- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odbory chtějí svolat mimořádné jednání dozorčí rady ČD a jednání představenstva ČD. zdroj: http://www.osz.org
vzhledem k tomu,že nový dopravce bude jezdit na třech tratích, není nadpis "
Šumavské lokálky bude zajišťovat GWTR, kraj končí s Českými drahami" trochu přehnaný ?
Ty tratě ale opravdu tvoří valnou většinu "šumavských lokálek", kromě nich je na Šumavě jen poměrně krátká trať Rybník-Lipno.
Ještě je tam trať Klatovy-Železná Ruda, která se ale obvykle za lokálku nepovažuje, jezdí po ní i rychlíky a Klatovy-Horažďovice, která nevede přímo do hor, jen v podhůři.
Dva dotazy, možná bude autor vědět odpovědi. Děkuji za ně předem. Budou si ČD a GWTR uznávat jízdenky? Je pravda, že manažerkou Jihotransu je manželka jistého manažera z českobudějovického "ředitelství" ČD?
Stávající spolupráce mezi ČD a a některými soukromými dopravci je taková, že ČD prodávají jízdenky těchto dopravců. Tak je tomu u GWTR. Na pokladně nebo ve vlaku požádáte o jízdenku z nástupní stanice ČD do cílové stanice a cestující obdrží dvě jízdenky, jednu na tratě ČD, druhou na tratě SD. Výjimkou je železnice Desná z důvodu velké rozdílnosti tarifů a VGB na Liberecku. Ovšem i pro tyto dopravce lze na pokladně nebo ve vlaku zakoupit jízdenku ale ne zadímím z ČD do SD, ale samostatně. U železnice Desná je vhodné aby zákazník na pokladnách mimo IDS Olomouckého kraje znal tarif IDS a pokladníkovi definoval zóny do kterých požaduje prodat jízdenku. GWTR i VBG analogicky prodávají některé jízdenky ČD. Otázkou je uznávání siťových a jízdnek ČD, to z hlavy nevím.
GWTR uznává i některé další slevy ČD, umí přečít In Kartu a u GWTR lze platit i peněženkou na In Kartě.
Ale neuznává slevy na inkartu a traťové jízdenky ČD
Vzpomeňte, jak vysoutěžil předchůdce GWTR trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Slibovali nové soupravy a podívejte se s čím jezdí dnes. Nedopadne to na Šumavě stejně???
ČD sa ani netajilo skutočnostou, že sa tej trate chce zbaviť, keďže je vďaka podmienkam ťažko stratová(to isté tvrdil Leo aj RJ). Časopis (seriózny narozdiel od Surových zmektov) kde sa to riešilo som nechal v BA, takže neviem aké presne čiastky to boli..
Pokud se chtěly této tratě zbavit, nechápu, proč vůbec podávaly ČD nabídku. Jinak jestli jste nepochopil, jde o tratě, kde kraje jako objednatel ztrátu dorovnává.
Může to být poučení pro další liberalizace, když si tam politici přihrajou svoje koně
GWTR znám z trati Sokolov- Kraslice- Zwickau.... uznává jízdenky ČD. Jak to bude s vlaky to nevím "Krušnohorku" zajišťují i Němci. Myslím si také, že jistě zajistí vlaky i na Šumavu (jezdit začnou až od prosince 2017). Jak budou cestující spokojení je dnes předčasné.....A proč zrovna vyhráli oni? Typicky čecháčské, že jsou to kamarádi kamarádů, kolik to stojí a kdo si na tom nahrabal... Já osobně jsem jen zvědavý, jak to bude pohodlné, čisté atd. Nic víc... a rychlost samozřejmě také... V tuto dobu mě ale zajímá, jak bude vypadat celá trať z Budějc....
Jsem moc zvědav, jak bude GWTR zajišťovat nárazové silné frekvence v letní sezoně v závislosti na počasí.... Bojím se, že se žádné posilování konat nebude
GWTR nikde v okolí neoperuje a naši Ostravští soukromnici nám říkají jak je neekonomicke dělat zálohy, tak pošlou max. rrezervní autobus :D
Jasně, to se dalo čekat, že to vyhraje GW regio train resp. ČSAD Jihotrans. Vazby mezi JIKORDem (Jihočeský koorinátor dopravy) jsou na tolik silné, že bylo jasné, že JIKORD přihraje Krigarovi (majitel ČSAD Jihotrans) tuto zakázku. Už v diskuzi u článku "Na šumavské koleje chtějí čtyři dopravci. Hrají o dvě miliardy korun jsem psal, že to s největší pravděpodobností vyhraje právě GW regio train. Takže pro mě nic nového.