- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tyger II neměl v roce 1944 konkurenci, ale naštěstí masivní nálety spojenců znemožnily zvýšit jejich výrobu a zlepšit spolehlivost.
http://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nigstiger
Nevím. možná by bylo lepší to přeložit jako bengálský.
Vždy byl tento tank označován jako Královský tygr
Tyger II dva je ukázkový příklad německého megalomanství. Velký a silný, ale zároveň těžkopádný a jeho složitost snižovala jeho výrobu a stěžovala údržbu.
no ono to tak jednoduché nebylo... ten tank byl celkem promyšlený avšak jeho problematická pohonná soustava byla použita proto že jiná nebyla k dispozici...
Celkově němci (a to naštěstí) vsadili na špatné palivo... benzín...
Kdyby měli dieslové tankové motory, už bychom dnes možná sloužili na sibiři v uranových dolech. Ale Tiger II měl benzínový motor jako všechny německé tanky a to byl veliký problém po celou válku. Nanasytné motory byla veliká slabina v dlouhodobém pohledu.
Pro ilustraci Tiger II vezl 860l benzínu... se spotřebou 600l/100km na silnici a 800l v terénu ujel jen asi 100km, v boji prý bez doplnění paliva mohl manévrovat jen cca 45min.
Tiger I - 534l a spotřeba 380 resp 550l/100km.
Díky bohu za tento německý omyl...
Dalsi Tiger II zustal v Suchdole nad Luznici a jeden stal u Mlaky mezi Treboni a Strazi nad Nezarkou.
Doporučuju knihu nakladetelství Canfora AVF Photo Album 1, tam jsou osudy KingTigerů na územií ĆSR dobře popsány včetně fotek a to i těch tanků z toho článku.
Ten Königstiger měl skončit v muzeu a ne ve vysokých pecích. To dnes byla rarita.
"Jeden z největších tankistů všech dob"? Kam na ty obdivné kecy chodíte?
Ještě štěstí, že ty nácky nebombardovalo sovětské letectvo. To by tu byl článek, jak zbytečně bombardovali po "ukončení" války.