jsou spokojeni. Proč by to v jižních Čechách nemělo fungovat?

+2/−1
5.3.2015 16:08

P16e30t49r 93N26e23c61h34a28n20i93c98k37ý 7443806718930

Taky mě to překvapilo, ale může to fungovat.V Polsku take mají vojvodstvi své dopravce a mají tak lepší kontrolu nad jeho koordinací.

0/−1
5.3.2015 16:29

I23v26o 48D43o95s79t54á55l 8288422847248

zrovna Polskem bych se moc neoháněl, tam je železniční doprava (snad s výjimkou příměstské v okolí Varšavy) v totálním rozkladu

+7/0
5.3.2015 16:49

P72e96t80r 81N23e78c72h67a45n53i80c10k34ý 7133706598820

Zlepšení je vidět právě tam, kde si Vojvodství dosadila své dopravce

0/−1
5.3.2015 18:30

V88á93c35l47a19v 30D57a49v89i20d 5495939484975

Hlavně ve Slezsku (Horním)....

0/0
7.3.2015 5:34

R80a75d19k55o 23K23ř26i24v64á17n13e58k 7680453475190

"Jako poslední předstoupili před komisi zástupci GW Train Regio"

A to jako ostatní pak dostali šanci dorovnat? Transparentní jako stehno. Až se to dozví ten šikovný klučina z iDnes co bojuje za transparentní soutěže, ten určitě napíše investigativní článek, jak firma spřátelená s papaláši předem nakupovala vyřazená železniční vozidla, aniž by tušila, že vyhraje. :-)

+4/−1
5.3.2015 15:36

J92a19n 94S71ů39r47a 4595753633752

Pane Křivánku, nebojte, ptám se na průběh soutěže i vozidla.

0/0
5.3.2015 15:44

J33a42n 32S68ů33r72a 4955543983332

Jinak nevím, jak chcete splnit limit 100 km/h vyřazenými 810.

+2/0
5.3.2015 15:45

D24a56v56i46d 66H73a38m28b44á59l60e22k 4112790270394

GWTR vlastní i Stadlery RegioShuttle

0/0
5.3.2015 15:58

J98a75n 68S42ů26r42a 4915473893832

vím, však jsme o tom psali:)http://ekonomika.idnes.cz/gw-train-regio-koupil-motoraky-v-nemecku-ff6-/eko-doprava.aspx?c=A150209_185524_eko-doprava_suj

0/−1
5.3.2015 16:00

T91o95m 83J39u61r24e45č24k94a 6455622585155

1 kus nedávno odkoupený ojetý z Německa. To na ty lokálky jaksi stačit nebude.

+2/0
5.3.2015 16:00

J64i19ř40í 41P13r24ů20š40a 7515512925739

Stadlera v počtu jeden kus,který je od prosince 2015 pevně vvázán na oběh na trase Sokolov - Zwickau. A RS1 ani nepokrývají pokrývají turnusovou potřebu Mariánské lázně - Karlovy Vary. Navíc musí koupit "nová" vozidla,takže to co mají a nemají dnes jako by neměli.

+2/0
5.3.2015 18:18

P30e85t65r 16N80e64c19h56a81n81i41c44k14ý 7973466758860

Tak jsem zvědavý na uznávání dokladů ČD a inkaret a nákup lístků. Aby nakonec cestující Praha - Český Krumlov na tom nebyli hůř než nyní. A jsem zvědavý kam ČD pošlou ty brejlovce s patráky, kvatra (často modernizovaná) a šukafony. Že by na Pacifik nebo Vysočinu? Jinak ví se jaká vozidla GWTR nabídlo? A trochu zajímavé, že v JČ vyhraje na železnici ČSAD Jihotrans. V kraji, kde jinak vlaková doprava značně ustupuje autobusové pod tímto dopravcem :-)

+12/0
5.3.2015 15:31

A84l80a76n 50Ř70e13p33k85a 4105876

A pak je otázka, jak dopadnou komerční nabídky Českých drah- jestli i u těch by se případně dohodli na uznávání s ostatními dopravci, mám na mysli Skupinové víkendové jízdenky, Celodenní jízdenky, v létě oblíbené 14denní letní jízdenky (snad zase budou) :) Jestli konkurence tohleto hodlá rozbít, tak radši ať žádná nepřijde :-/

+4/−1
5.3.2015 15:40

P33e78t52r 49N54e90c65h41a37n78i17c23k80ý 7533126328820

To si taky říkám, ale síťové nabídky většinou uznávají.

+2/0
5.3.2015 15:52

R76a95d37e14k 76J44a52n66a69t25a 9325586814422

Skupinovou víkendovou jízdnku GWTR (tam kde jezdí dnes) uznává.

0/0
5.3.2015 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.